Nå har jeg hatt mine oppgraderte L301/302.2 i en ukes tid, og det er på tide å oppsummere de foreløpige inntrykkene før jeg glemmer dem.
Det viktigste er at mellomtonen har blitt bedre, adskillig bedre oppløst og mer luftig. Større perspektiv og mer nøyaktig plassering. Bassen er muligens noe strammere, ikke allverdens forskjell, kanskje det endrer seg med ytterligere innspilling?
Til å være en såpass billig oppgradering, 1500 kr, synes jeg det var vel verdt pengene.
Kanskje det beste med hele greia er at jeg har fått satt meg ned og lyttet på mer musikk enn på lenge, og har fått frisket opp hifi interessen igjen. Ulempen er at det er vanskelig å gi seg, begynner å få lyst på en sprekere forsterker enn min gamle ECI-2. Innbiller meg at jeg har endel å hente når det foregår mye samtidig i lydbildet og fullt "øs". Da kan det fort bli litt rotete og slitsomt, og en kraftigere forsterker kunne nok holdt membranet bedre i sjakk.
Hmm, var det ikke en Doxa 140 signature eller et par Midgard Oberon 2.1 på bruktbørsen nå nylig.... ;D