Pedalkraft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.287
    Torget vurderinger
    1
    MUSCA DOMESTICA
    Dr. Kjoenig hadde en svart dag på jobben. Han likte dårlig å bli omtalte som en enøyd avdelingsleder. Det var da ikke hans feil at en av pasientene hadde begått selvmord? -Kaare Sollid, en snåling fra Halden, hadde revet løs det elektriske anlegget på rommet og hengt seg i en installasjonskabel. Live by the cord, die by the cord hadde han skrevet på avskjedsbrevet. Makan!

Kjoenig lot det gå utover et par eksemplarer av arten Musca domestica som satt på skrivebordet. De 2 fluene hadde vært kabelselgere i sitt forrige liv, og noen vil kanskje si at de fikk som fortjent. Splatt! Han grep tak i siste nummer av Fidelity og knuste de hersens fluene med et lynraskt slag, så det glansede magasincoveret ble blodig og slimete. Bladet hadde i 2020 fått ny redaktør og var nå et rendyrket filmblad. –Man må muligens kutte noen svinger som ansatt i Adeccosystemet men betalingen er god, tenkte Kjoenig og så fram til å få på plass den nye high-end 3D hjemmekinoen han hadde blinket seg ut.

Neste: Suicide Jump

Vedlegg

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.287
    Torget vurderinger
    1
    SUICIDE JUMP
    Arn var alene på rommet sitt. Hodet var bandasjert og han så ikke bra ut etter skadene fra det epileptiske anfallet i forrige uke. De stelte han så godt de kunne, noe han var takknemlig for. De bulgarske pleierskerne gjorde egentlig en upåklagelig jobb, hadde det ikke vært for den evindelige jallamusikken de spilte på fellesrommene. Dagen lang gjallet det Balkansk eurodisco ut av DAB-blasterne. Arn følte et vanvittig sug etter å få høre noe skikkelig musikk. Musikk med ordentlige instrumenter, slik som de spilte før i tiden. Med bass, gitar og trommer!

Møtet med advokat Jantzen i forrige uke hadde vært katastrofalt i så måte. Greit nok at hjelpevergen hadde fått han tvangsinnlagt her på Majorstutunet Bo og Behandlingssenter. Og at han hadde tømt leiligheten for alle eiendeler før den ble lagt ut for salg. Dette betydde ingenting i forhold til savnet av musikken. Arn var en lidenskapelig musikksamler, med over 20,000 album sirlig katalogisert og arkivert på PC. Årsverk var nedlagt i needledrops og digitalisering av den enorme LP-samlingen. Han kjente hvert et klikk og hakk i de mange albumene han hadde samlet siden tenårene. Samt utallige bootlegs og sjeldne konsertfilmer av jazz, rock og pop fra 60 og 70-tallet. Arn var en musikkoman som kunne sitte og lytte med hodetelefoner i timesvis.

Men Jantzen skjønte ikke dette. Han hadde bare sett en utrangert gammel datamaskin innimellom alt rotet. Ingenting som ikke en ny iPad kan gjøre, tenkte han, før han lot den gå i søppelcontaineren. Meldingen om dette hadde fått det til å skumme av munnen til Arn og utløst et vanvittig epileptisk anfall.

Realitetene begynte å sige inn over Arn. Han kom til å være stuck her på institusjonen resten av sitt liv, uten det kjæreste han eide, uten musikken sin. Han reiste seg opp av lenestolen og gikk bort til vinduet. Nede på plenen lekte ungene frydefullt. Arn ville også være fri. Med 10 meter fallhøyde ville denne traurige tilværelsen snart være overstått. Han åpnet vinduet, krabbet opp i karmen og begynte å nynne på Goodby Cruel World.

Neste: Kong Ari

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.231
    Torget vurderinger
    32
    I går fikk jeg endelig tatt en tur og hørt på Pedal sitt oppsett. Dessverre var tiden (min) begrenset, så det ble ikke så lange seansen. Likevel var det lett å høre at anlegget låt oppløst, homogent og storslagent. Faktisk tok jeg meg i å sitte og lytte med den sitringen i brystet jeg kun får når jeg hører virkelig gode oppsett.

Noen små ankepunkter i forhold til egne preferanser vil man alltid ha når man hører andre sine oppsett basert på deres preferanser.
    Selv kunne jeg ønsket meg bedre dybde og noe bedre presisjon i lydbildet, men det var også alt.

Morsomt var det også at da Pedal byttet fra sine egne Silk-kabler til mine medbragte Coanda som han skulle låne, så skjedde det umiddelbare ting med lyden. Til det positive. Selv turte jeg ikke si stort av frykt for å bomme totalt, siden jeg ikke kjente anlegget godt nok, og det var noen låter mellom testsporet (Siri's Svale Band "Love Me, Or Leave Me" fra plata Blackbird).

Jeg tok meg i å tenke at kanskje jeg ikke lyttet godt nok i sted, for nå var jo bass-soloen tørrere, mer detaljert og ikke så utflytende som første gang. Vi snakker i hifit-mål, vel å merke. Samtidig låt mellombassen/nedre mellomtone noe mindre svulstig. Det låt rett og slett renere og mer nøytralt med Coanda-kabelen. Ikke natt og dag, men nok til at jeg oppfattet det til tross for at jeg ikke kjente anlegget.

Redselen var jo at Pedal med sin aktive deling, bare hadde byttet i diskanten, og at dette var den store hifi-journalist-testen, men da Pedalkraftens eier fortalte om så godt som ordrett hva jeg hadde tenkt, så skjønte jeg at ørene våre hørte det samme.

Det interessante var at dette skjedde med bytte av bare ett sett kabler. Pedalkraften bruker fire sett, så det skal bli svært spennende å høre erfaringene når han får prøvd ut det samme kabelbytte over hele linja.

Roy

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.287
    Torget vurderinger
    1
    Takk for besøket Roy og for lån av Coanda! Artig den beskrivelsen av "sitring i kroppen". Det er på sett og vis mye av poenget med highend; Å kommunisere såvidt mye realisme og tilstedeværelse i musikken at man blir litt bergtatt, fanget i øyeblikket.

COANDA VS. SILK:
    Jeg ble innledningsvis litt skuffet fordi jeg ikke fikk mer "futt" i diskanten. Men jeg hørte jo at nedre mellomtone var strammere, hvilket gav bedre artikulasjon på bla. kontrabass. Her er nok Silk litt kvapsete i forhold.

Dette var med en Coanda (og fire Silk). Etterpå koblet jeg inn den andre Coandaen. Da merket jeg forbedring for resten av mellomtonen. Den ble renere og mer oppløst. Dette er påtakelig spesielt når man spiller høyt, hvilket jeg ofte gjør.

Nå gjenstår å hanke inn 3 Coanda til og lytte til full pakke. Fortsettelse følger...

8

8x12_TOM

Gjest
    Interessant lesning!! Har brukt silk mkll en rekke år nå, og vært fornøyd med det. Hvis jeg skulle ha noe å utsette på her hjemme er det nettopp litt mangel på detaljer i mellomtonen, og det spesielt i nedre delen. Har egenlig ikke vært så veldig opptatt av kabler i det siste, men nå fikk jeg lyst til å prøve noe annet. Hvor mye koster de Coanda kablene?

Mvh-
    Tor

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.287
    Torget vurderinger
    1
    Ja, ikke sant Tor? Det er interessant at selv en så "fornuftig konstruert" kabel som Silk har forbedringspotensial.

BTW: Undre meg på om tverrsnittet spiller inn her? Silk kommer også i en variant med litt tynnere ledere. Kanskje den låter litt strammere? Noen som har prøvd?

