Patos`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Skal ikke undervurdere proac heller :) . Det jeg har hørt har vært skikkelig bra. Men at patosene er minst like gode på så vel akustisk som annet er jeg ikke i tvil om. Det bunner som vanlig ut i rom og match med øvrig utstyr.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Forresten, hva synes Patos vennene om Midgard på patos?
    Blir det kjedelig? :-/
    Vet ikke, men at tanken på disse sammen med en audionotekit pre har slått meg ett par hundre ganger skal jeg ikke benekte ;D
    Fordommene mine mot ice tilsier at det blir for kjedelig i lengden sammen med transistor pre, men her snakker vi kun fordommer som dere overhodet ikke må legge noe som helst i.
     
    R

    Revol2k

    Gjest
    Hehe, ok... Men en Vincent SP-331 (med rør på hver utgang) burde vel være en rimelig sikker sak? er så kjedelig å kjøpe ting uten å ha fått hørt det..
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, ok... Men en Vincent SP-331 (med rør på hver utgang) burde vel være en rimelig sikker sak? er så kjedelig å kjøpe ting uten å ha fått hørt det..
    Til hvilke patos tenker du på forresten?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Oppfordere BTW alle til å besøke club-patos nå. Siden begynner å bli ferdig og veldig bra i mine øyne. Taskeladden har gjort en fenomenal jobb.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Patos basic 510 ;D
    Basicen er veldig altetende. Trår neppe feil med vincenten selv om jeg tror ikke jeg har hørt den. Ellers har vi jo thule da. Funker som juling på disse.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    [Klagemodus på]
    Tror dere f¤#n ikke den j%¤&#a primare spilleren OOOG forsterkeren har tatt kvelden. Hrrrmmmmm, føkk føkk føkk føkk.
    1-2 uker uten lyd. VERDEMT!!
    [/klagemodus av]

    :(
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    [Klagemodus på]
    Tror dere f¤#n ikke den j%¤�a primare spilleren OOOG forsterkeren har tatt kvelden. Hrrrmmmmm, føkk føkk føkk føkk.
    1-2 uker uten lyd. VERDEMT!!
    [/klagemodus av]

    :(
    Trippelæsj :-[ Du får komme innom nabofylket ein tur i kveld. Kaffien står klar!

    Mvh. Karl
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    1.138
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    [Klagemodus på]
    Tror dere f¤#n ikke den j%¤&#a primare spilleren OOOG forsterkeren har tatt kvelden. Hrrrmmmmm, føkk føkk føkk føkk.
    1-2 uker uten lyd. VERDEMT!!
    [/klagemodus av]

    :(

    Hva har skjedd??
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Trippelæsj :-[ Du får komme innom nabofylket ein tur i kveld. Kaffien står klar!

    Mvh. Karl
    Takker, men fruen i huset er på mandagsklubb (Les: sladrekveld med resten av jentene, godterispising, og klaging på gubbene ;D ) så jeg er stuck med guttungen.
    Godt jeg kan sette meg ned med litt musi... AAAARRGGGGHHHHHH. Noe bra på TV i kveld?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hva har skjedd??
    Dont know. CD spilleren har hatt litt kranglehumør en stund, men forsterkeren har funka knirkefritt fram til nå. Plutselig hørtes det ut som om den sendte 10000 volt rett i patosene. Stygg lyd ja. Håper bare de overlevde. Så nå sitter jeg her da, med tomt rack og synes synd på meg selv.
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Nå må vi få inn litt humor her.

    Da jeg gikk på skole og bodde på hønefoss i 98/99 var jeg på demokveld hos hønefoss lyg og bilde, Roar hadde demo på den nye symphonic serien.

    Hørte på masse klassisk og akustiske spor, jeg surte om jeg kunne få høre på en egen cd... delillos - gamle sanger om igjen.

    Hvor Roar svarer "Nja... helst ikke, han har så mye rare innspillinger"

    Mulig det er mest morsomt for meg, men uansett... kom på det igjen idag.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Syns egentlig det er litt kjipt med sånt under demo, men når det kommer til delillos, så er han faen med unnskyldt ;D ;D
    Definitivt IKKE guds gave til hifi demonstasjon.
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Forresten... Noen som husker i en hifi klubben avis fra 92/94/95 som inneholdt et intervju med lars lillo stenberg?
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Så absolutt i min også.

    Delillos - raga - dum dum boys.

    De 3 store norske.
    Det er fire av dem. Du må ikke glemme Jokke, Norges mest troverdige og ekte rocker. RIP.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Yyz

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Oi, My bad. Selvfølgelig Jokke også. Takker ;)
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Skrev tidligere i tråden at jeg skulle få besøk av PM Audio, der jeg blant annet skulle få demonstrert BCD Cones under høyttalerene. Fra før har jeg Pulsar Point aluminium. Skrev også at jeg var skeptisk til resultatet av dette byttet.

    Er ikke så flink til å beskrive lyd (hvem er vel det?), så jeg tar en illustrasjon jeg kan stå inne for isteden. Bedringen av lyden var like god som da jeg gikk fra Pioneer DV 575 (1500 kr) til Audio Aero Capitole 24/192 (60 000 kr). Alt fra topp til bunn ble bedre, men det sprøeste var at den fjernet unoter i øvre mellomtone/diskantområdet som i utgangspunktet SKAR i ørene.

    På tross av dette klarte BCD conene ikke å redde høyttaleren helt. Lyric 502 MkII er lagt ut for salg, det samme er 8 stk Pulsar Points i aluminium.
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    622
    Antall liker
    537
    Sted
    Longnose
    Skrev tidligere i tråden at jeg skulle få besøk av PM Audio, der jeg blant annet skulle få demonstrert BCD Cones under høyttalerene. Fra før har jeg Pulsar Point aluminium. Skrev også at jeg var skeptisk til resultatet av dette byttet.

    Er ikke så flink til å beskrive lyd (hvem er vel det?), så jeg tar en illustrasjon jeg kan stå inne for isteden. Bedringen av lyden var like god som da jeg gikk fra Pioneer DV 575 (1500 kr) til Audio Aero Capitole 24/192 (60 000 kr). Alt fra topp til bunn ble bedre, men det sprøeste var at den fjernet unoter i øvre mellomtone/diskantområdet som i utgangspunktet SKAR i ørene.

    På tross av dette klarte BCD conene ikke å redde høyttaleren helt. Lyric 502 MkII er lagt ut for salg, det samme er 8 stk Pulsar Points i aluminium.


    Har bestillt og betalt bcd cones,kommer om 2 uker,kjenner jeg gleder meg når jeg leser sånn forbedring:)
    Har foressten fått på plass min nye doxa 72,etter en litt spiss begynnelse begynner den å gå seg til å virkelig levere varene!!!!!
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    622
    Antall liker
    537
    Sted
    Longnose
    Doxa 72?

    Mvh. Johan
    Jepp nyeste forsterker til doxa,ska visst være rundt 2x100 watt med 1300 watts strømforsyning. Spiller med en vanvittig
    dynamikk og kontroll i bassen,en sinnsyk forsterker til 15k!!!
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Dette var nytt for meg. Ser at Doxa 72 står oppført på "produkter" på Haugaland Audios hjemmeside, men trodde at det var en preamp. Er det samme velkjente Doxa kabinett? Erstatter den 140 Signature?

    Mvh. Johan
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    622
    Antall liker
    537
    Sted
    Longnose
    Dette var nytt for meg. Ser at Doxa 72 står oppført på "produkter" på Haugaland Audios hjemmeside, men trodde at det var en preamp. Er det samme velkjente Doxa kabinett? Erstatter den 140 Signature?

    Mvh. Johan
    Han har vel ikke fått no nytt kabinett for min er i 140 kabinett,tror det er nytt på gang. De som har hørt begge sier at 72 spiller vanvittig bedre en 140en,funker veldig bra hos meg!!!!!!!!!!!!
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Takk for info. :) Selv sitter jeg med en Malmin-modifisert 140, og hvem vet hvordan den yter i forhold til alle de andre utgavene. ;D

    Mvh. Johan
     

    ERIKD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    622
    Antall liker
    537
    Sted
    Longnose
    Takk for info. :) Selv sitter jeg med en Malmin-modifisert 140, og hvem vet hvordan den yter i forhold til alle de andre utgavene. ;D

    Mvh. Johan
    Bare hyggelig du :)
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Da er høyttaler og ny forsterker på plass etter laaaaang venting.

    Lyric 302mkII og Vincent sv-233... også den obligatoriske hifikatten( i matchende farger påpekt av taskeladden ;) )

    Cd samlingen har blitt gjennomgått på nytt idag, trekker frem The best of Dire Straits og Alison Krauss - New favorite som vinnere i dagens lytting.

    Skal ha noen nye kabler på test om ikke så lenge, høre litt på audioquest.





    Litt på skeiva det bildet ser jeg nå... hehe
     

    Ste-Reo.

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.07.2006
    Innlegg
    82
    Antall liker
    0
    Er det noen av dere som kan ha en Lyric 202 center til salgs?? (Eller var dette et skudd i blinde?)... :)
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Er det noen av dere som kan ha en Lyric 202 center til salgs??  (Eller var dette et skudd i blinde?)... :)
    Han som jeg kjøpte mine 302 av har denne til salgs;

    Patos Lyric center selges! 2-veis med 1stk 6.5" bass/mellomtone og 1stk 1" diskant med Bi-Wiring terminaler! Samme elementer som står i Patos Lyric 302mkII.
    e-post: mailto:rutima@start.no
     

    maiden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    246
    Antall liker
    0
    Er Lyric-serien oppdatert med nye elementer? Beklager, men orket ikke lese hele tråden....
    Hadde 302 for ett par år siden, kvalifiserer det meg som venn i dette gilde selskap?

    mvh
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Lyric har kommet i en mkII utgave ja med nye elementer og delefilter er det vel...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn