har du prøvd og koble ut duppedingsen(superstråler'n) enda?
Ja, jeg har prøvd litt frem og tilbake. Umiddelbart virket det litt tungvint å åpne kassene hver gang for å koble kabler av og på, så jeg fant en enkel løsning. I et ubevoktet øyeblikk snek jeg meg ut på kjøkkenet og rappet to glassboller fra wifey. Disse plasserte jeg jeg rett og slett over suppestråler'ne og kvalte de. Uten deres bidrag ble det bedre perspektiv ( dybde ), mer distinkt lyd og mer presisjon i diskanten. Men samtidig mistet man også noe. Størrelsen på lydbildet ( bredden ) krympet litt, litt av luftigheten forsvant, og sweetspot ble smalere. Hva jeg så foretrekker er litt avhengig av musikksjanger og innspilling, så jeg velger å ha de tilkoblet foreløpig. Kanskje prøve å bare dempe de litt for å få fordelene av begge deler? Neste step blir å legge ledningene deres innom de nå arbeidsledige nivåregulatorene i fronten, så er det enkelt å justere seg frem.
Edit: I ettertid tror jeg de burde vært vinklet litt skarpere inn når jeg spilte uten duppedingsen, da båndet nok er mer retningbestemt. Skal etterprøves!