Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 1)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.206
    Torget vurderinger
    1
    Det er også enkelt å se selv. Da jeg bodde i USA tidlig på 1990-tallet var det en tydelig høyere levestandard i USA enn i Norge. Vareutvalget i butikkene var større, bilene større og nyere, generelt mer av alt. Nå er det motsatt. Jeg reiste tilbake til USA i etterkant av finanskrisen for ti år siden og tenkte «stakkars...» Det har kanskje tatt seg litt opp siden det, men hvis man går inn i en Walgreens eller CVS nå har det ikke skjedd stort siden 1995. Det står i beste fall på stedet hvil. Utviklingen i Skandinavia har vært en helt annen. Amerikanske bekjente som kommer på besøk til Norge eller Sverige nå får noe å tenke på.

Så kan man mene mye om det, inkludert bekymring for miljøeffekten av fortsatt vekst i USA og kostnadene ved amerikansk sikkerhetsgaranti for Europa, men det er ikke så rart at folk begynner å bli desperate. Men at de så velger en korrupt lystløgner med autoritære tendenser til president finnes det ikke unnskyldning for. Da har hele systemet gått politisk bankerott.
    Ingen fare, det jevner seg nok ut etterhvert skal du se. Det jobbes hardt med å følge på utviklingen i USA her hjemme også.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.230
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det går i så fall rimelig sakte, jfr Hardingfeles graf på forrige side. Mer her:
    http://nymag.com/daily/intelligence...-that-u-s-workers-are-getting-ripped-off.html

At våre hjemlige sosialdemokrater har skutt seg selv i begge ben og nå stort sett bruker tiden på å krangle innbyrdes er ikke en god ting i lengden. De har ikke all verdens troverdighet som forsvarere av den skandinaviske modellen lenger. Men Støre hadde i det minste skamvett nok til å legge frem selvangivelsen sin etter et års uthaling, i motsetning til Trump.
    https://www.dn.no/nyheter/2018/07/2...gahr-store-legger-frem-formue-pa-72-millioner
    https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dd9nQB/etter-kritikkstorm-aapner-stoere-opp-om-egen-oekonomi

In other news: Hvorfor?
    Sanctions on Russia's Rusal could be lifted, Mnuchin says
    Will the U.S. Treasury Hand a Gift to One of Putin’s Closest Allies?

Sist redigert:

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.583
    Ja spesielt om Biden vinner over Sanders, da går nok alle de rødeste i gråtemodus og nekter å stemme ... så blir det Trump en gang til. Om Sanders og den røde kvinnen blir alternativet så vil selvsagt mesteparten av USA vende dem ryggen og velge Trump en gang til. Den om de unge gråtende røde hyler og skriker aldri så mye så vil de aldri kunne representere USA. Helt totalt dødfødt. De er kanskje dumme nok til å velge Trump, men en plass går tross alt grensen. En snart død kommunist og en tåredryppende eventyrsosialistisk identitetspolitker vil jo bare ende i søppelbøtten der de hører hjemme.
    Jeg har jeg sluttet å svare på innlegg av denne typen. Det ekstremt repetetive og "artige" språket irriterer meg såpass at jeg ikke gidder mer, uansett hva innholdet ellers måtte være.
    Ja jeg skulle ønske Deph snart skjønte at konsekvensen er at vi bare hopper over innleggene hans. I hvert fall gjør jeg det mesteparten av tiden. Det var morsomt en stund men det er noen tusen nyord siden.
    Jeg er uenig i de fleste av dephs innlegg her, men jeg deler hans betraktninger knyttet til kommunisme. Min tålegrense for innvandring er nok mye høyere enn deph sin, men det finnes helt sikkert et tipping point der vi ikke klarer å håndtere det. Uansett så er dett viktig at vi ikke drukner i vår egen politisk-korrekthets-prosecco her. Vi trenger smaksnyanser og gjærsmak for å holde bakkekontakten, og deph bidrar til det, imo (selv om han framsnakker billig vin).

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.630
    Torget vurderinger
    2
    Virker som om det løsner både her og der nå. Wolf Blitzer med åpen munn.

Wolf-Blitzer-Steve-Cohen-2-800x430.jpg

Rep. Steve Cohen (D-TN) on Monday stunned CNN host Wolf Blitzer when he confidently predicted that both Donald Trump Jr. and Trump son-in-law Jared Kushner would soon be indicted for helping Russian agents during the 2016 presidential election.

During an interview on Blitzer’s show, the host asked Cohen what he made of Trump lawyer Giuliani emphasizing in an early CNN interview that colluding with Russian foreign agents to interfere in the 2016 presidential election wouldn’t be a crime.

Cohen said he believed it just showed how scared the Trump White House was of Mueller and his investigation.

“I think they’re getting closer to knowing that the truth is going to come out that there was activities with the Trump campaign and Russia in releasing those hacks and guiding them to the states and the localities where they came from,” he said. “Some of that was Jared Kushner’s responsibilities, some of it was Donald [Trump] Jr. I think you’re probably going to see indictments of both of those people.”
    https://www.rawstory.com/2018/07/cn...-trump-jr-jared-kushner/#.W192F6ZtZoE.twitter

Skjermbilde 2018-07-31 kl. 00.47.56.jpg

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.185
    Sted
    Liten by
    Ja spesielt om Biden vinner over Sanders, da går nok alle de rødeste i gråtemodus og nekter å stemme ... så blir det Trump en gang til. Om Sanders og den røde kvinnen blir alternativet så vil selvsagt mesteparten av USA vende dem ryggen og velge Trump en gang til. Den om de unge gråtende røde hyler og skriker aldri så mye så vil de aldri kunne representere USA. Helt totalt dødfødt. De er kanskje dumme nok til å velge Trump, men en plass går tross alt grensen. En snart død kommunist og en tåredryppende eventyrsosialistisk identitetspolitker vil jo bare ende i søppelbøtten der de hører hjemme.
    Jeg har jeg sluttet å svare på innlegg av denne typen. Det ekstremt repetetive og "artige" språket irriterer meg såpass at jeg ikke gidder mer, uansett hva innholdet ellers måtte være.
    Ja jeg skulle ønske Deph snart skjønte at konsekvensen er at vi bare hopper over innleggene hans. I hvert fall gjør jeg det mesteparten av tiden. Det var morsomt en stund men det er noen tusen nyord siden.
    Jeg er uenig i de fleste av dephs innlegg her, men jeg deler hans betraktninger knyttet til kommunisme. Min tålegrense for innvandring er nok mye høyere enn deph sin, men det finnes helt sikkert et tipping point der vi ikke klarer å håndtere det. Uansett så er dett viktig at vi ikke drukner i vår egen politisk-korrekthets-prosecco her. Vi trenger smaksnyanser og gjærsmak for å holde bakkekontakten, og deph bidrar til det, imo (selv om han framsnakker billig vin).
    Nja, litt usikker på om vi faktisk trenger den typen innlegg. De er fordummende, overforenklede og satt så på spissen at de ikke gjør annet enn å skape enda steilere fronter! De bidrar mest til å forvirre og fordumme de som ikke leser og undersøker litt selv. Jeg er også enig med Deph i noen saker og jeg er som deg bekymret for at debatten om innvandring og mengden av innvandrere, er fullstendig ødelagt av forståsegpåere og steile fronter. Men ordleggingen til Deph trenger vi virkelig ikke!

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.630
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem har full rett til å mene hva han vil. Men i en offentlig sammenheng ville en person som ytret seg slik om andre blitt slengt ut av lokalet. Denslags ordvalg hører kun hjemme i et bakrom med like innesnødde og HFS bør være et romslig sted med mange ulike meninger om saker.

Det har vært trist å følge utviklingen av fråderiene.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.938
    Torget vurderinger
    16
    Nja, litt usikker på om vi faktisk trenger den typen innlegg. De er fordummende, overforenklede og satt så på spissen at de ikke gjør annet enn å skape enda steilere fronter! De bidrar mest til å forvirre og fordumme de som ikke leser og undersøker litt selv. Jeg er også enig med Deph i noen saker og jeg er som deg bekymret for at debatten om innvandring og mengden av innvandrere, er fullstendig ødelagt av forståsegpåere og steile fronter. Men ordleggingen til Deph trenger vi virkelig ikke!
    Jeg har ingen problemer med argumentasjonen, jeg er bare så lei formen. Ikke noe stor greie og Deph får skrive som han vil, men jeg gidder ikke engasjere meg lenger.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.938
    Torget vurderinger
    16
    Argumentasjonen?
    Det fremføre jo argumenter og meninger selvom jeg ofte ikke er enig i konklusjonene. Hadde bare innpakningen vært litt mer sober kunne det vært mulig å få til en fruktbar diskusjon, men akk nei.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Sorry. Det drukner i støyen, litt som en blokkfløytesolist ved siden av en knemater.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.892
    Sted
    Kongsberg
    "Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til.

Eller hvordan kan du si til din bror: La meg ta flisen ut av øyet ditt, når det er en bjelke i ditt eget?
    Din hykler! Ta først bjelken ut av ditt eget øye! Da først vil du se klart og kan ta flisen ut av din brors øye
    ".

Til dere som er så opprømt over Dephs språkbruk, er dere ikke i stand til å se at deres eget språkbruk om
    Donald Trump - og deres meningsmotstandere - er av akkurat samme kaliber? Alle dere er uenige med er;
    løgnere, dumme, gale, nazister, rasister, fasister, diktatoriske, forrædere, medløpere med russerne osv, osv...

Deph demonstrerer dette med all mulig tydlighet - med motsatt fortegn. Tåler dere ikke deres egen medisin?

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Det går i så fall rimelig sakte, jfr Hardingfeles graf på forrige side. Mer her:
    OECD Study Confirms That U.S. Workers Are Getting Ripped Off

At våre hjemlige sosialdemokrater har skutt seg selv i begge ben og nå stort sett bruker tiden på å krangle innbyrdes er ikke en god ting i lengden. De har ikke all verdens troverdighet som forsvarere av den skandinaviske modellen lenger.
    Dette er jeg bare delvis enig i. Man kan like gjerne hevde at de har blitt ofre for egen suksess i å gjøre store deler av arbeiderklassen til ikke bare likeverdige borgere, men borgere med ditto kapitalistiske og andre interesser. Med slagord som «alle skal med» (enten de vil eller ikke) så har tanken vært at ettersom den tradisjonelle arbeiderklassen ble redusert så kunne man kompensere ved å utvide et solidaritetsfelleskap som bygget på tiår med politikk for å utvide ikke bare rettigheter men evne til å nyte disse til staddig flere. Det er denne ideologiske strategien som har gått fra arbeider og borgerrettigheter via kvinne og LGBT rettigheter til våre dagers transedasser.

I sin iver etter å fortsatt være på den rette side av historien har de naturligvis bommet stygt. Dette ved å innbille seg at den velutdannede sosialdemokratiske middelklasse, som av ideologiske grunner fortsatt ivrer for den skandinaviske sosialdemokratiske modell, har et sammenfallende interessefelleskap med en stadig mer heterogen velgermasse hvor solidaritetstanken primært er og for de fleste har vært begrenset til egen sosioøkonomisk status og de årlig lønnsoppgjør.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.185
    Sted
    Liten by
    "Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til.

Eller hvordan kan du si til din bror: La meg ta flisen ut av øyet ditt, når det er en bjelke i ditt eget?
    Din hykler! Ta først bjelken ut av ditt eget øye! Da først vil du se klart og kan ta flisen ut av din brors øye
    ".

Til dere som er så opprømt over Dephs språkbruk, er dere ikke i stand til å se at deres eget språkbruk om
    Donald Trump - og deres meningsmotstandere - er av akkurat samme kaliber? Alle dere er uenige med er;
    løgnere, dumme, gale, nazister, rasister, fasister, diktatoriske, forrædere, medløpere med russerne osv, osv...

