pjatt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.386
    Torget vurderinger
    2
    Re: Fotball-VM 2006

Greit, nå har jeg glemt Argentina ( skal prøve ihvertfall )
    Min nye VM favoritt heter nå Zinedine Zidane, Zizou blant venner.

Tenk å avslutte karrieren ( og hvilken karriere ! ) med å heve VM- trofeet for andre gang...

Esten O Sether fikk rett, ikke engang Brasil er gode nok til å vinne med Ronaldo på laget.

Dessuten må noen banke juksetysken !

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

fotball vm? det begynner om 4 år.

I

ijustpop

Gjest

tyskland argentina synes nå jeg ente med et tragisk resultat, at disse to lagene har spilt best fortball så langt i dette VM var no så, men syntes så absolutt argentina fortjente å vinne, argentina blir snytt for straffe mens tyskland ogBallack prøver å filme seg til straffe. er det litt rettferdighet, går tyskerne ut i neste kamp ivertfall...
    Argentina skulle hatt straffe når Lahm felte *hvem var det han felte?*, men Tyskland ble også snytt for et straffespark da Alaya dro ned Ballack. Heier på Tyskland og jublet høyt i går, men disse to lagene skulle møtt hverandre i finalen.

Brasil har spilt rævva hele VM og gikk ufortjent videre etter Åttendelsfinalen. Frankrike spilte også provosernde dårlig i sine 3 første kamper. Kastet bort tiden min ved å se på de. I kveld var de flinke og artig å se Zidane. I kveld var han verdens beste igjen!

Håper og tror Tyskland vinner VM. Et fairspillende og hardtarbeidende LAG, bygd opp rundt unge og ikke minst offensive spillere. Tyskland har vært det laget som har satset mest på å score mål i dette vm. Fra dag èn. Alle de andre store nasjonene har fokusert mye mer på å ikke slippe inn mål. Destruktiv og kjedelig fotball.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873

Tyskland har vært det laget som har satset mest på å score mål i dette vm. Fra dag èn. Alle de andre store nasjonene har fokusert mye mer på å ikke slippe inn mål. Destruktiv og kjedelig fotball.
    Tyskland har hatt enkel motstand, så det skulle bare mangle at de har scoret en del. Det er først i 1/4-finalene det tetner til, og da er det Italia som skaper sjanser og scorer mål. Jeg tror Tyskland skal få slite i semien.

Vedlegg

JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1

Så England-Portugal i dag, og mye kan sies om den kampen, men en spiller imponerte meg stort: Owen Hargreaves. Snakk om å spille med hjertet utenpå drakta. Han var jo overalt, med en gjennombruddsstyrke som går utenpå de fleste. Hadde det ikke vært for at han er glimrende som defensivt midtbaneanker, burde han ligget som en offensiv midtbanemann. Man kan ikke være to steder på en gang, men han gjorde jammen et ærlig forsøk... Banens uten tvil beste.

Og mens jeg er inne på den kampen... Den viste vel en gang for alle at Beckham ikke burde spille flanke. Lennon var jo mange hakk bedre. Blir spennende å se hva den nye landslagssjefen gjør.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5

Så England-Portugal i dag, og mye kan sies om den kampen, men en spiller imponerte meg stort: Owen Hargreaves. Snakk om å spille med hjertet utenpå drakta. Han var jo overalt, med en gjennombruddsstyrke som går utenpå de fleste. Hadde det ikke vært for at han er glimrende som defensivt midtbaneanker, burde han ligget som en offensiv midtbanemann. Man kan ikke være to steder på en gang, men han gjorde jammen et ærlig forsøk... Banens uten tvil beste.

Og mens jeg er inne på den kampen... Den viste vel en gang for alle at Beckham ikke burde spille flanke. Lennon var jo mange hakk bedre. Blir spennende å se hva den nye landslagssjefen gjør.
    England har veldig mange gode sentrale midtbanespillere. Og litt få kantspillere. Synes heller ikke samarbeidet mellom Lampard og Gerrard har fungert.

Beckham er i mine øyne en meget gos spiller, men som du sier er han ingen typisk kantspiller.

England sliter med keepere, Robinson er bra, men ikke verdensklasse. James er reserve, vitner om dårlige tider.

Backrekken er meget god. Dobbel dekning på alle plasser.

Midtbanen er meget god, men noe ubalansert.

På topp sliter England. Rooney er bra, men Owen og Crouch holder ikke mål.

Men nok om England, de er heldigvis slått ut... igjen. Engelskmennen tror alltid de er best, men vinner ingenting.

Mitt lag er Italia, håper de tar seg til finalen (og vinner :)). De har allerede kommet lenger enn jeg hadde trodd på forhånd.

Vil også være artig om Portugal kan ta sin første VM-tittel. Sunt om det ikke er de samme nasjonene som vinner hver gang.

T

tjn

Gjest

England med sine udugeligheter har reist hjem, Brasil som trodde de hadde vunnet på forhånd har reist hjem, Frankrike har funnet formen, livet er hærlig dere!

A

Affa

Gjest

Dette går jo flott. Det middelmådige England ble slått ut av et skadet Portugal. Jeg håpet, men trodde virkelig ikke at britene var så svake. Tyskland gikk videre (Dette var den virkelige finalen) og Frankrike slo et Brasil preget av lite arbeidsvillige søramerikanere som i denne kampen viste oss hvorfor ting er som de er der nede. .Italia grisebanket selvsagt Ukraina. Endelig er EM i rute.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Dette går jo flott. Det middelmådige England ble slått ut av et skadet Portugal. Jeg håpet, men trodde virkelig ikke at britene var så svake. Tyskland gikk videre (Dette var den virkelige finalen) og Frankrike slo et Brasil preget av lite arbeidsvillige søramerikanere som i denne kampen viste oss hvorfor ting er som de er der nede. .Italia grisebanket selvsagt Ukraina.  Endelig er EM i rute.
    hehe, du fornekter deg ikke, affa.
    men du hadde rett angående tyskland denne gangen, det skal du ha.

K

kbwh

Gjest

Du må være en pikes drøm.
    Jeg er min kvinnes drømmmmemann og mine barns drømmepappa. La pikene jage de unge, glatte, erfaringsløse.

I aften kan man velge mellom Bratwurst mit Sauerkraut und Senf og en toscansk femretter. Enkelt valg, Affa. Jeg beklager.

A

Affa

Gjest

Das Land der Dichter und Denker var landet jeg kjempet for, men det var ikke pga kjøkkenet. Det er og var utvilsomt langt bedre hos deres forfengelige allierte, Romerne. I kveld vil den vakre trikoloren i sort, rødt og gull blafre i solgangsbrisen.

O

OldBoy

Gjest

Nå er det som i Agatha Christies "Ti små negerunger": "....og så var det bare fire igjen...."

Fire lag som alle kan vinne hele greia. Glem ord som "flaks", "skuespillere", "hjemmedommere" og lignende. De lagene som spiller semifinale i en VM-turnering er ganske enkelt GODE, og ingen av dem blir lette å slå.

Jeg tipper to jevne semifinaler, hvor det fortsatt står uavgjort etter ekstraomgangene. Barthez fremstår hakket svakere enn sine tre keeperkolleger, og Italias ballsparkere har de største straffesparknervene. Så da får vi bare se.

A

Affa

Gjest

Tyskland får det veldig tøft mot Italia, men de gir seg faen ta ikke uten en blodig kamp på hjemmebane. Portugal har imponert, men min tiltro til deres evne til og holde i flere kamper er lav. Frankrike slår dem derfor på ren rutine.
    Tyskland møter Frankrike i finalen. Tyskland vinner den enkelt.
    Italia slår Portugal i kampen om tredjeplassen.

Ørnen slår med vingene.

I

ijustpop

Gjest

Ja Frankrike har spilt to gode kamper på rad nå og kommer til å slå Portugal som ikke har overbevist noen til nå. Og finnes det noe rettferdighet i verden så knuser Tyskland Italia i kveld.

K

kbwh

Gjest

Det finnes heldigvis ikke rettferdighet i verden. SVfolket må gjerne drømme.

Litt prosciutto til chiantien vil passe.

Vedlegg

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.532
    Torget vurderinger
    4

Håper Portugal går til finalen. Har det med å holde med outsiderne.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Ja Frankrike har spilt to gode kamper på rad nå og kommer til å slå Portugal som ikke har overbevist noen til nå. Og finnes det noe rettferdighet i verden så knuser Tyskland Italia i kveld.
    Skjønner ikke helt hva du mener med rettferdighet her. Tyskland har (gitt seg selv) alle fordeler. De har gjennomgående hatt lengst hvilepause mellom hver kamp. Hjemmedømmingen har vært påfallende: Eksempel: Kvartfinalen: Argentina skulle hatt straffe i andre omgang, i stedet ble argentineren gitt gult kort for filming; det frengikk tydelig av repetisjonen at dette var en gal dommeravgjørelse. Alsaker og Semb sa når de så repetisjonen: "oi- det var vel heller et straffespark".

I

ijustpop

Gjest

Skjønner ikke helt hva du mener med rettferdighet her. Tyskland har (gitt seg selv) alle fordeler. De har gjennomgående hatt lengst hvilepause mellom hver kamp. Hjemmedømmingen har vært påfallende: Eksempel: Kvartfinalen: Argentina skulle hatt straffe i andre omgang, i stedet ble argentineren gitt gult kort for filming; det frengikk tydelig av repetisjonen at dette var en gal dommeravgjørelse. Alsaker og Semb sa når de så repetisjonen: "oi- det var vel heller et straffespark".
    Kort svar: Tyskland har spilt mest underholdende fotball og mest offensivt igjennom hele vm sålangt. Tyskland har vært litt heldige med dommeravgjørelser som alle de andre store nasjonene (Brasil, Argentina, Italia osv.)

Ja, Argentina skulle hatt straffe når Lahm felte Rodriguez og Tyskland skulle hatt straffe når Ayala dro ned Ballack.

T

tjn

Gjest

Der krasjlandet ørnen, og hvilken fryd! Nå står vi igjen med vinens og matens mestre, det kommer til å bli en flott Søndag.

JORFIN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22

Exit Deutchland
    Forza Italia
    JIPPI ;D ;D ;D ikke det at jeg er så glad for at italia er videre men steike det var kjekt at tyskertn er ute ;D

A

Affa

Gjest

Der gikk Ørnen inn for landing. Romerne gikk rettferdig seirende ut av dette. Skulle das Reich tape var det mot Italia det kunne skje. Forza Italia!!!

A

Affa

Gjest

Skjønner ikke helt hva du mener med rettferdighet her.  Tyskland har (gitt seg selv) alle fordeler.  De har gjennomgående hatt lengst hvilepause mellom hver kamp.  Hjemmedømmingen har vært påfallende:  Eksempel:  Kvartfinalen:  Argentina skulle hatt straffe i andre omgang, i stedet ble argentineren gitt gult kort for filming; det frengikk tydelig av repetisjonen at dette var en gal dommeravgjørelse.   Alsaker og Semb sa når de så repetisjonen:  "oi- det var vel heller et straffespark".  
    Ha, ha, ha, ha, ha, ha. Har du drukket maling?

audiomur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Antall liker
    6

Skuespillerinnene gikk videre gitt, men så måtte de jo også ha litt hjelp fra SKYItalia. ;) Skulle det bli skuespillerinnene mot "englandsvennen" Ronaldo og co i finalen, så slipper jeg å se den. Da bruker jeg heller tiden på noe mer fornuftig, se maling tørke feks. :p  

Håper froskene vinner hele greia nå!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873

Det italienertne har prestert i VM står det respekt av. Marcello Lippi har virkelig fått det til med dette laget. Den forsiktige spillestilen som ofte har preget Italia i mesterskap er borte. Nå dominerer de midtbanen med ballgeniet Andrea Pirlo i spissen. Når de angriper er det med mange spillere, høyt tempo og presisjon. Forsvaret er bunnsolid, og når det en sjelden gang glipper står Gianluigi Buffon som en levende vegg mellom stengene. Ett enslig baklengsmål i løpet av 5 kamper og to ekstraomganger på dette nivået sier sitt. Likevel var de bare sekunder i fra å måtte møte tyskerne i straffekonk i går, og der ville tyskerne vært en klar favoritt.

Dette minner meg om 82, da alle hatet Italia fordi Rossi sendte kjeledeggene fra Brasil og Argentina hjem med 3 baklengs hver. Da var det Conti som var ballgeniet på midtbanen, Rossi var ekstremt giftig, mens resten av laget var grovarbeidere. Også nå jobber hele laget hardt, forskjellen er at alle bidrar i mye større grad offensivt nå og teknikken er betydelig bedre, men nå mangler altså magien til Paolo Rossi.

Jeg håper på en godbit i kveld også. Både Portugal og Frankrike har spilt knallbra hittil. Jeg tror Frankrike tar den siste finaleplassen knepent. De har hatt en veldig fin stigning i de siste kampene, og hadde full kontroll på Brasil. Portugal slet med england, og får det enda tøffere her. Men de kan stille med et bedre mannskap i nå, så dette blir både åpent og spennende.

Jeg er forundret over at mange er så negative her. Jeg kan ikke huske å ha sett så mye god og positiv fotball tidligere som det lagene har vist i år. Det er tydelig at mange er veldig trofaste mot gamle holdninger.

O

OldBoy

Gjest

Skuespillerinnene gikk videre gitt, men så måtte de jo også ha litt hjelp fra SKYItalia. ;)  Skulle det bli skuespillerinnene mot "englandsvennen" Ronaldo og co i finalen, så slipper jeg å se den. Da bruker jeg heller tiden på noe mer fornuftig, se maling tørke feks. :p  

Håper froskene vinner hele greia nå!
    OBS! OBS!

Viktig melding til alle fotballgale:

La dere ikke føre på villspor! I motsetning til VM-finaler i fotball, kan tørkende maling beskues når som helst (for eksempel allerede fra og med førstkommende mandag).

PS. Hva er det forresten som er så fornuftig med å se på at maling tørker?

Vedlegg

W

wurst

Gjest

Tyskerne ville ikke vinne. De sto jo stort sett rolig og så på, eller i beste fall jogget rundt. nei, da var Frankrike i kvarten andre boller!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

Sving sverdet Joaquin.....
    ingen grunn til det.
    tyskland har vært veldig positive i dette vm'et, de har spilt flott angrepsfotball og prestert langt over evne.
    morsomt også at den største kjæledeggen i tyskland for tiden er superreserveren david odonkor - en neger. kanskje en liten nedtur for deg, affa?

C

cosmos

Gjest

godt tyskerene stikker. de har ingenting å gjøre selv i en kvartfinale, makan til kjedelig spill også.
    har ikke mye til overs for frankrike heller, har mistet 2 biler der, og språket er forjævli kvalmt ;D
    håper portugal snatcher hele greia

A

Affa

Gjest

ingen grunn til det.
    tyskland har vært veldig positive i dette vm'et, de har spilt flott angrepsfotball og prestert langt over evne.
    morsomt også at den største kjæledeggen i tyskland for tiden er superreserveren david odonkor - en neger. kanskje en liten nedtur for deg, affa?
    Nei, bevares-tror du jeg er rasist?. Han så veldig hyggelig ut. En skikkelig koseklump som minner om den muntre svensken Pascal Simpson. Min favorittneger er Johan Golden, men det er lenge siden jeg har sett noe til han.

A

Affa

Gjest

godt tyskerene stikker. de har ingenting å gjøre selv i en kvartfinale, makan til kjedelig spill også.
    har ikke mye til overs for frankrike heller, har mistet 2 biler der, og språket er forjævli kvalmt ;D
    Mistet 2 biler? På tide med nye briller kanskje...

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    332
    Sted
    Oslo Vest

Min favorittneger er Johan Golden, men det er lenge siden jeg har sett noe til han.
    Han var på Waldemars her om dagen, men jeg glemte å sende SMS.

I

ijustpop

Gjest

Hvor mange VM-kamper har du egentlig sett?? Synes Tyskland har spilt kjedelig og heier på Portugal? Ta deg tid til å se litt fotball og så kan du komme tilbake.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Kort svar: Tyskland har spilt mest underholdende fotball og mest offensivt igjennom hele vm sålangt. Tyskland har vært litt heldige med dommeravgjørelser som alle de andre store nasjonene (Brasil, Argentina, Italia osv.)

Ja, Argentina skulle hatt straffe når Lahm felte Rodriguez og Tyskland skulle hatt straffe når Ayala dro ned Ballack.
    Nåja, underholdende har Tyskland ikke vært. De var heldige mot Argentina, og tapte for et bedre lag i går kveld. Italia hadde 4 angrepsspillere på slutten av kampen, Tyskland 2 (med litt godvilje). Tyskland spilte feigt, og ville tydeligvis ha straffekonk. Italienerne var gjennomgående mye mer ballsikre enn tyskerne. Taktisk spilte de også mye klokere enn Tyskland. De hadde klart flere målsjanser og fikk 2 fine mål.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn