Patos`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Blir vel en liten uhøytidlig test av disse Symphonic II AMT på Fredagskvelden da, en kompis drasser med seg en McIntosh MA6500 som vi skal også skal få testet.

    Skal få skrevet litt om inntrykk fra denne kvelden.

    Om ikke lenge blir det også tekst og bilder av forvandlingen til PianoGloss Black. For den orginale tre finishen er uaktuel for min del 8)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Yyz

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Gratulerer leikis og velkommen i klubben! ;D

    Var nok lurt å gå for siste utgave AMT! Har fremdeles til gode å høre SII, men er selv svært godt fornøyd med Symphonic.. Matchet med det rette utstyret spiller de fantastisk!

    Blir svært spennende å se forvandlingen til High Gloss Piano Black og ikke minst høre om inntrykkene dine fra seansen med McIntosh, men husk at Symphonicen bruker laaang tid på å spilles inn! :D
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Gratulerer leikis og velkommen i klubben! ;D

    Var nok lurt å gå for siste utgave AMT! Har fremdeles til gode å høre SII, men er selv svært godt fornøyd med Symphonic.. Matchet med det rette utstyret spiller de fantastisk!

    Blir svært spennende å se forvandlingen til High Gloss Piano Black og ikke minst høre om inntrykkene dine fra seansen med McIntosh, men husk at Symphonicen bruker laaang tid på å spilles inn! :D
    Nå er de vel innspilt, da jeg kjøper thomand sine ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hva er det nå du pønsker på Thomand?? ;D
    ZXR 600 ;D

    Så nå skal jeg være hifi-løs en stund.
    Så hvis noen vil ha ett kanonkjøp på audio analogue maestro cd spiller og forsterker så hyl ut. Mulig at racket mitt også skal ut.
    Følg med på en bruktbørs nær deg ;D
     
    • Liker
    Reaksjoner: Yyz

    Goggen50

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    3
    Lurer svært på hvilke spikes som er brukt på patos 302. Bildet på forrige side. Erfaringer?
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    Lurer svært på hvilke spikes som er brukt på patos 302. Bildet på forrige side. Erfaringer?
    tror det er brukt soundcare superspikes der.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Det er soundcare ja.
    Jeg var ikke fornøyd. Skjedde noe negativt med mellomtonen syns jeg.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    ZXR 600 ;D

    Så nå skal jeg være hifi-løs en stund.
    Hehehe, morro med MC ;D Kjøpte meg en liten racer (VFR 400RR) en sommer for mange år siden (mens mine foreldre var på ferie).. Skal si det ble månelyst når de kom hjem! Så jeg var vel ikke MC eier i mer enn noen uker :) Nå går det i biler med rød H og Type R i navnet ;D

    Ble visst litt OT detta..

    Hvor lenge kan den HiFi løse tilværelsen funke da? Må jo ha noe å spille på!??! :D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Lurer svært på hvilke spikes som er brukt på patos 302. Bildet på forrige side. Erfaringer?
    Jeg for min del var godt fornøyd med soundcare på Lyric.. Strammet opp hele lydbildet, men det kan vel ha noe å gjøre med underlag?

    For tiden bruker jeg ingenting og er nøgd med det :)
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Lurer svært på hvilke spikes som er brukt på patos 302. Bildet på forrige side. Erfaringer?
    Er vel bildet mitt, jeg har bare gode erfaringer med soundcare. Har ikke testet noe annet men...

    Gulvet mitt er rimelig hardt så det hjelper nok en del, strammer opp i bassen hos meg.
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Hvordan er du fornøyd med Xindak kablene Joar?
    Kjøpte de mest på impuls fordi jeg fikk de billig på bruktbørsen... Kjører nå fs-1 på bass og fs-0.5 på diskant, er heldigvis ikke plaget med skrike diskant så da er jeg fornøyd :)

    Tror nok forsterkeren min blir byttet ut før kablene.
    Lurer også på om jeg skal bytte ut dikemarken... testet en audiocuest kabel, men forskjellen var ikke verdt prisen.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da var Symphonic II AMT i hus, liten høyttaler med STOR lyd. Veldig imponert over stort og luftig lydbilde, men den låter litt for lyst i toppen. Så noe må nokk byttes, pre amp og/eller høyttalere. De låter nokk bedre enn Helicon 400, men Helicon var nokk litt snillere i toppen.
    Men de blir nokk unsett Piano Gloss Black om jeg selger eller beholder de. Jeg kan vel uansett ikke gji de opp etter bare non timer ::)

    Det ble ikke no McIntosh test i denne omgang, men vi får se hva som skjer.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    788
    Torget vurderinger
    5
    Patos lys i toppen.
    Jaja, overrasker meg, men har aldri eid en symphonic. Mulig de skiller seg fra Lyric-serien på dette parametret.

    Trodde knapt Patos kunne låte lyst. MIT-kabler kanskje? De er åpne, men ikke lyse. Lykke til.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    I følge en som har hørt både Symphonic og Lyric, så er vist Symhonic noe lysere i toppen ja. Tror nokk kanskje pre ampen mi har litt av skylden, må vel prøve en annen pre amp før jeg slakter høyttalerne
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Da har jeg fått testet Symphonic II AMT litt, første inntrykket er vel at de låter litt for lyst i toppen til min elektronikk. Men bevares for en lyd, STORT lyd bilde fra en liten høyttaler :eek: Bassen er også imponerende fra en så liten høyttaler, kjapp og bra bass, Går selvfølgelig ikke like dypt som Helicon 400, men mere korrekt.
    Testet også en The End mk II forsterker med store modifikasjoner, denne er nokk bedre en Ps Audio ampen på alle områder. Med sin enorme kondis bank har den stålkontroll i bassen som få andre forsterkere. Med en total koindis bank på litt over 211000 mf og en strømforsyning til hver kana, så får ikke denn pusteproblemer med det første. 2 x 99 WATT 8).

    Det blir vel en Ps Audio PCA-2 pre amp, denn er nokk noe snillere i toppen, og litt flere tilkoblings muligheter en min DIY pre amp ::)





     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Nice. Kjenner savnet.
    Men det hjalp å få kjørt litt sykkel ;D
    Kaldt som fytti helv......, og litt skummelt med blankslitt fordekk på kald asfalt, men en liten tur måtte jeg ha.
    God helg folkens.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Yyz

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Hmm, kjenner skepsisen når jeg leser at Symphonicene spiller lysere i toppen enn Lyricene... Er de vanskeligere å ha med å gjøre? Mer kilne på resten av kjeden? Drømme høyttalerene min er Symphonic IV. Skal selvsagt høre de hjemme etterhvert, men liker ikke hard / for lys lyd i toppen.

    Hadde tidligere Audiovector S6 Avantgarde med bånddiskant, fikk aldri denne til å låte behagelig uansett kvaliteten på opptaket. Hvordan er Patos diskant i forhold til denne?
     
    T

    timc

    Gjest
    Den er ganske lik. Den låter ikke lyst/hardt, men er utrolig avslørende for resten av oppsettet, og for dårlige innspillinger. Dersom man liker litt laidback presentasjon er ikke bånd/amt veien å gå imo.

    Mvh
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Siden jeg skal lakke mine Patos Symphonic II AMT, så er jeg litt usikker på om jeg skal lakke hele høyttaleren eller kun det feltet som er i tre finish. Front og bak er jo i matt sort, så er litt usikker på om dette sskal lakkesi blank eller bare la det være matt svart.
    Noen formeninger om dette ??
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Jeg ville helt klart kun lakkert sidene med trefinish.
     
    T

    timc

    Gjest
    Jeg ville lakert hele. Tror det blir rart med Blanke sider og matt front.

    Mvh
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Venter i spenning på lakk bilder Leikis! ;D
    Litt mye jobb for tiden , men det blir nokk ikke lenge til nå. Får se om jeg skrur de i småbiter på søndag eller mandag. Bilder kommer isåfall.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Tror det der kan bli veldig bra!! Har du bestemt deg for hvor mye du skal lakke?
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Tror det der kan bli veldig bra!! Har du bestemt deg for hvor mye du skal lakke?
    Tror nokk det blir hele, siden noen liker å spille uten frontdekksler blir det kanskje litt rart å se til om fronten ikke blir blank. Så da tar jeg like godt å lakker hele høyttaleren , ikke foten da, den forblir matt sort.
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Heizann patos venner
    Var en lykkelig eier av 500 basic i mange år byttet de ut i lyric 402 for et år siden.
    Har satt in nye mellomtone elementer å byttet ut invendige kabler satt på jumpere i kobber å kledd de invendig med asfalt plater.
    Venter på nye delefilter fra moen men det tar tid, kommer nok symphonic i stua etter hvert.
    Kvalifiserer det til opptak i deres eksklusive klubb ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Heizann patos venner
    Var en lykkelig eier av 500 basic i mange år byttet de ut i lyric 402 for et år siden.
    Har satt in nye mellomtone elementer å byttet ut invendige kabler satt på jumpere i kobber å kledd de invendig med asfalt plater.
    Venter på nye delefilter fra moen men det tar tid, kommer nok symphonic i stua etter hvert.
    Kvalifiserer det til opptak i deres eksklusive klubb ;D
    Skulle la seg ordne det ja ;D ;D
    Velkommen i klubben.
    Hva slags elektronikk bruker du?
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Skulle la seg ordne det ja ;D ;D
    Velkommen i klubben.
    Hva slags elektronikk bruker du?
    Takker for godkjenningen
    Har teac drivverk dp oppgradert dac gryphon pree amp og vincent sp61 slutt trinn
    Bruker stort sett silk kabler og qde silver høyt kabler.
    Har lagt egen strøm kurs med jord spyd til anlegget .
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Kvalifiserer det til opptak i deres eksklusive klubb  ;D
    Fullkvalifisert, spesielt siden du er progger.
    Patos og prog er en god kombinasjon 8)
     

    Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Takker for godkjenningen
    Patos å prog funker meget bra det.
    Hva slags prog spiller du da?
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Er relativt altetende egentlig, men liker godt klassikerne fra 70 tallet, Yes, Genesis, Pink Floyd, Camel, og mye annet.
    Av nyere ting er Porcupine Tree en klar favoritt. Skal til å sette meg ned en Lagavullin og PTs Rockpalast nå faktisk. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Yyz

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Veggen: Har squeezen volumkontroll?
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Satser på å legge inn min forespørsel her...

    Jeg har et par Lyric 502, som jeg har oppgradert fortløpende. Opprinnelig (MkI) kom de med to stk H1182, men den ene ble skiftet ut til fordel for H1232. Delefilteret ble også modifisert. Nå skulle de være MkII. Oppgradering til MkIII, bestod i å skifte til nytt delefilter, så nå skal de være up to date...

    Om noen av dere har Lyric 502, lurer jeg på om dere kan svare på følgende:

    - Har du samme bassene som jeg har, altså to forskjellige elementer?

    - Hva er lengden på bassrørene dine? Mine er (opprinnelig) noe i overkant av 20 cm.

    - Forslag til tweak..?

    Grunnen til at jeg lurer på dette er ganske enkel. Jeg vil finne ut om det er gjort endringer på modellen, som jeg ikke har fått med meg, og selvsagt om det er forslag til noe mer jeg kan gjøre. ;)

    For tiden eksperimenterer jeg med å dempe mellomtonen, og vurderer også diskanten. Tidligere har jeg økt lengden på det ene bassrøret, da jeg syntes bassen var litt ullen og upresis. Jeg har faktisk litt problemer med å få fram godlyden... :(

    Kan du bidra, håper jeg du trår til. :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Så da kan man altså koble den rett i effekttrinn?
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Ja det kan du, har selv gjort det i et halvt års tid med EC AW75.
    MEN, Gain på effektrinnet bør ikke være for høy for at dette skal fungere bra. Hvis du må gå noe særlig under 70% volum på squeezeboxen på normalt lyttevolum begynner du å miste oppløsning ettersom en digital volumkontroll kutter de laveste bitene for å dempe signalet. Da er løsningen å dempe inngangen på effektrinnet med dempeledd, enten som et par motstander loddet direkte på inngangen på forsterkeren eller som en løs plugg som Rothwell eller lignende.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn