Patos`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Rattle and hum går jo aldri ut på dato!! Beste albumet sammen med Joshua Tree og Achtung Baby!! Har gått i Bacardi Razz og sprite hele kvelden og natta for min del og det må vel betegnes som damedrinker det også ;D Vi får ta den patos og cognac kvelden en gang Thomand!! Mr. J. Har lovt å bli med når han har disputert for doktorgraden om ikke så altfor lenge også ;D
    Det hadde vært kjempemorro med en sånn kveld. Vi er et par tre stykker her nede som ikke sier nei til verken god drikke eller patos, og med du og Johnny så er vi jo nok til å få en kjempekveld. Vi må virkelig prøve å få det til i løpet av sumaren. :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Nå håper jeg virkelig at jeg får hjem 410 til test i morgen. Skulle gjort det for lenge siden, men det har bare ikke passet helt enda.
    Basicen har en litt rocka stil, men jeg setter bare mer og mer pris på det faktisk. Var å kjøpte den siste til RHCP i dag, å jøss så fet den plata er. Dette blir sommerens plate for meg, ingen tvil.
    Men på sånn musikk ønsker jeg litt mer nivå i bassen, så tror 410 vil bli innertier.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    B410 har nok det ekstra bunndraget, så detta blir nok bra skarru se! Handlet CD på en søndag? Bensinstasjon eller? :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Handlet CD på en søndag? Bensinstasjon eller? :)
    Niks. Labbet en tur gjennom kvadraturen i dag, og free record shop hadde søndagsåpent. :D
    Passet meg bra.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Trenger litt interiør-hjelp av dere. Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal ha basic i kirsebær eller i sort.
    Hvis det blir sort kommer jeg til å bytte til sorte hyller i racket og ha røde tepper under i stedenfor de grå jeg har i dag.
    Må bestemme meg i kveld.
    Sort er kanskje kjedelig, men "black is the new bling" sies det jo ;D
    En annen fordel med sort er at man slipper det markante fargeskillet mellom frontbaffel og deksel.

    Legger inn bildet med kirsebær på nytt sånn at dere kanskje kan se det for dere.



    HJEEELP ;D
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    624
    Antall liker
    539
    Sted
    Longnose
    Du må beholde racket!!!!!!!!!!! Hør med pm om du kan bytte hyllene te svart.
    Er forresten spent på å høre symfonicene etter tuning hos vår alles gode venn roar :) :) :) :) :) :)
    Håper de er i hus i morra ???
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    Kirsebær passer mye bedre til veggene dine. Sort er UTE...
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hmmm, blir vanskelig detta. Kjerringa sier svart, jeg er forvirret, og dere sier kirsebær. MERDE!!
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    Skal male stua selv og går for farger i den retningen du har, blir kanskje litt lysere (vanskelig å se pga. bildet ditt). Lady Claro (Lys sand).

    Har selv HT som går i "kirsebær"-retningen og ser vanskelig for meg SVART rundt om i stua etter maling...
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    Husk også at støvet vises noe jæ..... på sorte flater...

    Go for Cherry! :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Bildet er litt mørkt ja. Fargen jeg bruker heter hvete, som jeg la til 2 med sort for å få den fyldigere. Ble ikke mørkere, bare mer behagelig.
    Veldig fornøyd.

    Må det rett og slett bli kirsebær da altså. Ja, jo. Er jo egentlig det sikreste siden jeg vet fra tidligere at det passer.
    Er nok bare forandring fryder syndromet som driver å kødder med meg.
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    En annen ting er at ved evt. salg senere er kirsebær lettere å bli kvitt.
     
    O

    olebruum

    Gjest
    har ikke du god kontakt med patos gutta. du må vel få låne en av hver så får du sjekke det selv kansje det vi endre meningen til kona de
    Hmmm, blir vanskelig detta. Kjerringa sier svart, jeg er forvirret, og dere sier kirsebær. MERDE!!
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Vanskelig det der altså.. Har kun sett Basic 500 i svart.. Greit nok, men litt ruvende.. B410 blir jo en helt annen sak.. Når det gjelder elektronikk så er det kun svart som gjelder ;) Til tross for at det fikk lurt seg inn en shanling dac i sølv da ;D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Husk også at støvet vises noe jæ..... på sorte flater...
    Dersom fruen hans vil ha svart, så må det vel være en del av dealen at hun tar seg av det problemet ;)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    RHCP, hva er det for ei skive Thomand? Ble bare nysgjerrig :)
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Red Hat Certified Engineer ? Hmmm, det var kanskje RHCE det... ::)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Red Hot Chili Peppers ja, Ten points.
    En "Må ha" plate. IMO ;)
     
    O

    olebruum

    Gjest
    hei gutter? noen som har lest gjennom tråden som snakker om Oslo Hificenter. noe små amper stemning. men, men gøy lesning er det.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Ja, leste den tidligere i kveld. Artig, men litt synd også. Tømmervik får så mye og ofte pepper at det holder, men ingen røk uten ild som regel.
    Men, de har mye snadder i hyllene. ;D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Har lest og humret litt jeg også :) Har aldri hatt "gleden" av å besøke OHC jeg da... Men hva klager folk etter? De trenger ihvertfall ikke kjøre 7,5 mil for å komme til en butikk som selger noe annet en kraftfor og kunstgjødsel ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Ser ut til at kirsebær vant, og jeg må tørke støvet selv ;)
     
    H

    Homarhus

    Gjest
    Takket være meg, Dreier diskusjonen seg om: Hva er egentlig best? Riffla pommfri eller glatt pomfri? Kjør debatt!
     
    • Liker
    Reaksjoner: Yyz

    Lokie

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Innlegg
    102
    Antall liker
    49
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Heisann,

    Ser det ligger noen Patos Symponic IV AMT på bruktbørsen. Så da må dette være tråden for å spøre om noe her har erfaringer med dem ;)

    Er på HT jakt og har vudret et par merker så dukker disse opp, så nå fikk eg enda flere valg ???

    Har sett på:
    Helicon 400
    Usher CP-6371
    SA Explorer

    Så nå tenker eg også på Patos Symponic IV AMT.

    Noen med noen meninger om dette? Her tenkt å ligge på en prisklasse mellom 20-30 lapper.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Har aldri hørt den utgaven av IV. Kun den nyeste, og den er RÅ!
    Tror dog det har skjedd ganske ekstreme ting med lyden i den nye kontra den gamle.
    Hva med den nye III? Med litt pruting så burde du kanskje nærme neg 30 tallet ihvertfall. Tror den koster 36 veil.
    Det er en høyttaler som mangler sidestykke i mine ører.
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Hallo Thomand! Long time...
    Ikke dumt dette her da, morsomt å lese andres meninger om fantastiske Patos :)
    Får melde meg inn i klubben jeg også da, selv om jeg pr i dag kun eier et par "soveromshøyttalere" av Patos, B-110. Men venter spent på hjemlån av Symphonic III.
    Så har jeg jo eid både L-401, L-101,Symphonic II(første modell) og L-302 mkII.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hei igjen ja. Det var en stund siden. Står bra til i Mandal by?
    Ja, var ikke dette blitt en morsom tråd vel. Tok jo helt av.
    Du har noe å glede deg til med IIIerne. ERIKD (Han som var hos meg når du var innom) har jo fått seg sånne nå, så jeg begynner å bli godt kjent med de, og blir like faens forbauset over lyden hver eneste gang jeg er der. Morro.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Lokie: Etter at jeg også endelig(!) fikk høre Symph. III, så kan jeg si meg enig med thomand; Det er en høyttaler som mangler sidestykke :D Har ikke hørt Usher eller SA, men Helicon 400 synes jeg var fryktelig kjedelig... Euphonia derimot... :D

    Velkommen i klubben Bjarild :D Du kan glede deg til å høre S. III ;D (ække tilfeldigvis Johnny sine du skal teste?)
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Beatbox: "Toyota er bedre enn Ferrari!!"

    Du er på riktig kontinent ihvertfall ;) Japsene er fæle t å skru biler ;D

    - The power of dreams -
     
    Y

    Yannis_Krokanis

    Gjest
    Hadde et par 402 for noen år siden. Ok høyttalere bortsett fra en overdrevet frodighet. Melder meg derfor ikke inn i klubben, men synes tråden er interessant bortsett fra alt som er off-topic. Kan ikke patos-gutta starte en egen tråd i off-topic om konjakk og støvtørking og snakke lyd på hifiavdelingen?

    Takk
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Også nå som vi hadde det så koselig ;)
    "Patos guttas off topic tråd". Hmm, ikke dumt.
    Hva med www.patossentralen.no ;D ;D ;D
    Hvem er IT ansvarlig i denna fordømte klubben, hva??
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Joda det står greit til her i Mandal vettu :) Mulig jeg blir "storbygutt" snart da men, får se ;)
    Ikke vært så aktiv i det siste, andre prioriteringer..

    Raist, takk for det du. Og JA, det er jo Johnny sine jeg skulle få teste snart. Gleder meg stadig mere da det er SÅ mye godord om dem! Har for tiden Nautilus 803 i stova, og de er jo vanvittige på gode innspillinger, men ganske kjedelig egentlig på mye annet. Litt lite futt og fart.. Skulle hatt en blanding av Klipsch RF-7 og Nautilusene, det hadde vært noe! :)
    Etter å ha hatt 402, både første og andre versjon på hjemlån, ble jeg ganske glad i dem. Utrolig festlige, men mangler mye av den lille "highend" biten. Prøvde da 302 mkII, som er SYKT mye godlyd pr krone, men da savnet jeg det trøkket og skyvet til storebror. Så jeg ser VIRKELIG frem til Symphonic III står på døren, klar for en date! ;D
     
    Y

    Yannis_Krokanis

    Gjest
    Også nå som vi hadde det så koselig ;)
    "Patos guttas off topic tråd". Hmm, ikke dumt.
    Ikke dumt nei. Liker entusiasmen, men vil helst slippe å lese hvor den siste RHCP cd er kjøpt og mer bloggaktige/personlige ting og småkommentarer. Det finnes mange chatteprogram for saker som ikke er av almenn interesse.
    Lykke til!
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Raist, takk for det du. Og JA, det er jo Johnny sine jeg skulle få teste snart. Gleder meg stadig mere da det er SÅ mye godord om dem! Har for tiden Nautilus 803 i stova, og de er jo vanvittige på gode innspillinger, men ganske kjedelig egentlig på mye annet. Litt lite futt og fart.. Skulle hatt en blanding av Klipsch RF-7 og Nautilusene, det hadde vært noe! :)
    Etter å ha hatt 402, både første og andre versjon på hjemlån, ble jeg ganske glad i dem. Utrolig festlige, men mangler mye av den lille "highend" biten. Prøvde da 302 mkII, som er SYKT mye godlyd pr krone, men da savnet jeg det trøkket og skyvet til storebror. Så jeg ser VIRKELIG frem til Symphonic III står på døren, klar for en date! ;D
    Skjønner hva du mener med N803.. De kan være alt fra vannvittig gode på de riktige tingene og så fort bikke litt over og bli i overkant analytiske :) Utfra din beskrivelse av 402/302, så tenker jeg Symph. III kommer til å passe veldig bra ;) Den slekter veldig på 402 men oppover skiller den seg med mere luft/størrelse og detaljer, litt mer high-end'ish :) lykke til ihvertfall!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn