Patos`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Prisklasse hadde du tenkt deg?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har også savnet en stativ høyttaler i symphonic serien! L101 var vel kanskje en av de mest vellykkede i Lx01 serien.. Noen som har erfaringer med L102?
    Det savner faktisk jeg også. Tror desverre ikke det er planlagt noen stativ-symphonic med det første heller.
     

    svantekiller

    Fersking
    Ble medlem
    05.04.2006
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Må vel melde meg inn i "patos venner" jeg også :D

    Har nettopp kjøpt meg Patos L402 og har fra før et par av den gamle Basic sesrien, den enormt gode 300 ;D

    I mine ører så låter B300 bedre en mine JBL E90 til Mark Knopfler type musikk, meg og en kompis ble meget imponert av de bittesmå høytalerne... ;)
    Gleder meg til jeg får 402 i hus.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Tja, vet ikke. Noe som ikke koster mer enn 15-20k nytt. 2-kanals selvfølgelig.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    I den prisklassen er det mye snadder. Primare er jo jeg veldig glad i. Ellers er thule ingen dum match med patos. Doxa 140 er innertier, men da trenger du også en pre. AVI kan prøves, selv om den hadde ting jeg ikke likte, så hadde den ihvertfall kontroll som få gjør etter den.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Må vel melde meg inn i "patos venner" jeg også :D

    Har nettopp kjøpt meg Patos L402 og har fra før et par av den gamle Basic sesrien, den enormt gode 300 ;D

    I mine ører så låter B300 bedre en mine JBL E90 til Mark Knopfler type musikk, meg og en kompis ble meget imponert av de bittesmå høytalerne... ;)
    Gleder meg til jeg får 402 i hus.

    Velkommen skal du være. :):)
    Du har noe å glede deg til.
    Hva slags elektronikk har du?
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Tja, vet ikke. Noe som ikke koster mer enn 15-20k nytt. 2-kanals selvfølgelig.
    Du kan også prøve f.eks. Midgard eller Embla monoblokker med f.eks. Vincent SA31 (MKII) eller SA-T1. Vil nok spille glimrende sammen med 302, hvor du både får kontroll i bassen og magisk mellomtone med masse rom. EC pre kan også fungere flott med klasse D forsterker og 302.
     

    Painkiller

    Fersking
    Ble medlem
    27.04.2006
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Er vel på sin plass å melde seg inn i 'klubben' for min del også. Har hatt et par Patos Lyric 301 mkII de siste to årene og kan ikke si meg annet enn kjempefornøyd over hva de presterer.

    Byttet forsterker til Cayin 252B i høst og høyttalerene fikk et skikkelig løft av de ekstra kreftene. Lite tvil om at Patos trenger strømressurser utenom det vanlige. På oppgraderings fronten går det i retning av nye høyttalerkabler og kanskje nye cd-spiller. Noen som har forslag til hva som kan passe her?
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Er vel på sin plass å melde seg inn i 'klubben' for min del også. Har hatt et par Patos Lyric 301 mkII de siste to årene og kan ikke si meg annet enn kjempefornøyd over hva de presterer.

    Byttet forsterker til Cayin 252B i høst og høyttalerene fikk et skikkelig løft av de ekstra kreftene. Lite tvil om at Patos trenger strømressurser utenom det vanlige. På oppgraderings fronten går det i retning av nye høyttalerkabler og kanskje nye cd-spiller. Noen som har forslag til hva som kan passe her?
    Det er vel nesten naturlig å gå for Cayins egen 252 cd-spiller, som etter mitt skjønn passer meget bra med din forsterker lydmessig såvel som designmessig.
    Nøytrale kabler ville jeg nok gått for da 301 er litt varm og Cayin er litt "lett" i bassen. Kanskje Kimberkabler? Eller Black Magic kablene?
     

    svantekiller

    Fersking
    Ble medlem
    05.04.2006
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Velkommen skal du være. :):)
    Du har noe å glede deg til.
    Hva slags elektronikk har du?
    Takk for det ;D
    Akkurat nå har jeg en Harman Kardon DPR 2005 og bruker en Harman Kardon DVD 22 som dvd og Cd spiller..
    Jeg har veldig lyst til å kjøpe meg effektrinn ( Midgard HØYT på listen) bruker Monster koax signal og Nordost Flatline gold MKII kabler..
    Jeg har erfart og også snakket med andre og vi er enig i at Patos og Harman Kardon er bra match...
    ;D
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Painkiller, du kan jo også oppgadere dine 301 til 302 hvis du vil. Det er nevnt tidligere i tråden. Koster deg rundt 2 laken. 2 nye elementer og litt justering i delefilter er det som skal til. Diskanten du har er den samme som blir brukt den dag i dag.

    Tenkte det kunne være på sin plass og nevne når du først skal oppgradere.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Jeg er litt fysen på en Krell kav 300. Det er vel noe som burde passe en L302 eller?
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Krell er fint det, men du burde da gå for il / ix... Den som heter 300i (?) hørte jeg på 401 for noen år siden og det låt virkelig tynt og pistrete..
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Må moderere meg litt i forhold til siste innlegg :)
    Johnny minnet meg på at denne spilte fantastisk sammen med effekt fra Meridian, så pre'en er i særklasse! Dessuten var det et vanskelig rom den spilte i...
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Er det noen som har god kjennskap til unison research sine hybrid modeller? Blir mer og mer sugen på å få testet en sånn forsterker.

    Raist: Hørte forresten rykter om at Johnny var passe fornøyd med symph III. ;) Var det helt rått?
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Ja var visst det, han ville ikke høre på L402.2'an på flere dager, og da han gjorde det så var det visst skikkelig nedtur :) Jeg var "desverre" på heisatur i Lisboa og fikk ikke med meg seansen.. Men det er nok ikke så lenge før jeg får hørt symph. III ;)

    Det positive med det er at det blir 402.2 på meg nå, så dersom noen er interessert i 402 MK I så er det bare å hyle ut :)

    Symph IV ble visst for stor for leiligheten hans...
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    He he, kanskje like grei å ikke få med seg seansen da. Jeg kommer mest sannsynlig til å ha III hjemme en tur i morgen. Kan bli farlig for en allerede slunken konto dette her. ;D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Nei, det der kan fort gå galt ;D Du får ha lykke til om det skulle ende på den ene eller andre måten ;) Ser frem til noen lytteinntrykk i morgen kveld!
     
    T

    timc

    Gjest
    Tror du kan ta det med ro thomand. III er ikke noe bedre en II. Eneste forskjellen er hvor dypt de kan gå i bassen, og hvor høyt de kan spille. Når de gjelder kvalitet for øvrig er de klin like. Symphonic IV derimot blir noe annet.

    Mvh
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Da blir det jo samme kvaliteten, bare litt ekstra morro ;D
     
    T

    timc

    Gjest
    Stemmer på en prikk. Men III'en kan bli litt boomy dersom rommet er for lite.

    Mvh
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Og dersom rommet er perfekt.... ;D ;D
    Da låter det helt suverent - ihvertfall for mine ører ;)

    Symphonic III er noe av det bedre jeg har hørt i denne prisklassen..!

    Om noen av dere skulle passere Stokke/Sem/Tønsberg på E18 så stikk innom - hyggelig med besøk !
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Og dersom rommet er perfekt.... ;D ;D

    :mad: Rommet mitt er æsj.
    ;D ;D Men jeg har patos, så da kan man jo ikke annet enn å være fornøyd.
    Fra spøk til alvor, så har jeg nok mine STOOORE tvil på at III vil funke bedre, men så lenge naboen (ERIK D) har et par, så kan man jo liksom ikke la vær å prøve heller ;)
    Pratet forresten med Trond hos Maxwell i ettermiddag, og neste helg skulle han prøve å ha klar en unison research unico se til meg for hjemlån. 140 italiense hybrid watt som jeg er stygt redd for kan bli enda skumlere å låne med hjem.
     
    T

    timc

    Gjest
    Kan fort bli skummelt ja. Har prøvd Lyric 402 med Unico, og det låter tøft. Absolutt ikke korrekt, men utrolig morro.

    Mvh
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Kan fort bli skummelt ja. Har prøvd Lyric 402 med Unico, og det låter tøft. Absolutt ikke korrekt, men utrolig morro.

    Mvh
    Hvem bryr seg om korrekt? ;D ;D ;D
    Blir veldig gøy dette her.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Nei, desverre. Dagen ble ikke helt som planlagt, så det er mulig vi må utsette det til neste helg, men da er det jo rally sørland og jeg skal være full i skauen ;D ;D
    Man lyt sjå.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Ahh, kjipt! Ikke så galt å være foll i skauen heller ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Nei, ikke galt i det hele tatt. Dere som bor i nærheten skulle jo tatt dere en tur. Det er en opplevelse.
    Ta med grillmat, grill, store mengder alkohol, campingstoler og radio til å få med seg tidene. Konge.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    hei !

    rått rack du har der Thomand. har nå pløyd meg gjennom hele patos-tråden, men savner litt info om minimonitorene fra nevnte fabrikk. vi har fått skriv fra styret i borettslaget ang. høy musikk med mye bass, så får vel neppe glede av 402 og oppover.

    hilsen Primare-venn
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hei. Takker for det. Er kjempefornøyd med det. :)
    Med minimonitorene, mener du satelittsystemet eller lyric 102 og basic 110?
    Vet at, uten å ha hørt de selv, satelittsystemet skal spille helt sinnsykt rått. Stativhøyttalerne kjenner jeg desverre ikke til.
     

    AVsmurfen

    Medlem
    Ble medlem
    28.04.2005
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    Jeg har hørt satellitt-systemet i Lyric-serien og vurderer dette som stuekino dersom jeg skal sette sammen ny kino på stua - den forrige ble kastet ut til fordel for et 2.0-system. Har kun hørt musikk i stereo på settet for tre år siden, men opplevelsen sitter fremdeles i minnet. Vekten på satellittene er nok til å bekrefte kvaliteten på dem, jeg mener å huske en review der man anbefalte å kombinere dem med den største Lyric-subben.
     

    Syncron

    Medlem
    Ble medlem
    24.08.2002
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    Jeg skal selge mine Patos Lyric 402.
    De er 100% strøkne og sendes i orginalembalasjen.
    2x2 meter med terminert Kimber 8PR følger også med.

    Hva tror dere gutter at jeg kan få for de?
    En plass mellom 6 og 7000 kanskje?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Jeg hadde kjempeflaks i fjor, å fikk kjøpt et sett 6mnd gamle 402 for 6000,- hos hifi-stasjonen i elverum. Mine første Patos :)
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Mikefish: Du burde kanskje vurdere ett sett Lyric 102! er redd det kan bli litt puslete med kun satelittene, siden de såvidt jeg vet er beregnet for å spille sammen med sub8/sub10?! Naboene er sikkert ikke vilt begeistret for en sub/sat kombo :)

    Kjipt med "sure" naboer! Hadde Securitas 3 ganger på døra før kl 23 og varsel om utkastelse kl 8 morran etter! Basic 500 på studenthjem...
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Jeg hadde kjempeflaks i fjor, å fikk kjøpt et sett 6mnd gamle 402 for 6000,- hos hifi-stasjonen i elverum. Mine første Patos :)
    Ja det må jo sies å være en meget bra pris ;D Hvor lenge har du hatt Symphonic'an?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Symphonic har jeg delt adresse med siden begynnelsen av desember sånn sirkus.
    BTW: Så hifihuset i blærum hadde en brukt 557 for salg. Sikle sikle.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn