Pedalkraft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gago skrev:
    coolbiz skrev:
    Jeg har glemt hvilken sci-fi film som var den første på NRK, men visstnok skal hallodamen introdusert den med den heller stemoderlige formaningen "Ein gjer merksam på at denne soga inneheld visse fantastiske hendingar som ikkje er mogelege i røynda". ;D ;D ;D

;D

sikkert denne tv-serien:

http://www.tvslave.no/norsk/blindpassasjer.php
    Den serien ga varig inntrykk i en 13 årig sjel i 1978

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.046
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Bx skrev:
    coolbiz skrev:
    Jeg har glemt hvilken sci-fi film som var den første på NRK, men visstnok skal hallodamen introdusert den med den heller stemoderlige formaningen "Ein gjer merksam på at denne soga inneheld visse fantastiske hendingar som ikkje er mogelege i røynda". ;D ;D ;D
    Det må ha vært Putti Plutti Pott 8)
    Alternativt suppedragen og romlingene ;D

mvh,
    tas

Vedlegg

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.529
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    men en annen politisk-korrekt-å-hate-film, "a.i.", er etter min mening svært undervurdert.

jeg hadde også problemer med den de par første gangene jeg så den, men etter å ha "drømt" opp en tolkning i et marcel proust-ish øyeblikk da jeg var iferd med å gli over fra våken tilstand til søvn, så har "a.i." vokst kraftig i mine øyne.

robotgutten som sitter på havnbunnen i 2000 år og venter på respons fra statuen, som han tror er moren, er en uhyre sterk allegori.
    A.I. gikk rett hjem her i sofakroken. Både jeg og fruen satt igjen med klump i halsen. Trist barnefilmer er ekstra triste.

Når vi nå er inne på dette med forventninger til Hollywoodfilmer, så hadde jeg skyhøye forventninger til War Of The Worlds. De ble ikke innfridd. Det var nok en tabbe å flytte handlingen til nåtidens USA. Men bortsett fra det så var det jo en solid firer i sammenligning med mye annet. Kanskje man av og til har for store forventninger til enkelte filmer?

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    pedal skrev:
    Gago skrev:
    men en annen politisk-korrekt-å-hate-film, "a.i.", er etter min mening svært undervurdert.

jeg hadde også problemer med den de par første gangene jeg så den, men etter å ha "drømt" opp en tolkning i et marcel proust-ish øyeblikk da jeg var iferd med å gli over fra våken tilstand til søvn, så har "a.i." vokst kraftig i mine øyne.

robotgutten som sitter på havnbunnen i 2000 år og venter på respons fra statuen, som han tror er moren, er en uhyre sterk allegori.
    A.I. gikk rett hjem her i sofakroken. Både jeg og fruen satt igjen med klump i halsen. Trist barnefilmer er ekstra triste.

Når vi nå er inne på dette med forventninger til Hollywoodfilmer, så hadde jeg skyhøye forventninger til War Of The Worlds. De ble ikke innfridd. Det var nok en tabbe å flytte handlingen til nåtidens USA. Men bortsett fra det så var det jo en solid firer i sammenligning med mye annet. Kanskje man av og til har for store forventninger til enkelte filmer?
    Selv likte jeg den filmen! Men jeg hadde ikke lest boken på forhånd, ante ikke hvordan det hele skulle utspille seg.

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.491
    Hei Pedal.

Mulig det er nevnt før i tråden;men jeg spør heller. Hva slags pre bruker du? Jeg bruker som du en A5, dog uten EBW (forhåpentligvis oppgradering til sommer hvis jeg kommer meg til Harstad) og Meridan 861 som pre. Ser at det står en C1S til salgs hos Høium. Vurderer denne som ny pre men jeg har ikke hørt den selv. Har du erfaring med denne? Takknemlig for innspill!

Tommy

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.529
    Torget vurderinger
    1
    JULE-QUIZ: De viktigste trommeslagerne i mitt liv. Kan du benevne de?

Vedlegg

L

larkus

Gjest
    Jeg mener å kjenne igjen John Bonham, Keith Moon, Ian Paice, Lee Kerslake, Bill Bruford og muligens Phil Collins.
    Ikke helt enkel denne her,nei :)

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Vanskelig, ja. Øverst til høyre er det vel en, til ham å være, relativt kortklippet Dave Weckl?

Det kan være Joe Morello på en skikkelig dårlig dag nede til venstre, men jeg tror vel egentlig ikke det.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.529
    Torget vurderinger
    1
    larkus skrev:
    Jeg mener å kjenne igjen John Bonham, Keith Moon, Ian Paice, Lee Kerslake, Bill Bruford og muligens Phil Collins.
    Stemmer. Samt Ringo.

Da er det bare 5 igjen. Dette er KJENTE karer, alle sammen. I dag riktignok litt grå i pelsen.

Jeg kan jo hjelpe dere med nr. 7: Gunnar "GT" Thunder, 4år. Dere skal få en signert CD den dagen han debuterer. Fikk trommesett av sine onkler til jul. Men jeg har tilgitt dem, da de samtidig gav meg Beatles monoboksen. Hører på White Album nå. Ringo's tromming ble markant bedre og mer framtredene på de siste 3 albumene.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    pedal skrev:
    larkus skrev:
    Stemmer. Samt Ringo.

Da er det bare 5 igjen. Dette er KJENTE karer, alle sammen. I dag riktignok litt grå i pelsen.

Jeg kan jo hjelpe dere med nr. 7: Gunnar "GT" Thunder, 4år. Dere skal få en signert CD den dagen han debuterer. Fikk trommesett av sine onkler til jul. Men jeg har tilgitt dem, da de samtidig gav meg Beatles monoboksen. Hører på White Album nå. Ringo's tromming ble markant bedre og mer framtredene på de siste 3 albumene.
    Altså var Weckl feil? Huff :-[

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Ingen som har kjent igjen Nick Mason ennå?

Tar meg den frihet å supplere med en av nåtidens beste:

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.529
    Torget vurderinger
    1
    larkus skrev:
    Nr.3 Carl Palmer
    Riktig.

Altså var Weckl feil?
    Redd for det...

-----------

Da stå vi igjen med 2 og 6. Begge er amerikanere. Begge foto er atypiske. Han med lyst hår er mest kjent fra tiden da han hadde mørkt hår, og han med mørkt hår er i dag vanligvis avbildet med lyst hår. Begge er trolig å finne i LP-samlingene deres...

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.529
    Torget vurderinger
    1
    2 & 6 gjenstår: Han ene spiller i det mest amerikanske band av dem alle, og trakterer mikrofonen like bra som trommestikkene. Han andre er vel mest kjent som sessionspiller, hovedsaklig i jazzens verden. For å gjøre det litt lettere viser jeg her et nytt bilde av sistnevnte, anno 1955:

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.696
    Torget vurderinger
    2
    Kan nr.2 være Dan Brewer fra Grand Funk Railroad ?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    pedal skrev:
    2 & 6 gjenstår: Han ene spiller i det mest amerikanske band av dem alle, og trakterer mikrofonen like bra som trommestikkene. Han andre er vel mest kjent som sessionspiller, hovedsaklig i jazzens verden. For å gjøre det litt lettere viser jeg her et nytt bilde av sistnevnte, anno 1955:
    Det ser faktisk ut som ansiktet til Steve Gadd, men nr 2 (ser bort fra nr 6) i "oppgaven er det ikke mulig å kjenne igjen som ham.

Edit: Junior på bildet over må være Gadd, hvilket betyr at nr 2 også er Gadd.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Er nr 2 en ung og barbert Levon Helm?

Edit: Nei, det må være Gadd. Men:
    pedal skrev:
    2 & 6 gjenstår: Han ene spiller i det mest amerikanske band av dem alle, og trakterer mikrofonen like bra som trommestikkene
    må være Helm, hvilket betyr at nr 6 må være Helm. Jeg er ganske sikker, men allikevel klarer jeg ikke kjenne ham igjen.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.529
    Torget vurderinger
    1
    Da falt de 2 siste brikkene på plass: Don Brewer og Steve Gadd. Her i mer kjent fremtoning:

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.215
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    En oppfølger Pedal, kunne jo ha vært en nyttårs-quizz under kategorien "Trommeslagere som ikke ser sånn ut" 8)

Ellers var det artig å se igjen bilder av gamle helter. Deriblant Carl Palmer og Bill Bruford som til en viss grad preget oppveksten til enkelte... 8)

Ha en fortsatt hardtslående jul eksplosivt nytt år.

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.529
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy skrev:
    En oppfølger Pedal, kunne jo ha vært en nyttårs-quizz under kategorien "Trommeslagere som ikke ser sånn ut" 8)

Ellers var det artig å se igjen bilder av gamle helter. Deriblant Carl Palmer og Bill Bruford som til en viss grad preget oppveksten til enkelte... 8)

Ha en fortsatt hardtslående jul eksplosivt nytt år.
    Takk for det Grumpy.

De gamle trommegudene tilhører en utdøende rase. Trommeslagerne er rockens kroppsarbeidere. Leste nylig at Phil Collins har tatt telling. 50 år som trommeslager har medført permanent ryggskade. Han klarer ikke engang holde trommestikkene. Trist.

Som prog-rock trommis nådde han vel sitt toppunkt i gruppa Brand X. Ta dere tid til å høre denne låta her. Requiem for en av progrockens aller største:

Veggen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Antall liker
    6
    Aahh digg, tenk å gå fra dette til vasne suppeballader. :'(

L

larkus

Gjest
    Har faktisk 2 stk. vinyl med Brand X: "Masques" og "Is There Anything About". Den siste med Collins på trommer.
    Lenge siden jeg har spilt dem. Får plukke de frem for gjenhør senere i dag :)

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    "Sist aktiv: desember 31, 2009, 23:35:00"

Har du sviktet oss Pedal? ??? :D

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.575
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    "Sist aktiv: desember 31, 2009, 23:35:00"

Har du sviktet oss Pedal? ??? :D
    Skummle saker når folk prioriterer å kose seg med musikk eller anlegget vs å være på hfs. Pedal, selg anlegget og kom det mere på hfs igjen!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hvilken dac er det du har anskaffet deg nå, pedal?
    siste oppdateringen jeg fikk med meg var at du la buffalo 2 ut på børsen, stemmer det?

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Tar sjansen å svare jeg Canales 8)

Etter en hyggelig prat med P Dale bestemte jeg meg for hans Buffalo dac. Kan ikke si jeg har angret. En kanonbra dac, som LMC i tillegg har forbedret og bygd om så den brukes nå også som pre.

Petter har kjøpt den filterløse hollandske dacen som han linket til i salgsannonsen for Buffalo dacen. Husker ikke hva den het, men kanskje Petter selv vil kommentere her,,, hadde vært kjekt å få han "back in bussines" her på sentralen. Men små barn i en travel hverdag krever sitt tenker jeg.

mvh

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.529
    Torget vurderinger
    1
    Nei nå fåre værra slutt på preikinga.

ADVARSEL - DENNE TRÅDEN VIL SELVDESTRUERES INNEN 10 SEKUNDER:

Avskjedsquiz: Hvilket cover er dette utsnittet fra?

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    10CC debutalbum.
    KW og velkommen tilbake.

Edit; Jeg rakk det ;D

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.529
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det KW, og 10cc var riktig.

ADVARSEL - DENNE TRÅDEN VIL SELVDESTRUERES INNEN 9 SEKUNDER:

Avskjedsquiz: Fra hvilket cover er dette utsnittet?

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn