Re: Fotball-VM 2006
Så England-Portugal i dag, og mye kan sies om den kampen, men en spiller imponerte meg stort: Owen Hargreaves. Snakk om å spille med hjertet utenpå drakta. Han var jo overalt, med en gjennombruddsstyrke som går utenpå de fleste. Hadde det ikke vært for at han er glimrende som defensivt midtbaneanker, burde han ligget som en offensiv midtbanemann. Man kan ikke være to steder på en gang, men han gjorde jammen et ærlig forsøk... Banens uten tvil beste.
Og mens jeg er inne på den kampen... Den viste vel en gang for alle at Beckham ikke burde spille flanke. Lennon var jo mange hakk bedre. Blir spennende å se hva den nye landslagssjefen gjør.
England har veldig mange gode sentrale midtbanespillere. Og litt få kantspillere. Synes heller ikke samarbeidet mellom Lampard og Gerrard har fungert.
Beckham er i mine øyne en meget gos spiller, men som du sier er han ingen typisk kantspiller.
England sliter med keepere, Robinson er bra, men ikke verdensklasse. James er reserve, vitner om dårlige tider.
Backrekken er meget god. Dobbel dekning på alle plasser.
Midtbanen er meget god, men noe ubalansert.
På topp sliter England. Rooney er bra, men Owen og Crouch holder ikke mål.
Men nok om England, de er heldigvis slått ut... igjen. Engelskmennen tror alltid de er best, men vinner ingenting.
Mitt lag er Italia, håper de tar seg til finalen (og vinner
). De har allerede kommet lenger enn jeg hadde trodd på forhånd.
Vil også være artig om Portugal kan ta sin første VM-tittel. Sunt om det ikke er de samme nasjonene som vinner hver gang.