Deph demonstrerer dette med all mulig tydlighet - med motsatt fortegn. Tåler dere ikke deres egen medisin?
    Hvilke andre her er det som HELE TIDEN bruker Dephs "fargerike" og negative språk til å rakke ned på og ødelegge debatter?

Specsavers neste?

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.630
    Torget vurderinger
    2

".

Hvilke andre her er det som HELE TIDEN bruker Dephs "fargerike" og negative språk til å rakke ned på og ødelegge debatter?

Specsavers neste?
    When the law is on your side, pound the law.
    When the facts are on your side, pound the facts.
    And when neither the law nor the facts are on your side, pound the table.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.771

".

Med all respekt, Brekke, du vil nok finne svært få som benytter ovenstående uttrykksform i trådene OT. Jeg opplever dette litt på samme måte som du omtaler det du foraktfullt kaller mainstream media, du langer ut mot dem, med en masse påstander, mens virkeligheten viser alt annet enn det du påstår. Så også her over; vi som er sterkt kritiske til Trumps presidentskap i trådene her, er i all hovedsak svært saklige og faktaorienterte.
    Kommentarfeltene i diverse aviser etc. gjør meg derimot redd. Bevares, det finnes mye betennelser i grasrøttene rundt om kring.

Dessuten: At Donald Trump er en patologisk løgner er ikke kun skjellsord, det er repeterbart beviselig.

Disqutabel

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.892
    Sted
    Kongsberg
    Dessuten: At Donald Trump er en patologisk løgner er ikke kun skjellsord, det er repeterbart beviselig.
    "Washington Post: Trump snakker stadig oftere usant"
    "Ved utgangen av mai, etter 497 dager i Det hvite hus, hadde president Donald Trump kommet med
    hele 3.261 usannheter eller uriktige og villedende påstander , går det fram av avisas database".

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Rxpmxr/washington-post-trump-snakker-stadig-oftere-usant

Om man definerer løgner som; usannheter eller uriktige og villedende påstander, hvor mange
    millioner "løgner" har ikke da Washington Post - og de andre "liberale" mediene - servert om Donald
    Trump. Den største - og mest gjentatte - løgnen er vel den at "Trump lyver så mye". Han er jo som
    en amatør å regne, i forhold til "fake news mediene". Propagandistene som gjør alt, også det å lyve,
    for å ramme Donald Trump...

Løgner som dere sluker rått. Fullstendig uforstående til at mediene leser Trumps uttalelser, som
    fanden leser biblen. Og går til Defcom ONE, hver gang. - Er det ikke på tide å våkne opp?

Sist redigert:

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.858
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Din egen synsing vs WPs dokumentasjon? Våkn opp og forhold deg til virkeligheten GB og slutt å kalle alle andre som ser hva som foregår for naive og godtroende idioter som sluker alt rått. Det meste av det du skriver her, kunne jeg skrevet om deg...

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.771
    "Washington Post: Trump snakker stadig oftere usant"
    "Ved utgangen av mai, etter 497 dager i Det hvite hus, hadde president Donald Trump kommet med
    hele 3.261 usannheter eller uriktige og villedende påstander , går det fram av avisas database".

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Rxpmxr/washington-post-trump-snakker-stadig-oftere-usant

Om man definerer løgner som; usannheter eller uriktige og villedende påstander, hvor mange
    millioner "løgner" har ikke da Washington Post - og de andre "liberale" mediene - servert om Donald
    Trump. Den største - og mest gjentatte - løgnen er vel den at "Trump lyver så mye". Han er jo som
    en amatør å regne, i forhold til "fake news mediene". Propagandistene som gjør alt, også det å lyve,
    for å ramme Donald Trump...

Løgner som dere sluker rått. Fullstendig uforstående til at mediene leser Trumps uttalelser, som
    fanden leser biblen. Og går til Defcom ONE, hver gang. - Er det ikke på tide å våkne opp?
    Dette er jo nettopp den typen grunnløse påstander jeg snakker om.
    Problemet ditt er at du ikke kan føre noen godt underbygget dokumentasjon av det du her hevder, men det hindrer deg ikke i å fortsette å fremlegge det som sannheter. Påstander er verdiløse uten noen form av fornuftig underbygging.

Disqutabel

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.185
    Sted
    Liten by
    *sukk* Det neste blir vel at vi får en Flat Earth debatt og at GB går i bresjen for dette...

G

Gjestemedlem

Gjest
    https://www.lifesitenews.com/news/b...reed-from-turkish-jail-thanks-to-president-tr

Hvor var det godt, at Trump lagde pres på den tyrkiske præsident. Det var ikke sket med Barack Obama. Han brugte aldrig de chancer han havde.
    Denne islamistdiktatoren har fengslet tusenvis av journalister og politiske motstandere. Helt på høyde med de røde diktaturene i øst europa... så av alle? Hvorfor er det spesielt stor stas at en gudedyrkende pastor slippers fri mens titusener av sultanens kritikere fremdels sitter fengslet?

Hvis dette er det hele Trump har prestert å få til så kunne kan spart seg.

Gi meg heller Akin Atalay enn en nedsnødd kristenpastor. (Redaktøren for Cumhuriyet)

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_arrested_journalists_in_Turkey

Sist redigert av en moderator:

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Gjestemedlem, glæd dig over denne pastor er kommet fri, i stedet for at vende det til noget negativt.
    Og den dag du kan innrømme at din påstand om at Obama er muslim ikke er basert på annet enn hans mellomnavn og fantasier på den mest skrullete delen av Darknet så vil dine innlegg i denne tråden også tas med smule, og her vil jeg understreke en smule, større seriøsitet.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.716
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Har blitt litt mer fart i tråden i det siste synes jeg, og unektelig litt mer underholdende nå som vi har fått inn kristen fundamentalister i tillegg til banjospillende vestlendinger og flat earth tilhengere:)

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.630
    Torget vurderinger
    2
    Må leses sakte. Det er såpass rart.

WASHINGTON (AP) — The Trump administration says people would drive more and be exposed to increased risk if their cars get better gas mileage, an argument intended to justify freezing Obama-era toughening of fuel standards. Transportation experts dispute the arguments, contained in a draft of the administration’s proposals prepared this summer, excerpts of which were obtained by The Associated Press.

https://apnews.com/07c8fd1825ed42e08393f7d151a0664d

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.771

WASHINGTON (AP) — The Trump administration says people would drive more and be exposed to increased risk if their cars get better gas mileage, an argument intended to justify freezing Obama-era toughening of fuel standards. Transportation experts dispute the arguments, contained in a draft of the administration’s proposals prepared this summer, excerpts of which were obtained by The Associated Press.

Sukk. Dette vil jo ingen ende ta. Om man noen gang har sett en Orwellsk virkelighet, eller et reelt Bakvendtland utspille seg i sann tid, så er det vel nå. Aldri har jeg sett noen jobbe så målbevisst for dumhetens fremme, og fremskrittets undertrykkelse. Forferdelig trist. Eller, for å bruke de formidabelt kunstneriske og nærmest bevingede ord fra vår tids store folkehelt og stabilt geniale livskunstner:
    SAD! BAD!

Disqutabel

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.185
    Sted
    Liten by
    Har blitt litt mer fart i tråden i det siste synes jeg, og unektelig litt mer underholdende nå som vi har fått inn kristen fundamentalister i tillegg til banjospillende vestlendinger og flat earth tilhengere:)
    Finnes vel ikke Flat Earthere her vel? Så korka folk klarer ikke finne denne WEB-siden!

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.716
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19

Helt utrolig argumentasjon, hvis dette går hjem hos velgerne til Trump og de er mange nok så blir det ikke bra det her.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da blir neste argument at det er mye tryggere å kjøre fortest mulig.
    Høyere hastighet betyr at du kommer raskere frem. Som betyr at du har brukt mindre tid i trafikken. Som betyr at du er mindre utsatt for trafikkulykker.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.185
    Sted
    Liten by

Jeg er såpass dum at jeg ikke helt skjønner denne: "...people would drive more and be exposed to increased risk if their cars get better gas mileage..."
    Administrasjonen mener altså at biler ikke skal/kan bruke mindre drivstoff, fordi det vil øke kjørelengden og dermed øke risikoen for ulykker i trafikken? Med andre ord, fordi bilen bruker mindre drivstoff, så vil alle kjøre litt lenger enn de trenger, fordi de kan? Noe som isolert sett er et poeng. Ikke et godt poeng, men likefullt et poeng. Men sett utifra faktisk bruk av bilen i andre land med biler som bruker lite, et forsvinnende lite problem...kanskje? Ikke vet jeg...GB, Palvig og Fjernis kan sikkert svare.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.771

Jeg er såpass dum at jeg ikke helt skjønner denne: "...people would drive more and be exposed to increased risk if their cars get better gas mileage..."
    Administrasjonen mener altså at biler ikke skal/kan bruke mindre drivstoff, fordi det vil øke kjørelengden og dermed øke risikoen for ulykker i trafikken? Med andre ord, fordi bilen bruker mindre drivstoff, så vil alle kjøre litt lenger enn de trenger, fordi de kan? Noe som isolert sett er et poeng. Ikke et godt poeng, men likefullt et poeng. Men sett utifra faktisk bruk av bilen i andre land med biler som bruker lite, et forsvinnende lite problem...kanskje? Ikke vet jeg...GB, Palvig og Fjernis kan sikkert svare.
    Løsningen på Trump-adminstrasjonens tunge og søvnberøvende bekymringer for at mange mil på veien = mange ulykker, ligger dermed opp i dagen. De kan redde sin hardt prøvede befolkning ved å:
    ØKE PRISENE PÅ DRIVSTOFF!! NOE HELT JÆVELIG!!!

Disqutabel

PS: Egentlig tror jeg i utgangspunktet at dette oppslaget er fake news. Det er faktisk ikke fysisk mulig at det kan være sant. Men det var sikkert verdt forsøket. Jeg lot meg dog ikke lure.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.630
    Torget vurderinger
    2
    Neida, dette er denslags krumspring som dagens GOP holder på med. Barn er tryggere om lærerne bevæpnes, for eksempel.

Og forslaget er helt seriøst ment, slik det rapporteres av AP i linken jeg la inn.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.771
    Neida, dette er denslags krumspring som dagens GOP holder på med. Barn er tryggere om lærerne bevæpnes, for eksempel.

Og forslaget er helt seriøst ment, slik det rapporteres av AP i linken jeg la inn.
    Skeptisk.

Disqutabel

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    https://www.lifesitenews.com/news/b...reed-from-turkish-jail-thanks-to-president-tr

Hvor var det godt, at Trump lagde pres på den tyrkiske præsident. Det var ikke sket med Barack Obama. Han brugte aldrig de chancer han havde.
    Denne islamistdiktatoren har fengslet tusenvis av journalister og politiske motstandere. Helt på høyde med de røde diktaturene i øst europa... så av alle? Hvorfor er det spesielt stor stas at en gudedyrkende pastor slippers fri mens titusener av sultanens kritikere fremdels sitter fengslet?

Hvis dette er det hele Trump har prestert å få til så kunne kan spart seg.

Gi meg heller Akin Atalay enn en nedsnødd kristenpastor. (Redaktøren for Cumhuriyet)

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_arrested_journalists_in_Turkey
    Dette er fullstendig i tråd med Trump-administrasjonens utenrikspolitikk på grunnleggende friheter og menneskerettigheter. Mens Trump selv neppe bryr seg stort bortsett fra hans popularitet blant blodtåkefansen, så er dette nok mer drevet av Pence og Pompeo vil jeg tro.

Samtidig som de trekker seg ut av multilaterale mekanismer som FNs Human Rights Council i Geneve, kutter menneskerettighetsrelatert støtte til USAID, NDI og NRI, så blåser de opp støtten til religionsfrihet og «inter-religiøs dialog». Ikke så mye et utenriks som et innenriks og parti-politisk virkemiddel. I forrige uke organiserte Pompeo og State Department en stor konferanse på ministernivå om religionsfrihet i DC. Har snakket med folk som var der og som sa at dette var som å være på tilsvarende arrangement som autoritære ledere som Nazerbaev og Aliyev liker å sole seg i glansen av. Her er det viktig å huske på at mens det ikke er noe hierarki når det kommer til grunnleggende friheter og menneskerettigher, så er det allikevel konsensus i fagmiljøet om at ytringsfriheten står i en særstilling, for uten den gir det lite mening å snakke om verken forsamlings-, organisasjons- eller mediafrihet. Formålet med Trump-administrasjonen på dette feltet er derimot å alliere seg med autoritære ledere gjennom å elevene religionsfriheten over de andre frihetene, fordi de fleste av disse autoritære lederne er avhengig av politisk støtte fra enten religiøse ledere, fra den katolske kirke i Polen til den ortodokse i Russland, eller et elektorat hvor religiøs tro og institusjoner trumfer sekulær politikk og institusjoner.

I så måte er det ikke noe rart at Palvik og alle Trump-fanboys hjerter gleder seg når en evangelisk pastor settes fri og det ikke spiller noen rolle at tusener av journalister og menneskerettighetsforkjempere råtner bort i tyrkiske og andre fengsler.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.630
    Torget vurderinger
    2

Skeptisk.

Disqutabel
    Du må gjerne være skeptisk, men nyhetsorganisasjoner som Reuters, AP og AFP tuller ikke. De gjennomsjekker saker før de legges ut på denne måten. Som du også kan se i artikkelen har de intervjuet mange om saken. Her er litt mer om administrasjonens resonnement. Dette er "clean coal" logikk:

New vehicles would be cheaper — and heavier — if they don’t have to meet more stringent fuel requirements and more people would buy them, the draft says, and that would put more drivers in safer, newer vehicles that pollute less.

At the same time, the draft says that people will drive less if their vehicles get fewer miles per gallon, lowering the risk of crashes.

David Zuby, chief research officer at the Insurance Institute for Highway Safety, said he’s doubtful about the administration’s estimate of lives saved because other factors could affect traffic deaths, such as automakers agreeing to make automatic emergency braking standard on all models before 2022. “They’re making assumptions about stuff that may or may not be the same,” he said.

Experts say the logic that heavier vehicles are safer doesn’t hold up because lighter, newer vehicles perform as well or better than older, heavier versions in crash tests, and because the weight difference between the Obama and Trump requirements would be minimal.

yellow

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    267
    Da blir neste argument at det er mye tryggere å kjøre fortest mulig.
    Høyere hastighet betyr at du kommer raskere frem. Som betyr at du har brukt mindre tid i trafikken. Som betyr at du er mindre utsatt for trafikkulykker.
    Dessuten er hastigheter på over 200 km/t statistisk sett mye tryggere. Færre ulykker i slike hastigheter...

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.630
    Torget vurderinger
    2
    Bannon intervjues av Haaretz.

“There is no capitalism for the rich in this country,” Bannon says. “We have socialism here. Socialism, for the very wealthy, and the very poor. And we have a brutal Darwinian form of capitalism for everybody else. That’s why Donald Trump is president.” The very poor receive welfare services from the state, while the very rich are bailed out from financial trouble by the same state. After Obama bailed out the financial system in 2008, saving it from collapse, the architects of the disaster paid no price, and got no punishment. Whose money was it that saved them? The taxpayer’s money. “The little guy pays,” Bannon says. Working people, many of whom lost their homes and savings, to cover for the mistakes of the rich. And those multitudes of working people – there was no one to bail them out. The globalist elite took care of itself. The result is that, “one percent of the country own 40 percent of the wealth. The concentration of wealth It’s not a conspiracy. It’s in your face for everybody to see.”

www.haaretz.com/us-news/.premium.MA...aaretz-why-he-can-t-be-anti-semitic-1.6316437

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn