Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• H

Hardingfele

Gjest
    Can't make this shit up!

White House political director Brian Jack and at least two other White House aides have tested positive for COVID-19, sources familiar with the matter told ABC News. At least 12 people in President Donald Trump's orbit have tested positive since White House chief of staff Mark Meadows tested positive one week ago.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Skulle vært interessant å vite hva slags info som slettes eller flyttes over en lav sko i Villa Western (DVH) Rart at ikke en offentlig instutisjon går inn og sikrer alt slik situasjonen ser ut til ¨være.

og i bakgrunn er Garbage Dunk Heap og kontrollerer det hele

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Virker for meg som om Gump ikke trodde for et sekund at han kunne tape.
    Jeg vet fra svært høyt hold i USA at GW Punk skulle vinne valget no matter juks og faenskap.
    Dette var orkestrert på høyt hold.

Det gikk ikke like bra dinnane gongen Skunk Punk----

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.810
    Jeg vet fra svært høyt hold i USA at GW Punk skulle vinne valget no matter juks og faenskap.
    Jeg vet at det er relativt lenge siden alle sluttet å tro på at du sitter på mengder av innsideinformasjon om alt mulig her i verden. Uansett om det er norske politiere, Jensen-saken eller hva som var Den Store Planen i USA.

Enhver kan knotten noen ord inn på en datamaskin og poste på internett uten å oppgi kilder, sannsynliggjøre at man vet noe ikke andre vet eller late som om man har tilgang på allverdens informasjon fordi man har snakket med noen som er connected. Troverdigheten er imidlertid ca like stor som den juridiske kampanjen om massivt valgfusk i USA.

Deal with it.

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Fra offiser høyt oppe i systemet. Hvis du har fulgt med underveis kan du backtracke de hele. Kanskje litt tall order for deg men Florida er/var nøkkelen, Det var enorme økonomiske og andre krefter i sving som behøvde a puppet on a string. GW Punk var den rette. Du fikk vel ikke en gang med deg hva som skjeddee i Irak etter "kapitulasjonen". Gimme Me A break....

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.810
    Så du har altså pratet med en fyr i det amerikanske forsvaret som er høyt nok klarert til å kjenne til ymse konspirasjoner som faktisk foregår i USA men som deler infoen med en tilfeldig Nordmann som så poster det på et norsk Hi-Fi-forum?

give me a break.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.508
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    "Jeg vet fra svært høyt hold i USA...."

Trøste og bære...... Har vi ikke en facepalm smiley her? Det er i så fall noe vi sårt mangler.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.645
    Er det meningen at det skal stå en fra vært parti å kontrollere absolutt alle stemmesedlene før de går i maskinen?
    Så vidt jeg kan se så er det i alle fall åpning for det. Det er nøytrale observatører tilstede, og så er det anledning for de to partiene å ha observatører. Det tror jeg jammen de hadde også, i hvert fall en del steder.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.329
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, det har vært observatører fra begge partier til stede i alle valglokaler. Det er en del av systemet. Det er derimot ikke alle steder det har vært nøytrale observatører i tillegg til de partiske. Når Trump klager over at de ikke fikk «meningsfylt tilgang» er det gjerne et spørsmål om hvor nær de får lov til å stå, f eks to meter eller en meter unna den som gjør jobben. I saken fra Georgia var det 60 observatører fra hvert parti i tellelokalet. Observatørene har også rett til å utfordre hver enkelt stemmeseddel hvis de mener det er noe galt med den. I noen tilfeller har GOP-observatørene utfordret hver bidige stemmeseddel, stort sett på faenskap. Da må den legges til side og vurderes separat av ledelsen for opptellingen. Det har jo ikke fått ting til å gå fortere.

C

Cyber

Gjest
    Fornuftig Senator ifra Oklahoma
    Det er jo det som utgjør forskjellen.

- Er man president for ens egen skyld, eller er det tjenlig for landet at påtroppende president er "up to speed" når 20. januar inntreffer og Trump potensielt må drar over dørterskelen "kicking and screaming".

To serve - heter det vel.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.081
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Trumps store problem her er harde deadlines. Statene sertifiserer sine valgresultater i slutten av denne måneden, valgkollegiet avgir sine stemmer 14 desember, og Trumps periode går ut 20 januar kl 12. Da fungerer ikke Trumps taktikk med å få et tantrum, pøse på med advokater, og hale ut tiden.
    Du glemmer å ta hensyn til at Trump kan ønske å oppnå noe helt annet enn hva du forventer.
    Jeg anser sjansen som stor for at han og i det minste gjengen bak han, er klar over at de har tapt, men at de ønsker å skape så mye misnøye og tvil rundt avgjørelsen som absolutt mulig. Ikke fordi de ønsker å få fire år til med makten, men fordi det viktigste er å få den andre parten til å fremstå i et dårlig lys.

Det er helt greit å tape, så lenge de kan få alle til å hate vinneren, og være overbevist om at de jukset seg til seier.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.026
    Det er jo det som utgjør forskjellen.

- Er man president for ens egen skyld, eller er det tjenlig for landet at påtroppende president er "up to speed" når 20. januar inntreffer og Trump potensielt må drar over dørterskelen "kicking and screaming".

To serve - heter det vel.
    Det er jo ganske opplysende å se hvordan en svært erfaren politiker jobber når han står foran overtakelse av det ovale kontor, i motsetning til det loppesirkuset vi så sist gang....

Halair

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Antall liker
    1.810
    Sted
    Sandefjord
    Ikke fordi de ønsker å få fire år til med makten, men fordi det viktigste er å få den andre parten til å fremstå i et dårlig lys.
    Er nok ren posisjonering for 2024, samt Senatet nå.
    De gir JB så dårlige kort som mulig, slik at han må jobbe enda hardere neste 4 år.
    Rene Paradise Hotel...

Ikke snakk om at DT vil erkjenne nederlag FØR telletvistene har lagt seg.
    Alternativt om DT får et ultimatum sentralt fra GOP, men det virker nå usannsynlig i mine øyne. Sentrale skikkelser har gravd seg ned i skyttergravene med DT

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.316
    Sted
    Liten by
    Du glemmer å ta hensyn til at Trump kan ønske å oppnå noe helt annet enn hva du forventer.
    Jeg anser sjansen som stor for at han og i det minste gjengen bak han, er klar over at de har tapt, men at de ønsker å skape så mye misnøye og tvil rundt avgjørelsen som absolutt mulig. Ikke fordi de ønsker å få fire år til med makten, men fordi det viktigste er å få den andre parten til å fremstå i et dårlig lys.

Det er helt greit å tape, så lenge de kan få alle til å hate vinneren, og være overbevist om at de jukset seg til seier.
    De har jo allerede klart det. Å sammarbeide i senatet blir vel rett og slett umulig etter dette?
    McConnell og the minisons vil motarbeide dems i absolutt alle saker og skape enda mere motvilje mot den tiltredene presidenten og Trump vil reise rundt å klage, mens en av hans sønner vil ta over og prøve seg som presidentkandidat mens faren styrer partiet i kullissene, my two cents.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.165
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Er DT faktisk i stand til å styre et parti?? For meg framstår han i betydelig grad som en breikjefta marionett for en gruppe bakmenn?

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.491
    Torget vurderinger
    4
    DT styrer i grunn med terror. Enten er du min lakei ellers så knuser jeg deg i det offentlige rom og hvis jeg kan sparker og ydmyker jeg deg

Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.316
    Sted
    Liten by
    Er DT faktisk i stand til å styre et parti?? For meg framstår han i betydelig grad som en breikjefta marionett for en gruppe bakmenn?
    Det er jeg også usikker på, men når minonene i Fox sier at de håper han blir den nye lederen i partiet, så tyder det på at han har støtte for det?

sgsco6hzpnk7qcf6soqr.jpg

Hvor er vi nå? Er vi i gang med klone krigen eller er det nå han skal bygge dødssjernen?

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.508
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4

Han har da aldri forsøkt å styre partiet. Hele greia er at enhver som snakker mot ham mister all sjanse til gjenvalg siden "basen" skyr dem som pesten og en alternativ kandidat med støtte fra det hvite hus lanseres. Dermed er han de facto lederen av partiet, mens det er McConnell som adminstrerer og trekker i alle trådene.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.000
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det er jo endel mennesker som ønsker en allmektig leder de kan tro på.

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    4.491
    Torget vurderinger
    4

For de fleste investorer er utgangspunktet nå at valget er avgjort. I en domstol kreves det bevis for juks eller uregelmessigheter, og jeg har ikke sett noe slikt, sier Tobias Levkovich, aksjestrateg i Citigroup i USA, til kanalen.

Han anser også Trumps mulighet til å endre valgresultatet som «ganske fjern på dette tidspunktet».

Strateger i BlackRock har minimal tro på at Trump skal kunne vinne fram:

«Vi anser sannsynligheten for at nye opptellinger og juridiske prosesser skal kunne omgjøre dette resultatet som usannsynlig», skriver de i en analyse.
    Dette er ikke en gjentakelse av 2000, hvor valgresultatet ble avgjort av noen hundre stemmer i en enkelt delstat, skriver de i en analyse og understreker at de ikke anser Joe Bidens valgseier som omstridt.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.061
    Sted
    Sortland
    Romarheim hadde ett godt poeng i VG i dag
    "Myten om Trump som den evige vinner et vesentlig i hærskaren av Trumpister"

Det er vel det han har bygget sin kultus og formue omkring og egentlig den eneste aktiva han har. Derfor er det livsviktig for ham at valget ikke ble tapt - det ble stjålet!

Hadde USA vært et fornuftig sted hadde demokratene flyttet seg til venstre og republikanerne fulgt etter litt mot sentrum og ytre høyre fløy hadde vært lett å isolere i og med at den ville være lettere å identifisere.
    Holder ikke pusten i spenning 🙄

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    41.329
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Apropos Trumps og Giulianis "troverdige vitne" i Georgia:

R

rr30629

Gjest
    Den pressekonferansen der kommer til å være noe av det rareste jeg har sett i lang tid fremover, med mindre himself overgår han, og det kan jo skje.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn