pjatt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• I

ijustpop

Gjest
    Re: Fotball-VM 2006

TYskland ikke vært underholdende?
    Så du kampen mot Sverige? Mot Costa Rica? Mot Ecuador?

Tyskland ble for feige i går ja.. ventet på straffekonk og det straffer seg. Kjipt at Tyskland er ute, men Italia stod på og var gode i ekstraomgangene i går.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881

Problemet til Tyskland var at de alltid vinner straffekonkurranser. Hadde de holdt nullen et par minutter til så hadde de sannsynligvis vært i finalen nå, så det er ikke rart de prøvde å sikre på slutten.

Med Italia er det motsatt, de taper alltid straffekonkurranser. At de pøste på med angrepssipllere på slutten var delvis for å avgjøre kampen for å unngå straffekonk og delvis fordi de satte innpå de beste straffeskytterne.

Men det var Pirlo som ble tungen på vektskålen, da har i stedet for å skyte etter corneren, fintet og dro av flere ganger, og på fantastisk vis spilte igjennom Grosso. som scoret, til tross for at hele det tyske laget befant seg mellom Pirlo og målet.

Visst har Tyskland underholdt. De er mestscorende i VM så langt. At Italia var bedre endrer ikke på det faktumet. Det er ikke akkurat enkelt å spille seg gjennom forsvaret til Italia. Tyskland gjorde det likevel tre ganger.

Hvis ikke Tyskland har underholdt, hvem har da gjort det?

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Ballack spilte en dårlig kamp, og fremsto som en klassisk grisespiller med masse stygg albuebruk. Påpekt også av Schei og løken. Morsomt også å se hvordan han etter et sammenstøt hvor han tydelig ble truffet i skulderen, tok seg til ansiktet og skreik som en unge. Ville han ha dommeren til å tro han ble slått i ansiktet? Ville han få en italiner utvist? Fytterakkern, så usportslig. Godt tyskerne er ute.

O

OldBoy

Gjest

Nåja, underholdende har Tyskland ikke vært.  De var heldige mot Argentina, og tapte for et bedre lag i går kveld.  
    Tyskland-Argentina:
    2x90 minutter+ekstraomganger+straffekonk.
    Kan det bli mer underholdende? I tillegg var det nesten uutholdelig spennende.

Tyskland-Italia:
    2x90 minutter+ekstraomganger, med to scoringer helt på slutten, oppgjøret var bare 2 minutter fra straffekonk. Jeg satt med adrenalinnivå som om jeg skulle ha hoppet i strikk og fikk ikke sove før i 2-3 tiden i natt.

Det er jo kamper som dette som viser fotballens sanne underholdsningsverdi. Vil man se på fotballspillere som trikser med ballen, eller slippe å ta sovemedisin, kan man bare kjøpe seg billetter til Brasils treninger.

Tyskland, og motstanderne deres, gjorde så godt de kunne. Ikke for å underholde oss, men for å vinne. Det er jo det som var så underholdende.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Re: Ut med Scheie og Løken!

Scheie var artig å høre på i gamle dager, nå er det bare pisspreik med oppramsing av lite relevant statistikk. Egentlig analyse av kampen forsøker han seg overhodet ikke på. Dessuten svært mange forsnakkelser og setninger uten hode og hale. Send mannen til et hopprenn i indre Mongolia! Nå! Løken høres ut som en gammel kjerring. Synes faktisk samtlige kommentatorer på tv2 er bedre enn "Arne og Karl Petter". Deilig at vi nå endelig også er kvitt Jon Michelet som overhodet ikke har noe interessant å bidra med.

A

Affa

Gjest

Synes det er trivelig med Særpingen Løken jeg. Skeie er også fin. Han høres og ser ut som en autist, men det er jo bare en fordel i denne idretten. TV2 kan bombes sammen med TV3. Søppel for bermen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881

Enig med Affa. Men Løken var bedre som fotballspiller enn som komentator.

Husker da han som ung student med kallenavnet Kalle dukket opp som høyre wing på Lerkendal, litt tynn og skranglete, men med et pågangsmot som bringte ham langt, og noen merkelige finter som ingen har sett maken til verken før eller siden. Da han kom på sine mange raid med ballen, vimsende fram og tilbake så motstanderbacken ble småsvimmel, kunne man ofte høre en særegen røst fra tribunen på motsatt side rope Kallekallekallekallekalle...

I motsetning til dagens venstrewing på Lerkendal, Daniel Braaten, havnet Løken som regel i scoringsposisjon når han kom på sine raid, og ikke ute ved cornerflagget et sted...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Stort mer er det vel ikke å si om kveldens semifinale...

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

det kan man egentlig si om hele dette vm'et. gjesp.

audiomur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Antall liker
    6

aaah! i morgen blir det escargo til middag, til ære for Zidane sitt vakre og iskalde straffespark. Gjør Frankrike jobben sin i finalen også, så skal jeg vurdere og oppheve pizzaboikotten. ;D

T

tjn

Gjest

Synes det er trivelig med Særpingen Løken jeg. Skeie er også fin. Han høres og ser ut som en autist, men det er jo bare en fordel i denne idretten. TV2 kan bombes sammen med TV3. Søppel for bermen.

Der var jeg endelig VELDIG enig med Affa!! TV2 er forferdelige greier.

finn

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2003
    Antall liker
    0

tv2, tv3 pluss fotball er elendige greier!!!
    Pluss alle gærningene som tråkker rundt på sykkel
    i Frankrike!!!

O

OldBoy

Gjest

Portugal var sjanseløse. Verken skuespillerkunst som overgår alt som tidligere er blitt vist under VM-turneringen eller de sedvanlige uortodokse krumspringene til Barthez kunne redde dem.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881

Portugal var sjanseløse. Verken skuespillerkunst som overgår alt som tidligere er blitt vist under VM-turneringen eller de sedvanlige uortodokse krumspringene til Barthez kunne redde dem.
    Enig. Det blir lite mål når alle som befinner seg innenfor 16-meteren kaster seg ned hver gang det kommer et innlegg, selv om Barthes var forvirret og trodde det var en volleyballkamp han var med på. ;D

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest

Der var jeg endelig VELDIG enig med Affa!! TV2 er forferdelige greier.

Ja, men så er det laget for 'bermen', eller det Løkken så fint kaller 'folk flest'.... :p

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.983
    Torget vurderinger
    2

Hva er egentlig kriteriene for å bli regna blandt bermen ?

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10

Hva er egentlig kriteriene for å bli regna blandt bermen ?
    Det er selvfølgelig å eie et HiFi anlegg som koster mindre enn 25.000. ;D

Har du i tillegg Ole Ivars samlede, spiller det ingen rolle hva anlegget koster.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5

Tyskland-Argentina:
    2x90 minutter+ekstraomganger+straffekonk.
    Kan det bli mer underholdende? I tillegg var det nesten uutholdelig spennende.

Tyskland-Italia:
    2x90 minutter+ekstraomganger, med to scoringer helt på slutten, oppgjøret var bare 2 minutter fra straffekonk. Jeg satt med adrenalinnivå som om jeg skulle ha hoppet i strikk og fikk ikke sove før i 2-3 tiden i natt.
    Lange kamper dette, 2*90 minutter.... Tar på kreftene...

O

OldBoy

Gjest

Lange kamper dette, 2*90 minutter.... Tar på kreftene...
    Uff, ja, sånn kan det gå når man tenker på flere ting samtidig og egentlig ikke har tid til å skrive noen innlegg i det hele tatt. Da går det tydeligvis over stokk og stein. :) :)

Forsøk på bot og bedring utloves herved.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Problemet til Tyskland var at de alltid vinner straffekonkurranser. Hadde de holdt nullen et par minutter til så hadde de sannsynligvis vært i finalen nå, så det er ikke rart de prøvde å sikre på slutten.

Med Italia er det motsatt, de taper alltid straffekonkurranser. At de pøste på med angrepssipllere på slutten var delvis for å avgjøre kampen for å unngå straffekonk og delvis fordi de satte innpå de beste straffeskytterne.

Men det var Pirlo som ble tungen på vektskålen, da har i stedet for å skyte etter corneren, fintet og dro av flere ganger, og på fantastisk vis spilte igjennom Grosso. som scoret, til tross for at hele det tyske laget befant seg mellom Pirlo og målet.

Visst har Tyskland underholdt. De er mestscorende i VM så langt. At Italia var bedre endrer ikke på det faktumet. Det er ikke akkurat enkelt å spille seg gjennom forsvaret til Italia. Tyskland gjorde det likevel tre ganger.

Hvis ikke Tyskland har underholdt, hvem har da gjort det?
    Gråsteinslaget Tyskland har VMs styggeste drakter og VMs dårligste og mest usportslige spillere. Ingen teknikere, ingen med overblikk, ingen med et skikkelig skudd, kun gråstein, hjemmedømming og 60000 lærbukser på tribunene. Et lag som fort vil gå i glemmeboken, og som helt sikkert ikke vil få det til i kommende EM og VM. Vel. Ok keepern var bra, slapp kun inn 2 mål fra Sierra Leone eller hvem det var de spilte mot i første match. At de knuste Sverige, sier alt om hvor dårlig svenskene var.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.134
    Torget vurderinger
    0

Vær saklige da folkens !!!

Et lag kommer ikke til semifinale i VM hvis det er dårlig !! Norge kom ikke til VM overhodet ! Hvorfor ? Fordi vi har et dårlig lag ! De som kvalifiserte seg kan da pokker ikke kalles direkte dårlige !

For øvrig så deles det ikke ut stilkarakterer i krig og fotball ! Hadde så skjedd ville Tyskland ha vunnet WWII ;D De hadde klart de mest elegante uniformene ! :eek:

For øvrig er ( som tidligere sagt ) "foppall" tidtrøyte for " The great unwashed " ! Noe dannede mennesker registrerer, men ikke engasjerer seg i ! ;D ;D

Vedlegg

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.977
    Torget vurderinger
    16

Nei, bevares-tror du jeg er rasist?. Han så veldig hyggelig ut. En skikkelig koseklump som minner om den muntre svensken Pascal Simpson. Min favorittneger er Johan Golden, men det er lenge siden jeg har sett noe til han.
    He he, Simpson og Odonkor. Begger er svarte men der stopper nok likheten, i hvertfall som fotballspillere. Simpson klarte vel 60 meter'n på sånn ca. 12.5, hvis han gadd å løpe så langt vel og merke.

O

OldBoy

Gjest

For øvrig er ( som tidligere sagt ) "foppall" tidtrøyte for " The great unwashed " !  Noe dannede mennesker registrerer, men ikke engasjerer seg i !  ;D ;D
    Det er bare de som strever med sin dannelse, som nervøst må følge strømmen og gjøre det som anses korrekt.

De VIRKELIG dannende, de gjør akkurat som de vil. Med STIL, naturligvis; det er ikke hva man gjør eller hva man engasjerer seg i som er avgjørende, men HVORDAN man gjør det. Alltid med STIL.

Så det blir nok både bronsekamp og finale for meg. Med engasjement. Og med stil. Måtte de beste lagene vinne!

K

kbwh

Gjest

Bianchien er nypolert. Beina er nybarberte og smurte.
    Escargot? Nei! Cortado. Etter kampen. Forza Italia!

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.983
    Torget vurderinger
    2

De som føller seg for dannet til fotball, får heller kløne rundt
    på golf og tennisbaner. Mens vi som forstår hva dette går ut på, lener oss tilbake, åpner en kald øl, drikker fra flaska og følger med på fotball.

A

Affa

Gjest

Vær saklige da folkens !!!

Et lag kommer ikke til semifinale i VM hvis det er dårlig !!  Norge kom ikke til VM overhodet ! Hvorfor ? Fordi vi har et dårlig lag ! De som kvalifiserte seg kan da pokker ikke kalles direkte dårlige !

For øvrig så deles det ikke ut stilkarakterer i krig og fotball ! Hadde så skjedd ville Tyskland ha vunnet WWII  ;D   De hadde klart de mest elegante uniformene !  :eek:
    Ah, du bringer minnene tilbake. Ja, den steingrau fargede permuniformen satt som et skudd. Der Orden unter dem Totenkopf tullet ikke med snittet. Med skjermlua på snei, ridderkorset i halsen og jernkorset på brystet var ikke pikene vanskelige å be.....

T

tjn

Gjest

Ja, men så er det laget for 'bermen', eller det Løkken så fint kaller 'folk flest'....  :p
    Ja, men han sier det ikke så ofte som Siv Jensen.....

K

kbwh

Gjest

Jeg regner det som selvfølgelig med at Affa også den gang var dannet nok til ikke å synge med på Horst Wessel-lied i 4/4. Han må ha vært et syn.

Hvor la jeg nå fra meg hårpomaden?

A

Affa

Gjest

Jeg regner det som selvfølgelig med at Affa også den gang var dannet nok til ikke å synge med på Horst Wessel-lied i 4/4. Han må ha vært et syn.

Hvor la jeg nå fra meg hårpomaden?
    Maskinkort i nakken og på sidene. Hele lengder på toppen? Alt hår i lua. Det var de gamle gatekjempere fra SA som sang Horst Wessel. Ikke vi norske unggutter.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1

Hva sitter jeg å ser på???!!

Joda, det er visst finale i fotball VM.

Men dette ligner mer på VM i teatersport.
    To lag fullt av sytete, skuddredde, "AU, han tråkket meg på tåa!!" typer!

Jeg kan ikke for mitt bare sinn forstå hvorfor de få ærlige fotballspillerne som ikke benytter slike triks, godtar dette.

Stygge taklinger bakfra etc SKAL slåes hardt ned på.
    Men det bør det så visst også gjøres, når noen kaster seg ned og agerer halvdøde. For så å sprette opp igjen minuttet etterpå.
    Spillet blir jo hakket i stykker!

Damefotball er MER matcho en dette!
    Melodi Grand Prix er MER matcho en dette!

JEG ER BEKYMRET!

K

kbwh

Gjest

Denne chiantien smaker utmerket. Litt prosciutto nå.

C

cosmos

Gjest

FUCK ZIDANE. haler ut tiden med rødt kort for å vinne straffekonk?!

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6

De som føller seg for dannet til fotball, får heller kløne rundt
    på golf og tennisbaner. Mens vi som forstår hva dette går ut på, lener oss tilbake, åpner en kald øl, drikker fra flaska og følger med på fotball.
    Ja en ting har jeg i alle fall forstått. Ingen klarer å komme seg gjennom en hel kveld med fotball på TV uten å drikke øl. Litt som at de alltid er påpasselig med å servere folk i ett sett når de er på lokalrevy. For ingen synes at revyen er morsom om de ikke har over 1,5 i promille. Grunnen til at jeg ikke kan fordra fotball har nok derfor en klar sammenheng med at jeg ikke liker øl. ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.983
    Torget vurderinger
    2
    Re: Fotball-VM 2006, snipp snapp ....

En bra finale. Gikk som jeg trodde. Italia er et turneringslag.
    Synd at en spiller som Zidane avslutter landslagskarrieren med
    denslags usportslig oppførsel.

Til kampen ble det kun nytt Eplesider. Alkoholfri.

Vedlegg

K

kbwh

Gjest

Grappa er godt.

Lurer på hva Mazeratti sa til ZZ. Sikkert ikke pent det heller.

Pussig hvor like straffene til ZZ og Trezeguet var egentlig.

B

bamsemann

Gjest

En bra finale. Gikk som jeg trodde. Italia er et turneringslag.
    Synd at en spiller som Zidane avslutter landslagskarrieren med
    denslags usportslig oppførsel.

Til kampen ble det kun nytt Eplesider. Alkoholfri.
    Lurer på hvem som egentlig hadde mest usportslig oppførsel, spagettin eller Zidane?

Men nå fikk jo italia juksa seg til enda en seier, lenge leve dophuene...

bamsemann.. :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.983
    Torget vurderinger
    2

Lurer på hva han sa til Zidane ? Det må jo ha vært noe fryktelig, siden han gikk til en slik handling at det kvalifiserte til rødt kort. Men jeg kan ikke se at Italia juksa på noen måte.
    De var mye værre på skuespill og sånt før. Syns de har spilt bra fotball i dette mesterskapet.

Vedlegg

O

om.s

Gjest

Sjelden har en seier vært så ufortjent......

mvh

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn