Kjenner en som driver med silketrykk, så skal se om jeg kan fikse et tilbud som R.Moen ikke kan si nei til, he he.Bra! Tenkte meg at du tok tak i dette
Vi får se.
Kjenner en som driver med silketrykk, så skal se om jeg kan fikse et tilbud som R.Moen ikke kan si nei til, he he.Bra! Tenkte meg at du tok tak i dette
Takker for svar.Thule er et kjempebra valg ihvertfall.
501 er en stor høyttaler, og hadde nok kost seg best med en stor effektforsterker, men så er det jo litt med hvor mye man har tenkt å legge i det.
Ligg ihvertfall unna hegel til patos. Det går galt.
Om 501 kan oppgraderes aner jeg ikke, men tviler på at det er noe problem.
Har ikke fått lest hele tråden ennå, men er det noen forsterker som går igjen på Patos høyttalere? Er det noen som har prøvd Midgard på Patos?Primaren er dritgod, men til 502/501 tipper jeg den kan få litt pusteproblemer.
Doxa 140 + god pre = OH JEAH Da snakker vi samme språk
Jeg hadde et par oberon 6.1 på hjemlån en ukes tid her i våres. Og ble veldig imponert.Er det noen som har prøvd Midgard på Patos?
Ja, midgard chassiene er veldig solide. Ikke no problem det der. Må vel legge til at det bare var noen minutter mens jeg testet litt forskjellige plasseringer, tipper den beste plasseringen er rett bak høytaleren.står høyttaleren oppå midgard? lånt også? ;D
Doxa selges av Lauvland eller Haugaland Audio.Hvor får jeg tak i Doxa idag, vil en 70 B eller Signature duge?
Her må du nesten prøve deg frem. Har ikke hørt L501/502, så det blir vanskelig å tippe. Kommer også an på signalkilde og preferanser. Selv har jeg tidligere prøvd passiv drift, og kan tenke meg at en passiv, trafobasert pre kunne gjøre susen. Dette blir likevel bare ren tipping fra min side.Hvilken pre er god til Doxa?
Rojoh: Det var du som spurte:Finnes SqueezeBox med rør? ;D
Da er jakten på utstyr for kompisen min over.
Hans Patos 501mkII blir i framtiden fyrt opp med Papworth hybrid integrert forsterker og consonance cd 120 Linear. En kort prat med Arild på Hamar gjorde susen. Disse høyttalerne er tungdrevne og trenger krever etter det jeg skjønner.
Takker for alle innspill.
Håvard
Stilig bilde
Ser for meg et minimalistisk anlegg helt uten rack, som kun består av et effektrinn til hver høytaler foret direkte fra squeezeboxen.
Hadde selv Patos 501 MKII og Thule IA150B for 3 år siden. Fungerte greit men var ikke fornøyd og det var ikke forsterkerens feil.Kan noen Patos venner hjelpe meg.
En kompis har et sett Patos 501 mk II. Forsterkeren tok kvelden og han trenger ny. Da ringer han meg, men jeg kjenner høyttal ren veldig lite. Han har vært i kontakt med Patos og fått anbefalt Thule (IA150) og Electrocompaniet(eci3) til å driv edem.
Er det noen her som kan hjelp med andre alternativer. Er klar over at jeg må ha en runde med kompisen min ang hva slags lyd han prioriterer, derfor er jeg interessert i forslag til forsterkere fra alle "leirer". Selv har han siklet litt på en Lyngdorf.
Og til slutt, kan denne høyttaleren oppgraderes?
Håvard
Varene ble sendt på torsdag, så kanskje de er framme i dag. Skal ta en prat med han og høre. Regner med at han er fornøyd da det han hadde fra før var en dårlig match.Du får gratulere ham med nytt utstyr. Låt det bra sammen?
Og da er konklusjonen at høyttalerne var problemet?Hadde selv Patos 501 MKII og Thule IA150B for 3 år siden. Fungerte greit men var ikke fornøyd og det var ikke forsterkerens feil.
Jeg hadde den forsterkeren hjemme til test nylig og det var den klaraaart dårligste!!Og da er konklusjonen at høyttalerne var problemet?
Håvard
Ja det var det faktisk.Og da er konklusjonen at høyttalerne var problemet?
Håvard
Utrolig med bass ja! Kanskje litt vanskelig å plassere også. Men skikkelig gøyal! Det ristet godt i veggene her hos meg ja. ;DEr nok egentlig litt enig med Donald. Er ikke stor fan av mellomtonen i 501, pluss at det kan nok være en vanskelig høyttaler å temme mtp bass. For det har den MYE av. ;D
Men den rocker godt vil jeg tro.
He he, jepp ;DDen var kontant gitt.
Nå var det 501 mkII jeg hadde og ikke var spesiellt fan av. 502 har jeg ikke hørt men vil nok tro at den er bedre da den har et noe mindre mellomtone element som kun tar seg av mellomtonen og ikke bass i tillegg. 501 var jo 2 1/2-veis høyttaler mens 502 er 3-veis.Vil gjerne hive meg på i Patos klubben. Har tidligere hatt Lyric 501, nå har jeg Lyric 502 MkII, trykk på denne linken for bilder:
http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Ivaols
Er enig med de som mener 502 har en litt for tilbaketrukken mellomtone. Savner bedre mellomtone på blant annet vokaler. Ellers er det svært mye morro for pengene
Hmm. Lenge siden jeg hadde 501 så den husker jeg ikke så godt. Pussig at Mr Moen ikke klarer å få skikk på mellomtonen til 502, han sier selv at 402 er en bedre høyttaler. Skulle gjerne hørt 402, men liker ikke tanken på å miste litt av trykket i 502...
- et kjapp førsteinntrykk;
Endelig fikk jeg hørt litt på Patos Lyric 402. Laidback, men alikevel brukbart oppløst. Mye bass som ikke er altfor stram. Syntes de hadde litt problemer med å fokusere. Behagelige, litt varme og bløte. En helt grei høyttaler om stilen passer.
Fyr løs 8)
det var disse butikklokalene da. Hørte de med Vincent for/effekt. Ikke de billigste.
He he, morsomt sagt!Triangle for tynn og blek, og L402 for tung og gumpete - nesten som varm sirup.
Mvh. Johan