402ene er ikke av de enkleste å få til etter min mening. Kan fort bli litt slapt og innesluttet, og kanskje særlig på lavt volum hvis ikke man har truffet bra med matchingen. Men ubehagelige blir de neppe. 402ene skulle likevel klare å fylle en stue på 35m2 sånn noenlunde - kommer veldig an på lytteavstanden også.Håper da det... så spørs det om det blir Esound som kilde etterhvert
402`ene skal jo inn der Dali Grand hadde plassen tidligere, så det er "litt" å prestere opp i mot også. Er vel mest spent på om de makter å fylle stua med lyd, spesielt på lavere volum. Spiller jo litt etter "sengetid" for å si det på den måten... Stua mi er på +35m2, med litt "halvåpne" løsninger mot kjøkkenet. Men har fått inntrykk av att dette er en av styrkene til 402, altså å levere ett forholdsvis stort og fyldig/åpent lydbilde under gitte forutsettninger.
Jeg har en Yamaha CDX-596 med volum på fj.kontroll. Litt "røraktig" i klangen, og kanskje en grei match til L302? (Min er i bruk, men den koster mellom to og tre tusen ny.Forresten, jeg trenger tips til billig cd spiller med volumkontroll via fjernkontrollen. Finnes det å få tak i brukt til, tja, sånn ca 2-4k på brukten?
Gøy. Gleder meg til høre litt lytteinntrykk da jegBytter til nye fra Electrocompaniet, dvs EC 4.8 Kommer om etpar dager...
Diverse Sony spillere kommer med volum på kontrollen.. (f.eks CDP XB-930QS) Solide spillere med godt drivverk.. Går for rundt en høvding på bruktbørsen (da kan du jo hive inn XO3 klokke og ZAP Filter)Forresten, jeg trenger tips til billig cd spiller med volumkontroll via fjernkontrollen. Finnes det å få tak i brukt til, tja, sånn ca 2-4k på brukten?
Oioioi, dette blir spennende!!!!Ja vel folkens. Tok kontakt med Roar Moen i dag for å få litt info ang mkIII versjonen av lyric. Det er fullt mulig å oppgradere fra II til III.
Prisene er:
302: 1000,-
402: 1400,-
502: 1700,-
Så da er det vel bare å løpe å kjøpe
Mine skal under kniven i morgen
Allerede kontaktet patos, håper nye filter kommer i morgen.Ja vel folkens. Tok kontakt med Roar Moen i dag for å få litt info ang mkIII versjonen av lyric. Det er fullt mulig å oppgradere fra II til III.
Prisene er:
302: 1000,-
402: 1400,-
502: 1700,-
Så da er det vel bare å løpe å kjøpe
Mine skal under kniven i morgen
Da håper vi på litt lytteinntrykk etterhvertAllerede kontaktet patos, håper nye filter kommer i morgen.
Jeg vil tro at problemet med litt hisssighet vil bli forbedret med det nye delefilteret der delefrekvensen senkes mellom diskant og mellomtone. Hvis du vil oppgradere mk.1 opp til mk.3, så må du også skifte bass/mellomtoneelementer. Ellers vil denne litt "skarpe" tendensen også kunne være et resultat av anleggets totale signatur (altså både elektronikk og akustikk/plassering av høyttaler, kan være faktorer).Hei alle sammen!
Da er det vel på tide at jeg melder meg inn i gjengen her siden jeg har vært den heldige eier av patos Lyric 402 i en måneds tid nå De ble kjøpt brukt av Syncron her på forumet.
For tiden spiller Lyricene sammen med Harman Kardon HD970, Vincent sa-31 og Hypex UCD monoblokker( kitet fra dynabel).
Dette spiller med et enormt stereoperspektiv selv om rommet er på knappe 10kvm Gitarer, spesielt akustisk gitar får en glød jeg ikke hadde på mine gamle BW 603. Bassen kunne vært mer presis og dyp, men rommet og plasseringen setter sine begrensninger.. Det som plager meg for tiden er at skarpe s-lyder, eller sibilanter som det heter her inne på forumet. Fra før hadde jeg hørt at Patos skulle spille varmt og lite aggresivt i toppen, men det er ikke helt tilfellet hos meg. Er det elektronikken som skaper problemer?
Det dreier seg om en MK1 versjon og jeg vurderer sterkt å oppgradere til mk2/3. Vil dette hjelpe på sibilantene ved at mellomtonen kommer mere fram?
Uansett vil jeg legge til at patosene virker velbygd og gir et solid inntrykk!
Mvh.
Stephen Maridal
Ja, mine har vært mkIII noen dager nå. Den er langt snillere og mer organisk enn II, pluss at den om mulig er enda mer homogen.MK II er mindre aggressiv, men det handler også om matching!
Noen som har fått lyttet til MK III ennå?
Den lista har en lei tendens til å bli farlig lang for oss gærninger ;D ;DHøres bra ut! Må vel føye det inn på lista t nissen det også da ;D
Å forvente det 7. underverk fra 402, plassert i et 10kvm rom....kanskje jeg kunne kommentert kilden også.Hei alle sammen!
Da er det vel på tide at jeg melder meg inn i gjengen her siden jeg har vært den heldige eier av patos Lyric 402 i en måneds tid nå De ble kjøpt brukt av Syncron her på forumet.
For tiden spiller Lyricene sammen med Harman Kardon HD970, Vincent sa-31 og Hypex UCD monoblokker( kitet fra dynabel).
Dette spiller med et enormt stereoperspektiv selv om rommet er på knappe 10kvm Gitarer, spesielt akustisk gitar får en glød jeg ikke hadde på mine gamle BW 603. Bassen kunne vært mer presis og dyp, men rommet og plasseringen setter sine begrensninger.. Det som plager meg for tiden er at skarpe s-lyder, eller sibilanter som det heter her inne på forumet. Fra før hadde jeg hørt at Patos skulle spille varmt og lite aggresivt i toppen, men det er ikke helt tilfellet hos meg. Er det elektronikken som skaper problemer?
Det dreier seg om en MK1 versjon og jeg vurderer sterkt å oppgradere til mk2/3. Vil dette hjelpe på sibilantene ved at mellomtonen kommer mere fram?
Uansett vil jeg legge til at patosene virker velbygd og gir et solid inntrykk!
Mvh.
Stephen Maridal
Hehe, var nok forberedt på at rommet kom til å ødelegge mye, men det skal jeg få byttet ut så snart som mulig.. Rommet er ganske bra dempet med variert møblemang og gardiner, så jeg var ikke helt forberedt på skarpe sibilanter. At bassen ikke er helt linjær hadde jeg forventetÅ forvente det 7. underverk fra 402, plassert i et 10kvm rom....kanskje jeg kunne kommentert kilden også.
Å legge skylden på delefilter eller delingen generellt blir vel litt drøyt?
Bytt heller inn i en 302....den er vel egentlig for stor den også.
Liker Patos jeg, for all del
;D Vi gærne har det godt!! ;DDen lista har en lei tendens til å bli farlig lang for oss gærninger ;D ;D
Jaggu en som skal selge ett sett symphonic III på bruktbørsen nå. Billig var det også.
Er det ikke han kameraten din dette Raist?