Patos`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Aah, bare du som har annet nick her ja. Skjønner. Råfint oppsett.
    502 har ganske mye bass ja, men faen heller. Er jo gøy også da ;D

    EDIT: DETTE ER INNLEGG NR 1000 I DENNE TRÅDEN :eek:
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    629
    Antall liker
    547
    Sted
    Longnose
    Tenkte bare jeg måtte fortelle,byttet forforsterker til en audio synthesis passion her forrige uke og for en forbedring i lyden det er helt rått. Fikk MYE større lydbilde mer dynamikk finere bass finere alt faktisk!!!! Så nå gjenstår det bare å få byttet ut min kjære trofaste aragon til en mer oppløst forsterker så er jeg i mål:)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Jeg hater alle som har audio synthesis passion.
    Hvorfor? Fordi JEG ikke har en vel :(
    ERIKD, du er en doxa 140 unna paradis.

    Vi må snart få tatt noen pics av oppsettet ditt. Vente til du har flyttet kanskje.
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Dette blir jo bra Inter!! Må si jeg liker designet på de Meridian effektene ;D
    Jada! Flere bilder kommer når jeg bare får rydda litt her og satt opp rør-pre'en. :)
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Da var en Vincent sv-233 bestillt... håper jeg blir fornøyd med det, hehe :)

    Etter å vært uten lyd i patosene siden påske blir nok alt bra!
     
    • Liker
    Reaksjoner: Yyz

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Grattis. Uten lyd siden påske sier du. Huff og huff. :)
    Håper du blir fornøyd.
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Patos har utrolig god kundebehandling!

    Ringte Roar Moen og luftet min bekymring rundt hardheten til mellomtonen på Lyric 502. Han kommanderte meg umiddelbart ned på fabrikken for å stille på noen duppedingser inni der. Kjøpte disse for 1.5 år siden, og ifølge Moen var det justert en del siden da nettopp i mellomtonen. 502 var nå etter Moens mening bedre enn 402, som jeg ytret et ønske om å bytte inn i. Har selv hørt 402 på hificenter kjeden for noen år siden, og den imponerte stort!

    Skal komme tilbake til eventuelle lydmessige forbedringer så fort jeg kan. Kanskje Patos svarte får endelig får lyden den burde ha??? (lov å håpe!!)
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Hardheten i mellomtonen på 502 MKII forsvant etter justering hos Moen :) :) Kunne nå likevel tenkt meg å høre 402. Blir aldri HELT fornøyd.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hva er det du har lyst til å ha forbedret?
    Sånn i tilfelle jeg hadde hatt noen tips
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Før Lyric 502 hadde jeg Audiovector S6 Avantgarde. De hadde en fantastisk mellomtone som fikk stemmer til å virkelig være foran deg ved lytting i sweep spot. Når jeg satt på datarommet hente det titt og ofte at jeg så opp og bare lyttet fordi det låt så ekte fra stua. Ble solgt fordi bassen fra fraværende og diskanten fra bånddiskanten utrolig hard på mye musikk.

    Savner en bedre mellomtone. 502 er ikke i nærheten av å slå deg i brystet, mens ektheten hjalp litt ved justeringen. Vet det er stor prisforskjell mellom disse høyttalerene (50 000 vs 16 000), så det er mulig jeg forventer for mye... :)
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Om 3 timer skal jeg opp på Rigetjønn å oppgradere 402'ene mine til mkII! Wee :)

    Hva kan jeg forvente ?

    Edit: Jobben er gjort! Jeg skal la dem spille inn et par timer før jeg sier noe mer om saken.

    Edit: Raist.. du som har hørt begge versjonene.. jeg hører ting her som jeg er SIKKER på dem ikke fikk frem like bra før. Er det bare Placebo eller er dette the real deal?

    Wow!
     

    Syncron

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2002
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Da var en Vincent sv-233 bestillt... håper jeg blir fornøyd med det, hehe :)

    Etter å vært uten lyd i patosene siden påske blir nok alt bra!
    Jeg vet ikke hvordan SV-233 vill funke på dine Basic.
    Jeg brukte SV-233 i ca et år på mine Lyric 402. Det låt forsåvidt greit,men ble veldig slitsom å høre på i lengden.
    Tøff forsterker er det hvertfall. Håper du blir fornøyd. :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Nå skal 302ene mine under kniven. Nye flotte polypropylen Solen kondiser er bestillt. Koster ikke allverden av verken penger eller arbeid, så verdt ett forsøk. :)
    Og noe helt annet. Gode nyheter. PMaudio skal 99% sikkert begynne å selge BCD spikes igjen. Oh-lala. Ikke forskjell på spikes, hææ hæ. Yeah right. Koster skjorta, men verdt å gå naken for. ;D
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Jeg vet ikke hvordan SV-233 vill funke på dine Basic.
    Jeg brukte SV-233 i ca et år på mine Lyric 402. Det låt forsåvidt greit,men ble veldig slitsom å høre på i lengden.
    Tøff forsterker er det hvertfall. Håper du blir fornøyd.  :)
    Det gjenstår å se da... håper jeg får hentet den til uka.
     

    Syncron

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2002
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Det ligger en LYNGDORF SDAI 2175 på bruktmarkedet som jeg er litt nyskjerrig på.
    Noen som har en formening om hvordan denne vil fungere på Lyric 402?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Vet ikke, men det jeg har hørt av lyngdorf/tact tidligere har vært utrolig kjedelig. Veldig korrekt hvis man kan si det sånn, men ingen magi.
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Sendt mail til to som selger 302 og 402 nå, hadde vært digg om det gikk i boks. Helst 402.
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    629
    Antall liker
    547
    Sted
    Longnose
    Da var aragon solgt og doxa 72 bestillt og på vei i posten:)
    Gleder meg som en unge til å få den skal vis være en utrolig match til patos og audio synthesisen.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer Erik. Det blir sinnsykt gøy å høre.
    Hvis det blir som jeg tror, så kommer du til å få sjokk. ;)

    Når det gjelder kommentaren min over ang PMaudio og BCD cones, så er det nå ikke 99% sikkert, men 100% sikkert at han får de inn igjen. Bestillingen ble sendt i går. Må ha det, bare må ha det ;D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Om 3 timer skal jeg opp på Rigetjønn å oppgradere 402'ene mine til mkII! Wee :)

    Hva kan jeg forvente ?

    Edit: Jobben er gjort! Jeg skal la dem spille inn et par timer før jeg sier noe mer om saken.

    Edit: Raist.. du som har hørt begge versjonene.. jeg hører ting her som jeg er SIKKER på dem ikke fikk frem like bra før. Er det bare Placebo eller er dette the real deal?

    Wow!
    Det er ikke Placebo Inter! ;) Mk II er av en annen verden, størrelse, detaljering, you name it! Du kan forvente mye forbedring de neste ukene ;D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Det ligger en LYNGDORF SDAI 2175 på bruktmarkedet som jeg er litt nyskjerrig på.
    Noen som har en formening om hvordan denne vil fungere på Lyric 402?

    Hadde denne noen måneder sammen med 402 og må si meg enig med Thomand.. Ikke noe magi.. Den gjorde bare jobben sin liksom.... :)
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Nå skal 302ene mine under kniven. Nye flotte polypropylen Solen kondiser er bestillt. Koster ikke allverden av verken penger eller arbeid, så verdt ett forsøk. :)
    Og noe helt annet. Gode nyheter. PMaudio skal 99% sikkert begynne å selge BCD spikes igjen. Oh-lala. Ikke forskjell på spikes, hææ hæ. Yeah right. Koster skjorta, men verdt å gå naken for. ;D
    Spennende det der Thomand!! Skal du gjøre noe med internkabling når du først er i gang? Du må legge ut en worklog her ;D
     
    A

    Antonx

    Gjest
    Vet ikke, men det jeg har hørt av lyngdorf/tact tidligere har vært utrolig kjedelig. Veldig korrekt hvis man kan si det sånn, men ingen magi.
    Det jeg hørte av den var et meget godt perspektiv og fokus men ga for lite i bassen til B&W 703. Ja, den er ganske så korrekt tror jeg(for korrekt for en del?).

    Litt motsatt kvaliteter av Patos? Den tror jeg ikke passer Patos likerne. Patos er vel best til rock tenkte jeg da jeg hørte 402. Ikke helt i tetsjiktet når akustisk materiale skal gjenskapes i stua?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Litt uenig. Det som jeg liker så godt med patosene er akkurat at de svelger alle typer musikk. Tror ellers at du har ett poeng i at kanskje lygdorf blir for "korrekt" for oss gøtta.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Spennende det der Thomand!! Skal du gjøre noe med internkabling når du først er i gang? Du må legge ut en worklog her ;D
    Internkablingen blir som den blir. Har tidligere testet litt forskjellig, men endte opp med orginalkablene igjen. Moen har tydeligvis ikke brukt de uten grunn ;)
    Skal prøve å lage en worklog ja. Gleder meg til å teste dette her.
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Da er patosene pakket ned og drar nok til skien på lørdag, så er det bare og vente på 302mkII... Ble tomt i stua nå gitt.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Så gøy. De er gode. Skikkelig gode.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Eric, Paul får inn BCD igjen. Han sender bestillingen nå snart og vil ha så mange forhåndsbestillinger som mulig. Skal du også ha?
     

    Syncron

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2002
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Hadde denne noen måneder sammen med 402 og må si meg enig med Thomand.. Ikke noe magi.. Den gjorde bare jobben sin liksom.... :)
    Da styrer jeg glatt unna den forsterkeren.
    Takk for svar gutter. :)

    Tror jeg heller selger 402'ene og kjøper et par gode stativhøyttalere og kanskje en rørforsterker.
    Gøy å prøve noe nytt synes jeg.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Det jeg hørte av den var et meget godt perspektiv og fokus men ga for lite i bassen til B&W 703. Ja, den er ganske så korrekt tror jeg(for korrekt for en del?).

    Litt motsatt kvaliteter av Patos? Den tror jeg ikke passer Patos likerne. Patos er vel best til rock tenkte jeg da jeg hørte 402. Ikke helt i tetsjiktet når akustisk materiale skal gjenskapes i stua?
    Hvis du mener at Patos er en typisk rock'n'roll høyttaler så kan jeg garantere at du ikke har hørt Symphonic serien, er ikke mye typisk rock'n'roll over de. De spiller akustisk i aller beste stil. Ikke koster de så mye som en tilsvarende (les:like god) Proac ville ha gjort. ;D
     
    R

    Revol2k

    Gjest
    Da er patosene pakket ned og drar nok til skien på lørdag, så er det bare og vente på 302mkII... Ble tomt i stua nå gitt.
    Kan fortelle at 510'ene liker seg veldig godt her i Skien ;D
    Koser seg med xtz'en men snart kommer det en vincent effekt så de har ennå mer å kose seg med tenker jeg ;D
     
    A

    Antonx

    Gjest
    Hvis du mener at Patos er en typisk rock'n'roll høyttaler så kan jeg garantere at du ikke har hørt Symphonic serien, er ikke mye typisk rock'n'roll over de. De spiller akustisk i aller beste stil. Ikke koster de så mye som en tilsvarende (les:like god) Proac ville ha gjort. ;D
    Jeg tror deg :)
     
    R

    Revol2k

    Gjest
    Forresten, hva synes Patos vennene om Midgard på patos?
    Blir det kjedelig? :-/
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn