Gubra
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 18.08.2004
- Antall liker
- 782
Konge!
;D
;D
Takker GrumpyGrumpy skrev:Bra besøksrapport og bilder finger'n.
-Innmaten i skapet synes å være i overkant potent for en pedaltråkker...
Hadde ikke fått til dette HT-systemet uten din hjelp! :-*Mr-T skrev:Dette er noe av det bedre ja. Er på min topp-10 liste, men så er jeg delvis inhabil da.
Tiden går litt saktere ved 68º Nord.8x12_TOM skrev:Var det ikke meningen den bare skulle tre inn som reserve mens 6.5 var til oppgradering?
Den gamle arbeidshesten har gjort sitt. Ny fullbloder er koblet inn og den kvitterte umiddelbart med banerekord.musicman skrev:Litt morro å skimte den kabelen med treklossen på 8). Trodde det gikk i "Silk" jeg....
6-sifret beløp på kabler hos Kong Silk? Hold dere fast, verden går åt skogen! ;D ;D ;DHCS skrev:Så nå blir det Raymond-kabling rund baut ?
Kongen er død. Lenge leve Kongen. Men måtte reise lengre enn til Fagernes før jeg fant hans arvtager... 8)RoDa skrev:6-sifret beløp på kabler hos Kong Silk? Hold dere fast, verden går åt skogen! ;D ;D ;DHCS skrev:Så nå blir det Raymond-kabling rund baut ?
Nuuuuhhh...hva skjer der i underskogen hos den vyrde DP-ambassadør?pedal skrev:Kongen er død. Lenge leve Kongen. Men måtte reise lengre enn til Fagernes før jeg fant hans arvtager... 8)RoDa skrev:6-sifret beløp på kabler hos Kong Silk? Hold dere fast, verden går åt skogen! ;D ;D ;DHCS skrev:Så nå blir det Raymond-kabling rund baut ?
takk for å få gleden av å høre et av de beste oppsettene i kongeriket. Du får ta deg en tur en dag og jeg kommer meget gjerne tilbakepedal skrev:En forsinket takk til 65finger for hyggelig besøk og lyttekveld. Vi bor i gangavstand så det burde absolutt være mulig å treffes oftere. Veldig hyggelig var det.
Hadde ikke fått til dette HT-systemet uten din hjelp! :-*Mr-T skrev:Dette er noe av det bedre ja. Er på min topp-10 liste, men så er jeg delvis inhabil da.
Tiden går litt saktere ved 68º Nord.8x12_TOM skrev:Var det ikke meningen den bare skulle tre inn som reserve mens 6.5 var til oppgradering?
Den gamle arbeidshesten har gjort sitt. Ny fullbloder er koblet inn og den kvitterte umiddelbart med banerekord.musicman skrev:Litt morro å skimte den kabelen med treklossen på 8). Trodde det gikk i "Silk" jeg....
Fortvil ikke, min trofaste leser! The Show Must Go On. Nå er det nok snikk snakk om hi-fi. Det er snart helg og jeg har en pose brun absint stående i kjellerboden. Jeg fukter strupen og min pennesplint. Et nytt kapittel skal snart tilføyes sagaen om Arn.Gubra skrev:Forsterkere og dac'er er greit nok men hvor blir det av Rozzy, Ari & Co?
Mer, mer!
Kanskje inn i solnedgangen?pedal skrev:Fortvil ikke, min trofaste leser! The Show Must Go On. Nå er det nok snikk snakk om hi-fi. Det er snart helg og jeg har en pose brun absint stående i kjellerboden. Jeg fukter strupen og min pennesplint. Et nytt kapittel skal snart tilføyes sagaen om Arn.Gubra skrev:Forsterkere og dac'er er greit nok men hvor blir det av Rozzy, Ari & Co?
Mer, mer!
Men hvor hen befinner vi oss nå da? La meg se; -Vi har tatt livet av Bob Dylan, Arn Ardo er blitt grønnsak og Rozzy er i HomseEnglepatruljen. Hvor skal dette ende hen? Hmmm........
Jeg setter stor pris på dine innspill!Gubra skrev:En liten digresjon (ikke for å være påtrengende da):
Ahhh, jeg værer et sjeldent fortellertalent! Men jeg er redd en slik vending i handlingen kan bli oppfattet som litt overdrevent, og redusere realismen i fortellingen.For en del kapitler siden forsvant Deppeknotten i en tsunami.
Sett at han ikke forsvant men klarte å redde seg opp på en flåte, drev utover i havet og tilslutt reddet seg iland på en sydhavsøy der han skapte det perfekte defnotiske samfunnet?
;D ;D ;Dpedal skrev:Men jeg er redd en slik vri kan bli oppfattet som litt overdrevent, og redusere realismen i fortellingens handling.
OK, innsigelsen notert. Jeg skriver om. Han skal få en verdig utgang.dag1234 skrev:Og da Rozzy i sin tur var funnet frisk nok til å skrives ut av sykehus, fant noen som mislikte ham det for godt å ta han av dage. Alle visste jo at Rozzy bare spilte og at han nå var en drapsmann som selv ikke fortjente annet enn døden. Øye for øye, og tann for tann.
For vi krever blod når folk blir syke, vettu. Vi vil ikke vite av at sykdommer finnes, det eksisterer kun ondskap og mot den kan vi aldri være onde nok tilbake. Ondskapen gir oss rett til å sette til side alle rettsprinsipper og all likhet for loven. Hevn er da tross alt viktigere enn at noen har mistet forstanden.
Et utrolig imponerende anlegg må jeg si, og veldig interesant å se et sett med linjekilde høytalere også. det er jo veldig få av disse ute og går. (noen Adyton, men de er jo ikke linjekilde til mere en 10khz).65finger skrev:Uten frontrekk på diskant og mellomtone mens bassene fortsatt er påkledd
Ja, plasseringen er et estetisk kompromiss, dessverre.uob skrev:Men jeg her noen spørsmål angående valget av plasering. Jeg antar jo at det ligger en del estetisk bak valgene dine (det har jo blitt utrolig foltt også, kjempene synes jo nesten ikke), men har ikke det å putte høytalerne bak en drager en negativ effekt på lyden? (Teoretisk så skal det jo hindre takrefleksjoner, noe som jo forkorter linjekilden drastisk. Noe som jo gjør at den ikke er en linjekilde like langt ned i frekvens. Dette har jo ikke noe særlig å si om du kunn lytter i sweetspot, men da forsvinner jo noe av poenget med en linjekilde).
Hei Tor,8x12_TOM skrev:Har skjedd en del ting her siden jeg var her sist, så det er på tide med en ny runde kanskje ?
Hadde vært morro det, skal vi prøve en dag til uken, eller kanskje neste helg . Denne helgen skal jeg flikke litt på mitt eget oppsett så det passer ikke.pedal skrev:Hei Tor,8x12_TOM skrev:Har skjedd en del ting her siden jeg var her sist, så det er på tide med en ny runde kanskje ?
Jeg tror absolutt du får utbytte av en testrunde nå. Mye som er forandret/forbedret, også på elektronikksiden.
Har forsket en del på signalkabler det siste året, noe som kan være relevant for ditt oppsett.
Kommer du om en uke eller så, så kan vi svitsje litt og du får høre hva som skjer.
Nå må vi ikke glemme Martin Logan og Magnepan, da. Her er det modeller i mer sympatiske prisklasser.pedal skrev:Uansett veldig spennende høytalere, og med linjekilders mange teoretiske fordeler synes jeg det er merkelig at det ikke er flere som produserer (kjøper) disse
Elektron skrev:Jeg har brukt en stund i formiddag til å lese eposet i sammenheng, samt lyttet til snuttene underveis. Det var moro.