Joe Biden reagerer etter spørsmål om Donald Trump: – Er det en spøk?
USA spilte en nøkkelrolle for å oppnå våpenhvile i Gaza, men det er ikke enighet om hvem som skal ha æren for avtalen.

|
du viser at du har fordommer mot de som er våpen interessert og sier du ikke føler deg trygg i nærheten av de.Hvordan diskriminerer jeg med dette innlegget, syns du? Er våpeneiere en marginalisert og utsatt gruppe i det amerikanske samfunnet som må vernes om og beskyttes mot forfølgelse og diskriminering?
Hvilke andre seksuelle minoriteter enn våpenfetishister dyrker evnen til å drepe medmennesker på flere meters avstand?du viser at du har fordommer mot de som er våpen interessert og sier du ikke føler deg trygg i nærheten av de.
hva er forskjellen på å si det og si det samme om en annen "gruppe" mennesker?
Hva om vedkommende kom innom pub'en med en usikret håndgranat? Bruk huet!du viser at du har fordommer mot de som er våpen interessert og sier du ikke føler deg trygg i nærheten av de.
Og ja, våpeneiere er en utsatt gruppe med mange som jobber mot de samt (jeg antar en majoritet) av verdens befolkning som forhåndsdømmer de.
Akkurat likt som all annen diskriminering, forhåndsdømming, fordommer etc
Folk er forskjellig og det må man respektere, bare påpeker dobbeltmoralen din
Hva har det med saken å gjøreHvilke andre seksuelle minoriteter enn våpenfetishister dyrker evnen til å drepe medmennesker på flere meters avstand?
hva har det med saken å gjøre? Våpenhåndtering krever respekt akkurat som feks bruk av ild eller kjøring av bil, selvsagt er det farlig.Hva om vedkommende kom innom pub'en med en usikret håndgranat? Bruk huet!
Du kan godt kalle det dobbeltmoralsk at jeg ikke setter restriksjoner på skytevåpen i samme kategori som rasisme, misogyni, homofobi, transfobi, og andre ting som går direkte på hvem man er som menneske og person. Ingen er født med en AR15 eller hva det heter mellom hendene, og det er ikke en menneskerett å få eie effektive drapsverktøy bare fordi man har lyst.du viser at du har fordommer mot de som er våpen interessert og sier du ikke føler deg trygg i nærheten av de.
Og ja, våpeneiere er en utsatt gruppe med mange som jobber mot de samt (jeg antar en majoritet) av verdens befolkning som forhåndsdømmer de.
Les spørsmålet ditt en gang til.Hva har det med saken å gjøre
poenget her er forhåndsdømming, våpen dreper derfor er alle som har våpen potensielle drapsmenn og er derfor farlige og man føler seg utrygge rundt de.
den logikken kan man jo bruke på alt
Som nevnt flere ganger har jeg vokst opp i en HV-familie med et mindre arsenal i huset, lærte å skyte før jeg kunne sykle, og jeg finner den amerikanske våpenfetishismen motbydelig og ubegripelig, spesielt når man poserer med våpen i helt upassende situasjoner. "Ville Vesten" hadde mye strengere våpenkontroll.du viser at du har fordommer mot de som er våpen interessert og sier du ikke føler deg trygg i nærheten av de.
Dette er i det store og hele temmelig enkelt. Staten har som oppgave å ivareta enkeltindividets sikkerhet. Da er det en god idé å:hva har det med saken å gjøre? Våpenhåndtering krever respekt akkurat som feks bruk av ild eller kjøring av bil, selvsagt er det farlig.
Ja, i helvete mann. Den dagen det blir gjengs å påtreffe andre personer enn politiet med våpen i beltet på gata skal jeg klare å finne meg en annen stat å skatte til.Les spørsmålet ditt en gang til.
Som nevnt flere ganger har jeg vokst opp i en HV-familie med et mindre arsenal i huset, lærte å skyte før jeg kunne sykle, og jeg finner den amerikanske våpenfetishismen motbydelig og ubegripelig, spesielt når man poserer med våpen i helt upassende situasjoner. "Ville Vesten" hadde mye strengere våpenkontroll.
Jeg snakket ikke om deg, men føler du deg utrygg med familien din pga våpen? Eller feks politi så har våpen? Hvis nei har du vel ingen fordommer mot våpenbærere.Les spørsmålet ditt en gang til.
Som nevnt flere ganger har jeg vokst opp i en HV-familie med et mindre arsenal i huset, lærte å skyte før jeg kunne sykle, og jeg finner den amerikanske våpenfetishismen motbydelig og ubegripelig, spesielt når man poserer med våpen i helt upassende situasjoner. "Ville Vesten" hadde mye strengere våpenkontroll.
Jeg tror du vil sette pris på tilgangen til våpen dersom feks russerne tusler over grensen. Hjelper fint lite med det offentlige voldsmonopolet da.Dette er i det store og hele temmelig enkelt. Staten har som oppgave å ivareta enkeltindividets sikkerhet. Da er det en god idé å:
a) begrense folks rett til å bære kniv, skytevåpen, slåsshanske og andre angrepsvåpen ute blant folk flest
b) påse at berusede mennesker ikke har umiddelbar tilgang til våpen
c) forby våpen som ikke har annen hensikt enn å drepe andre mennesker, med unntak for statens voldsmonopol
Alt annet er blank idioti, og skjønner du ikke det, så har du atter en gang en god grunn til å ta det opp med skoleverket.
Du har en måte å ordlegge deg på....fordi man er født mann men kler seg ut i dameklær feks
I et land hvor bøker og transer er et problem for samfunnet, så er det litt merkelig at maskingevær for å kjøpe kaffe skal være like naturlig som lommebok.du viser at du har fordommer mot de som er våpen interessert og sier du ikke føler deg trygg i nærheten av de.
Klær er ufarlig.Jeg snakket ikke om deg, men føler du deg utrygg med familien din pga våpen? Eller feks politi så har våpen? Hvis nei har du vel ingen fordommer mot våpenbærere.
Enig at det er gått altfor langt i usa, men hele dette utspillet her gikk rundt noen som hang ut en dame fordi hun lovlig gikk med våpen og det må jeg vel få lov til å påpeke.
Det er i grunnloven der borte og da er man ikke noe dårligere menneske fordi man bærer våpen, akkurat som man ikke er noe dårligere menneske fordi man er født mann men kler seg ut i dameklær feks
Man må se lenger enn pistolen som henger i belte
Mtp hvor mye vold som er der borte så er det forståelig at man går bevæpnet og naturlig er det fordi det har vært lov siden "alltid"I et land hvor bøker og transer er et problem for samfunnet, så er det litt merkelig at maskingevær for å kjøpe kaffe skal være like naturlig som lommebok.
Begge deler har nytteverdi, jeg ville ikke gått på jakt uten hverken klær eller våpen.Klær er ufarlig.
Våpen har bare en hensikt det er å være farlig.
Hvis jeg har kjole på meg, så er jeg kledd.
Har jeg gorilla- eller klovnedrakt så har jeg kledd meg ut.
Har selv familie spredd rundt i USA! Både hvite og afroamerikanere! De har alle våpen og ser på det som en nødvendighet og noe de har gjort over mange år! Heldigvis ikke hatt behov for å bruke de men med all kriminaliteten rundt seg så er det helt utenkelig og ikke ha våpen tilgjengelig 24/4.Mtp hvor mye vold som er der borte så er det forståelig at man går bevæpnet og naturlig er det fordi det har vært lov siden "alltid"
Ang første setning så er det vel ikke et problem for samfunnet mere enn at enkelte lager det til et problem, litt som med denne våpendiskusjonen.
Hvilke tre dager i uken er det trygt å ikke ha våpen tilgjengelig?Har selv familie spredd rundt i USA! Både hvite og afroamerikanere! De har alle våpen og ser på det som en nødvendighet og noe de har gjort over mange år! Heldigvis ikke hatt behov for å bruke de men med all kriminaliteten rundt seg så er det helt utenkelig og ikke ha våpen tilgjengelig 24/4.
Dette er ikke voldelige, kriminelle mennesker
Dette handlar veldig lite om å eiga våpen. Det handlar om bevæpning på offentleg stad, og fullstendig fjollete bruk av våpen som "fashion item".Og ja, våpeneiere er en utsatt gruppe med mange som jobber mot de samt (jeg antar en majoritet) av verdens befolkning som forhåndsdømmer de.
Jeg har selv svær familie i USofA, både på østkysten og vestkysten, by, bygd og mer enn landlig, noen har våpen , men da for jakt.Har selv familie spredd rundt i USA! Både hvite og afroamerikanere! De har alle våpen og ser på det som en nødvendighet og noe de har gjort over mange år! Heldigvis ikke hatt behov for å bruke de men med all kriminaliteten rundt seg så er det helt utenkelig og ikke ha våpen tilgjengelig 24/4.
Dette er ikke voldelige, kriminelle mennesker
Er faktisk litt kult og se voksne mennesker mobbe alle med andre meninger! Dere har klart og jage de fleste vekk her inne så er vel snart på tide med de siste av oss! Tenk dere en verden med bare slike som dere selv, ville utryddet hverandre på kort tid!Hvilke tre dager i uken er det trygt å ikke ha våpen tilgjengelig?![]()
Huff da,vart persillebladet krenka?Er faktisk litt kult og se voksne mennesker mobbe alle med andre meninger! Dere har klart og jage de fleste vekk her inne så er vel snart på tide med de siste av oss! Tenk dere en verden med bare slike som dere selv, ville utryddet hverandre på kort tid!
Ja det er våpen gale morderiske mennesker! De har fine jobber og bidrar i lokal samfunnet men er nok tikkende bomber! To av de er så sinnsyke at de også driver lovlig jakt og da begynner det og bli farlig!Jeg har selv svær familie i USofA, både på østkysten og vestkysten, by, bygd og mer enn landlig, noen har våpen , men da for jakt.
Sier kanskje litt om holdningene i din familie ?
Nope er faktisk litt morsomt og se at de som skal være proppfulle av moral, empati etc i visse tråder ikke har lært noen ting om mobbing og det at folk kan mene mye forskjellig!Huff da,vart persillebladet krenka?
Du deler visst Trumps evne til å le av seg selv.Nope er faktisk litt morsomt og se at de som skal være proppfulle av moral, empati etc i visse tråder ikke har lært noen ting om mobbing og det at folk kan mene mye forskjellig!
Jo, det er jeg.Jeg tror du vil sette pris på tilgangen til våpen dersom feks russerne tusler over grensen. Hjelper fint lite med det offentlige voldsmonopolet da.
og jeg ser ikke helt hvorfor du skal være spydig i en saklig diskusjon, men det er jo din fremgangsmåte. Får håpe du ikke er sånn i virkeligheten
Der dukket spørsmålet om høna og egget opp, gitt.Mtp hvor mye vold som er der borte så er det forståelig at man går bevæpnet og naturlig er det fordi det har vært lov siden "alltid"
Ang første setning så er det vel ikke et problem for samfunnet mere enn at enkelte lager det til et problem, litt som med denne våpendiskusjonen.
Pluss barn, pluss folk som er uheldige eller slumsete, pluss politiet og de fleste andre, også, for den del.Våpen er farlig først når dem først kommer i hendene på folk som ikke er tilregnelige, og ikke har gode hensikter....
Voksne liksom oppegående mennesker synker ned på det laveste nivået noensinne på dette forumet! En tråd som burde være på alle norske klasserom fra 1 klasse! Ikke rart at verden er full av mobbere når dere som foreldre sier det er greit!Du deler visst Trumps evne til å le av seg selv.
Ingen tviler vel på at "folk kan mene mye forskjellig". Det er vel bare mer at noen meninger ikke er like sosialt akseptert som andre i et relativt demokratisk og åpent samfunn hvor de fleste er tilhengere av like rettigheter for alle og solidaritet og sånn.Nope er faktisk litt morsomt og se at de som skal være proppfulle av moral, empati etc i visse tråder ikke har lært noen ting om mobbing og det at folk kan mene mye forskjellig!
Jeg tror ca. halvparten av alle jeg kjenner har våpen i husholdningen. Men jeg har ALDRI sett en eneste av disse bevæpnet.Dette handlar veldig lite om å eiga våpen. Det handlar om bevæpning på offentleg stad, og fullstendig fjollete bruk av våpen som "fashion item".
Når eg kjenner etter, kjenner eg like sterkt 1) at det er ein fullstendig normal ting å eiga, og kunne handtera, våpen og 2) at det verkar dystopisk å skulle leva i eit samfunn der folk kjenner eit behov for å bevæpna seg i dagleglivet.