Guit

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Ser det er mye omtale om denne coanda kabelen. Er ukjennt for meg. Bruker fortsatt noe Silk. Synes BM hadde betoning ved første møte.Synes saksofoner og kvinnelig vokal var ubehagelig påtrengende. Det skyldes nok at BM har mindre tverrsnitt enn Silk, slik at diskanten blir fremhevet mere enn mellomtonen. Noe som jeg fikk forklart ;) mvh Guit

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Silk har en nøktern og nøytral gjengivelse. Passe stram, detaljert og oppløst. En kabel som passer i de fleste anlegg da den er så nøytral som den er.

I mine ører ble Silk litt kjedelig i lengden. Men dette oppdaget jeg først etter lån av div andre high-end kabler.

Samme opplevelsen fikk jeg da Buffaloen "din" Petter, havnet i anlegget mitt ;D

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.285
    For meg er det *mindre* kabel med Coanda, enn andre kabler jeg har prøvd. Mindre brems på lyden. Ideelt sett er den beste kabel, ingen kabel.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.888
    pedal skrev:
    Takk for besøket Roy og for lån av Coanda! Artig den beskrivelsen av "sitring i kroppen". Det er på sett og vis mye av poenget med highend; Å kommunisere såvidt mye realisme og tilstedeværelse i musikken at man blir litt bergtatt, fanget i øyeblikket.

COANDA VS. SILK:
    Jeg ble innledningsvis litt skuffet fordi jeg ikke fikk mer "futt" i diskanten. Men jeg hørte jo at nedre mellomtone var strammere, hvilket gav bedre artikulasjon på bla. kontrabass. Her er nok Silk litt kvapsete i forhold.

Dette var med en Coanda (og fire Silk). Etterpå koblet jeg inn den andre Coandaen. Da merket jeg forbedring for resten av mellomtonen. Den ble renere og mer oppløst. Dette er påtakelig spesielt når man spiller høyt, hvilket jeg ofte gjør.

Nå gjenstår å hanke inn 3 Coanda til og lytte til full pakke. Fortsettelse følger...
    Ser man det 8)
    Lykke til med innhenting av 3 stk Whistler Coanda til. "You know whom to contact ;)"

BM Rvelation mk.II med større tverrsnitt vil kanskje kunne friste både Pedal og Musicman?
    Good hunting!

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    724
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Slutter meg til Powerns anbefaling også å sjekke BM Rev.MKII.

Har den i anlegget nå, og liker det jeg hører. Virker til å være et bra steg opp i forhold til MKI. Hos meg synes jeg den også var bedre enn Whistler. Men kabler handler som sagt mye om synergi, og BM trives bra hos meg ;)

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.287
    Torget vurderinger
    1
    Mester Ari var på Gullruten på TV2 i går kveld. Helt konge som vanlig. Jeg ble inspirert til å skrive et nytt avsnitt i mitt opus magnum:

SUICIDE CHUMP
    Somby Wulf jobbet som sikkerhetskonsulent hos Adecco. Et strevsomt nattskift skulle snart belønnes med en rolig kveld hjemme. Han åpnet døren på sin gamle Cadillac Miller-Meteor. Den var ikke mye å skryte av, der den stod i garasjeanlegget. Alle pengene var lagt i bilstereoanlegget. Han lot fingrene gli over touchdisplayet i dashbordet. Hele musikksamlingen var sirlig rippet og katalogisert. Han skrollet ned til Smooth Zappa spillelisten, trykket Random Play og skrudde anlegget på full guffe.

Arn satt sammenkrøket i vinduskarmen. Likegyldigheten var som skrevet i ansiktet hans. Han tok sats og gjorde seg klar til å hoppe i døden. Men akkurat da svingte det en rusten stasjonsvogn ut på veien under han. Kjent musikk strømmet ut av bilvinduene. Arn stivnet til. Frank Zappas selvmordsharselas traff han med brutal kraft:

You say there ain't no use in livin'
    It's all a waste of time
    'N you wanna throw your life away, well
    People that's just fine
    Go ahead on 'n get it over with then
    Find you a bridge 'n take a jump
    Just make sure you do it right the first time
    'Cause nothin's worse than a Suicide Chump

Det var som om tiden stoppet opp. Han nøt hvert et taktslag i musikken, hvert et ord i teksten. Smilet bredte seg i ansiktet hans. Dessuten virket det som om denne plagsomme nummenheten i hodet begynte å avta. Tankene klarnet . -Hva i helvete er det jeg er i ferd med å gjøre? Han krøp ned av vinduet og satte seg skjelvene i stolen. Sakte men sikkert gjorde korttidshukommelsen seg gjeldene. Han forstod hva som måtte til. Mer favorittrock. Og det kjapt! Men hvordan kunne det løses der han satt? Tenke, tenke, tenke… A-ha! Nå husket Arn nøyaktig hva som måtte gjøres!

Neste: Kong Ari

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.349
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Etter en litt klabbete start synes jeg at ditt magnum opus begynner å bli riktig så interessant!

Ser frem til en lang og vittig framhaldssoge.

mvh

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.287
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    Etter en litt klabbete start synes jeg at ditt magnum opus begynner å bli riktig så interessant!
    Takk for det tkr! Arn fikk seg en liten nedtur der, men fra nå av kan det bare gå en vei med vår helt.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.287
    Torget vurderinger
    1
    Frekke kjerring. Dra på fest og la meg sitte igjen med ungene. Makan!
    Ja, ja. Nå er de i seng og jeg har fyrt opp anlegget i stua. De sover dypere jo høyere jeg spiller, så jeg kan i det minste se fram til en høytiddstund i sweetspoten. Hun hadde i det minste skamvett nok til å kjøpe inn en pepperbiff. Den smaker perfekt. Rett i panna et par minutter på hver side og en liten hvilestund mens jeg var i boden og hentet opp en NØ Porter. Jeg lastet tilfeldigvis ned 461 Ocean Boulevard og Madman Across The Water igår kveld, i 24/96 hi-rez fra HDTracks, så den musikalske menyen er kvalitetssikret. Klarner det opp så er en sigar på terrassen ingen umulighet, heller. Dette blir en kveld i ensomhet, men jeg får berge meg så godt jeg kan.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    pedal skrev:
    Ja, ja. Nå er de i seng og jeg har fyrt opp anlegget i stua. De sover dypere jo høyere jeg spiller, så jeg kan i det minste se fram til en høytiddstund i sweetspoten. Hun hadde i det minste skamvett nok til å kjøpe inn en pepperbiff. Den smaker perfekt. Rett i panna et par minutter på hver side og en liten hvilestund mens jeg var i boden og hentet opp en NØ Porter. Jeg lastet tilfeldigvis ned 461 Ocean Boulevard og Madman Across The Water igår kveld, i 24/96 hi-rez fra HDTracks, så den musikalske menyen er kvalitetssikret. Klarner det opp så er en sigar på terrassen ingen umulighet, heller. Dette blir en kveld i ensomhet, men jeg får berge meg så godt jeg kan.
    tøft liv

J

J.J

Gjest
    pedal skrev:
    Du sliter virkelig - skjønner godt at du vil dele frustrasjonen med oss på HFS :p

Hva med Port til sigaren ?? ;)

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    65finger skrev:
    pedal skrev:
    tøft liv
    Dere får full sympati fra meg :)
    Min frekke kjerring latt meg sitte alene hele dagen med barna i dag, mens hun skulle ut å shoppe.. Bare sitt her å hør på musikk du, mens barna er ute å leker.. sa hun ;)
    Livet er hardt :) ;) :D ;D

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    pedal skrev:
    Synes ikke synd på deg! Er i grunn litt misunnelig, fred og ro til musikk og sigar.... høres ut som den perfekte kveld

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.915
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    pedal skrev:
    Herlig! Livin' the LCHF life, var vel ikke poteter med den biffen? Kanskje ikke så bra med den NØ Porteren, dog?
    Den EC-plata er bra! :)

R

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.287
    Torget vurderinger
    1
    KONG ARI
    Arn stormet ut av rommet sitt og skrek nedover korridoren: HJELP, HJELP! JEG TRENGER EN PC FORT SOM FAEN! Men det var ingen respons. Alle pleierne satt som forfjetret i TV-stua.

Ååå, er han ikke skjønn? Ari Behn stod staut med Märtha Louise ved sin side, mens Statsminister Trond Giske plasserte kronen på hodet hans. Hele Norge fulgte med på direkteoverføringen fra Nidarosdomen. I Østfold hadde offentlig ansatte fått fri med full lønn.

Rokaden i kongehuset kom brått på, men Ari taklet situasjonen med største selvfølge. Haakon Magnus hadde overtatt som regent etter Kong Haralds død i 2022. Regenttiden varte imidlertid bare i 6 måneder, da Dronningen ble innhentet av sin utagerende fortid. Backdoor Queenee med Mette Marit og en velutstyrt afroamerikaner i hovedrollen hadde på kort tid blitt tidenes mest solgte voksenfilm. Skandalen var et faktum og Haakon Magnus hadde i praksis ikke noe annet valg enn å abdisere og ta til takke med en retrettstilling som guvernør på Bahamas.

Norges rikeste mann, Trygve Hegnar, var blitt tussete på sine gamle dager og kommuniserte med omverden kun via Twitter. Onde tunger sa han hadde hatt mer enn én finger med i spillet, i forbindelse med innbruddet i hvelvet i Fritzøe Hus i Larvik, hvor den famøse filmen hadde vært oppbevart. Hegnar hadde nemlig satset milliardbeløp i kampanjen for å få valgt Celina Midelfart som Norges første president. Men Hegnar undervurderte Aris popularitet. Hele 78.9% av Norges befolkning stemte for Ari og Märtha som nye regenter. Folket ville ha monarki. Ari hadde gjort seg litt kostbar innledningsvis, men avtalen var i boks etter at Statsminister Giske doblet apanasjen og utnevnte Per Heimly til ny Kulturminister.

Arn gav blaffen i hele kroningen. Han hadde ikke et sekund å miste. Korttidsminnet var i ferd med å svinne hen. Han fant til slutt en ledig PC inne på et kontor og åpnet Internet Explorer. Hovedoppslaget på startsiden var tildelingen av Nordisk Råds litteraturpris til P. E. Dal, blant annet kjent som den egentlige forfatteren bak pseudonymet Anonym.

Tenke, tenke, tenke. Etter et par feiltastinger kom han endelig inn på www.hifisentralen.no. Nå gjaldt det å finne fram til en helt spesiell tråd. Søkefunksjonen på HFS var like håpløs som alltid og Arn syntes det gikk så inn i helvete treeegt. Ville han rekke frem før Alzheimertåka atter la seg over hodet hans?

NESTE: Alzheimer Topp 10

Vedlegg

whistler

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Antall liker
    616
    pedal skrev:

COANDA VS. SILK:

Forbedringen med COANDA er eksponentiell; med 2 kabler blir det 4 ganger så bra, med 3 kabler; 9 ganger så bra. ;)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    er det mulig å legge inn et Ari Behn filter i Explorer?
    Pedal; virker som du har vært på noe annet enn Møllers Tran?
    mvh
    Leif

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du burde stemme "sss"'-ene dine bedre pedal... Dette blir litt for pent....Selvom synet av Ari gjør meg trist som f... 8)

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    888
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke kuren er reseptfri, desverre... her må nok sterkere lut til!! ;D

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.287
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm… 

For mye Ari? For mye Ari??? Går det an å få for mye sjarm, for mye verdensmann, for mye kongehus, for mye finkultur? Og hva med alle mine lesere som er fra Østfold og alle skapBehnerne? Men, ok, jeg skjønner at det er viktig å lytte til sitt publikum. Jeg skal prøve å redusere Ari Behns rolle i kommende kapitler. Skal skrive han ut av manuset. Ut av nasjonens fremtid. Prinsessegemalens navn skal aldri mer nevnes. Ari.

Men det kommer engler. Bare så dere er advart.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    deilig
    kjenn ditt publikum
    mvh
    Leif

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lucifer var jo og en engel... Så her er meget å gledes over... ;D

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.287
    Torget vurderinger
    1
    ALZHEIMER TOPP 10
    Arn var i desperat tidsnød. Zeitnot. Han måtte finne frem til én spesiell musikktråd. Han hadde ikke postet i den på årevis, men Hifisentralen var fremdeles i mk.2 så den skulle ligge begravd et eller annet sted i arkivet.

Det hadde forresten vært mye begravelsessnakk på HFS i det siste. Det legendariske forummedlemmet Deppeknotten hadde omkommet under den store Tsunami-ulykken som rammet Thailand i 2022. Pussig nok var han det eneste offeret. Selv om bølgen var større enn den i 2004, hadde alle turistene rukket å bli evakuert takket være Tsunami-app’en som myndighetene automatisk installerte på alle mobiltelefoner i tråd med det FN-reviderte DLD. Det viste seg i ettertid at Deppeknotten ikke var blitt varslet fordi lokaliseringsfunksjonen i hans iPhone var hacket bort.

Deppeknottens bortgang utløste religiøse tilstander på HFS, hvor det ble grunnlagt en ny trosretning; Gjestemedlemisme. Alle hans HFS innlegg var samlet i en innbundet bok kalt Det Nyeste Testamentet. Hvert år møtes de i Bergen for høytidsmesse, foran et alter bestående av en furu kjøpmannsdisk med en innrammet tegning oppå av en piperøkende herremann. I bakgrunnen spilles Artificial Life av Ultravox.

Ååå, endelig fikk Arn opp tråden han lette etter: AT10 – Alzheimer Top 10

Advarsel: Dette er minst 1200 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
    Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.

Pokkers suppehuer, tenkte han; HFS-medlemmene vet ikke sitt eget beste. Arn scrollet fram til sin egen post på side 3 som han quotet med en bønn om hjelp og hans nye adresse på Majorstutunet Bo- og behandlingssenter.

Det var det siste han rakk før han igjen ble overbemannet av likegyldigheten og innen glemskheten la seg som en tåke inni hodet hans. 10 sekunder senere kunne han faktisk ikke huske hva han nettopp hadde gjort. Han reiste seg forvirret opp og tuslet lettere forvirret tilbake til rommet sitt.

Nå er det bare et mirakel som kan redde Arn. Et virkelig mirakel...

NESTE: Skytsengelen

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    395
    Når kommer fortsettelsen da?

Kan du ha vært Bjørn Stjele Ripsen i et tidligere liv?

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.287
    Torget vurderinger
    1
    Etter utallige oppfordringer fra trofaste lesere er det på tide å ta opp pennen igjen.
    Siste dagers hendelser har dog nødvendiggjort en omskrivning av manus. Jeg trenger en engel til neste avsnitt. Finnes det noen engler iblant oss her på HFS som melder seg frivillig?

Søknad kan postes her. Bill.mrk: ”Stort hjerte”.

Vedlegg

O

Oblivion

Gjest
    pedal skrev:
    Etter utallige oppfordringer fra trofaste lesere er det på tide å ta opp pennen igjen.
    Siste dagers hendelser har dog nødvendiggjort en omskrivning av manus. Jeg trenger en engel til neste avsnitt. Finnes det noen engler iblant oss her på HFS som melder seg frivillig?

Søknad kan postes her. Bill.mrk: ”Stort hjerte”.
    Tror det er smått med "engler" her på HFS, men skulle du trenge en djevel / Satan så har du til og med noen selvutnevnte ;D ;D ;D

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.287
    Torget vurderinger
    1
    SKYTSENGELEN
    Rozzy hadde tre lidenskaper. Musikk, musikk og musikk. Samt pipetobakk. 70års rockehistorie i alle formater fylte stua hans fra gulv til tak. Det beste han visste var å sitte hjemme og lytte til gamle favoritter. Det var liksom livskraften hans. Ja, noen annen forklaring hadde han ikke da fastlegen hadde konstatert lunger og hjerte som en tenåring.

Rozzy hadde overlevd sine helter. De var gått hen, alle som en. Tom, Keith og Bob. Sistnevnte hadde takket for seg under mystiske omstendigheter.
    The Never Ending Tour fant sin endestasjon i Oslo Spectrum:

Rozzy stod helt framme ved scenekanten. Golden Circle billetten hadde kostet han en halv måneds pensjonsutbetaling. Etter en gripende fremførelse av Gotta Serve Somebody, segnet Bob Dylan om. Cowboyhatten falt av og trillet over scenekanten, rett i hendene på en forfjamset Rozzy. Blikkene deres møttes en kort stund før Robert Allen Zimmerman trakk sitt siste sukk. Kordamene fikk ikke med seg hva som hadde skjedd. De sang fortsatt på sluttrefrenget:

You're gonna have to serve somebody, yes indeed
    You're gonna have to serve somebody.
    Well, it may be the devil or it may be the Lord
    But you're gonna have to serve somebody.

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.586
    Torget vurderinger
    2
    Du fant en engel ser jeg. ;D

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.287
    Torget vurderinger
    1
    SEX AND DRUGS AND ROCK 'N' ROLF
    Fru Rozzy strålte der hun stod på kjøkkenet og laget frokost. Hun hadde ikke følt seg så oppstemt siden bryllupsnatten. Ektemannen var ikke til å kjenne igjen etter Bob Dylan konserten. Rozzy var blitt så energisk! –På dagtid holdt han på med et eller annet prosjekt på PCen, og rett som det var heiv han seg i bilen og ble borte i flere timer. ”Skal bare hjelpe en kompis” pleide han å si, men hun mistenkte han for å ha en elskerinne. En kontrolltelling av Viagra pillene i nattbordskuffen viste imidlertid ingen manko, så det hadde hun slått fra seg. Uansett, hun hadde ikke mye å klage over nå. Unntatt den jævla gamle hatten…

De første dagene etter Dylan konserten hadde Rozzy nektet å ta av seg hatten, selv når han skulle legge seg. Men den stinket så ille at fruen hadde kommandert gubben ut i furtebua. –Noe Rozzy ikke hadde det minste imot. Furtebua var en gammel LMC 1956 campingvogn i forbausende god stand. Et kompakt stereoanlegg og et lager av Mariekjeks satte han i stand til å holde seg der inne i timevis.

Men når han virkelig skulle kose seg med rockemusikk, så måtte han inn til hovedanlegget i stua og høre på vinyl. Siste nyanskaffelse var toppmodellen til Ortofon; The Vinyl King. Populært kalt OVK. Også kablingen hadde vært gjenstand for oppgradering i det siste, nå med Larkus Diabolo II rund baut. En satans god kabel!

I slike kosestunder satt han gjerne og surfet på diverse musikkforum på internett. Hmmm - det er lenge siden jeg har vært innom Hifisentralen, tenkte Rozzy.

Sentralen var blitt riktig så lønnsom etter at Høvdingen i 2015 tok i bruk Google Ads. Dette hadde ikke gått upåaktet hen i medienorge og det ryktes at Høvdingen hadde fått et syvsifret beløp da han noen år senere solgte hele sulamitten til Schibsted.

Rozzy logget seg inn og tok et overblikk; Politikk og matprat var nå de dominerende trådene. Musikk og Hi-Fi var marginalisert. Men så skvatt han til; Det lyste grønt i lampa til Arn Nardo, en gammel forumørn som ikke hadde vært aktiv på år og dag!

Neste: When Love comes to Town

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn