Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    868
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Nå viser det seg gang på gang at "dette kjenner jeg ikke til" når vi spør deg om helt konkrete ting som er galt med mannen. Så da er det jo ikke rart at du ikke ser feil, når du har øynene lukket hele tiden.
    Han har nok ikke øynene lukket hele tiden, de er vidåpne og rettet (kun) mot document.

    Der er alle sosialister/kommunister hvis politisk ståsted er til venstre for Rustad.

    Denne forklarer jo også en del, må jeg si: "Trump slang mye dritt. Jeg liker denne siden ved ham, ..... Narcissist? Absolutt."

    Edit: Setter inn Rustad istedet for Lysglimt, hvis det er det det reageres mot.
     
    Sist redigert:
    K

    Khanate

    Gjest
    Det må være smertelig for dere skinnhellige hyklerske liksom-altruister, å måtte oppleve at noen ser ting annerledes enn dere selv. Alle skal være med, bortsett fra de med feil tanker i hodet. Nå er brunskvetttinga godt i gang. Er det mulig å skille sak og person? Mest sannsynlig ikke i dette foraet.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.115
    Antall liker
    9.427

    Dette klippet viser hvilket rasshøl Trump er. Jeg kan ikke skjønne at oppegående mennesker kan beundre noe slikt.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    2.654
    Sted
    Liten by
    Det må være smertelig for dere skinnhellige hyklerske liksom-altruister, å måtte oppleve at noen ser ting annerledes enn dere selv. Alle skal være med, bortsett fra de med feil tanker i hodet. Nå er brunskvetttinga godt i gang. Er det mulig å skille sak og person? Mest sannsynlig ikke i dette foraet.
    Forklar?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Røde fasister/ svarte fasister, farverne er forskellig, men fasisterne genstår:devilish:
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.627
    Antall liker
    10.168
    Det må være smertelig for dere skinnhellige hyklerske liksom-altruister, å måtte oppleve at noen ser ting annerledes enn dere selv. Alle skal være med, bortsett fra de med feil tanker i hodet. Nå er brunskvetttinga godt i gang. Er det mulig å skille sak og person? Mest sannsynlig ikke i dette foraet.
    Vet ikke helt hva du mener her, men vi må alle tåle å bli argumentert i mot.
    jeg kommer aldri til å forstå de som liker mennesker med tydelige sosiopatiske trekk, lystløgnere og narcissister, men be my guest, lik i vei. Standpunktene du må tåle kraftige synspunkter og motargumenter på, er om du mener det ikke er noe galt med DJ trump, og at han egner seg til ledelse.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.119
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Trump slang mye dritt. Jeg liker denne siden ved ham, men jeg tror det i lengden skadet hans prosjekt. Narcissist? Absolutt.
    Du liker en som slenger dritt?

    Han utfordret dydsblotterne og hyklerne på venstresiden kontinuerlig. Venstresiden kontret med å konkurrere om hvem som var mest krenket.
    Finnes det en mer tynnhudet person enn Donald Trump? Hvor mange ganger har Trump hylt "unfair"? Dette er personen som sa "If you can believe it, Abraham Lincoln was treated supposedly very badly, but nobody's been treated badly like me". Han har altså blitt behandlet værre enn en som ble myrdet med et nakkeskudd?

    han sier det mannen i gata tenker om sine politiske opponenter
    Er det egentlig en god ting? Når jeg hører "han/hun sier det som det er" eller "han/hun sier det alle tenker" så er det nesten alltid i forsvar av en eller annen rasistisk uttalelse. Det å senke seg ned til minste felles multiplum er ikke en god ting, jeg krever mer av en som er valgt inn i verdens mektigste stilling.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.627
    Antall liker
    10.168
    Røde fasister/ svarte fasister, farverne er forskellig, men fasisterne genstår:devilish:
    Du ville neppe kjent igjen en fascist, selv om hun satt på fanget ditt, så det er vel ikke så mye spennende i det du skriver her. Og det skulle ikke undre meg nevneverdig om du hører med blant dem som biller seg inn at Antifa er en fascistisk organisasjon, heller.... :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.019
    Antall liker
    8.213
    Torget vurderinger
    1
    Det mest ubegripelige med trumpismen er at man har valgt Trump som galleonsfigur....
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.115
    Antall liker
    9.427
    Vi hadde dem i skolegården også, rævslikkerene som fulgte bøllen i tykt og tynt for å slippe å bli bøllet med. Sjelden å se de som vinnere senere i livet....
     
    • Liker
    Reaksjoner: HC
    K

    Khanate

    Gjest
    Jeg skal innrømme at jeg trodde Trump ville bety en forandring. Det er vel ikke mange spor igjen etter ham nå. En stabel med executive orders, og det hele er vasket bort.

    Det var mange som trodde på Trump, og det var mange som trodde på Obama. Nå fester mange sin lit til Biden (om man skal tro valgresultatene :D )


     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.326
    Antall liker
    3.498
    Torget vurderinger
    4
    Er noe som skurrer her med Obama. GOP og Trumperne hater ham for han ødela landet som den kommunist / sosialisten han var men samtidg hevdes det at ham ikke endret en dritt :p
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Jeg skal innrømme at jeg trodde Trump ville bety en forandring. Det er vel ikke mange spor igjen etter ham nå. En stabel med executive orders, og det hele er vasket bort.

    Det var mange som trodde på Trump, og det var mange som trodde på Obama. Nå fester mange sin lit til Biden (om man skal tro valgresultatene :D )


    Jo, det er faktisk mange spor etter han. Han har svekket USA sin posisjon som verdens stormakt, gjennom alle sine utenrikspolitiske innfall. Han har "rensket ut" en haug med dyktige byråkrater med integriteten i behold og erstattet dem med noen han kunne manipulere. Han har bidratt til å plante et inntrykk hos mange om at man ikke kan stole på valginstitusjonen. Han har vært i handelskrig med Kina, noe som trolig har svekket USAs økonomi og konkurransekraft. En koronahåndtering som har ført til svært mange flere dødsfall enn nødvendig. Bare for å nevne noe.

    På den positive siden: Han har røsket litt i Nato i forhold til at de andre medlemene bør bruke mer penger på forsvar.

    Han har helt klart satt sitt preg på fremtiden, og det meste er negativt for USA og for det internasjonale samfunnet. Men positivt for Nord-Korea og Kina og kanskje Russland.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    2.654
    Sted
    Liten by
    Er noe som skurrer her med Obama. GOP og Trumperne hater ham for han ødela landet som den kommunist / sosialisten han var men samtidg hevdes det at ham ikke endret en dritt :p
    Kognitiv dissonans. Du finner det hos alle trumpister...
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.627
    Antall liker
    10.168
    Jeg skal innrømme at jeg trodde Trump ville bety en forandring. Det er vel ikke mange spor igjen etter ham nå. En stabel med executive orders, og det hele er vasket bort.

    Det var mange som trodde på Trump, og det var mange som trodde på Obama. Nå fester mange sin lit til Biden (om man skal tro valgresultatene :D )
    Få grunner til å tro at Biden kan gjøre noen fundamentale endringer i USA. Men det er i utgangspunktet enkelt, USA har nå en anstendig mann i det ovale kontor, i motsetning til hva de har hatt siden 2016. I så henseende har USA og verden blitt et noe bedre sted. Men å feste sin lit til mannen... Kan jeg ikke se noen nevneverdig grunn til.
    Obama ble direkte sabotert av GOP, og beredte grunnen for Trump ved å innføre et "semi-diktatur", der han styrte med president-dekreter på løpende bånd.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dagens tulling. Tydelig merket.
    Federal authorities say they identified a Montana man as one of the people who took part in the Jan. 6 riots at the U.S. Capitol after multiple videos showed him inside the Capitol Complex wearing a hat bearing the name of the firearms training school that he started in 2018. As a result, Andrew Cavanaugh, the owner and president of Tactical Citizen, LLC, is now facing a slew of federal charges.
    Mulig det bare er idiotene blant dem som blir tatt, men dæven så mange idioter.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.493
    Antall liker
    8.029
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Shooting after mass shooting, then a school shooting; we all watch the chaos of these events unfold with what seems like ever-increasing frequency. Politicians take to the news and begin a campaign against law abiding citizens and the Constitution of the United States,” the site’s “about” page states. “They attack guns themselves yet fail to introduce any real solutions to make our public (and our children) safer. This is where it ends. We, the people, ARE the solution. By arming and educating our citizens in both self-defense and the defense of others, they will refuse to be victims and the terrorist that continue to strike fear into the hearts of our citizens will lose their power.

    Klart at løsningen er mer våpen...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dagens tulling: Gikk rundt med det småfascistiske «thin blue line»-flagget på flaggstang, og kastet deretter flaggstangen rett i fjeset på en politimann. Oh, the irony.
    God andreplass, i skarp konkurranse:

    Kommer ikke til å gå tomt for kandidater med det første. Mange fler på vei inn.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Fire til, gitt.
    1616184679435.png
     
    Sist redigert:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.068
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet hva "miljøet" tenker om at Store Leder ga faen i dem og stakk etter å ha benådet haugevis av svindlere istedenfor?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Få grunner til å tro at Biden kan gjøre noen fundamentale endringer i USA. Men det er i utgangspunktet enkelt, USA har nå en anstendig mann i det ovale kontor, i motsetning til hva de har hatt siden 2016. I så henseende har USA og verden blitt et noe bedre sted. Men å feste sin lit til mannen... Kan jeg ikke se noen nevneverdig grunn til.
    Obama ble direkte sabotert av GOP, og beredte grunnen for Trump ved å innføre et "semi-diktatur", der han styrte med president-dekreter på løpende bånd.
    Enig, men tenker på samme tid at Obama for lett skyldte på GOP. Han kunne ha gjennomført mer med et bedre samarbeid og politisk håndtverk med GOP. Dessuten kunne han ha gjennomført mer de første 2 årene da han virkelig hadde mulighet. Men, jeg skulle ha sett mer av Obama og ikke mindre. Det blir interessant med Biden nå, jeg har troen selv om det blir vanskelig for ham.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nå ugjendrivelige bevis på valgfusk. Helt ekte, helt sant.

    Men det var republikanerne som jukset, og selv om fusket endret valgresultatet og fører til tiltale og straff for de involverte ser GOP-flertallet ingen som helst grunn til å arrangere noe omvalg eller sette til side noe resultat. Deres kandidat vant, og da er det OK, uansett.

    Helvetes hyklere.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    2.654
    Sted
    Liten by
    Noen som vet hva "miljøet" tenker om at Store Leder ga faen i dem og stakk etter å ha benådet haugevis av svindlere istedenfor?
    Ikke en dritt! De bare flytter datoer og mål. Sånn er "religionen". Når fakta og sannhet ikke lenger betyr noe, så kan disse sauene ledes i den retningen ulven vil.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.424
    Antall liker
    1.979
    Torget vurderinger
    8
    Biden kjenner det brenner i stumpen etter at han åpnet grensene igjen 😂
    Var det før eller etter at han tryna 3 ganger i flytrappa 😂 nei blir spennende med en live debatt mot Putin men får se om han tar utfirdringen 😂
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dagens tulling: Argumenterer med at hennes egne konspirasjonsteorier var så vanvittige at de ikke kunne ha injurierende kraft. Det kvalifiserer.
    I herreklassen finner vi dette snøflaket. Dakars...
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.068
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fra kommentarfeltet:
    "No reasonable person did."
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nei, men jeg ser ikke helt hvordan hun skal kunne vri seg unna her. På den ene siden har hun injuriesaken hvor hun vil bli dømt for å ha lagt frem beskyldninger om påstått faktiske forhold mot bedre vitende. Forsvaret hennes ser ut til å være «bare tulla...», nærmere bestemt at påstandene var ment som partsinnlegg i en rettsprosess og ikke ment å tas alvorlig.

    Men på den andre siden har hun sakene om å frata henne retten til å praktisere som advokat nettopp for å ha lagt frem grunnløse påstander for retten mot bedre vitende. Det er heller ikke lov. Mulig hun vurderer at det blir billigere å miste autorisasjonen og får en symbolsk bot for misbruk av rettsvesenet enn å bli smadret i injuriesaken.

    Det er rett og slett ikke lov å finne på sine egne «fakta» om andre mennesker. Det er hva man har injurielovgivningen til. Det er en langsommere prosess enn forhåndssensur og straffeansvar for upassende ytringer, men det var til slutt sivile saker som tok knekken på Ku Klux Klan.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.326
    Antall liker
    3.498
    Torget vurderinger
    4
    Intressant forsvar - han slo politiet for å redde andre :p
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.326
    Antall liker
    3.498
    Torget vurderinger
    4
    jaja - De som trodde på løgnen...


     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.719
    Torget vurderinger
    2
    ^. Og enda er det mange som støtter denne banden løgnere og valgtyver. Til og med her inne.

    Det Giuliani, Powell, Pillow Guy + en del senatorer fant på ville jo vært utroverdig i en revyforestilling, men folk var så forblindet av stammetro at de slukte det rått og hisset seg opp tilstrekkelig til å storme en Kongress -- og forsvare stormingen her inne.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.227
    Antall liker
    5.181
    Texas guvernøren driter i Corona og åpner absolutt alt, ingen restriksjoner på noe. Biden og helsemyndighetene bønnfaller guvernøren om å snu.
    Men guvernøren er Trump-fan på sin hals. Og jeg tipper at Trump trekker i trådene her.

    Det går mot en total konfrontasjon mellom republikanerne og demokratene i USA. Vitenskap vs fanatisme.

    Warren Buffet skrev i årsbrevet sitt til investorer: Aldri vedd mot USA. Men gamlingen holder på å miste grepet. Hvordan kan man vedde med en nasjon som har glede i kollektivt selvmord?
    Det kollektive selvmordet gikk visst ganske dårlig.

    texas.png
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.118
    Antall liker
    2.648
    Flokkimmunitet? Eller kanskje vaksiner?
    Vel, jeg så et innslag på Dagsrevyen dagen etter jeg skrev innlegget. Det var en klar konsensus blant vanlige folk i Texas at dem fortsatte med strenge smitteverntiltak, nærmest på tross av myndighetene. Butikkeiere som ikke slapp folk inn i butikken uten munnbind etc.

    Det er noe oppløftende med uansvarlige ledere, folk må på ett tidspunkt begynne å bruke egen sunn dømmekraft.

    Prøv i Norge i dag og si at vi lar alt åpne opp...folk hadde gått bananas i utepils og afterski. Vi stoler jo tross alt på myndighetene :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn