Harry Stoteles
Hi-Fi freak
Gjennomgangsmelodien din har hele tiden vært å kritisere demokratene (eller norsk venstreside) for å være anti-konservativ, anti-rettferd og anti-folket. At den kommentaren som inneholdt ordet "stigmatisering" handlet om noe annet er tilfeldig.Forstår tankegangen din, men stemmer likevel ikke helt. Jeg nyanserte nemlig og sa at det var tendenser til stigmatisering av meg (som person) da det kom et innlegg som halvveis insinuerte meninger jeg skulle ha om helt andre tema, f.eks. Covid-19, osv som var grunnløse.
Her er et par eksempler der du betegner venstreorienterte som en enhetlig gruppe med felles ansvar for å beskylde høyreorienterte for å være en enhetlig gruppe. For å si det på en annen måte: Du må få tatt deg en tur til optikeren, for den bjelken du har i øyet begynner å bli sjenerende for oss andre.
Eksempel 1:
Eksempel 2:Biden sammenlignet nylig Trump-supportere med nazister og Nancy Pelosi sa at Trump-supportere hevder sin “hvithet” over demokratiske spilleregler… Farlig retorikk fra den kanten, for å si det mildt! De ønsker å skape motsetninger, forfølge og stemple alle som er uenig med deres politikk! Hva er dette? Demokratenes retorikk er så udemokratisk som det går an å tenke seg. Det minner farlig om fascisme. Gjelder å rense ut alle annerledes-tenkende!! - og media og teknologi benyttes flittig som våpen.
Eksempel 3:Det finnes ellers utrolig mye materiale og utsagn om hvordan demokratene fyrer opp under å gå etter annerledes tenkende. Hvordan de hisset opp mobben til å gå løs på institusjoner og Trump i fjor er skremmende. Dette har aksellerert kraftig inn mot valget i høst. Bidens tale eksempelvis hvor han eksplisitt uttrykket «war» mot white supremacy er alarmerende. Det hadde ikke vært det om han da med white supremacy utelukkende mente rasisme, som vi alle bør være imot, men begrepet tøyes nå så langt at det rett og slett går altfor langt.
Hvis dette ikke er "oss mot dem"-retorikk fra din side, så vet jeg ikke hva som kvalifiserer.Fordi de benytter voldelige metoder. Man kan sympatisere i sak, men ikke i metoder. Antifa er å betrakte som en terror-organisasjon. Der hadde Trump helt rett. Til syvende og sist handlet det heller ikke bare om rasisme lenger, men politikk, brenning av amerikansk flagg, bibler, dukker av Trump osv. Minnet om bilder vi har sett fra Midt-østen. Og demokratene hylte imot Trump som ville sette inn kraftig skyts mot vandalene. Ville beskytte sine egne vet du... for de tjente deres hensikt i opprøret mot Trump. Så enkelt. Man er naiv om man ikke ser det, etter min mening.