Patos`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Du begynner snart å nærme deg kretsrekord i Patos testing thomand ;)

    Lekre stativer!! 102+ sub8 blir nok en finfin kombinasjon! den subben integreres som en drøm!
    He he, de eneste patosene jeg ikke har hørt av dagens sortiment er basic 110, 510, og lyric 102. Er 101 jeg skal låne av en kompis.
    Ja var ikke de stativene lekre vel. Måtte bare ha ett sett. PMaudio hadde jo kampanjepris, så da kunne jeg ikke la vær ;D Billige, gode og sykt pene. Hva mer kan man ønske seg? :)
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    joda jeg skulle jo tatt noen billder jeg da naboen sto på døra og ristet ;D mend et ble det ikke tid til.
    Ikke noe problem det der ser du ;) Bare å rigge dem opp på veranden igjen og så sitte klar med kamera ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Jeg ga 1680,- for de. Koster veil 2100,-, men så hadde pmaudio 20% kampanje på de, men den kampanjen ble vel avsluttet nå 31.5.
    Men er du rask, så kan det jo være at du kan få kranglet deg til noe lignende. Er tross alt bare 2 dager siden.
    Stativene kan sandfylles så de blir skikkelig tunge. Utrolig stødige.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    For å være ærlig har jeg begrenset tro på dette, men det koster ikke stort og siden jeg antagelig skal innom eltek til uka allikevel kan jeg jo teste litt. Funker det ikke så er det jo lett å bytte tilbake.
    Tiden vil vise ;) Er jo endel på forumet her som driver og bytter ut delefilterkomponentene.. Men hvorfor forandre på det som fungerer bra? :D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Ikke noe problem det der ser du ;) Bare å rigge dem opp på veranden igjen og så sitte klar med kamera ;D
    Snart kan jeg også gjøre det, for i dag begyndte verandabyggingen her hjemme. 35m2. Nesten halvferdig. Deilig ;D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Er 101 jeg skal låne av en kompis.
    Hadde L101 på studenthybelen en stund... Dritbra høyttaler men litt liten "partyfaktor" den gang ;) Blir interessant å høre hvordan de klarer seg mot dagens Patos med et par generasjoner nyere elementer! Lyd og Bilde kalte den for Lasaronen i en test de hadde :)

    Det var da en veldig hyggelig pris for de stativene!! Skulle nesten kjøpt et par så jeg hadde noen stativer til Monitor 1'ene :D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Snart kan jeg også gjøre det, for i dag begyndte verandabyggingen her hjemme. 35m2. Nesten halvferdig. Deilig ;D

    Men du oppnår vel det motsatte?? -> ErikD kommer springende med en kasse øl?? ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Men du oppnår vel det motsatte?? -> ErikD kommer springende med en kasse øl?? ;D
    ;D ;D ;D Sant nok. Da blir det fort lite snekring.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Det var da en veldig hyggelig pris for de stativene!! Skulle nesten kjøpt et par så jeg hadde noen stativer til Monitor 1'ene :D
    Si ifra, så skal jeg se hva jeg kan få til. Tror jeg kan klare å ordne samme pris hvis du er rask. (Begynner å bli godt kjent med Herr Mortensen nå)
    Jeg kjøpte de tilogmed uten å ha en eneste stativhøyttaler i hus. Måtte bare ha til den prisen.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Si ifra, så skal jeg se hva jeg kan få til. Tror jeg kan klare å ordne samme pris hvis du er rask. (Begynner å bli godt kjent med Herr Mortensen nå)
    Jeg kjøpte de tilogmed uten å ha en eneste stativhøyttaler i hus. Måtte bare ha til den prisen.
    Hehe, that's the spirit ;D Takker for tilbudet thomand, men har vel litt for lite grunker på kontoen denna måneden :( Dessuten så står Intercooler høyere på ønskelista akkurat i dag ;D
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Jeg kjøpte de tilogmed uten å ha en eneste stativhøyttaler i hus. Måtte bare ha til den prisen.
    Du kan jo f.eks. bruke dem til å sette pilsen oppå hvis snekringa blir midlertidig utsatt. ;D

    Skikkelige stativer er et must til stativhøyttalere. Blir stativene for pinglete, så forsvinner bassen. Har hørt en del på 101 hos en kamerat for en tid tilbake. Synes det spilte bra der. Ble brukt ECI-3 på disse.

    Mvh. Johan
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Intercooler?? Patos har vel ikke intercoolere i sortimentet?
    ;)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Du kan jo f.eks. bruke dem til å sette pilsen oppå hvis snekringa blir midlertidig utsatt. ;D
    ;D ;D Hvorfor tenkte jeg ikke på det før nå. Suveren ide.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Intercooler?? Patos har vel ikke intercoolere i sortimentet?
    ;)
    Intercooler matchet med de rette komponentene sørger for ganske behagelig lyd det oxo ;D
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Idag er det faktisk litt pils - er paa Madeira og koser meg helt knall ! Vaeret er straalende og pilsen grisebillig; 16,- for en 6-pack med Carlsberg gitt...

    24 grader og ikveld er det stor fyrverkerikonkurranse ved marinaen i Funchal. Moro for barna ;)

    Skaal ;D
     

    Kvasar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    0
    Etter en lang ørkenvandring fant jeg mitt anlegg-
    i kategorien Best lyd for Pengene endte jeg opp med
    dette oppsettet ,med patos 402 Mk2
    Det ble faktisk billigere en jeg hadde trodd -
    Dette er nok Lada anlegg for Hi fi Klanen -
    Har kun hatt dette nå i 2 dager og mitt subjektive umiddelbare inntrykk er uanstrengt og velspillende ,det som er gøy er at en kan spille høyt uten antydning til pusteproblemer og dynamikken er også på plass når en spiller moderat -kina elektronik Xindak med kimber kabler -Jeg var på nippen til og svi av 50000Nkr men greide meg faktisk med halvparten .




    ;D ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Nais! Tøff elektronikk.
    Velkommen i klubben Kvasar :)
    Hvordan vil du beskrive lyden i xindak?
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Dette er nok Lada anlegg for Hi fi Klanen
    Grattis med flott anlegg og velkommen i klubben!

    Dette er da aldeles ikke noe Lada anlegg!! :) 402 MK II er ett av de beste kjøpene du kan gjøre i prisklassen (*kremt* er kanskje ikke helt objektiv i denne sammenhengen) ;D

    Xindak har jeg aldri hørt, men produktene ser veldig spennende ut!!
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Idag er det faktisk litt pils - er paa Madeira og koser meg helt knall ! Vaeret er straalende og pilsen grisebillig; 16,- for en 6-pack med Carlsberg gitt...

    24 grader og ikveld er det stor fyrverkerikonkurranse ved marinaen i Funchal. Moro for barna ;)

    Skaal ;D

    Ahh, det der hører jo fantastisk deilig ut!! ;D Har de Patos på Madeira da? ;)
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    629
    Antall liker
    547
    Sted
    Longnose
    Etter en lang ørkenvandring fant jeg mitt anlegg-
    i kategorien Best lyd for Pengene endte jeg opp med
    dette oppsettet ,med patos 402 Mk2
    Det ble faktisk billigere en jeg hadde trodd -
    Dette er nok Lada anlegg for Hi fi Klanen -
    Har kun hatt dette nå i 2 dager og mitt subjektive umiddelbare inntrykk er uanstrengt og velspillende ,det som er gøy er at en kan spille høyt uten antydning til pusteproblemer og dynamikken er også på plass når en spiller moderat -kina elektronik Xindak med kimber kabler -Jeg var på nippen til og svi av 50000Nkr men greide meg faktisk med halvparten .




    ;D ;D

    Har hatt 402 selv og de spiller vanvittig bra!!!! Spør du meg må det våre noe av det beste m ikke det beste til prisen!
    Grattis med bra anlegg:)
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    629
    Antall liker
    547
    Sted
    Longnose
    Den m en skulle være om:)
    Ikke så lett å skrive etter 4 ice og et par baylis:)
     

    Jori

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.05.2006
    Innlegg
    165
    Antall liker
    3
    Etter en lang  ørkenvandring  fant jeg mitt anlegg-
    i kategorien Best lyd for Pengene endte jeg opp med
    dette oppsettet ,med patos 402 Mk2
    Det ble faktisk billigere en jeg hadde trodd -
    Dette er nok Lada anlegg for Hi fi Klanen -
    Har kun hatt dette nå i 2 dager og mitt subjektive umiddelbare inntrykk er uanstrengt og velspillende ,det som er gøy er at en kan spille høyt uten antydning til pusteproblemer og dynamikken er også på plass når en spiller moderat -kina elektronik  Xindak med   kimber kabler -Jeg var på nippen til og svi av 50000Nkr men greide meg faktisk med halvparten .






    ;D ;D
    Er du fornøyd med Xindax cd spilleren? har sett litt på den selv..
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Ja, venner...Nå har jeg nettopp solgt mine B410 :'(... Så da starter jakten på ny høyttaler. Vil ha akkurat nøyaktig samme lyd til samme pris. Noen forslag?? :p hehe
    Neida.. Har en liten shortlist på høyttalere jeg har lyst å prøve før jeg går tilbake til Patos:
    Sonus Faber Concertino Domus (9000,-)
    Chario Constellation Delphinus (9000,-)
    Elac 205 JET (8500,-)
    Elac 310iJET (Skr 8000,- (fra sverige altså))

    Noen synspunkter?
     

    Kvasar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    0
    Er du fornøyd med Xindax cd spilleren? har sett litt på den selv..
    Jeg har hatt anlegget i 3 dager , ,Cd spilleren har balansert transistor utgang og en rør coaxial utg -transistor coaxial utgang --virker solid ,bruker 1 min på oppvarme radiorørene før jeg får tilgang til avspilling, forsterkeren veier 25 kg og virker kvalitetsmessig bra til prisen(8000 nkr) har åpnet lopplokket og det åpenbarte seg en dual mono konstruksjon-(2 separate strømforsyninger og solide kjøleplater i transistor boarde .
    anlegget spiller meget dynamisk-kanskje litt mye moro faktor men jeg mener det spiller med troverdighet,Jeg spiller cornet som amatørmusikker og spillte av noe film musikk med mye messing ,det låt naturtro så det holdt for min smak. ;)
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    "Kvasar", har du høyttalerne så nært inntil bakvegg som det kan synes på bildene?
    Hva mener du med "moro-faktor"? Mye DISKANT og bass?? Eller mest bare bass?
     

    Kvasar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    0
    "Kvasar", har du høyttalerne så nært inntil bakvegg som det kan synes på bildene?
    Hva mener du med "moro-faktor"? Mye DISKANT og bass?? Eller mest bare bass?
    Når jeg spiller drar jeg høytalerene en halvmeter ut fra veggen, jeg må få meg en annen plass til anlegget i huset ,er i forhandlinger med kona -.Morofaktor, her snakker vi om dynamikk med høye og lave frekvenser uanstrengt diskant gryddret med dypbass så det holder ,stram er den også. melomtoner er kanskje litt tilbaketrukket men jeg synes balansen (sammentningen av tone komponentene er i balanse ) jeg må lytte mere for og kunne informere treffsikkert. ta mine betraktninger med en klype salt ,har ikke brukt mange timene enda
    ;)
     

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Ja, bare lurte:) Hvis mellomtonen virker tilbaketrukket, kan jo dette fort gi opplevelse av mer diskant. Men så lenge denne er oppløst og behagelig, så er det jo bare å eksperimentere til det sitter!
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Det er helt klart en fordel å spille med L402 et godt stykke ut fra bakvegg!! Jeg opplevde en helt annen grad av tredimensjonalitet og luft 80 cm fra bakvegg.. Synes også at høyttaleren blir mere lineær og definert, samt at mellomtone området trer bedre frem med denne plasseringen.. Av en eller merkelig grunn forandsret "bikkja til waters" (ref. tråd i off topic hjørnet) plassering og luska seg nærmere inn mot høyttaleren... snåle greier asså ;D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Kvasar:
    "kurer radio med ekstra høytalere og tykke lampet ledninger"
    Tja, er vel ikke helt beskrivende for anlegget ditt lenger ;)
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    "Patos venner tråden er lest 15999 ganger nå!!! Dette er jo helt vannvittig ;D Takk for et flott initiativ Thomand!
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Elac 310iJET (Skr 8000,- (fra sverige altså))

    Noen synspunkter?
    Var en av mine favoritter når jeg skulle kjøpe HT. Endte opp med SA høyttalere ;D

    Synes spesielt diskanten var super detaljert og med en høy oppløsning, bassen gikk kjellerdypt i sine små kabinetter, de gikk dypere enn mine SA.
    Synes derimot ikke at lydbildet var så godt sydd sammen som på SA.
    De var like raske og stramme som SA, kort sagt en veldig bra høyttaler som du absolutt ikke må velge bort uten å høre på. ;) ;)
     
    S

    stikken

    Gjest
    Hallo!
    Var det så og forstå at flertallet av dere "Patoser" IKKE ville anbefale Lyric 502? ::)
    God begrunnelse, pros and cons tas i mot med takk!
    Vh
    S
     
    • Liker
    Reaksjoner: Yyz

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Vurderer litt Patos Symphonic IV AMT. Men kanskje det er i denne serien som i de andre ? modellen under er "bedre"? Er iallefall det jeg syns med f.eks Lyric, der syns jeg 402 er den beste.. Samme gjelder på Basic. Uansett, skal jo lytte på Patosene :). Utrolig spennende høyttaler ifra Roar dette.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn