PKS' anlegg!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    3
    emotikon skrev:
    Grattis m dama PK!!

    Og så ser jeg at godstolen ble med på flyttelasset også....? ;)

    Takktakk..

    Godstolen må vara med :)

    Pk
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Vidar P skrev:
    Ikke en gardin, ikke et teppe, ikke en plante eller noe å skue noen plass... men akustikkplater; DET har du :)

    Mvh Vidar P
    ;D ;D

    /jan
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    3
    Vidar P skrev:
    Ikke en gardin, ikke et teppe, ikke en plante eller noe å skue noen plass... men akustikkplater; DET har du :)

    Mvh Vidar P
    Haha.. Dagen for geniale komentarer? ;D

    GArdin er oppe nå.. Ble ganske bra, teppe er under planlegging, og ingen av øss er spesielt opptatt av planter :D

    PK
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    pks skrev:
    Vidar P skrev:
    Ikke en gardin, ikke et teppe, ikke en plante eller noe å skue noen plass... men akustikkplater; DET har du :)

    Mvh Vidar P
    Haha.. Dagen for geniale komentarer? ;D

    GArdin er oppe nå.. Ble ganske bra, teppe er under planlegging, og ingen av øss er spesielt opptatt av planter :D

    PK
    Litt luftfuktighet er viktig, selv uten vinylspiller...
    Men det fikser du vel på andre måter PK......... ;D
     

    Keltern

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    2
    Nå kjente jeg deg igjen PKS! :D Visste jeg hadde sett bildene av traktor'n og basskassene, hehe!

    Men da er det bare for meg å takke for en.. errr, 3 hyggelige kopper kaffe! ;D

    Sjansen øker for hvert minutt for at det blir en handel til kjenner jeg.. ;)
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    3
    Keltern skrev:
    Nå kjente jeg deg igjen PKS! :D Visste jeg hadde sett bildene av traktor'n og basskassene, hehe!

    Men da er det bare for meg å takke for en.. errr, 3 hyggelige kopper kaffe! ;D

    Sjansen øker for hvert minutt for at det blir en handel til kjenner jeg.. ;)
    Håper kaffen falt i smak :)

    Hyggelig om du skulle få lyst på å nedprioritere bilen :)

    Mvh

    PK
     

    Keltern

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    2
    Lysten på h-profil råder og smidde stempler ble noen hakk mindre etter lytten hos deg! ;)
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Hvordan er livet på Gjøvik da? Ser absolutt ikke ueffent ut det du har fått til der. Får vel også takke for kaffe, og for Jøkleba;) Har ikke hørt kjempemye på den, men noe har det da blitt. Du får si fra hvis du vil ha besøk igjen, veien fra Lillehammer og ned til Gjøvik tar jeg gjerne.:)
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    3
    Oioi, over 120 dager siden oppgradering!!

    I dag har det skjedd mye i hjemmet, eller.. endelig fikk jeg lyttet sammen med et kritisk øre, som ikke liker lyden hos meg :p

    Sitat fra sjefen i Toyota:
    "enhver dag vi får en klage, er en gledens dag, for det betyr at det er mulighet for forbedring"

    Ok: dette er en klassekamerat, som har vært hos meg minimum 2 ganger pr uke de siste 6-7 mnd. Vi jobber mye i gruppe, men har sjelden (ja, aldri egentlig) lyttekvelder. Fikk endelig rota meg til å legga inn musikk han ville høre på anlegget, og kjæringa var ute, slik at vi fikk huset for øss sjøl, med riktig musikk.

    Vi (dvs han) spilte mye Yello, Michael Jackson, og kvinnevokal, og syntes igjen at ikke bassen satt. Siden vi var alene, skrudde vi opp, og da kom gliset. Bassen her er nok strammere enn han er vant til fra sine Kef, og dette gjorde at vi trengte mer volum, for at han skulle få samme følelsen av bass (tror jeg).

    Det som er så forbanna rart, er at vi spilte for fulle mugger, men alikevel kunne vi holde en samtale uten å skrike... Det har je itte kunne før (psyklisten kan gå god for dette). Det er her jeg lurer... Når har volumet senket seg? Hvor lenge har jeg spillt mye lavere enn jeg har trodd? Er det derfor jeg har sløppi naboklager? Det her med volum er sært... Men anlegget har fått blomstra, og den ellers negative kameraten gliste bredt. Det trives jeg med.

    Og så var det neste ting. Det ingen av oss har vært fornøyde med, er stereoperspektivet.. Vegg ved en HT, åpent ved andre, gir sterkere mellomtone/diskant fra venstre side. Jeg har hatt en akustikkplate, men kjæringa har sagt nei, og jeg har da heller aldri prøvd. Best å ikke vite hvor mye bedre det evt blir.

    Dette måtte testes i dag, og nå sitter det rimelig bra, altså.. Kjæringa har godtatt, og trekking av plate med stoff, skjer nuh.

    hmmm. akustikk å volum.. Tre steg opp for anlegget mitt i dette rommet (trodde ikke det var håp). Ja, det var bedre før, men ja, dette liker jeg!

    PK
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Valentino skrev:
    Ska itte du ha skjermbrett du og?
    /off-topic (så det holder)
    Trudde surfbrett var greia på dine trakter, Valentino?
    /on-topic

    Romakustikk er farlige saker. Avhengighetsskapene, er min erfaring. Har du først hørt hva det kan gjøre, spes. hvis rommet er litt problematisk, er det liksom ingen vei tilbake.
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    3
    Mbare skrev:
    Valentino skrev:
    Ska itte du ha skjermbrett du og?
    /off-topic (så det holder)
    Trudde surfbrett var greia på dine trakter, Valentino?
    /on-topic

    Romakustikk er farlige saker. Avhengighetsskapene, er min erfaring. Har du først hørt hva det kan gjøre, spes. hvis rommet er litt problematisk, er det liksom ingen vei tilbake.
    Ja, enig.. Jeg visste hva som kunne skje med denne plata. Den har stått klar lenge.. Men i respekt for min gode halvdel, har den fått være i fred. Nå er den på plass.. trekt i et relativt stygt mønstret gardin fra clas ohlson.

    Skar det værra, så skar det værra..

    PK
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Håper du ikke angrer etter at du har solgt hifi'en.
    Som student blir det tungt å kjøpe seg et anstendig anlegg på nytt.
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    3
    Tja.. Foreløpig står alt på lager, og inntil videre klarer jeg meg lenge med å selge FireFace'n :)

    Når dette skal opp igjen blir antageligvis FireFace 800 erstattet med FireFace UC. Etter å ha hørt litt dipol, kan det også være interessant å prøve å bygge om anlegget.. me får sjå.. Dukker det opp et anstendig bud på hele sulamitten, er jeg nok ikke sen om å selge. Bare billånet er ferdig om 10-11 mnd, så er finanser på plass.

    Inntil videre: Ingen som ønsker en billig RME FF 800? Hadde vært kult å overraska kjæringa med en ny sofa.. hehe.. (joggu har je vørti en dott :p )

    Anlegget i nye leiligheta er mye lånt/fremtidig kjøp/oppbevaring. KEF (husker ikke modellnavn i hue, men med 1 coax 6,5" + 2 6,5" + to interne 8 eller 10") + Dvalinn 60, squeezebox touch, pioneer snurrerundt-forsterker. Skal nok låte greit. Siden leie er privat, har jeg lovt å være snill med taket denne gangen :(

    Lite anlegg og sugen akustikk går til fordel for en herlig leilighet :)

    PK
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Av og til må man ofre bitte litt godlyd for og bo alright, ihvertfall i en etableringsfase.
    Det er da jeg bruker og tenke "Når jeg får eget hus får jeg eget rom, når jeg får eget hus får jeg eget rom når jeg får......" ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn