maiden
Hi-Fi entusiast
- Ble medlem
- 18.10.2005
- Antall liker
- 0
Det jeg husker av 302 var en deilig vektløs mellomtone(ok, litt teit uttrykk) men at den kunne hardne litt i presensområdet når man guffet på litt.
Kjenner ikke bcd conene men jeg kjenner godt til unotene i øvre mellomtone/diskantområdet som pulsar points i aliminium ofte fører med seg. Har også løst dette problemet med å legge steinplater under pulsar pointene mine. Da forsvant problemet, samtidig som hele lydbildet ble strammet opp og ble mer dynamisk. Opplevde mer trøkk i bassområdet også. Dette er tross alt MYE billigere enn BCD cones til 1990,- ... bare en tanke...Skrev tidligere i tråden at jeg skulle få besøk av PM Audio, der jeg blant annet skulle få demonstrert BCD Cones under høyttalerene. Fra før har jeg Pulsar Point aluminium. Skrev også at jeg var skeptisk til resultatet av dette byttet.
Er ikke så flink til å beskrive lyd (hvem er vel det?), så jeg tar en illustrasjon jeg kan stå inne for isteden. Bedringen av lyden var like god som da jeg gikk fra Pioneer DV 575 (1500 kr) til Audio Aero Capitole 24/192 (60 000 kr). Alt fra topp til bunn ble bedre, men det sprøeste var at den fjernet unoter i øvre mellomtone/diskantområdet som i utgangspunktet SKAR i ørene.
På tross av dette klarte BCD conene ikke å redde høyttaleren helt. Lyric 502 MkII er lagt ut for salg, det samme er 8 stk Pulsar Points i aluminium.
Var innom den lokale hifi center kjeden og kjøpte meg 121 forsterkeren og "må" ha cd21. Fy for en cd spiller!primare i21 og cd21 fortsatt
402 og I21 tror jeg kan bli litt snaut. I21 har ikke sin styrke i basskontroll. På 302ene fungerer det forholdsvis bra.Var innom den lokale hifi center kjeden og kjøpte meg 121 forsterkeren og "må" ha cd21. Fy for en cd spiller!
Lurer på en liten høytaler oppgradering også.
Har vært og hørt på 402 i dag. flott lyd.
Men det jeg lurer på....Hva slags magi får du tryllet ut av denne matchen?
Mvh
Thomas
Ok. Da burde du ha nok i massevis. Hold oss oppdatert etterhvert da.Hadde tenkt å parre den med Lyngdorf sin effekt med 2x150 watt effektforsterker. Den til 10 lapper. På mine ushere er det veldig god basskontroll med bare i21...
Har vurdert steinplater både for lydens del og naboenes. Ser at PM Audio bruker 2.5 cm tykke granitt plater under alle høyttalerene han har framme. Mulig jeg tester granitt før jeg går for BCD, siden jeg har tenkt å ha det uansett. Billigere er også et forlokkende ord i mine ørerKjenner ikke bcd conene men jeg kjenner godt til unotene i øvre mellomtone/diskantområdet som pulsar points i aliminium ofte fører med seg. Har også løst dette problemet med å legge steinplater under pulsar pointene mine. Da forsvant problemet, samtidig som hele lydbildet ble strammet opp og ble mer dynamisk. Opplevde mer trøkk i bassområdet også. Dette er tross alt MYE billigere enn BCD cones til 1990,- ... bare en tanke...
Kjempeflott anlegg du har!Du er hjertelig velkommen innom en dag det passer. Måtte flytte fra første rommet. Ble altfor mye etterklang og ekko i det rommet. Etter et par minutter var ørene helt utslitt. Men med litt hurtig ommøblering, så falt puslespillbitene på plass.
Et lite bilde til av elektronikken:
De neste dagene skal jeg prøve ut litt forskjellige småting. Alltid artig å teste ut alternative rør f.eks. Stavanger er nå snart selveste EAR-byen. Vet om 4 stykker med denne preampen. Nesten nok til å starte egen lokal EAR 864-klubb. ;D
Mvh. Johan
Er litt usikker på norsk pris, men rundt 25k. Egentlig en ganske dyr sak, iallefall i forhold til resten av utstyret. Det finnes også en ren linje-utgave (uten RIAA) som er en god del billigere. Den bygger på samme linjetrinnet som i 864en, men det er spart inn litt på bl.a. type volumkontroll samt et enklere kabinett. Vil tro den (834L) ligger på ca. 10-11k. Det ligger en slik på bruktbørsen til 5100,-. Ville sjekket ut den hvis jeg var på jakt etter preamp.Hva slags prisklasse snakker vi om på preampen? Ny pris?
Det er en Arcam CD-92. Dette er forgjengeren til den nåværende toppmodellen i DIVA-serien - CD192. Kjøpte den brukt. Har sansen for disse spillerne.....og hvilken arcam er det forresten?
Edit: Og enda viktigere: hvem er forhandler av ear?
Takker!Er litt usikker på norsk pris, men rundt 25k. Egentlig en ganske dyr sak, iallefall i forhold til resten av utstyret. Det finnes også en ren linje-utgave (uten RIAA) som er en god del billigere. Den bygger på samme linjetrinnet som i 864en, men det er spart inn litt på bl.a. type volumkontroll samt et enklere kabinett. Vil tro den (834L) ligger på ca. 10-11k. Det ligger en slik på bruktbørsen til 5100,-. Ville sjekket ut den hvis jeg var på jakt etter preamp.
Mvh. Johan
Velkommen i klubben - meget habile høyttalere det der. Du får nok mye kos med dem fremoverVel vel... da får jeg kanskje legge inn en søknad om medlemskap i dette eksklusive selskap. Vet ikke enno hvor gode venner jeg blir med Patos`ene, men har i alle fall avtalt kjøp på Lyric 402, oppgradert til mk2. Har aldri hørt disse spille, men føler att dette ikke kan bli veldig galt i alle fall. Har sett og lest såpass mange omtaler, att alle kan vel ikke ta feil...
Velkommen skal du væreVel vel... da får jeg kanskje legge inn en søknad om medlemskap i dette eksklusive selskap. Vet ikke enno hvor gode venner jeg blir med Patos`ene, men har i alle fall avtalt kjøp på Lyric 402, oppgradert til mk2. Har aldri hørt disse spille, men føler att dette ikke kan bli veldig galt i alle fall. Har sett og lest såpass mange omtaler, att alle kan vel ikke ta feil...
Det er et flott rack med komponenter du har ThomandHar endelig fått knipset ett bilde av racket fullt utbygd med demping og avstiving. Ble jo litt tøft syns jeg
En slags unnskyldning for å ha sagt sannheten ved den første testen og derved har fått masse pepper..eller oppriktig? Ikke godt å vite...Det KV i grove trekk gjør, er vel å legge seg "flat", og beklager sin feighet i fht det å rose norske produkter.
Det han sier, er vel også att han var mye mere begeistret for høytaleren, enn det som kom frem i omtalen. Symphonic`en ble på mye musikk morsommere enn hans egne B&W 801... mener også han like gjerne kunne sammenlignet Symphonic`en med SF Stradivari, som igjen er en av de beste høytalerne KV har testet.
Plukket opp nr 23 i kiosken i dag... så kjøp og les..