Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.151
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, hva sa han? I helhet?
    Har du sett hva han postet i dag? Rett fra hans egne tommelfingre? I sin helhet? Det er gal manns rabling, løgn på løgn.

1739988764071.png

Andre har også lest det.

For min del er bare den ene detaljen med å omtale seg selv i tredje person, i all caps og med anførselstegn rundt mer enn nok til å si at dette er en sprøtting som skriver.

Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.468
    Sted
    Liten by
    Det gikk på norsk TV i flere uker.
    Hørte du på det selv? Enten er du både faktaresitent og har hørevansker, eller så tror du andre er komplett idioter.
    NATO kunne selvsagt ikke godta at de skulle trekke seg ut av mange land, utenom Ukraina. Igjen, faktaene dine er ikke spesielt gode!

Hverken du eller jeg satt ved bordet og vet ikke 100% hva som er sagt, bare at noen av kravene som har kommet ut er fullstendig urealistiske og at Russland går tilbake på avtale etter avtale. Noe du ser ut til å ha mindre problemer med.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.853
    Sted
    Oslo
    Har du sett hva han postet i dag? I sin helhet? Det er gal manns rabling, løgn på løgn.

Vis vedlegget 1098954

Andre har også lest det.
    Trump har rett i at "half the money is missing", dette er penger som er lovet og aldri levert.
    MAGAistene leser det antagelig annerledes, og det er nok Trumps hensikt

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.363
    Sted
    Oslo
    Trump har rett i at "half the money is missing", dette er penger som er lovet og aldri levert.
    MAGAistene leser det antagelig annerledes, og det er nok Trumps hensikt
    Mesteparten av pengene har vel gått til krigsindustrien i USA så vidt jeg har forstått. Både for å opprettholde sine egne lagre og sende til Ukraina. Tror jeg.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.818
    Sted
    Bergen
    Hva skal man si ?
    Vi har spilt et høyt spill med å ha sagt nei til EU to ganger. Nå har vi en smart, kynisk, kalkulerende nabo i øst som ønsker "lebensraum" og naturressurser. (Ukraina er rikt på fossil energi, mineraler og Europas beste matjord) Norge har fossil energi, fisk mineraler og i tillegg har vi en meget strategisk plassering.
    Vi har hatt en plan og det er å stole på at USA skal være vår garanti mot alle utenrikspolitiske trusler.

og det ser ut til å feile big time nå, atter en av de gode Forsvarsstrategiene til Norge gjennom alle tider siden 1945. Nå må vi faktisk være med i Europa
    Men tipper at mange av de som er for trump, også indirekte er for putler, og dermed sjølsagt mot norge større involvering inn mot Europa feks via EU
    Får bare håpe at det ikke blir mer amerikansk militært materiell
    Bare tenk på hvilket pressmiddel dette er i en konflikt/krigssituasjon
    som også ble kraftig diskutert i forrige fregatt prosjekt

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.363
    Sted
    Oslo
    NATO kunne selvsagt ikke godta at de skulle trekke seg ut av mange land, utenom Ukraina. Igjen, faktaene dine er ikke spesielt gode!
    Selvsagt ikke. Man starter aldri forhandlinger med å kreve eksakt det man ønsker. Det store spørsmålet er om de forsøkte å stanse invasjonen med å godta et nøytralt Ukraina uten NATO medlemskap. Jeg tror vi vet svaret på det.

Det som også er bevist her er at Vesten/Nato visste at det ble krig om de ikke godtok en Nato utvidelse østover. Det er også et bevis på hva krigen handlet om. Alle vestlige ledere visste hvorfor de gikk til krig. Ikke at Russland krevde land vestover, men forsøkte å soppe en videre utvidelse av USA´s militære posisjoner mot Russland.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.818
    Sted
    Bergen
    vi vet ikke hvem står back hvert nick, her på HiFis eller andre plasser..
    Tror det er meget vanskelig å få folk til å endre syn når man først har bestemt seg. Man ser hva man vil se og argumenterer deretter..
    Og kunnskap er jo hos enkelte fake news
    mens jeg har sannheten som en lirte av seg i en tidligere post i denne tråden
    Jeg liker sånne høflige og tilbakeholdne enkelt personer som har sannheten, slik som hitler, trump putler Xi + + + + +

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.818
    Sted
    Bergen
    Selvsagt ikke. Man starter aldri forhandlinger med å kreve eksakt det man ønsker. Det store spørsmålet er om de forsøkte å stanse invasjonen med å godta et nøytralt Ukraina uten NATO medlemskap. Jeg tror vi vet svaret på det.

Det som også er bevist her er at Vesten/Nato visste at det ble krig om de ikke godtok en Nato utvidelse østover. Det er også et bevis på hva krigen handlet om. Alle vestlige ledere visste hvorfor de gikk til krig. Ikke at Russland krevde land vestover, men forsøkte å soppe en videre utvidelse av USA´s militære posisjoner mot Russland.
    du verden, hvor tar du alt dette fra, hvilke bevis har du egentlig? Noe må det jo være eller er det fritt etter eget hode?

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.468
    Sted
    Liten by

Synsing! NULL FAKTA! Dine oppdragsgivere kan ikke være veldig fornøyd med deg nå...

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.151
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det var en god del folk som sto løpet ut med Hitler også. Det er den samme type folk denne gangen.
    Det minner meg om hva forfatteren A R Moxon skrev her forleden:
    Historians have a word for Germans who joined the Nazi party, not because they hated Jews, but out of a hope for restored patriotism, or a sense of economic anxiety, or a hope to preserve their religious values, or dislike of their opponents, or raw political opportunism, or convenience, or ignorance, or greed.

That word is "Nazi." Nobody cares about their motives anymore.

They joined what they joined. They lent their support and their moral approval. And, in so doing, they bound themselves to everything that came after. Who cares any more what particular knot they used in the binding?
    Et annet sitat fra samme forfatter er en bra oppsummering av putins forhandlingstaktikk.
    Meet me in the middle, says the unjust man.
    You take a step towards him, he takes a step back.
    Meet me in the middle, says the unjust man.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.276

Du forsøker å rasjonalisere det å nekte Ukraina å være uavhengige og fritt velge sine egne allianser, som et hvert annet fritt land. Det samme kan du benytte som argumenter overfor det faktum at Finland har valgt NATO.
    Merk ellers at det tydelig ble formidlet at det var helt uaktuelt å ta Ukraina inn i NATO nå, det var en god del ting som måtte falle på plass først. Hva fremtiden ville bringe ble holdt åpent. Igjen, frie stater velger fritt sine venner.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.468
    Sted
    Liten by
    Løgn på løgn på løgn, oppå skryt av egen person. Null verdt og definitivt ikke noe argument! (gjelder posten over altså)

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.276
    Jeg er realist. I en ideel verden så skulle det ha vært slik ja. Resultatet ser vi nå. Hva hadde vært best?
    Det beste ville være at Russland også angriper Finland, hva ellers?

Dine standpunkter har som konsekvens at den sterkestes rett gjelder i alle saker om uenighet mellom nasjoner.

Mer seriøst: Ikke bare det beste, men det eneste rette, ville være at Russland forholder seg til folkeretten. Det er realisme.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.363
    Sted
    Oslo
    Synsing! NULL FAKTA! Dine oppdragsgivere kan ikke være veldig fornøyd med deg nå...
    Du mener Stoltenberg løy her?

Her er forøvrig listen (fra NRK). Selvsagt skriver de ikke under på alle disse kravene, men man kan forhandle til et resultat som er best for alle for å sikre fred i Europa.

• Nato må stanse sin utvidelse østover. Land som tidligere var del av Sovjetunionen, og som nå ikke er Nato-medlem, skal heller ikke bli det i fremtiden.
    • Nato åpnet for ukrainsk Nato-medlemskap i 2008. Dette må trekkes tilbake.
    • Nato og Russland skal ikke utplassere styrker eller våpen i land hvor de ikke hadde slikt før mai 1997. Det vil bety uttrekning av Nato-styrker fra medlemsland som Polen, Tsjekkia, Latvia, Litauen og Estland.
    • Militære øvelser skal ikke holdes nær grensen mellom Russland og et Nato-land. Dette vil berøre Norge, Estland, Latvia, Litauen og Polen.
    • USA og Russland skal ikke sende marinefartøyer og fly til områder der de kan angripe motparten.
    • Russland og USA skal ikke ha atomvåpen utplassert utenfor eget territorium. Det vil si at USA ikke kan lagre atomvåpen i Tyskland, Belgia, Nederland og Italia som nå.
    • Russland og USA skal ikke utplassere mellomdistanseraketter i områder hvor de kan nå motpartens territorium. Forslaget kan være ment som erstatning for nedrustningsavtalen som partene trakk seg fra i 2019.

Graks

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    530
    Han hadde sikkert vifta med Maga capsen til Putin hvis de hadde invadert Norge.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.381
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hva faen har jøder eller ikke jøder med dette å gjøre?
    Jeg bare holder på sånn som andre her inne i tråden, generaliserer og tillegger meninger.
    Jeg husker når man påpekte hvor åpenbart svekket Biden var og da var det ikke måte på hvor ille det var å stille diagnose via internett. Når det kommer til Trump så er det jo bare å kjøre på med all slags diagnoser. Syns det er dobbeltmoralsk

Jeg syns også det er dobbeltmoralsk å fremheve Putin som verdens største terrorist når alle vet at Benji og idf er de største terroristene av de alle. Og de som støtter Israel (ergo ikke tar avstand fra de som flere her inne man må gjøre ang Trump, enten med oss eller mot oss mentalitet) er typisk blod kristne eller jøder.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.468
    Sted
    Liten by
    Du mener Stoltenberg løy her?

Her er forøvrig listen (fra NRK). Selvsagt skriver de ikke under på alle disse kravene, men man kan forhandle til et resultat som er best for alle for å sikre fred i Europa.

• Nato må stanse sin utvidelse østover. Land som tidligere var del av Sovjetunionen, og som nå ikke er Nato-medlem, skal heller ikke bli det i fremtiden.
    • Nato åpnet for ukrainsk Nato-medlemskap i 2008. Dette må trekkes tilbake.
    • Nato og Russland skal ikke utplassere styrker eller våpen i land hvor de ikke hadde slikt før mai 1997. Det vil bety uttrekning av Nato-styrker fra medlemsland som Polen, Tsjekkia, Latvia, Litauen og Estland.
    • Militære øvelser skal ikke holdes nær grensen mellom Russland og et Nato-land. Dette vil berøre Norge, Estland, Latvia, Litauen og Polen.
    • USA og Russland skal ikke sende marinefartøyer og fly til områder der de kan angripe motparten.
    • Russland og USA skal ikke ha atomvåpen utplassert utenfor eget territorium. Det vil si at USA ikke kan lagre atomvåpen i Tyskland, Belgia, Nederland og Italia som nå.
    • Russland og USA skal ikke utplassere mellomdistanseraketter i områder hvor de kan nå motpartens territorium. Forslaget kan være ment som erstatning for nedrustningsavtalen som partene trakk seg fra i 2019.
    Dette har jeg svart på. De kunne ikke godta alle kravene! De er urealistiske! Og du vet heller ikke hvem som ikke godtok avtalen. Du vet heller ikke hva de forhandlet om og om de forhandlet eller ikke forhandlet. Du synser og mener på høyt nivå uten fakta....

Jeg kjenner at jeg er litt ferdig med deg. Du har rett og slett ikke mere å melde. Du gjentar og gjentar uten å ta til deg noe.

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.276
    Jeg bare holder på sånn som andre her inne i tråden, generaliserer og tillegger meninger.
    Jeg husker når man påpekte hvor åpenbart svekket Biden var og da var det ikke måte på hvor ille det var å stille diagnose via internett. Når det kommer til Trump så er det jo bare å kjøre på med all slags diagnoser. Syns det er dobbeltmoralsk

Jeg syns også det er dobbeltmoralsk å fremheve Putin som verdens største terrorist når alle vet at Benji og idf er de største terroristene av de alle. Og de som støtter Israel (ergo ikke tar avstand fra de som flere her inne man må gjøre ang Trump, enten med oss eller mot oss mentalitet) er typisk blod kristne eller jøder.
    Så å si alle i denne tråden var enige om at Biden aldri skulle stilt til valg i periode 2. Hva er poenget ditt?

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.363
    Sted
    Oslo
    Hvorfor kan ikke helten din fortelle dette til Putin?
    Er jeg plutselig Trump helt nå :LOL:... Jeg er overhodet ikke noen Trump fan. Eller Putin fan! Jeg er fan av fred og fakta :). Noen ganger lyver statsledere, andre ganger snakker de sant. Både de gode og de dårlige. Gode statsledere har jeg vanskelig med å finne for tiden.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    13.366
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Du må finne en annen argumentasjon nå, hvis oss ifra flere kilder enn den ene du klarte og finne.

4) Stadige gjentagelser av samme tema fra samme bruker er ikke tillatt, og kan medføre sletting og eventuelt utestengelse. Dette kan typisk dreie seg om brukere som benytter enhver anledning til å drive propagandavirksomhet for en gitt mening om produkter, løsninger m.m.
    Nå skal ikke jeg uttale meg så mye om HFS sin policy, men mistenker at den regelen ble lagd med hifi-diskusjoner i tankene. Når man først har off-topic og tillater at vi diskuterer politikk er det vel vanskelig å unngå gjentagelser, og vi er antagelig like skyldige på begge sider når det gjelder akkurat det.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    2.397
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Nå skal ikke jeg uttale meg så mye om HFS sin policy, men mistenker at den regelen ble lagd med hifi-diskusjoner i tankene. Når man først har off-topic og tillater at vi diskuterer politikk er det vel vanskelig å unngå gjentagelser, og vi er antagelig like skyldige på begge sider når det gjelder akkurat det.
    Det skal jeg ikke si noe om, men O store ugg ugg har hatt all mulighet til og redigere teksten opp igjennom åra......

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    13.366
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Fantastisk vag og snill kommentar. Når skal han og regjeringen reagere på det som skjer????
    Vis vedlegget 1098902
    Støre har det med å fremstå temmelig uklar, men vi får håpe det er klarere tale på kammerset. Vi kunne gjort det langt dårligere enn Støre, han har i det minste erfaring med og sin styrke i nettopp utenrikspolitikk. Tenk f.eks. en Tonje Brenna eller Sylvi Listhaug som statsminister nå, grøss.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn