Politikk, religion og samfunn Politisk ansvarsfraskivelse og en frekkhet fanden hadde vært flau over...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Hva du og andre mener her er irrelevant. Det er slik at de som får lange straffer i utlandet kan søke om å få sone deler eller hele straffen i hjemlandet hvis landene har avtaler om dette. Norge har det med noen land, uten at jeg har oversikten over hvilke. Men jeg vet at Thailand er en av disse.
    Det forutsetter at det er en rettssak, en dom og en straff i utgangspunktet. Norge vil ikke kjøre en rettssak basert på Thailands lov og rett, og det er mye som er forbudt i Thailand som er lov i Norge.

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    552
    Torget vurderinger
    1
    Det som derimot er mitt anliggende, er den hevntrang og prinsippløshet folk legger for dagen, så snart de mener å se noe som er diametralt motsatt av det en selv står for. Det er noe pinlig og feigt over at man ikke er i stand til å la rettsstaten ivareta en hver forbrytelse på samme måte.
    Ja det er rart der der. Å selge småjenter som slaver, brenne mennesker levende, massakrere avisredaksjoner og diskoteker, kaste folku ut fra høyhus etc. etc. er diamentralt motsatt av hva de fleste oppegående norske mennesker står for... men for deg er det tydeligvis noe man skal bagatellisere fordi det jo bare er mammaer og pappaer som vi ikke må være strenge og rasistiske mot, for det er jo fremmedfrykt, og de der jo egentlig ikke terrorister for det er bare noe Frp "har valgt å kalle dem". .. og der er jo bare "meningsforskjeller" vi snakker og Islamstaten er jo bare meningsmotstandere vi må respektere selv om de har en litt eksotisk kultur.

Men ... de som begår slike handlinger må tiltales og straffes i de landene der forbrytelsene skjer.

Du velger sannelig dine venner med omhu må jeg si :(
    Disqutabel bagatelliserer ikke noe, sier heller ikke at de er bare mammaer eller ikke er terrorister. Han snakker om uskyldige barn. Ei heller kaller han det rasisme eller fremmedfrykt.
    Ikke kaller han dem sine venner eller gir inntrykk av det heller. Hans "venner" slik han sier det er rettsstaten Norge.

Så i sånn ca annenhver setning bruker du stråmenn i din argumentasjon. Det er mildt sagt uredelig debatteknikk. Vi kan vel heller kalle en spade for en spade og si at det er løgn du serverer. Du lyver så det renner av deg Trump-style, en debattform du har nedlatt deg til de siste 4 - 5 årene. Bare trist.

Og angående at de skal straffes i de landene der forbrytelsene skjer, så har vel Syria bedt landene om å hente sine statsborgere hjem. De har ikke kapasitet til å håndtere dette alene og da risikerer vi at mange terrorister går fri. Og det tror jeg ikke du eller noen andre her ønsker.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.924
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Finnes det voksne i dette partiet?

"Frp i krangel med SunnmørspostenListhaugs partilag sier opp avis i protest

Fylkeslaget i Møre og Romsdal sier opp Sunnmørsposten etter en lederartikkel om en IS-kvinne - og får støtte sentralt.

17. JANUAR 2020 KL. 12.32

**Halldor*Hustadnes

Sunnmørsposten melder at Fremskrittspartiet i Møre og Romsdal nå vil si opp abonnementet på avisa. Partilaget i Olje- og energiminister Sylvi Listhaugs hjemfylke får støtte fra partiet sentralt.

Grunnen til misnøyen er en*lederartikkel*publisert på nettet onsdag kveld.

«Vil Fremskrittspartiet ut av regjering fordi Norge berger et fem år gammelt barn fra døden i en flyktningleir i Syria, så står døra åpen. Ingen trenger å stoppe dem», skrev Sunnmørsposten.

«Enten mener faktisk partiet at flertallet i Regjeringa skulle bøye seg for deres syn, og ofre et alvorlig sjukt barn på alteret for en «streng innvandrings- og flyktningpolitikk», eller så slamrer de bare med dørene for å vinne velgere på aller simpleste måte», står det også.

Avisbrenning

Det fikk Anne Marie Fiksdal, rådgiver for fylkespartiet som er Fremskrittspartiets største, til å si opp abonnementet torsdag morgen.

- Dette var en beslutning jeg gjorde på egen hånd. Abonnementet står på mitt navn. Dette er en markering mot Sunnmørspostens lederartikkel, som også er avisas mening, sier Fiksdal til avisa.

- MENINGER VI IKKE STÅR FOR:*- De prøver å påføre oss meninger som vi ikke står for i det hele tatt, sier fylkesleder i Møre og Romsdal, Frank Sve til Dagbladet. Foto: Vidar Ruud / NTB scanpixVis mer

Dermed føyer Fremskrittspartiet i Møre og Romsdal seg inn i en rekke av sterke reaksjoner fra partifeller mot det norske medier har skrevet.

Den mest kjente av disse er kanskje tidligere justisminister*Anders Anundsens brenning av lokalavisa Tønsbergs Blad*i 2013."

En hjemmealene-fest for bortskjemte drittunger.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.203
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    De fleste i FRP er vel voksne av år, men om noen så lever snart de fleste definitivt opp til betegnelsen "naustgubber".....

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.924
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    De fleste i FRP er vel voksne av år, men om noen så lever snart de fleste definitivt opp til betegnelsen "naustgubber".....
    "Naustgubber, drittunger..." Unektelig et komisk skjær uansett. Og hvem er det som skriker over seg om deres ytringsfriheten stadig blir kneblet - hver gang noen har den usansynlige frekkhet å motsi de :cool:

Men brenne aviser; det er de flinke til...

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.515
    Torget vurderinger
    4
    Dermed kommer en mamma de velger å kalle terrorist, og bruke henne for alt det er verdt.
    Vel, om hun selv ikke har utført terrorhandlinger så har hun støttet dem og bidratt til å muliggjøre dem. Hun har vært godt kjent som radikal muslim i flere år før hun reiste, hun har åpent støttet IS og alt de står for, og hun har aldri vist noen anger for det. Det eneste hun angrer på er tap av levestandard inkludert et trygt og tilgjengelig helsevesen. Hun vil definitivt være en sikkerhetsrisiko om hun kommer tilbake til Norge og slippes løs i samfunnet.

Å velge å kun se denne kvinnen som mor er svært naivt.
    Poenget var meget enkelt; la rettsstaten ta seg av den saken, det er ikke opp til verken meg eller deg.

Det ser ut for meg som at folk merker ord, og bare diskuterer ut fra brokker av det som formidles. Kan ikke se for meg at noen i tråden har noe som helst som minner om sympatier for IS-estremisme, men jeg ser en og annen som lefler litt mer med andre -ismer her. Angjeldende person sm diskuteres i denne saken er så langt der i fra kun en mor, like lite som hun er kun en terrorist. Derfor har jeg selvsagt aldri begrenset argumentasjonen dithen i det hele tatt. Den debatteknikken kalles stråmannsagrumentasjon.

Vi har en human rettsstat, la oss hegne om den.
    Sånn må det vel bli, når FrP virkelig gjør det de gjør i denne saken. De er misfornøyde med meningsmålinger og gjennomslag i regjering, det er hele problemet deres. De har lett med lys og lykte etter en unnskyldning for å reforhandle hele greia, og nå begynner det å haste, det er valg i år. Dermed kommer en mamma de velger å kalle terrorist, og bruke henne for alt det er verdt. For å fjerne miljøtiltak, skatt, bompenger, og alle mulige andre sjuke greier.

Jeg har knapt sett makan til politiskpatetisk møkkagraving i hele mitt liv. FrP vil ha velgere, men har ingen som helst grenser for hvem eller hva de ødelegger for å få det.
    Du får ha meg unnskyldt, men det synes vanskelig å ikke tolke innlegget ditt på annen måte enn at dette er en mor (som i "hvilken som helst mor") som har fått påklistret merkelappen "terrorist".

Poenget mitt var at hun, som de fleste av oss, er flere roller. Vi er nok enige der. Men, for Norge som stat er hun først og fremst en tilhenger og medlem av terrorregimet IS og derfor en kriminell og en sikkerhetstrussel. Dernest er hun også en mor som får lov å komme tilbake med sitt pleietrengende barn. Og hun må samtidig stå til rette for sine handlinger overfor den norske stat og det norske samfunnet ved en rettsprosess.

Vi er nok ikke så uenige, men utsagn som "Dermed kommer en mamma de velger å kalle terrorist" er fordummende og ber om å bli misforstått dersom du faktisk mener noe annet.

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    1.961
    Torget vurderinger
    1
    Som tidligere nevnt av andre, er det åpenbart at det ikke er Norges oppgave å hente hjem alle norske statsborgere som har begått lovbrudd i utlandet for at de skal bli dømt i en norsk rett. Skal man så hente dem hjem dersom de har barn? Må barna også være syke for at vi skal hente dem hjem? Hvor syke må de i så fall være? Er det også et krav om at de er enforsørgere?

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.824
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg mener at hensynet til barna trumfer alt. Er vi villig til å ofre uskyldige norske statsborgere så glir vi ned på et neandertalernivå...

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    hensynet til barnet er da ivaretatt. det kan komme til norge. en snakker som om ikke moren også bør ta slike hensyn.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.785
    ^Nå uttaler du deg som en ekte ekstremist.
    Dette er alltid det patetiske personangrepet fra de "venstrevridde" !!(ja jeg liker dette begrepet fordi det beskriver så godt den gruppen, som istedenfor å tape diskusjonen velger på angripe motparten personlig med utsagn som over!)
    men personangrep i neste innlegg (som du liker) er tydeligvis ikke patetisk
    Man kritiserer ikke idolet sitt….

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.924
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Problemet med Frp er at de forventer å kalle en spade for en spade, men tåler faen ikke at noen kaller en spade for en spade tilbake. De hyler og raser, truer med stadige regjeringskriser om ikke de andre gjør som de vil.

Pelle seg ut av regjering og ha seg på voksenopplæring.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.203
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det hjelper lite å kalle en spade for en spade, når resten av det man sier ikke henger på greip...
    ( fra den vestlandske dikterhøvding Hallstein Bronskimlet)

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    [Fredagsfylla] Jeg vet da sannelig hva som er skadeligst for landet: En (angrende(?)) mor med litt diffus terrortilknytning og sykt/syke barn, eller en tilsynelatende frisk og frittgående Christian Tybring-Gjedde. God, have mercy![/Fredagsfylla]

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.061
    Sted
    Sortland
    Syns vel det som er ille er at FrP'ern sitert i åpningsinnlegget mener at de som har et annet syn på hvordan Norge skal styres kan ''ryke og reise''.
    ..den godmodige tolkningen av dette er ''drit og dra' = relativt uskyldig (fylle)rør som (egentlig) bare betyr ''jeg ser denne saken på en annen måte''.
    ..eller den mer alvorlige ''pakk deg tilbake dit du kom fra (ditt @£#¤%")'' = jeg er et bedre mennesker enn du er, og jeg vil ikke at du, og dine frender, skal befinne dere i det jeg definerer som mitt område på jorden. Og jeg gir jamnt faen i hvor ditt 'hjem' er eller om det fortsatt eksisterer.

Jeg er ikke tilhenger av å beskylde folk for nasjonalisme i hytt og pine, men noen ganger så er det så åpenbart at man bare kan sitere.

Bare å glede seg til valgkampen når den alternative virkeligheten inntar norsk politikk for fullt.

Trumps pressesekretær sa det så fint: ''Many of his followers prefers his alternative facts.''
    (eller noe sånt, gjengitt etter hukommelsen.)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.016
    Sted
    Bartistan
    [Fredagsfylla] Jeg vet da sannelig hva som er skadeligst for landet: En (angrende(?)) mor med litt diffus terrortilknytning og sykt/syke barn, eller en tilsynelatende frisk og frittgående Christian Tybring-Gjedde. God, have mercy![/Fredagsfylla]
    Joda, det vet du :)

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.081
    Torget vurderinger
    1
    De siste innlegg viser i hvert fall hvorfor noen bør slutte å drikke, at man ikke liker FRP er greit nok men en angrende mor med diffus terrortilknytning særlig

Når man er kommet så lang ned i flasken at man uskyldiggjør menneskesynet til folk som morer seg med å kaste homofile fra takene eller brenne folk levende for annen eller manglende tro er det på tide å korke flasken for godt! Bare det å sammenlikne en norsk politiker med dette er å pisse på ofrene, men bevares slå dere løs

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    De siste innlegg viser i hvert fall hvorfor noen bør slutte å drikke, at man ikke liker FRP er greit nok men en angrende mor med diffus terrortilknytning særlig

Når man er kommet så lang ned i flasken at man uskyldiggjør menneskesynet til folk som morer seg med å kaste homofile fra takene eller brenne folk levende for annen eller manglende tro er det på tide å korke flasken for godt! Bare det å sammenlikne en norsk politiker med dette er å pisse på ofrene, men bevares slå dere løs
    Tøv: Jeg finner mer visdom i bunnen av flasken enn å lytte til Frp'ere. Så pell dine meninger til helvete! - Burde være lett forståelig for en Frp'er.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.081
    Torget vurderinger
    1

Tøv: Jeg finner mer visdom i bunnen av flasken enn å lytte til Frp'ere. Så pell dine meninger til helvete! - Burde være lett forståelig for en Frp'er.
    Søk hjelp....

https://www.blakors.no/

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.061
    Sted
    Sortland
    ......
    Å skjenne på katolikker har vel lite med denne tråden å gjøre?
    Protestanter begrenser seg vel til å støte de uønskede ut av samfunnet?

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Frp'erne skal ikke få en eneste liten ting servert i 2020 - bortsett fra noen såkallte "IS-barn" da. Eller expendables for å unngå at homofile kastes fra takene eller meningsmotstandere kastes på bålet. Retorikken derfra er vel omtrent like fruktbar som i 2019.

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Ok, jeg var nok i bunnen av flasken i går. Ny dag og nye muligheter. Fylleangst og hele pakken. Ny flaske å stirre mot bunnen av...

Jeg var nok både frekk og alt annet som ikke kan eller bør anbefales. Dog føler jeg for å sette det litt i perspektiv. Jeg er akkurat gammel nok til å såvidt huske Kåre og Gro krangle i studio. Å jada, de kranglet - men de kranglet på en god måte. Det var sømmelig. Samtidig tror jeg de fleste forstod at nettopp Kåre og Gro representerte det vi kaller "styringspartier". Så enten den ene eller andre vant, så kunne vi legge oss i troen på at makt ble forsvarlig forvaltet - til det beste for alle.

Den tiden er desverre forbi. Til dels takket FrP. Mens både Kåre og Gro var av den årgang hvor man kunne gi hverandre komplimenter, ble det mer uforsonlig med Carl I. Hagen og et voksende FrP. Plutselig var alle andre dumme og løsningene var enkle.

Etter det ble norsk politikk mer "skitten". Mer amerikansk. Mye takket FrP. Debatter ble liksom ikke debatter lenger. Det ble mer karakteristikker. Korte slagord. Mer fokus på problemer enn løsninger. Også her var FrP flinke. Plutselig hadde vi en haug med nye, akutte problemer. Som selvagt var frembragt av alle de andre. Som alltid: Kort og lettfattet.

Vel, nå har FrP vært i posisjon siden okt. 2013. Vi skriver vel 7 år med bråk, strid, udugelighet og nå sist en harnisk som om helvete har brutt løs over en kvinne og 2 barn - den ene sykere enn den andre. Hele regjeringen synes å settes på spill. Bak forhenget skimter vi dårlige meningsmålinger for FrP.

I bunnen av flasken ønsker jeg meg tilbake. Til Kåre og Gro. Til tilspissede debatter hvor man får tid til å svare. Hvor man kan gi hverandre komplimenter. Hvor man er enige om noe i stedet for å bruke tid på å rakke ned på alt annet.

Give me a break. Man har sittet i posisjon i 7 år, og velger å gå i strupen på alt og alle - også samarbeidspartnerne. Bare bråk og støy.

Nei, jeg gir ikke meget for FrP! Det er liksom intet verdig med det partiet. Spesielt når de fleste ser at vi er på vei mot nye utfordringer (klima). Jeg husker da vitterlig at den politiske makten/stryringen klarte å balansere gjennom den kalde krigen på relativt greit vis for 30-40 år siden. Jeg er meget mer betenkt hvordan vi går disse nye utfordringene i møte. En god start ville vært tillit, og da hjelper det lite med korte slagord, idiotforklaring av meningsmotstandere, lemfeldig omgang med fakta og lite kompromissvilje/åresvis med støy og bråk i posisjon.

Så jeg både ber om og jobber for å slippe denne politike støyen i fremtiden.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.387
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Tror ikke uryddigheten i det politiske landskapet bare skal tilskrives et (eller flere) politisk(e) parti(er).

Diskusjonsfora, kommentarfelt og sosiale media på nett, i kombinasjon med større og større utbredelse av uredelige journalister og diverse statsaktører som gjør sitt beste for å mudre til vannet har gjort den politiske prosessen temmelig dysfunksjonell.

Tastaturkrigere med total mangel på folkeskikk gjør desverre kommentarfeltene og sosiale medier lite egnet til diskusjon.

Johan-Kr

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Tror ikke uryddigheten i det politiske landskapet bare skal tilskrives et (eller flere) politisk(e) parti(er).

Diskusjonsfora, kommentarfelt og sosiale media på nett, i kombinasjon med større og større utbredelse av uredelige journalister og diverse statsaktører som gjør sitt beste for å mudre til vannet har gjort den politiske prosessen temmelig dysfunksjonell.

Tastaturkrigere med total mangel på folkeskikk gjør desverre kommentarfeltene og sosiale medier lite egnet til diskusjon.

Johan-Kr
    Det kanskje viktigste tegnet på at noe er dysfunksjonelt, er evnen til å se humor i noe. Kan ikke huske å ha sett en Frp-politiker fremsyne noen som helst form for humor. Bare dønn seriøse og steikande dumme.

Så her bjuder vi på litt klassisk 80-talls humor:

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.061
    Sted
    Sortland

Johan-Kr
    Poenget er vel rett og slett at diskusjonen på nett viser at 'folkeskikken' ikke eksisterer, 'bygdedyret' er sluppet løs på nettet -og det er malen.
    Sosiale medier fungerer mest som en arena for å fordømme 'de andre'.
    Jeg gjør det samme :cool:

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.387
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Ingen bør jo innbille seg at man er så veldig mye bedre enn alle andre.

Man klager jo f.eks gjerne på at det handles og kastes alt for mye, men de aller, aller fleste handler jo masse ræl på Wish, Banggood, ebay osv, osv. (Jeg også)

Johan-Kr

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.061
    Sted
    Sortland

Man klager jo f.eks gjerne på at det handles og kastes alt for mye, men de aller, aller fleste handler jo masse ræl på Wish, Banggood, ebay osv, osv. (Jeg også)

Johan-Kr
    Nei -det gjør vi ikke. Handler på nett for ca kr 2500.- pr år.
    Og vi kaster så lite som som mulig.

To voksne og en tenåring - bruker ca kr.: 500.- på klær pr måned.
    Til sammen.
    Sammenlagt 6 flyturer per år.

Så JA; når det gjelder co2 avtrykk per år så er vi blant de som kan si at vi er mye bedre enn de andre.
    På den andre siden har det ingen som helst betydning - så det er helt uinteressant.:cool:

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Jeg vil vel utfordre alle til å lytte til intervjuvet NRK gjorde med Mimir Kristjànnson i programmet Brenner Live. Mimir er vel mest kjent for sitt engajement i partiet Rødt. Omtrent så langt fra FrP man kan komme.
    [video]https://tv.nrk.no/serie/brenner-live/2019/MKTV56000219/avspiller[/video]
    Intervjuvet starter på ca. 32 min.

Så kan man jo spørre seg selv om hvordan ens politiske motstandere ser ut i virkeligheten.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215

Johan-Kr
    Nei -det gjør vi ikke. Handler på nett for ca kr 2500.- pr år.
    Og vi kaster så lite som som mulig.

To voksne og en tenåring - bruker ca kr.: 500.- på klær pr måned.
    Til sammen.
    Sammenlagt 6 flyturer per år.

Så JA; når det gjelder co2 avtrykk per år så er vi blant de som kan si at vi er mye bedre enn de andre.
    På den andre siden har det ingen som helst betydning - så det er helt uinteressant.:cool:
    6 flyturer per år må være over median. Om du da ikke mener 1 felles tur/retur som blir 3 * 2 turer = 6 turer.

Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.203
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg har egentlig bare ventet på at flydiskusjonen skulle ta av... Hva som er "median" og hva som kan regnes som "normalt" tror jeg er vanskelig å forutsi.... Ute i distriktene bruke man fly fordi det er det eneste som fungerer logisk, - om jeg måtte til Tromsø på sykehus kan jeg velge mellom 25 min med Widerøe, 13t med Hurtigruta, - eller 18t med buss, de to siste med overnatting i tillegg.....
    Jeg ser ikke bort fra at argumentet blir at "alle" skal halvere flyreisene sine, - men det blir et merkelig regnestykke, når de som reiser 1-2 ggr i året også skal halvere, mot de som reiser 20 ggr i året, - for ikke å snakke om de som reiser 5 ggr i uka.....
    SAS har 17-18 avganger pr dag hver vei fra OSL - TRD, - omtrent det samme til BRG og STV, - Norwegian omtrent det samme, og dette er nok ikke fritidsreiser. Problemet er at fra de større byene sørpå koster det mindre til alle storbyene ute i Europa, enn om jeg vil leke miljøvennlig å ta bussen 1t50 ca 100km til nærmeste "by"....... da må jeg forøvrig opp ca 0530 for å ta bussen 0615, og kan forvente å være hjemme 2110.... Dette er "kollektivtrafikk" i distriktene...

Sist redigert:
    U

Utgatt24668

Gjest
    Mye overforenklinger og karakteristikker her. I en slik sørpe er det lettere å se ting litt i perspektiv:

- Det er liten forskjell på kaoset i dag vs. Den rødgrønne regjeringen.

- FrP markerer sitt politiske syn på å ta inn terrorister i Norge. Ingen bør være overrasket og det er legitimt.

- Alle våre politikere er maktsøkende og de fleste har begrenset med erfaring fra den store verden eller næringslivet. Lønningene er for lave og de fleste rekrutterer fra ungdomspartiene.

- Hvorfor ikke bedømme politikere rasjonelt vs med følelser?

U

Utgatt24668

Gjest
    Synes du stortingslønna er for lav for personer uten reell erfaring fra arbeids- og yrkesliv?
    Vi må ha lønninger som gjør det lettere å rekruttere mennesker fra næringslivet med kunnskap og erfaring.

Repeat-papegøyer som ikke lytter og lærer - ikke helt ulik vår egen fele - har nok sin funksjon i politikken for å få ut det enkle budskapet - men alle skandalene bare på nav viser at vi trenger flere fagmennesker i toppolitikken.

Sist redigert av en moderator:

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    5.572
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Burde ikke dette vært ett tilfelle hvor barnevernet griper inn og henter barnet, mens mor kan klare seg selv? Hun bruker jo åpenbart barnet som en brekkstang for å komme hjem., så hvorvidt hun er egnet til å ha ansvar for ett barn er vel heller tvilsomt.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Burde ikke dette vært ett tilfelle hvor barnevernet griper inn og henter barnet, mens mor kan klare seg selv? Hun bruker jo åpenbart barnet som en brekkstang for å komme hjem., så hvorvidt hun er egnet til å ha ansvar for ett barn er vel heller tvilsomt.
    Det norske barnevern har ikke myndighet til å ta noen med fysisk makt på utenlandsk jord. Det ville vært virkelig fyfy. "Den norske stat driver med kidnapping" ville vært en fin overskrift. De kurdiske selvstyremyndighetene(?) i Syria var ingen fan av at en utenlandsk stat kom inn og splittet opp en familie.

Norge brukte millioner av kroner på å hente hjemme en drapsdømt leiesoldat for så å slippe han fra soningen. Det setter presedens. Norge klarer fint å følge ønsket til Syriske myndigheter om å hente våre landsmenn som valgte å reise for å knytte seg til IS og straffeforfølge dem her.

Faktisk så er det god politikk, for det virker avskrekkende. Vurderer du å reise til en annen stat for å bli ulovlig stridende og mulig terrorist så vil Norge komme og hente deg og bure deg inne på norsk jord, hvis du ikke først blir buret inne på utenlandsk jord.

(Sånn hvis du ikke heter Joshua French, og har en kristen mor med kontakter inn i regjeringen da vel å merke. Da blir du bare satt fri fra fengselsstraffen din som du faktisk skulle ha sonet her i Norge. Nestemann må ha lykke til å forsøke å få soningsoverføring til Norge. Norge har bevist at vi ikke er til å stole på. Vi setter fangen bare fri.)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn