For å være helt ærlig har jeg ingen anelse om hva man bør evt MÅ legge ut på noe slikt. Ei heller om det er fordeler med nytt i forhold til brukt. Det jeg mener å ha fått med meg er at man vel bør styre unna alt for gammelt.
Det eneste jeg har litt peiling på er priser på flygel, men da ut fra en "møbel betraktning" og ikke ut fra musikalske kvaliteter. Har alltid hatt lyst på et flygel, men dog kun ut fra at det er et stilig møbel å sette familifotografier på. :-[ Har aldri selv hatt anlegg for slikt, men slike talenter hopper jo gjerne over en generasjon. Min far var en meget talentfull maler og mor var habil på piano slik døttre av "bedrestillte hjem" var på den tiden hun vokste opp. Vi hadde også en meget dyktig konsertpianistinne i familien, - men selvsagt karrieren ble avbrutt av et giftemål,- slik var vanlig på den tiden. Ser ut til at "liten frøken" har arvet talent fra flere i forgangne generasjoner.
Okke som er jeg av den oppfatning at når talentet er tilstede bør det pleies og da må nok pappa gripe dypt i ( bankens ) pengebinge. ;D Planen så langt er at hun får ta timer i pianospill et års tid før jeg legger mye penger på bordet. Hun må vise at dette er litt mer enn en forbigående dille. Men er dette noe det ser ut til at hun vil fortsette med følger jeg opp på utstyrssiden.
Men som sagt er jeg helt blank på dette området, så vi kan gjerne begynne med hva jeg bør styre unna.