Ja, poststemmeordningen åpner for juks og bør derfor etter min mening unngås.Hvis det ikke er mer juks ved bruk av poststemmer enn ved personlig oppmøte og bruken av poststemmer fører til høyere valgdeltakelse av legitimt stemmeberettigede er du fremdeles imot poststemmer?
På hvilken måte ble det åpnet for juks?Poststemmeordningen åpner for juks og bør derfor etter min mening unngås, ja.
Jeg tror det egentlige problemet er at man opplever at beskrivelsene av vold fra høyre side er et hylekor, mens beskrivelsene av vold fra venstre er unnskyldende. Så kan vel en hver ransake sin sjel for å finne ut hvor mye sannhet det er i den opplevelsen.Man mener tydeligvis at hvis det skjer 30 tilfeller av høyreradikal vold og 1 tilfelle av venstreradikal vold skal man bruke like mye spalteplass på den ene saken som på de 30. Det er et håpløst synspunkt.
Dette var ikke en rettsak som ble ført for retten, men en politisk prosess som kan sammenliknes med mistillitsforslag her i Norge. Ja, det var etter alt å dømme fra dekningen av prosessen forhåndsbestemt, men det var likevel et behov for å gjennomføre den for å fremme et budskap / poeng.Jeg er enig i at det er nyanser og at flere i Norge ikke får med seg alt med den amerikanske kulturen og væremåten, men jeg lurer litt på disse nyansene du etterspør:
Var det egentlig en rettsak vi nettopp var vitne til? Eller en formaliitet som på forhand var spådd?
Ble egentligTrump frifunnet i forrige høring?
Var det egenetlig noen som helst bevisbare feil og mangler ved valget nå?
Er det noen som helst tvil om at Trump er grunnen til CP angrepet? Og da snakker vi ikke om bare talen før, men hele scenariet han har lagt opp til?
Og ikke minst, hva er har egentlig Trump bygget opp til det siste halvåret? Hvorfor snakker ingen om det?
NB: bare nevner det, 30.000 pluss løgner!
Hvilke nyanser er det du er ute etter?
"Frikjent" i en politisk smørje der paritilhørighet bestemmer, men skyldig rent rettslig og juridisk. Noe er forferdelig galt...Trump ble rent teknisk sett frikjent, ja - i begge prosessene.
Nja, det som faktisk er kjent, er at det eventuelle antallet falske stemmer er meget lavt.Jeg sier bare at ordningen med poststemmer generelt ikke er vanntett. Det er jo en kjent sak.
Ingen ting er vanntett, men du må nesten dokumentere at det er utbredt juks gjennom bruk av poststemmer. Det er flere stater i USA som har brukt poststemmer i årevis uten at det er påvist at det har ført til utbredt juksing.Jeg sier bare at ordningen med poststemmer generelt ikke er vanntett. Det er jo en kjent sak.
1. Du er klar over at vi her snakker om et valg med over 150 millioner stemmer, et enormt apparat med tusenvis av observatører, funksjonærer osv, samt et lite bibliotek av lover, regler og retningslinjer. Avgivelse, flytting, sjekking og telling av disse stemmene krever en logistisk og administrativ operasjon som man bør bli svett bare av å tenke på å gi seg i kast med. Det ville vært fullstendig vanvittig, og ekstremt mistenkelig, hvis det IKKE dukket opp uregelmessigheter o.l.1. Here we go again. Hvem hevder det? Det er noe helt annet når det finnes massevis av indisier på at såkalt demokratisk valg kanskje ikke har vært helt demokratisk.
2. La meg tilføye at demokratene i USA nylig innstilte imot endring av valgordningen for å komme bort fra poststemmer, altså har de bevisst gått imot å gjøre valgordningen mer robust! Taler ikke akkurat for deres sak om å fremstå som uskyldige og fremmere av "demokratisk" valg...
Ja, så blir det sprita opp med ditt alltid sprudlende humør.Ja, av en engere krets produseres det faktisk mye verdifull kunnskap...... men det forsvinner i mengden av støy og regelrett svada som produseres av enkelte andre...
Bare vent, plutselig dukker det opp mutantsprøyt der vaksinen din ikke virker. Kan skje med den beste, det.Nå er jeg visst ellers kjent for å ha et utmerket humør, bl.a. av mine mange arbeidskolleger, men jeg er kronisk og for livstid vaksinert mot regelrett sprøyt og tullprat uten rot i virkeligheten....
For noen så er det veldig skumle dager...Hm... skumle tider vi lever i, nå i disse dager......
Men det har uansett ikke manifistert seg i form av falske stemmer.Det var også spesielt i år med Covid-19. Det at mange ble oppfordret til å stemme via postseddel gjorde sårbarheten til dette systemet ennå større enn tidligere.
Bare vent, plutselig dukker det opp mutantsprøyt der vaksinen din ikke virker. Kan skje med den beste, det.
Likefullt er det ikke dokumentert mye juksing med poststemmer. Og synsing, og "jeg tror at" er altså ikke dokumentasjon!Det var også spesielt i år med Covid-19. Det at så mange ble oppfordret til å stemme via postseddel gjorde at sårbarheten til dette systemet ble eksponert ennå mer enn tidligere.
Hvilke sårbarheter snakker du om? Ingen utbredt svindel med poststemmer fant sted.Det var også spesielt i år med Covid-19. Det at så mange ble oppfordret til å stemme via postseddel gjorde at sårbarheten til dette systemet ble eksponert ennå mer enn tidligere.
Bare Demokratene? Og hva vet du om hvilke rutiner som satt inn for å sikre seg mot juks med poststemmer?Det stemmer, men poenget er at demokratene burde tatt innover seg utfordringene med dette, og gått inn for å modernisere valgsystemet, og ikke jobbe for å opprettholde den gamle ordningen.
Mye dumt med det amerikanske politiske system. Men det var faktisk ikke Demokratene som forsøkte å kuppe valget, bare for info. Det var han derre Trump.Det stemmer, men poenget er at demokratene burde tatt innover seg utfordringene med dette, og gått inn for å modernisere valgsystemet, og ikke jobbe for å opprettholde den gamle ordningen.
At systemet er sårbart er uavh om det har blitt misbrukt eller ikke. Mitt poeng her er at om det var mer robust slapp man hele diskusjonen og spekulasjoner vedr evt valgfusk.Hvilke sårbarheter snakker du om? Ingen utbredt svindel med poststemmer fant sted.
Det hadde du sluppet i enda større grad, dersom den idioten av en president bare hadde kunnet forholde seg til enkle fakta! Det er KUN EN MANN som skapte hele den fullstendig meningsløse diskusjonen i første omgang.At systemet er sårbart er uavh om det har blitt misbrukt eller ikke. Mitt poeng her er at om det var mer robust slapp man hele diskusjonen og spekulasjoner vedr evt valgfusk.
Da må du vise at det ikke er robust ved å komme med konkrete eksempler på sårbarhet. Har det slått deg at spekulasjonene kanskje ikke tar utgangspunkt i faktiske sårbarheter ved systemet, men er startet kun for å så tvil om utfallet av valget?At systemet er sårbart er uavh om det har blitt misbrukt eller ikke. Mitt poeng her er at om det var mer robust slapp man hele diskusjonen og spekulasjoner vedr evt valgfusk.
Det hadde du sluppet i enda større grad, dersom den idioten av en president bare hadde kunnet forholde seg til enkle fakta! Det er KUN EN MANN som skapte hele den fullstendig meningsløse diskusjonen i første omgang.
Trump tok for lenge siden til orde for å modernisere systemet, men møtte massiv motbør fra demokratene. Det at de kjørte såpass kraftig på der bidro også til å helle bensin på bålet om evt valgfusk. (uten at jeg påstår at det har funnet sted, noe jeg ikke har grunnlag for)Bare Demokratene? Og hva vet du om hvilke rutiner som satt inn for å sikre seg mot juks med poststemmer?
Diskusjonen rundt poststemme-ordningen ble ikke startet for å så tvil om utfallet av valget. Trump snakket om dette lenge FØR valget.Da må du vise at det ikke er robust ved å komme med konkrete eksempler på sårbarhet. Har det slått deg at spekulasjonene kanskje ikke tar utgangspunkt i faktiske sårbarheter ved systemet, men er startet kun for å så tvil om utfallet av valget?
Nå er jeg visst ellers kjent for å ha et utmerket humør, bl.a. av mine mange arbeidskolleger, men jeg er kronisk og for livstid vaksinert mot regelrett sprøyt og tullprat uten rot i virkeligheten....
[/QUOTE
Du er sikkert helt ålreit for de som kjenner deg. Du bare har en egen evne til å vekke negative følelser, og når du får til det er jeg sikker på at du føler deg strålende fornøyd.
Det Trump snakket om lenge før valget, var at dersom han skulle komme til å tape, så ville det være juks. Og så raserte han postvesenet.Trump tok for lenge siden til orde for å modernisere systemet, men møtte massiv motbør fra demokratene. Det at de kjørte såpass kraftig på der bidro også til å helle bensin på bålet om evt valgfusk.
Trump snakket om dette altså lenge FØR valget.
Nei, han ønsket å minimere sårbarheten ved systemet. Det kalles god strategi i min verden. Han hadde også inside-tips om mulig juks. Han om det...Det Trump snakket om lenge før valget, var at dersom han skulle komme til å tape, så ville det være juks. Og så raserte han postvesenet.
Det samme gjorde han før valget i 2016, sånn i tilfellet han skulle tape. At det ikke er mulig å se rett gjennom Trump er meg en gåte, han er det mest gjennomsiktige forutsigbare menneske som finnes.Det Trump snakket om lenge før valget, var at dersom han skulle komme til å tape, så ville det være juks. Og så raserte han postvesenet.
Trump ønsket bare å minimere sårbarheten ved systemet. Kudos til ham for det!Det samme gjorde han før valget i 2016, sånn i tilfellet han skulle tape. At det ikke er mulig å se rett gjennom Trump er meg en gåte, han er det mest gjennomsiktige forutsigbare menneske som finnes.
Jasså, så hvor lenge før valget tok han opp denne problemstillingen og hvilke forslag til forbedringer kom han med?Trump ønsket bare helt enkelt å minimere sårbarheten ved systemet. Kudos til ham for det!
Man mener tydeligvis at hvis det skjer 30 tilfeller av høyreradikal vold og 1 tilfelle av venstreradikal vold skal man bruke like mye spalteplass på den ene saken som på de 30. Det er et håpløst synspunkt.
Ikke oppdatert nei. Republikanerne gjorde noe vedrørende sikring av valg. Sikkerhet GOP styleNå er jeg litt på farten, men i hvert fall sommeren i fjor tok han opp dette, og det finnes vel flere artikler om det i div am. medier.
Hva han gjorde med det tidligere enn det er jeg ikke oppdatert på.