Patos`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Mine først Patos var noen 401 jeg kjøpte på Radiosalongen i Arendal.. Selgeren prøve å prakke på meg noen Magnat'er til tross for at jeg var der for å høre Patos.. Etter litt om og men så ga han opp og solgte meg like gjerne 401'an til samme pris som Basic 500 ;D Siden ble det både B500, B400, L101, L401 igjen og til slutt 402 :) Nå er det jaggu på tide med noen Symphonic snart ;D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Symphonic har jeg delt adresse med siden begynnelsen av desember sånn sirkus.
    BTW: Så hifihuset i blærum hadde en brukt 557 for salg. Sikle sikle.
    Kan anbefales!! ;) Du må bare si fra hvis du vil teste min!
    Johnny har handlet endel på HiFi huset - Er mulig å prute litt der oxo!
     
    O

    olebruum

    Gjest
    jeg har hat satelittene X3 og en subb 10 siden jul. jeg bruker dem til både kino og musikk. jeg må bare si at jeg blir mer og mer glad i disse høytalerene. til tross for at jeg bruker en Yamaha reciver til forsterker. 2 kanlal stero funker bedre med disse en foreksempel 410. satelittene er kommet for å bli i hvertfall i min stue. ok, hadde jeg nok penger hadde jeg kjøpt symph 4 men jeg er faktisk ikke sikker på at de ville spille noe bedre pga romm, bass osv. patos burde fokusere mere på disse små luringene som alltid får øyenbrynene til skeptikerene til å løfte på øyebrynene og utbrute ett WOOOW.
    hei !

    rått rack du har der Thomand. har nå pløyd meg gjennom hele patos-tråden, men savner litt info om minimonitorene fra nevnte fabrikk. vi har fått skriv fra styret i borettslaget ang. høy musikk med mye bass, så får vel neppe glede av 402 og oppover.

    hilsen Primare-venn
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Snaisent sett det der satelitt systemet :) Skrev ikke Knut Vadseth i sin omtale i tidlig Fidelity "Eneste feilen med de er at de ikke står i min stue!"?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Snaisent sett det der satelitt systemet :) Skrev ikke Knut Vadseth i sin omtale i tidlig Fidelity "Eneste feilen med de er at de ikke står i min stue!"?
    Tror det var om 402 hvis jeg ikke tar feil. I eyefi.
    Er på litt vaklende grunn nå, så mulig jeg tar feil.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Stemmer nok det Thomand! 402 og Satelitt systemet ble vel testet omtrent samtidig...
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Har kopi av den testen ett eller annet sted tror jeg. Skal se om jeg kan finne den og scanne den.
    Har dere forresten testen Kimberne dine opp mot Black magic noen gang?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Ok, skjønner tegninga ;D ;D
    Spurte fordi jeg alltid har hørt at kimber og patos er gode venner.
    Vittig og ærlig svar ihvertfall, he he.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Testet Monocle X'ene mot BM Intro.. Det var så godt som dødt løp, men med litt forskjellig fokus.. BM'an ble litt pågående i mitt sett, men med liit bedre definisjon i bassen og kanskje litt mer oppløst.. - Til halve prisen... Tør ikke tenke på hvordan Revelation er :D Black Magic er uten tvil Løp og kjøp!
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    ... Tør ikke tenke på hvordan Revelation er :D
    Hadde intro tidligere, og nei, du tør ikke tenke på hvordan revelation er ;)
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Tør ikke låne noen Revelation før feriepengene/skattepengene er kommet ;D Men for all del; Jeg er kjempefornøyd Med Monocle X'ene og kommer aldri til å selge de... Og Kimber er en bra match med Patos! Er det enkelt strands fra 4/8 TC Moen bruker i Symphonic?
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Hadde intro tidligere, og nei, du tør ikke tenke på hvordan revelation er ;)
    Hehehe, nei tenkte meg det ja ;D

    Johnny har vel så godt som antydet at jeg kommer til å gå på en smell når jeg får teste Revelation.. Han mer enn antydet at det ikke kun var prisen som var doblet fra Intro til Revelation ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Nå er jeg igjen på svææært vaklende grunn, men lurer på om ikke den kimberen som blir brukt i symphonic er et samarbeid mellom Roar Moen og Kimber.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Ja ok... Har lenge fundert på å internkable 402'ene med ledere fra 4/8 TC... Men for å være ærlig så er jeg ei kløne med loddebolten, så det har blitt med tanken foreløpig...

    Er jo litt medlem av Black Magic klubben jeg også da :) Og det var en vannvittig oppgradering til BM Jumpers!
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Du kjøpte BM jumpere ja. Du kan jo søke litt her på forumet å se hvordan jeg opplevde å få jumpere. Ikke til å tro hva de korte stubbene kan gjøre.
    I 302ene byttet jeg til 4 vs tror jeg de het. De svarte og grå. I tillegg var silspeak og en til som jeg ikke husker hva var innom, men endte opp med standarden igjen faktisk.
     

    AVsmurfen

    Medlem
    Ble medlem
    28.04.2005
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    God kveld ærede klubbmedlemmer. Måtte bare fortelle om besøket jeg hadde i kveld, fyrte opp Nils Lofgren med Keith don't go for en bekjent og fortalte ham samtidig at anlegget mitt hadde en innkjøpsverdi samlet på ca. 12k. Svaret jeg fikk? "Det høres ihvertfall ikke som et anlegg til kun 12.000..." ;D

    Ellers forbanner jeg tråden litt, har begynt å søke etter erfaringer med Lyric satellittsystemet etter å ha bli minnet på dets eksistens. Hadde vært grisebra med et 5.1-system i stua...
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Ja, velkommen til BM klubben forresten ;D Blir mye klubber her nå, he he.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    God kveld ærede klubbmedlemmer. Måtte bare fortelle om besøket jeg hadde i kveld, fyrte opp Nils Lofgren med Keith don't go for en bekjent og fortalte ham samtidig at anlegget mitt hadde en innkjøpsverdi samlet på ca. 12k. Svaret jeg fikk? "Det høres ihvertfall ikke som et anlegg til kun 12.000..." ;D

    Ellers forbanner jeg tråden litt, har begynt å søke etter erfaringer med Lyric satellittsystemet etter å ha bli minnet på dets eksistens. Hadde vært grisebra med et 5.1-system i stua...
    Vet ihvertfall såpass at alle jeg har snakket med som har hørt satelittene har fått skikkelig hakeslepp. Spesiellt en kompis, som slettes ikke er førstereisgutt innen hifi, hørte settet for en del år siden og klarer ikke glemme det.
    Når jeg blir stor vil jeg ha et sånt i nettopp 5,1 system.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Ja, velkommen til BM klubben forresten ;D Blir mye klubber her nå, he he.
    Takker så meget ;D

    God kveld ærede klubbmedlemmer. Måtte bare fortelle om besøket jeg hadde i kveld, fyrte opp Nils Lofgren med Keith don't go for en bekjent og fortalte ham samtidig at anlegget mitt hadde en innkjøpsverdi samlet på ca. 12k. Svaret jeg fikk? "Det høres ihvertfall ikke som et anlegg til kun 12.000..." ;D
    Hehe, det er alltid morro å spre det glade budskap ;D Kan desverre ikke hjelpe deg med inntrykk av satelittene :(
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Ikke uten grunn at 410 er, eller var, budsjettreferansen i fidelity nei.
     

    AVsmurfen

    Medlem
    Ble medlem
    28.04.2005
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    Vet ihvertfall såpass at alle jeg har snakket med som har hørt satelittene har fått skikkelig hakeslepp. Spesiellt en kompis, som slettes ikke er førstereisgutt innen hifi, hørte settet for en del år siden og klarer ikke glemme det.
    Nei det var det da... Kan hverken glemme konstruksjonen eller lyden...

    Når jeg blir stor vil jeg ha et sånt i nettopp 5,1 system.
    Jeg er stor allerede jeg... ;)
     

    AVsmurfen

    Medlem
    Ble medlem
    28.04.2005
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    Ikke uten grunn at 410 er, eller var, budsjettreferansen i fidelity nei.
    Problemet nå er at jeg leker med tanken på å prøve Lyric 402... Med hånden på hjertet gutter, hvor sterkt bør jeg vurdere dette?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Var nok lyden så vidt jeg forstod, he he.
    Stor allerede sier du. Har du handlet. Fortell fortell.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Problemet nå er at jeg leker med tanken på å prøve Lyric 402... Uff dette kan bli dyrt til slutt :-/
    He he, ja bare vent til du har 402, og du begynner å skule på symphonic III ;D
    Jeg har begyndt å skule på primare a32 jeg. DET blir dyrt det :-/
     

    AVsmurfen

    Medlem
    Ble medlem
    28.04.2005
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    ;D Stor som i "voksen" (samt høy), ikke "stor" som i "har kjøpt Lyric satellitter"...
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    ;D Stor som i "voksen" (samt høy), ikke "stor" som i "har kjøpt Lyric satellitter"...
    Aha, holder oss for narr gjør du ;D
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Problemet nå er at jeg leker med tanken på å prøve Lyric 402... Med hånden på hjertet gutter, hvor sterkt bør jeg vurdere dette?
    Med hånde på hjertet så er 402 ett av de beste kjøpene du kan gjøre i prisklassen ;D Noe annet svar var kanskje ikke å forvente fra denne kanten? ;D

    Men som Thomand sier... Etter noen måneder med Lyric så begynner ordet Symphonic å dukke opp i hodet.. Nesten som å høre stemmer som ikke er der ;)
     

    AVsmurfen

    Medlem
    Ble medlem
    28.04.2005
    Innlegg
    23
    Antall liker
    0
    Aha, holder oss for narr gjør du ;D
    Nehei, det er du som tolker meg riv ruskende galt... ;)

    Fra spøk til halvor: Jeg har satt sammet et anlegg med tanke på at en overgang til surrerundt vil bli så enkel som mulig når jeg får lyst/plass/råd/lov til dette. Tanken har hele tiden vært å beholde Basic-ene i et slikt anlegg, men jo mer jeg leser om Lyric jo mindre plass ser det ut til å være til dem. Hva gjør man med et par høyttalere man har blitt glad i, men som man ønsker å bytte ut til fordel for noen dyrere? Kjelleren? Barnerommet kanskje?

    Nei, vi får komme oss gjennom sommeren og platesamlingen først. Det blir ihvertfall en fortreffelig sommmer... 8)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Mye vil ha mer vet du. Sånn er det bare.

    Vel, det var et hyggelig "klubbmøte" i kveld gutter. Ble sent, men har jobbet litt med plassering i dag, og med fantastiske resultater. Så jeg har rett og slett hatt store problemer med å rive meg løs.
    Men nå er det tid for penalet kjenner jeg. God natt :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Forresten, hvis noen er ute etter billig og bra cd spiller, så sjekk pmaudio sine bruktsider. Primare cd 30.2 til 5000,-. Det er billig det.
    Sånn, nå er det leggetid.
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Ja takk for en hyggelig "klubb kveld" i går :) Kan du ikke skrive litt om dine betraktninger rundt plassering Thomand? Jeg har også et håpløst lytterom (håpløs i den forstand at huset er bygd i 1898 og isolasjon er et fremmedord :) ).. Burde sikkert jobbet mye mer med plassering selv :D
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Men som Thomand sier... Etter noen måneder med Lyric så begynner ordet Symphonic å dukke opp i hodet.. Nesten som å høre stemmer som ikke er der ;)
    Også får du Symphonic inn i stua - og da er stemmene der også :eek:
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Hehe, det kan jeg tro ;D
    Begynner å miste troen på at de skal ringe fra Hamar nå....
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Noen som har hørt om Patos 401-D? To-veis med 10" bass?
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    401-D? Tror ikke jeg har hørt om denne engang...
    Du mener ikke Lyric 401 MK II/MK I? Den er 2 veis med 10"
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Ok, det er mulig det er den. Er dette en gammel utgått modell? Den har altså ikke 2x6,5" men en singel 10 tommer.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    dhttp://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=7344048&reference=734/404/8_301126278.jpg&adheading=28en.
    Ser ikke ut som en 10 tommer men...
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Pokker, klarte ikke å få kopiert den over fra finn.no
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn