Pioneers venner :-)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Takk RockSolid ! Sjekker fortløpende Bayen. Leder budrunden enn så lenge. Kanskje det blir litt mer bud i helgen. Utrolig hva litt rødvin gjør med fornuften. 3 dager igjen av fristen. Det skulle bli litt ut på lørdag kveld. Får vel ta en tur på polet først tenker jeg. Syns fremdeles den 45 adapteren din er fantastisk flott

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Da kommer det en "ny" SA9800 til Bergen. Vant budrunden 10 sekunder før fristen gikk ut. Bød over med kr 100,- 5 sekunder før fristen gikk ut. Tydeligvis ingen automatiske bud inne. Den ble min for kr 3400,- + litt frakt fra Junaiten. Har sett disse SA9800'ene til salgs for over kr 8000,- hvis de er fine og i god stand. Denne har tilhørt samme eier fra den var ny, og er pleiet og vedlikeholdt etter alle kunstens regler. Syns den ser fantastisk flott ut

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Den passer fint med 550`n.
    Da er det bare og vente i spenning på pakka....Det er det som er verst :)

Gratulerer !

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Hjertebanken har allerede startet :) Lurer på å koble Forsterkeren til TV'en. Vi får se. Er ikke særlig lyd i disse nymotens plasmagreiene. TV'en har Audioutgang, så regner med det skal gå greit. Må bare handle inn en omformer fra 120v til 220v. Ampen trekker 290W, så jeg må ha en som overgår dette. Skal vistnok ikke belaste omformer med mer en 80% av kapasiteten pga varmeutvikling. Har sett litt på denne. Kan belastes med inntil 500W - koster kr 499,- Så må jeg jo også evt. ha noen høyttalere for å få lyd :) fra TV'en

10504995.jpg

OEM Step Down 220V-110V konverter 500W (ST500)

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Noen som har prøvd å koble forsterker til TV? Har et ca 6 år gammelt Panasonic 42 plasma-tv. Regner med at forsterkeren skal kobles til Audio fra TV, og til Aux på forsterkeren. Noen som har tips om høyttalere til TV ? Bør være slanke/smale bordhøyttalere til plassering på hver side av TV'n.
    Bilde fra bruksanvisning :

002.jpg

Petre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Antall liker
    1.307
    Sted
    Siggerud
    Torget vurderinger
    1
    Audio L+R out, til f.eks. AUX på ampen. Utgangen nederst til høyre på skissen.

ROS

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Antall liker
    376
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer! Den der var skikkelig flott. Håper selger vet å sørge for adekvat pakking slik at den ankommer uskadet.

Da kommer det en "ny" SA9800 til Bergen. Vant budrunden 10 sekunder før fristen gikk ut. Bød over med kr 100,- 5 sekunder før fristen gikk ut. Tydeligvis ingen automatiske bud inne. Den ble min for kr 3400,- + litt frakt fra Junaiten. Har sett disse SA9800'ene til salgs for over kr 8000,- hvis de er fine og i god stand. Denne har tilhørt samme eier fra den var ny, og er pleiet og vedlikeholdt etter alle kunstens regler. Syns den ser fantastisk flott ut

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.487
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Noen som har prøvd å koble forsterker til TV? Har et ca 6 år gammelt Panasonic 42 plasma-tv. Regner med at forsterkeren skal kobles til Audio fra TV, og til Aux på forsterkeren. Noen som har tips om høyttalere til TV ? Bør være slanke/smale bordhøyttalere til plassering på hver side av TV'n.
    Bilde fra bruksanvisning :

Vis vedlegget 217961
    Små klipsch på vintage pioneer er bra ;)

O

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    VSP: Husk DAC mellom amp og TVn..ellers blir det crappy resultat..en VDAC2 er genial der.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Så ikke det i første omgang, jeg. Da er det pinadø lurere å se på en av Panasonics nyere plasmamodeller- bedre bilde og..

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.104
    Hva slags signal mater du TV'n med? Du har vel Audio Out på Kabel-TV-/Riks-TV-/ eller Parabol-TV-tuner? Kan vel bruke den i så fall.

BunnSolid

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.11.2009
    Antall liker
    251
    Sted
    Gata
    Torget vurderinger
    5
    Har på noen dager nå blitt en heldig eier av 2 stk PL-530. En av dem er desverre knust og en
    er heldigvis ganske så strøken etter deksel og alu polering.
    Har brukt kvelden på og stille den inn,så da er det bare og nyte god vinyl :)

Vedlegg

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    VSP: Audio out på TV-boksen kan brukes- men skal du ha DAC på, drar du kun en digitalkabel mellom de to boksene..og så rca videre til amp! BRUK HDMI ellers..

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Har fiberbredbånd via kabel fra Canal Digital. Har en liten svart dritstygg plastboks :) som tyter ut av veggen. Skal sjekke senere i kveld med litt bilder. Spennende dette her :)

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Bak på boksen er der følgende tilkoblingsmuligheter. Regner med at det går greit å koble Amp'en til dekoderens Audio-uttak, og bruke fjernkontrollen som betjening på lydnivå.

[h=3]Tekniske spesifikasjoner[/h]
    Digital lyd ut:Optisk
    Lyd stereo ut:JA
    Antall scart:1
    Dolby Digital:JA, også gjennom HDMI
    Antall HDMI ut:1
    Etnerhet:JA
    Antall tunere:1
    Støtter 12 volt strøm:JA
    Bakkenett tuner(DTT):NEI
    EPG:JA
    Støtter filmleietjenesten GO
    JA
    Tekst-TV:JA
    Støtter 3D sendinger:JA
    Fjernkontroll iDeviceNEI
    Støtte for musikktjenesten WiMP:JA
    Avansert display:NEI

4549297500_1356190329.jpg

ADB2840347147.png

VortexSurfer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2007
    Antall liker
    204
    Sted
    Henningsvær, Lofoten...
    Hjertebanken har allerede startet :) Lurer på å koble Forsterkeren til TV'en. Vi får se. Er ikke særlig lyd i disse nymotens plasmagreiene. TV'en har Audioutgang, så regner med det skal gå greit. Må bare handle inn en omformer fra 120v til 220v. Ampen trekker 290W, så jeg må ha en som overgår dette. Skal vistnok ikke belaste omformer med mer en 80% av kapasiteten pga varmeutvikling. Har sett litt på denne. Kan belastes med inntil 500W - koster kr 499,- Så må jeg jo også evt. ha noen høyttalere for å få lyd :) fra TV'en
    Om du skal benytte denne til TV`n så fortjener du mildt sagt juling! :rolleyes:

Da selger du heller den ene og kjøper deg ett anlegg laget for tv lyd, dette finner du til helt grei pris på Elkjøp for eksempel.... :)

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Enig med deg Vortex. Tror heller jeg må vurdere et anlegg nr. 2. Pokker - dette baller på seg :) Lurer på hva min bedre halvdel sier hvis det blir enda mer sølv i stua. Men sølv er jo jæskla flott - det er hun faktisk enig i ( etter mye overtaling )

VortexSurfer

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.12.2007
    Antall liker
    204
    Sted
    Henningsvær, Lofoten...
    Enig med deg Vortex. Tror heller jeg må vurdere et anlegg nr. 2. Pokker - dette baller på seg :) Lurer på hva min bedre halvdel sier hvis det blir enda mer sølv i stua. Men sølv er jo jæskla flott - det er hun faktisk enig i ( etter mye overtaling )
    Hehe, kjenner til det der.... :)

Finnes fine ting i sølv fortsatt, mener både Pioneer og Yamaha har slike... du får Google litt når kona kikker en annen vei ;)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    VSP og Vortex: Rolig, gutter..jeg har sendt deg et lite ess, VSP!! Denne blir kona også fornøyd med!

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Så er min SA9800 nr 2 på vei fra Canada. Nå er sommerfuglene i magen tilbake igjen. Skjønner ikke hvorfor jeg utsetter meg for denne "galskapen ?". Men det å hente varen på posten etter ca 3 uker - dra opp en nesten 20 kg tung forsterker fra kartongen - det er en fantastisk følelse. Måtte bare ha den. Er jo litt over gjennosnittlig glad i disse modne Pioneerene, men syns ikke det finnes vakrere forsterkere enn denne ( bildet er av forsterkeren som er på vei - kr 4100,- inkl. frakt - fikk faktura på mail i dag ) :

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Fikk melding av selger i dag. Amp'en er levert USPS i morges ( norsk tid ).Heldigvis med trackingnummer. I morgen må jeg på polet og handle inn litt rødt italiensk. Må få roet ned sommerfuglene. Lover å ikke by på flere dingser med det første. Denne hjelper jæskla godt på sommerfugler - virkelig veldig god :

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.559
    Torget vurderinger
    3
    Så er min SA9800 nr 2 på vei fra Canada. Nå er sommerfuglene i magen tilbake igjen. Skjønner ikke hvorfor jeg utsetter meg for denne "galskapen ?". Men det å hente varen på posten etter ca 3 uker - dra opp en nesten 20 kg tung forsterker fra kartongen - det er en fantastisk følelse. Måtte bare ha den. Er jo litt over gjennosnittlig glad i disse modne Pioneerene, men syns ikke det finnes vakrere forsterkere enn denne ( bildet er av forsterkeren som er på vei - kr 4100,- inkl. frakt - fikk faktura på mail i dag ) :
    Flott sak det der VSP, spent på om US modellen har samme bunndraget som EU modellen.
    Nådde aldri opp på ditt nivå med pioneer, men den 8800 jeg hadde var det bare å vri på volumet og ampen bare øste på med krefter. :)

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.559
    Torget vurderinger
    3
    Stadig innom her og ser hva Du og Vortex holder på med, sølv pioneer er og blir bra;)

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    I USA opereres det med 110V / 60 Hz. I Norge med 220V / 50 Hz. Timeren jeg har ( DT 400 ) er amerikansk, men med omstiller fra 110V til 220V. I tillegg har timeren en omstiller fra 50 Hz til 60 Hz. Med feil Hz innstilling gikk selvsagt timeren feil. Jeg må ha en omformer som omgjør 110V / 60 Hz til 220V / 50 Hz. Er det noen her på Pioneer som vet hvilken omformer som gjør jobben ? Min nykjøpte SA9800 er US-utgave, uten omstiller. Forsterkeren trekker 290W, så jeg må ha en som takler rundt 350W ( omformere bør som kjent ikke belastes med mer enn 80% av styrken på apparatet den skal omforme ). Takker på forhånd for god hjelp

V

vinyl-jønki

Gjest
    IMG_1343.JPG

Noe jeg ikke la merke til før Ove nevnte det, min SX-1250 er solgt i
    Norge og over disk hos Oslo HI-FI center, morsomt.:)
    Mvh
    R.

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.652
    Sted
    Hus
    Har du en diagnose????? :rolleyes:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.672
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    På SX-1980 står det kun 530 watt på baksiden selvom den har større strømforsyning og kraftigere utgangstransistorer enn SX-1250, men jeg vet ikke akkurat hvor reelt dette er for jeg har målt den til og bruke opp i 1300 watt når jeg spiller og det er helt i grenseland med 10 amp kurs for og få start på den. Men siden min kun tar 530 watt så kanskje det er en "green" utgave jeg har ;)

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.652
    Sted
    Hus
    Min SX 1250 er en one size fits all utgave med alle typer spenning :)

Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Har du en diagnose?? :rolleyes:

Tror jeg må ta en tur til fastlegen Bartesam. Det må jo finnes et navn på denne lidelsen. Kan det være et virus ? Eller kanskje et syndrom. Pioneersyndromet kanskje ? Mani ? Tror jeg "hopper over" fastlegen og spretter en flaske rødvin, det hjelper på det meste

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    10.672
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Satt og bladde litt i servicehåndboka til SX-1980'en i sted......... korrekt forbruk på den er: tomgang 650 watt og opptil 1400 watt på full guffe......... så var det oppklart....... hvorfor det står 530 watt på baksiden av den vet a fåglarna.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn