Patos`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Venter spent på første inntrykket av den nye effekten din Inter! :D
    Det inntrykket er positivt! Selv om jeg med en gang hørte at DAC'en i cd spilleren er bedre enn den i Denon'en. Skal få bestilt en ekstra IC fra fyren i USA slik at jeg kan kjøre analogt fra cdspilleren.

    Det ble med en gang MASSE mer autoritet og detaljer! Jeg bare sitter og lytter akkurat nå. Mer (og bilder) seinere! :)
     
    R

    Revol2k

    Gjest
    Hei, hva sier dere patos venner til å sette en primare l20 på patos b410? God match?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hei, hva sier dere patos venner til å sette en primare l20 på patos b410? God match?
    Ikke så verst faktisk, men litt mørkt blir det nok. Jeg liker nok lyden litt mørkere enn nøytral, men I20 ble en tanke for mye av det gode. Men med en annen kilde enn primare cd21 kan det godt tenkes at det vil funke veldig bra.
    Ville sett nærmere på arcam også. Tror det kan være en suveren match til basic serien.
     
    R

    Revol2k

    Gjest
    Ok, da vet jeg det. Godt å få svar av folk man vet kan "det".
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Er vi bare 5. Skal informere om siden på avforum også.
     

    Taskeladdn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.08.2006
    Innlegg
    75
    Antall liker
    2
    Dæ vart da så stille her inne... Er folk dratt i hi ?
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Jeg vil bare si at jeg har hyggelig besøk av Patos Symphonic II AMT i stua nå. Det blir vel en artikkel av det i et blad etterhvert, så noen full review gir jeg ikke her, men må vel få lov til å si at med den nye AMT-diskanten har Roar Moen og hans kollegaer gjort noe som man absolutt bør låne ørene til. ;)
     

    Taskeladdn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.08.2006
    Innlegg
    75
    Antall liker
    2
    Selv om du ikke kan gi noe full review.. Så kan du vel laste opp noen bilder på club patos ? =)
     
    R

    Revol2k

    Gjest
    Hei igjen venner ;D
    Jeg har fortsatt ikke bestemt meg helt for forsterker, og nå ser jeg en SAT Amplifix på finn.no.. Det er ikke tilfeldigvis noen her som har testet denne eller noe lignende på patos da?

    Her for mer info: http://www.bladelius.com/SAT/amplifix.htm
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Har ikke testet den, men bladelius thor, som nok ikke er helt ulik, har jeg hørt på 302 mange ganger. Når forsterkeren var ny låt det helt jævlig, men når jeg 3-4mnd senere fikk høre igjen, og da hadde anlegget spillt dag og natt siden sist, var det faktisk ganske bra. Fortsatt en smule analytisk, men summa sumarum funka det meget godt.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Revol2k: Det er litt med brukt hifi som med bruktbiler. Mesteparten av verditapet gjøres unna når produktet bæres ut døra fra forhandleren. Skal man kjøpe brukt, så løper man ikke noen stor økonomisk risiko hvis man handler pent brukt utstyr til en fornuftig pris. Passer det ikke, så får man omtrent det samme tilbake såfremt det er i samme stand og ikke har blitt vesentlig utdatert i mellomtiden.

    Den Amplifixen er jo bare lekker, så jeg ville rett og slett vurdert om den er verdt prisen og slått til. Er det en dårlig match, så er det bare å legge ut for salg igjen...

    PS. Nesten så jeg fikk lyst på den selv... ;) Men jeg trenger egentlig en preamp.
     
    R

    Revol2k

    Gjest
    Roffe; jeg slår ti,l jeg slår til ;D
    Om bare selgeren svarer meg...
    Men til deg som har hørt den Thomand, hvordan vil du beskrive lyden i den?
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Har som sagt ikke hørt den du linker til, men bladelius thor, som om jeg ikke tar feil er en ganske lik forsterker til amplifixen.
    Lyden er ufattelig åpen og ærlig. 3d følelsen er enorm, og bassen er et kapittel for seg selv. Tror eneste integrerte forsterker jeg har hørt som kan konkurrere med bassen i thor må være AVI. Den hadde også skyv som bare det.
    Det negative med thor er at den er i overkant analytisk i spillestilen. Mellomtonen blir fort ganske hard.
    Hvis SAT amplifix er som jeg håper, så ligger den en plass mellom primare I30 og bladelius thor, og det kan tyde godt. Absolutt verdt et forsøk.
     
    R

    Revol2k

    Gjest
    Okei ;) Jaja, eieren ville visst ikke selge. Så sendte mail og spurte om jeg kunne komme innover i helgen, så får vi se hva det blir til ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Gi oss en tilbakemeldig etterhvert da :)
    Står en primare a30.1 på bruktbørsen her så jeg. Litt stiv pris, men den er god tror jeg. I30, som er den som tok over for a30.1, er ihvertfall en utrolig god match til lyric 302 og symphonic II. Ikke like rå i bassen som thor og AVI, men for en vannvittig nytelse den er oppover.
     
    R

    Revol2k

    Gjest
    Hehe, jeg skal følge med jeg! Og gi tilbakemelding på hva det blir til ;-) Så kommer det bilder etterhvert ;-)
     

    Taskeladdn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.08.2006
    Innlegg
    75
    Antall liker
    2
    Sitter enda å venter på at www.club-patos.com skal bli aktivert..
    Domene navnet er bestillt og skal være klar til bruk snart ( håper jeg )
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, jeg skal følge med jeg! Og gi tilbakemelding på hva det blir til ;-) Så kommer det bilder etterhvert ;-)
    Vi gleder oss :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Er det noen av dere som har hørt den nye Lyric sub 12 forresten?
     

    Taskeladdn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.08.2006
    Innlegg
    75
    Antall liker
    2
    Da fungerer den nye adressen www.club-patos.com
    Det kan hende dere blir redirected til den gamle adressen.. Noe fin tuning igjen fra min side... men det er samme siden selv om det er to adresser.. For å "feire" den nye adressen så har jeg lagt inn et par spill hvor man kan konkurere imot hverandre =)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Og noe ekstra morsomt. Det viser seg at club patos også er en swingers club på costa rica ;D ;D ;D Se www.patos.com hvis det skulle friste mer enn vår klubb ;D ;D
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Og noe ekstra morsomt. Det viser seg at club patos også er en swingers club på costa rica ;D ;D ;D Se www.patos.com hvis det skulle friste mer enn vår klubb ;D ;D
    Er det ikke bra at det swinger da?

    ;D ;D ;D
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Kanskje vi også skulle fronte "klubben" vår med f.eks: ...is a clothing optional hifi-forum? ;D
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Partnerbytte - patosbytte, potet - potitt ;D ;D

    Club-patos, adults only hifi forum. SAY WHAAAT ;D ;D
     

    Taskeladdn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.08.2006
    Innlegg
    75
    Antall liker
    2
    Oki folkens... Skal vi ha en liten chattebox på siden? For live chatting ? Kan lage en liten box vi kan skrive svada i hvis det er intresse for det..

    Dette har vist seg å være veldig effektivt for å unngå "tørrsnakk" i noen andre forumer jeg har satt opp...
     

    Taskeladdn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.08.2006
    Innlegg
    75
    Antall liker
    2
    Jeg trenger litt hjelp folkens.. Jeg jobber litt med en intro til siden.. Hvor man forklarer kjapt litt ang siden og ønsker velkommen.. Jeg er elendig på "norsk" og hadde blitt overlykkelig om noen hadde forfattet en slik melding til meg =) Den vi har nå er slik :Dette er hjemmesiden til Patos's Venner.. Her finner du innformasjon og nyheter om Patos produkter. Vi har og et diskusjonsforum hvor man kan diskutere allt. For å registrere deg der.. Må du dra inn på forumet og trykke signup øverst på siden=)
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Jeg pleier å være god på å finne rettskrivingsfeil og dårlige formuleringer. Siden jeg ikke eier Patos selv, så er ikke jeg den rette til å forfatte en slik tekst, men jeg kan godt lese korrektur. :)

    Forresten er det noen skrivefeil over. Det heter:
    * Patos' venner
    * informasjon
    * Patos-produkter, Patosprodukter eller Patos' produkter
    * alt
    * Vi har også et...
    * For å registrere deg der må du... (ikke nye setning ved "må)

    Gjør dette for å hjelpe. Ellers pleier jeg å synes at det er dårlig forumskikk å påpeke skrivefeil hele tiden. ;)
     

    Taskeladdn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.08.2006
    Innlegg
    75
    Antall liker
    2
    Tusen takk =) Er god forumskikk å påpeke skrivefeil når man ber om det =)
     
    • Liker
    Reaksjoner: Yyz

    cinema_mort

    Fersking
    Ble medlem
    27.08.2006
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Er det noen av dere som har hørt den nye Lyric sub 12 forresten?
    Jepp, har selv denne subben å må si den spiller utrolig musikalsk og tigt.. Denne passer perfect med resten av lyric serien. Bruker denne sammen med patos lyric 502 mk2 og det blir konge bra sammen;)
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Da var Merdian 556'en i hus samt kablene så jeg kan bruke DAC'en i min kjære cd-spiller. Her er bilde av litt stæsj:

     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Dette blir jo bra Inter!! Må si jeg liker designet på de Meridian effektene ;D
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Har noen her sammenlignet Nordost Dawn og Black Magic signalkabler? Får black magic over helga, har red dawn nå. Håper å få bedre og litt mindre skarp diskant. Smånervøs og liten tålmodighet nå...
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Beklager, litt feil tråd å stille spørsmålet i, men jeg har Patos høyttalere he he.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Gummitarzan: Du har ikke noe å bekymre deg for ;)
    BM er en helt annen klasse. Nordosten nærmest fjerner all luftighet og liv i musikken i forhold.
    Hva slags patos er det du har da? Og elektronikk?
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Høres beroliggende ut, overlever kanskje helga nå :)

    Har Lyric 502 MkII, OAL A 30.1 effektforsterker (norsk sak fra trondheim, firmaet eksisterer ikke mer) og Audio Aero Capitole 24/192 cd spiller med rør preamp.

    Sliter med plasseringen av de høyttalerene, havner laaaaangt fra bak og sidevegger for å ikke drukne i bass. Ikke lett det der, skulle nok satset på 402 istedet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn