Patos`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Jeg er med på Meridians venner ;D Må bare få en pre som duger.. Kjesker litt på 568/568.2 igjen (Den som står på toppen i racket der) ;D

    Nettfilteret er "hjemmesnekra", men det er ikke Johnny som har lagd det.. Har ikke detaljene men det kan jeg komme tilbake til.. Har lenge tenkt å kopiere det :D

    Hvordan ligger du ann i løypa Thomand? Mtp. salg/kjøp osv..?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Nei, nå er egentlig alt solgt. Helt hva som står for tur på innkjøpssiden tør jeg ikke si enda. Det kan slå begge veier. Mest sannsynlig blir 310ene stående inntil videre. Risikerer en gigantsmell i forb. med en hus handel. Forhåpentligvis vet jeg litt mer om en mnd tid. Det går helt sikkert greit, men har funnet ut at nå gidder jeg ikke å ta meg vann over hodet før saker og ting er oppe og avgjort.
    Livet er en kamp ;D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Det er sikkert lurt å avvente da ja, får håpe det ordner seg greit!! var det arcam elektronikk du skulle kjøre på B310'ene? Det kan jo bli vannvittig tøft ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Vurderer arcam ja. Problemet er at jeg aldri har hørt arcam selv. Noen sier klinisk, andre sier varmt og fyldig.
    De jeg vurderer er a85 og cd 73 i diva serien. Hva tror folket? Er det noe klinisk faenskap?
    Andre tips til cd og forsterker til en 6-8000,- samlet som jeg bør se etter på brukten.
    Vurderer også marantz, men kjenner litt for lite til det også.
    Perfekt hadde jo vært litt eldre primare I20 og cd 20. Burde gå å få tak i det til 4 pr stk.
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    A85 og CD73 er ikke klinisk/analytisk i mine ører. Tror det vil fungere bra semmen med Patos. Låter relativt nøytralt, så noen vil kanskje synes det blir litt tynt på høyttalere med slank klang. ECI-3 + Arcam CD73 vil gi mer pondus på blodfattige høyttalere. Uten at jeg har hørt 310en, så tror jeg Arcamsettet vil kunne passe godt.

    Mvh. Johan
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Høres bra ut det rojoh. Ringte Patos Moen også for å høre, og han var veldig begeistret for det han hadde hørt av arcam ihvertfall, så helt skivebom kan det umulig bli.
    Satser på å komme over et godt kjøp på brukten. Har god tid.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Har testet FMJ A32 hjemme for lenge siden... Bra produkt syntes jeg da, men det så lenge siden at jeg ikke husker konkret.. Men at det var klinisk tror jeg ikke!
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.341
    Antall liker
    3.483
    Torget vurderinger
    49
    Det jeg har hørt av Arcam har alltid vært positivt .
    Ikke klinisk i forstand av skarp ubehagelig lyd ,heller detaljert presentert på en behagelig måte .
    Har eid Arcam Fmj cd23t og A32 dette spillte kanonbra .
    Bassen er veldig nøytral til litt tilbaketrukket så det skulle kle Patos sin litt fyldige bass veldig bra .
    Får du det til en bra pris på bruktbørsen skader det jo ikke å prøve , tviler på du taper penger iallefall ;)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Nå kjenner jeg ikke 410 så godt, men 310ene virker veldig lette å drive. Er en arcam a85 godt nok, eller vil de ha veldig mye å hente på å få litt mer pulver.
    Kunne også godt hatt en thule ia100 med tilørende spiller.
    Er så mye rart på bruktmarkedet hele tiden, men akkurat når man trenger noe finnes det lite av interesse. Typisk.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    BTW: Er NAD forresten noe å tenke på. Har en følelse av at nad har fått et litt ufortjent dårlig rykte, men det er bare en følelse jeg har. Kjenner overhodet ikke til lyden i nad i det hele tatt.
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Nå kjenner jeg ikke 410 så godt, men 310ene virker veldig lette å drive. Er en arcam a85 godt nok, eller vil de ha veldig mye å hente på å få litt mer pulver.
    Kunne også godt hatt en thule ia100 med tilørende spiller.
    Er så mye rart på bruktmarkedet hele tiden, men akkurat når man trenger noe finnes det lite av interesse. Typisk.
    En A-85 skulle drive B310 helt problemfritt. Egentlig en ganske sprek forsterker. Thule vil muligens låte litt tøffere/mer bestemmt. Likevel tror jeg Arcam vil gi mer lytteglede over tid. Thule virker på meg kanskje litt mer "hifi-aktig"?

    Mvh. Johan
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    En A-85 skulle drive B310 helt problemfritt. Egentlig en ganske sprek forsterker. Thule vil muligens låte litt tøffere/mer bestemmt. Likevel tror jeg Arcam vil gi mer lytteglede over tid. Thule virker på meg kanskje litt mer "hifi-aktig"?

    Mvh. Johan
    Høres jo veldig bra ut. For meg har mye av det litt nyere thule bydd på masse musikk glede. Da antar jeg at arcamen ikke akkurat er dårligere.
    Gleder meg faktisk litt til å se hva man kan få ut av en sånn budsjettløsning.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Thomand:
    Det ligger en CD20 til salgs på QXL (1000,- akkurat nuh).. Tror dog den var noe defekt.. (Problemer med å lese CD eller no)..
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Takker. Skal ta en titt.
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    161
    Sted
    Bergen
    Er NAD forresten noe å tenke på.
    Nad har nok ett ufortjent dårlig rykte her på forumet ja :-/
    Synes NAD gjør jobben bra i sin prisklasse.

    Nye Master serien hadde vært noe å sjekke ut
     
    • Liker
    Reaksjoner: Yyz

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Vel, jeg kom over et sett med primare I21 og CD21, så nå er jeg overlykkelig. Nå gjenstår det bare å se om jeg havner ut på 310 eller 410. Eller kanskje strekke meg til et sett 302. Får se hva som dukker opp.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Vapor: Bygde du de ProAc klonene selv? Skikkelig naise!! :)
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    161
    Sted
    Bergen
    Vapor: Bygde du de ProAc klonene selv?
    Jada, jeg og en kamerat bygde sammen (var greit å være to)

    Mye arbeid-stor spenning når vi spilte på de første gang....men det var verdt det ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hva med Symphonic?
    Nedgradert?

    Jeg har ikke vært innom her på en stund....
    Nedgradert ja. Skulle vel egentlig andre veien, men pga litt uforutsette utgifter i forb. med hussalg så må jeg nok pent nøye meg med noe rimeligere en stund.
    Sinnsykt kjipt :'( Men man får jo komme sterkere tilbake litt senere.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har ett sett 402 MK I ;)
    Hadde kjøpt de hadde det ikke vært for at I21 ikke akkurat er noen power pack. Får nøye meg med 1 6,5 tommer hvis det blir Lyric. Men pokker også, basic 410 frister veldig den også. Den spiller sinnsykt gøy.
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    161
    Sted
    Bergen
    Nedgradert ja. Skulle vel egentlig andre veien, men pga litt uforutsette utgifter i forb. med hussalg så må jeg nok pent nøye meg med noe rimeligere en stund.
    Sinnsykt kjipt Cry Men man får jo komme sterkere tilbake litt senere.
    Ok, sånn som skjer... se lyst på det : det er ikke mye som slår basic serien med tanke på prisen :D

    + musikken er viktigst..osv..
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Nei, det er helt sikkert. Tingene rundt huset er ikke endelig avklart ennå da, men tør ikke gå til så store innkjøp før saken er oppe og avgjort. Er temmelig sikker på at det går greit, men det kan også gå katastrofalt rett til helvete. I såfall blir det ikke noe nytt anlegg på maaaange år. Får ønske meg lykke til gøtta :)

    Et lyspunkt er jo at nå kan jeg snart legge ut nye bilder ;D
    Patos-anlegg bilder er det blitt alt for lite av foreløpig.
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    161
    Sted
    Bergen
    Satser på at det går greit, boligmarkedet er jo hett for tiden.

    Men det er helt klart best å ta det litt rolig til alt er avgjordt, ikke noe gøy å sitte igjen med skjegget i kassa....
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Håper virkelig det ordner seg greit for deg Thomand!
    Dessuten kunne jeg ikke solgt deg MK I :D Etter å ha lyttet på MK II i flere dager nå så innser jeg hvor totalt overlegen MK II er ;D ;D Akkurat nå streamer jeg mp3 via Xbox og rett inn i Shanling'en og det låter rett og slett KNALL.. All antydning til skarp/hardhet er borte +++ ;D

    Dessuten er det litt mer "driv" hos meg enn hos Johnny om dagen (hrhr), andre faktorer hopper vi elegant over ;)

    Morro du fikk tak i Primare sett da Thomand!!

    Helt enig Vapor!! Vi trenger flere patos bilder.. Har en kompis som er bitt av Vintage basillen og kjører daglig med L401 på en Huldra10 nå!! Skulle sett om vi kunne fått tatt noen bilder der.. Snålt igrunnen at nesten alle jeg kjenner har Patos ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Vintage ja. Gamlingen har en totalt 110% mint condition tr 1040 som jeg gang på gang på gang på gang har prøvd å få låne med meg, men neida. "Hold de jævla klepto-pølsene langt unna" ;D
    Når han på toppen av det hele også har en like strøken b&o 4004? platespiller som han nekter å kvitte seg med så blir det ekstra irriterende.
    Alle de jeg kjenner med litt over middels interesse har også patos med unntak av en med gradient revolution og en med audiovektor m6. (Hedninger ;D ;D ;D )
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Kveldens go'låt: Nils Lofgren - Valentine!!
    Jeg er i 80- tidlig 90 talls modus i dag. Gamle power ballads og sånt. Vekker jo litt minner tross alt.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Ok. Siste bildet der var dårlig. Skal skjerpe meg til neste gang
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Morro å se det på plass, og det ser jo herlig ut ennå!!

    Vintage ja. Gamlingen har en totalt 110% mint condition tr 1040 som jeg gang på gang på gang på gang har prøvd å få låne med meg, men neida. "Hold de jævla klepto-pølsene langt unna" ;D
    Når han på toppen av det hele også har en like strøken b&o 4004? platespiller som han nekter å kvitte seg med så blir det ekstra irriterende.
    Hehe, opphavet er ikke alltid like medgjørlige ;D Men jeg fikk slått "klepto pølsene" mine i en dønn strøken Huldra 10 (kunn noe kjellifisering og standardservice som trengs) på loftet her hjemme. Faderen syntes det var morro at jeg ville restaurere den til fordums storhet :D Kjøpte meg også en Dual 1225 som jeg har planer om å restaurere.. Denne ser ut som huggorm, men spiller forholdsvis bra... Så vintage er absolutt morro ;)

    Alle de jeg kjenner med litt over middels interesse har også patos med unntak av en med gradient revolution og en med audiovektor m6. (Hedninger ;D ;D ;D )
    FYSJOM ;D

    Jeg er i 80- tidlig 90 talls modus i dag. Gamle power ballads og sånt. Vekker jo litt minner tross alt.
    Ahh, det kan jo ikke bli bedre på en fredagskveld! Var en svipptur innom noen norske puddelrockerne ved navn Heaven her i sted... Take me back vakte endel minner ja :D
     

    RAMONES

    Medlem
    Ble medlem
    15.06.2005
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Har tenkt å bytte ut jbl`ene mot noe mere up to date, er nyserrig på lyric 402 mk2, så spørsmålet er, matcer denne anlegget mitt?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Har tenkt å bytte ut jbl`ene mot noe mere up to date, er nyserrig på lyric 402 mk2, så spørsmålet er, matcer denne anlegget mitt?
    Det ser jeg slettes ikke bort fra. Du har jo masevis av krefter i 252. Det jeg har hørt av 252 har hatt tendenser til litt hardhet, så 402s varme mellomtone må jo bli bra.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Må ikke glemme tilbehøret heller da :D


    Joda, hvis ikke man har noe annet enn Braastrad liggende så.....;D ;D ;D ;D
    Så godt ut. Tilogmed så tidlig på morningen.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Får prøve meg på en patos-braastad kveld snart jeg også da. Som regel er jeg litt mer femi i drikkevalget. Går mye i hvitvin. Sper jeg så på med et par tyrker shots, så er jeg i mitt ess. Konge blanding. ;D

    Gøy med gammel musikk. Er i det hjørnet i dag også jeg. U2 rattle and hum og D.A.D til nå i dag.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Rattle and hum går jo aldri ut på dato!! Beste albumet sammen med Joshua Tree og Achtung Baby!! Har gått i Bacardi Razz og sprite hele kvelden og natta for min del og det må vel betegnes som damedrinker det også ;D Vi får ta den patos og cognac kvelden en gang Thomand!! Mr. J. Har lovt å bli med når han har disputert for doktorgraden om ikke så altfor lenge også ;D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Hjelpe meg!!!! innså akkurat hvor meget klokken er blitt... morgendagen kommer til å bli et h******!! Sov vel patos folk!!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn