disse selskapene var såvidt jeg husker innledningsvis underlagt streng regulering. Var det ikke Bush2 som lempet på dett e mon tro. Mulig jeg husker feilRRR bør sette seg inn i boliglånspolitikken til Bush og hvordan private banker utnyttet mulighetene.
Han bør også sette seg inn i hva ordet privat betyr, i forhold til ordet statlig.
Fra norsk WIKI:
Federal National Mortgage Association er et privateid amerikansk selskap som har rett til å gi boliglån, lånegarantier og å drive et marked forverdipapirer baser på boliglån. I juli 2008 garanterte Fannie Mae for lån på cirka 2100 milliarder dollar.
Federal Home Loan Mortgage Corporation (FHLMC, populært kalt Freddie Mac) er et privateid amerikansk selskap som har rett til å gi lån, lånegarantier samt å drive et marked for verdipapirer basert på boliglån. Det ble opprettet av den amerikanske Kongressen.
Freddie Mac ble grunnlagt i 1970 for å utvide sekundærmarkedet for hypotekslån i USA.
Understanding The Fannie/Freddie Takeover
Understanding The Fannie/Freddie Takeover : NPR
Eller Wikipedia som fela er glad i:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Federal_takeover_of_Fannie_Mae_and_Freddie_Mac
On September 6, 2008, the director of the Federal Housing Finance Agency (FHFA), James B. Lockhart III, announced his decision to place the two GSEs into a conservatorship run by the FHFA.
Staten har med andre ord full kontroll over disse selskapene. De har byttet ut hele ledelsen med sine egne ressurser. Å kalle dette statlig/halvstatlig er langt innenfor til tross for at det er private eiere i tillegg.
US threatening to stop financial regulation cooperation: SpiegelThe United States has signaled that it could discontinue multilateral cooperation on financial market regulation and tax havens ahead of a G-20 summit in Germany next week, weekly magazine Der Spiegel reported on Friday.
Without citing its sources, the magazine also said that the administration of U.S. President Donald Trump was threatening to slap tariffs on dozens of European products if Europe did not open its market to U.S. hormone-fed meat.
RRR tuller med datoene, sikkert med vilje, siden det er ganske enkelt å skjønne tidslinjen om man kikker på hans egne linker.disse selskapene var såvidt jeg husker innledningsvis underlagt streng regulering. Var det ikke Bush2 som lempet på dett e mon tro. Mulig jeg husker feilRRR bør sette seg inn i boliglånspolitikken til Bush og hvordan private banker utnyttet mulighetene.
Han bør også sette seg inn i hva ordet privat betyr, i forhold til ordet statlig.
Fra norsk WIKI:
Federal National Mortgage Association er et privateid amerikansk selskap som har rett til å gi boliglån, lånegarantier og å drive et marked forverdipapirer baser på boliglån. I juli 2008 garanterte Fannie Mae for lån på cirka 2100 milliarder dollar.
Federal Home Loan Mortgage Corporation (FHLMC, populært kalt Freddie Mac) er et privateid amerikansk selskap som har rett til å gi lån, lånegarantier samt å drive et marked for verdipapirer basert på boliglån. Det ble opprettet av den amerikanske Kongressen.
Freddie Mac ble grunnlagt i 1970 for å utvide sekundærmarkedet for hypotekslån i USA.
Understanding The Fannie/Freddie Takeover
Understanding The Fannie/Freddie Takeover : NPR
Eller Wikipedia som fela er glad i:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Federal_takeover_of_Fannie_Mae_and_Freddie_Mac
On September 6, 2008, the director of the Federal Housing Finance Agency (FHFA), James B. Lockhart III, announced his decision to place the two GSEs into a conservatorship run by the FHFA.
Staten har med andre ord full kontroll over disse selskapene. De har byttet ut hele ledelsen med sine egne ressurser. Å kalle dette statlig/halvstatlig er langt innenfor til tross for at det er private eiere i tillegg.
Både i boken og i en rekke artikler som Michael Lewis har skrevet for ulike publikasjoner. Denne er god om rotet i AIG:Det fremgår jo også ganske tydelig av The Big Short (boken).
Det kommer ikke som en overraskelse at du støtter dine meningsfeller i disse diskusjonene defacto. Ellers enig i at dette temaet begynner å bli vel godt diskutert.Dersom man skulle ta debatten som nå har foregått over flere dager som en pekepinn på hva man bør tro på og hvem som nok har de beste argumentene, så ligger nok enkelte rever litt dårlig ann...
Lurer på om dette kan overføres til en annen og mer nærliggende debatt?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har argumentert for hvorfor - og det er i det minste bra at du ser at jeg har lagt til grunn deler av politikken og ikke personer.Det er heller ingen som har motstridt det faktum at Clinton sine dereguleringer(godt drevet frem av republikanerne i kongressen) helt fint kan være et bidrag til senere finanskriser, det vi bestrider er at dette skulle være sosialdemokratisk politikk. Å hevde noe annet er uredelig.
Etter siste ukes twittring så trenger man kanskje ikke være fagperson engang for å se at det nok er tilfelle...^
Bare en liten presisering til det siste han sier: ... når sjefen selv er rablende gal.
I lengden er det katastrofalt for USA.
Det kommer ikke som en overraskelse at du mener jeg støtter "mine". Det er slik din verdensanskuelse ser ut til å være. Mitt eller ditt, enten eller og svart eller hvitt. Litt lik en viss president.Det kommer ikke som en overraskelse at du støtter dine meningsfeller i disse diskusjonene defacto. Ellers enig i at dette temaet begynner å bli vel godt diskutert.Dersom man skulle ta debatten som nå har foregått over flere dager som en pekepinn på hva man bør tro på og hvem som nok har de beste argumentene, så ligger nok enkelte rever litt dårlig ann...
Jeg har argumentert for mitt syn - og hovedtrekkene er godt dokumentert. Det er ikke kontroversielt å se på Bill Clinton sin boligpolitikk som en driver til finanskrisen. Dette er hovedpoenget og det ligger fast.
Noen ser rødt når det er antydninger til støtte til republikanere. Jeg fokuserte på Clinton på 90-tallet i min argumentasjon. Det betyr ikke at republikanerne kan renvaskes - på ingen måte.
Interessant - jeg opplever at sentrale aktører her inne - muligens også deg selv - ofte ser verden sort/hvitt og ikke i nyanser.Det kommer ikke som en overraskelse at du mener jeg støtter "mine". Det er slik din verdensanskuelse ser ut til å være. Mitt eller ditt, enten eller og svart eller hvitt. Litt lik en viss president.Det kommer ikke som en overraskelse at du støtter dine meningsfeller i disse diskusjonene defacto. Ellers enig i at dette temaet begynner å bli vel godt diskutert.Dersom man skulle ta debatten som nå har foregått over flere dager som en pekepinn på hva man bør tro på og hvem som nok har de beste argumentene, så ligger nok enkelte rever litt dårlig ann...
Jeg har argumentert for mitt syn - og hovedtrekkene er godt dokumentert. Det er ikke kontroversielt å se på Bill Clinton sin boligpolitikk som en driver til finanskrisen. Dette er hovedpoenget og det ligger fast.
Noen ser rødt når det er antydninger til støtte til republikanere. Jeg fokuserte på Clinton på 90-tallet i min argumentasjon. Det betyr ikke at republikanerne kan renvaskes - på ingen måte.
Jeg støtter gode argumenter presentert på en god måte og jeg tror det er langt flere sider ved en sak og verden er i farger, ikke svart hvitt!
Det er vel ikke egentlig så forbausende at quislingens innleide logrebrigade forer undersåttene med slikt for å normalisere landssvik.Jeg ser "Trumphaterne" stadig vekk beskylder FOX News - og aktører lenger ute på høyresiden
- for å drive med konspirasjonsteorier.
Vel, det er "Trumphaterne" ved New York Times som har solgt oss "the mother of all conspiracyteories";
at Trumpadministrasjonen har samarbeidet med russerne, for å vinne valget. En konspirasjonsteori som
siden har gått som en vandrehistorie i de andre "liberale" mediene; Den viktigste nyhetsaken i verden!
En "nyhetsak" med hensikt å "ta" presidenten - og selfølgelig for frynsegoden; høyere seer-/opplags-tall
- som innebærer mer penger i kassa...
Nå er i hvert fall CNN tatt (av Project Veritas), med buksene nede (del 1 postet av Fjernis tidligere) :
Likevel er det aktører her på HFS, som fortsetter å pushe denne konspirasjonsteorien som om
det var "sannheten". Det jeg lurer på er;
Tror dere virkelig fortsatt på denne konspirasjonsteorien?
(Til tross for at de "liberale" mediene selv, tydligvis ikke tror på historien lenger).
Og føler dere ingen form for skam for å ha blitt tatt for å spre "fake news"?
(Fra politiske aktører som utgir seg for å være nyhetsformidlere)?
Jeg bare lurer. For meg fremstår FOX News som en "sannhetens høyborg", i sammenligning
med de "liberale" mediene. I sammenligning med "fake news"...
mvh
Gunnar Brekke
Jeg tar det som et rungende; JA!!!Det er vel ikke egentlig så forbausende at quislingens innleide logrebrigade forer undersåttene med slikt for å normalisere landssvik.Det jeg lurer på er; Tror dere virkelig fortsatt på denne konspirasjonsteorien?
(Til tross for at de "liberale" mediene selv, tydligvis ikke tror på historien lenger).
Det kommer et landssvikeroppgjør i USA også om ikke så mange år, men da er det for sent for de kremlinlojale å gråte bitre tårer.
Pass på, du sitter i et glasshus.Hva skal til for at du skal endre mening? Til å innse at du har blitt løyet for av aktører som utgir seg for å være nyhetsformidlere.
mvh
Gunnar Brekke (i logrebrigaden)
Det er et etablert faktum at russerne påvirket valgkampen og valget.Jeg tar det som et rungende; JA!!!Det er vel ikke egentlig så forbausende at quislingens innleide logrebrigade forer undersåttene med slikt for å normalisere landssvik.Det jeg lurer på er; Tror dere virkelig fortsatt på denne konspirasjonsteorien?
Det kommer et landssvikeroppgjør i USA også om ikke så mange år, men da er det for sent for de kremlinlojale å gråte bitre tårer.
Har du noen spesielle kilder - som amerikansk etteretning, og dermed gjennom lekkasjer, de "liberale" mediene - ikke har tilgang til?
Siden du vet med slik absolutt sikkerhet at Trump er vår tids quisling. Hvor har du dette fra? De "liberale" mediene?
Dette viser vel med all mulig tydelighet, at - en løgn som gjentas mange nok ganger, blir en sannhet. Som noen tror på selv om
resten av verden har oppdaget at de har blitt utsatt for en løgn. Hvordan klarer du det? Har du i det hele tatt sett på videoene,
og om ja, har du spesielle filtere som fjerner all informasjon som ikke sammenfaller med din egen oppfatning av hvordan ting er?
Her har du litt mer (postet tidligere av meg) :
Hva skal til for at du skal endre mening? Til å innse at du har blitt løyet for av aktører som utgir seg for å være nyhetsformidlere.
mvh
I det minste er han ikke landsforræder, han er tross alt en av oss nordmenn. Og sikkert glad for sosialdemokratiet, han bare skriver det ikke.Pass på, du sitter i et glasshus.Hva skal til for at du skal endre mening? Til å innse at du har blitt løyet for av aktører som utgir seg for å være nyhetsformidlere.
mvh
Det er jo det som er så rart med disse som er så livredde for å bli tatt for å være sosialister, de er utrolig glade i sosialdemokratiet og de sosiale goder det fører med seg.I det minste er han ikke landsforræder, han er tross alt en av oss nordmenn. Og sikkert glad for sosialdemokratiet, han bare skriver det ikke.Pass på, du sitter i et glasshus.Hva skal til for at du skal endre mening? Til å innse at du har blitt løyet for av aktører som utgir seg for å være nyhetsformidlere.
mvh
Alle partier i Norge er mer eller mindre sosialdemokratiske i praksis. Alle politikere som ikke er det ses på som ekstremister og galninger.Det er jo det som er så rart med disse som er så livredde for å bli tatt for å være sosialister, de er utrolig glade i sosialdemokratiet og de sosiale goder det fører med seg.
He-he, prøv å si det til en frepper eller leftie.Alle partier i Norge er mer eller mindre sosialdemokratiske i praksis. Alle politikere som ikke er det ses på som ekstremister og galninger.Det er jo det som er så rart med disse som er så livredde for å bli tatt for å være sosialister, de er utrolig glade i sosialdemokratiet og de sosiale goder det fører med seg.
Det er ikke så stor forskjell på SV og Frp når det kommer til praktisk politikk. Jeg ser i alle fall ikke de himmelskrikende forskjellene mellom Siv Jensen og Kristin Halvorsen som finansministre.