Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Oslo
    Du er en klakør. Intet mer. Intet mindre. Personlig finner jeg det forkastelig. I enda større grad nå enn da skjermdumpen min er fra. Trump og Putin prøver å demontere verdensordningen, og du gulper deres talking points. Fy skam.
    Jer er imot det meste av det Trump sier, men er for hans fredsintiativ i Ukraina. Bittelitt nyanser hadde vært fint. Jeg synes deres fremstillinger er vanvittige. Dere fortsetter og fortsetter å si ting som ikke stemmer. Hvis dere klager på ledere som lyver, så ikke lyv selv da hva?

Panama Red

Heartattack & Vine
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    6.569
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    Jer er imot det meste av det Trump sier, men er for hans fredsintiativ i Ukraina. Bittelitt nyanser hadde vært fint. Jeg synes deres fremstillinger er vanvittige. Dere fortsetter og fortsetter å si ting som ikke stemmer. Hvis dere klager på ledere som lyver, så ikke lyv selv da hva?
    Mener du at du formidler den objektive, uangripelige sannheten?

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Oslo
    Mener du at du formidler den objektive, uangripelige sannheten?
    Dette er ikke en krig fra 1400-tallet vi diskuterer om hva som skjedde. Dette er i sanntid og få år tilbake. Vi kan forholde oss til fakta og ikke konspirere. Det er bare å se det fra alle sider og se hele bildet, ikke fra bare et lite vindu.

Et tydelig bilde av galskapen var da han ukraineren som var invitert til debatten sa på direktesendt TV at Russland kom til å angripe et nytt land i Europa. Folk har mistet totalt forstanden. Det er inget annet en en grov konspirasjonsteori. Helt vanvittig! Jeg kunne ikke annet enn å slå av TV´n for jeg regner med det ble stående uimotsagt.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.292
    Nei, jeg er 100% for de baltiske statene. Igjen at dere stiller slike spørsmål er helt vanvittig. Egentlig ganske sykt..
    Neida, det fenomenet du opplever er såpass enkelt som at når alle omkring deg begynner å oppfattes som idioter, da er det på høy tid å se seg litt nøye i speilet. For alle normalt opplyste mennesker, er det lett å se at du har ramlet ned i et eller annet kaninhull, og har fått for deg en del saker det ikke finnes hold for. Om man forsøker etter beste evne å se saken balansert, er det fortsatt slik at Russland fører en angrepskrig som bryter med folkeretten mot Ukraina, og det er fortsatt slik at alle argumenter du mener passer på Ukrainas ståsted, i enda høyere grad kan benyttes mot Finland. Den logiske konsekvens må da være at Russland har rett til å angripe Finland. Og selvsagt de baltiske statene.
    Som gjentatt til det kjedsommelige, hadde Ukraina og Russland inngått avtaler som sikret begges sikkerhet, bortsett fra det faktum at Russland kom på at de heller ville angripe Ukraina, framfor å overholde avtalene som de selv har signert.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Oslo
    Hvis du hadde forholdt deg til fakta, Diskutabel, så hadde det vært mye lettere å diskutere. Du og mange her skriver ting jeg aldri har skrevet og ment. Da er det vanskelig å diskutere og det blir bare et ekkokammer.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.837

Panama Red

Heartattack & Vine
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    6.569
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2
    Dette er ikke en krig fra 1400-tallet vi diskuterer om hva som skjedde. Dette er i sanntid og få år tilbake. Vi kan forholde oss til fakta og ikke konspirere. Det er bare å se det fra alle sider og se hele bildet, ikke fra bare et lite vindu.

Et tydelig bilde av galskapen var da han ukraineren som var invitert til debatten sa på direktesendt TV at Russland kom til å angripe et nytt land i Europa. Folk har mistet totalt forstanden. Det er inget annet en en grov konspirasjonsteori. Helt vanvittig! Jeg kunne ikke annet enn å slå av TV´n for jeg regner med det ble stående uimotsagt.
    Sjeldent har vel dette sitatet passet bedre:

-Selv om tvil ikke er noen sikker indikasjon på at man er smart, så er skråsikkerhet en ganske sikker indikasjon på det motsatte. Lars Fr. H. Svendsen

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.579
    Argentinas president Javier Milei danset med Elon Musk på scenen her forleden. Nå står han midt i en kryptoskandale av dimensjoner. Milei og Trump beundrer hverandre.

Panama Red

Heartattack & Vine
    Ble medlem
    22.08.2009
    Antall liker
    6.569
    Sted
    Fiddler's Green
    Torget vurderinger
    2

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.189
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Historieleksjon, igjen.
    Ved opprettelsen hadde Folkeforbundet 42 medlemmer. Norge ble medlem i 1920.[7]Til sammen 63 land var medlemmer i kortere eller lengre tid. Største antall medlemsland var 58 mellom 28. september 1934 og 23. februar 1935. Nazi-Tysklandmeldte seg ut 19. oktober 1933, og Folkeforbundet hadde ingen sanksjonsmuligheter å møte dem med.

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.463
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Sjeldent har vel dette sitatet passet bedre:

-Selv om tvil ikke er noen sikker indikasjon på at man er smart, så er skråsikkerhet en ganske sikker indikasjon på det motsatte. Lars Fr. H. Svendsen
    Misforstå meg rett, men hvor smart er det å fortsette å fore trollene? Ignorering er den ultimate avvisning, da finner disse figurene fort andre steder å trolle enn på dette forumet.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.292
    Hvis du hadde forholdt deg til fakta, Diskutabel, så hadde det vært mye lettere å diskutere. Du og mange her skriver ting jeg aldri har skrevet og ment. Da er det vanskelig å diskutere og det blir bare et ekkokammer.
    Jeg forholder meg til fakta, og jeg kan underbygge det.
    FN er klare i skyldfordeling i konflikten, samtidig som de også ser Russlands problem med at Ukraina vender seg mot Vestmaktene.
    I 2022 iverksatte Russland en storskala invasjon av Ukraina. Angrepet var et klart brudd på FN-pakten og var dermed ulovlig. I tillegg har krigføringen medført alvorlige krigsforbrytelser.
    At det helt sikkert også har blitt begått overtramp fra Ukrainsk side hadde lett vært unngått, dersom Russland IKKE hadde angrepet, så argumentet om Ukrainas eventuelle forbrytelser er ikke veldig valide, sånn sett.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.502
    Sted
    Liten by
    FN er klare i skyldfordeling i konflikten, samtidig som de også ser Russlands problem med at Ukraina vender seg mot Vestmaktene.

At det helt sikkert også har blitt begått overtramp fra Ukrainsk side hadde lett vært unngått, dersom Russland IKKE hadde angrepet, så argumentet om Ukrainas eventuelle forbrytelser er ikke veldig valide, sånn sett.
    Dessuten, jeg har en bekjent som er ute på slagmarken for å hente ukrainske fanger og har selv vært fange under russiske soldater og det de driver med er rett og slett ondskap på høyeste nivå! De kutter tunger, neser, ører, armer og bein på absolutt alle! Uavhengig av alder. Etterspillene her kommer til å være stygge og lange. Russlands krigsforbrytelser kommer til å gå inn i historiebøkene som de verste noensinne!

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.383
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

kan man bruke samme logikk rundt israel/gaza ? Hamas angrep Israel derfor er ikke argumenter om Israels forkastelige forbrytelser mot små barn og kvinner valide?

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.383
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Argentinas president Javier Milei danset med Elon Musk på scenen her forleden. Nå står han midt i en kryptoskandale av dimensjoner. Milei og Trump beundrer hverandre.

ikke bare det, men de som står bak står også bak Melania meme coinen
    de som putter penger i dette er bra idioter og det fremstår som ren gambling, det er nemlig slik at det finnes noen (innsidere) som kjøper opp mesteparten før den lanseres og dumper det etterpå.
    Coffezilla har en bra video om dette

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.383
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Ta den et annet sted (Palestina og Israel var allerede i "krig")!
    Jeg bare prøver å luke ut dobbeltmoral
    Skulle gjerne skrevet i den andre tråden, men jeg ble bannet derifra fordi jeg kom med litt fakta om hvordan Israel har holdt på siden morgenenes morgen

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.292
    kan man bruke samme logikk rundt israel/gaza ? Hamas angrep Israel derfor er ikke argumenter om Israels forkastelige forbrytelser mot små barn og kvinner valide?
    Sammenligningen halter mer enn bare litt. Utvilsomt var Hamas-angrepet et ekstremistisk angrep, og en brutalt brudd på folkeretten, ettersom det var et overlagt angrep på sivile. Det er ikke til å undres over at Israel måtte besvare dette.
    Men derfra går jo alt galt, og den debatten befinner seg i en annen tråd.

Jeg kjenner ikke til at Ukraina bevisst har gått etter sivile, eller etter sivil infrastruktur i Russland, mens antallet angrep mot sivil infrastruktur i Ukraina er enormt. Jeg kjenner heller ikke til åpenbare brudd på folkeretten fra Ukrainas side, men holder det heller ikke for usannsynlig at det kan ha skjedd.

EDIT: OSSE har dokumentert krigsforbrytelser også fra Ukrainsk side:

Mens mengden krigsforbrytelser, samt karakteren av dem, fra russisk side er astronomiske i sammenligning.

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.292
    Det jeg mente var fakta på det jeg skriver og mener. Ikke tillegg meg meninger jeg ikke har.
    Jeg forholder meg til konsekvensen av din (mangel på) logikk. Du mener ikke at Russland har rett til å angripe Finland og de baltiske statene, men konsekvensen av dine argumenter er at det er like "rimelig" at Russland angriper dem, som at de angrep Ukraina. Og det undrer meg litt at du ikke ser den sammenhengen selv.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Oslo
    Russland hadde ikke angrepet om de hadde fått igjennom sitt krav om et nøytralt Ukraina. At folk synes det er bedre med en krig og forferdelige krigsforbryteleser enn en nøytralt Ukraina er utenfor min forstand. Og derfor har det blitt så massiv propaganda i Vesten for å feie all skyld under et teppe. De er mange som har skyld i krigen, ikke bare Russland.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Oslo
    Jeg forholder meg til konsekvensen av din (mangel på) logikk. Du mener ikke at Russland har rett til å angripe Finland og de baltiske statene, men konsekvensen av dine argumenter er at det er like "rimelig" at Russland angriper dem, som at de angrep Ukraina. Og det undrer meg litt at du ikke ser den sammenhengen selv.
    Nei, krigen i Ukraina handler om Ukraina og deres tilnærming til USA militært. De ville ikke godta at Ukraina blir brukt som en base for USA sin krigsmakt.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.857
    Sted
    Oslo
    Russland hadde ikke angrepet om de hadde fått igjennom sitt krav om et nøytralt Ukraina. At folk synes det er bedre med en krig og forferdelige krigsforbryteleser enn en nøytralt Ukraina er utenfor min forstand. Og derfor har det blitt så massiv propaganda i Vesten for å feie all skyld under et teppe. De er mange som har skyld i krigen, ikke bare Russland.
    Du får det tydeligvis ikke inn i skolten.
    Ukraina var (og er) et nøytralt land, som har vært kontinuerlig under angrep fra Russland .
    Og det kuliminerte med full skala angrepet februar 2022

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.857
    Sted
    Oslo
    Nei, det er ikke sant. Det har aldri vært en fullskala krig heller.
    Oi det hadde jeg helt glemt, det er visst bare en spesiell militær operasjon, som innbefatter rasering av byer og landsbyer, skyttergravkrig ved fronten og vilkårlige rakettangrep over hele Ukraina, mange mot sivile mål.
    Enda godt det ikke er en fullskala krig

Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.502
    Sted
    Liten by
    Nei. Dette har jeg svart på gjentatte ganger. Man forhandler. Russland prøvde å forhandle, men Vesten ville ikke. Det er det Trump setter fingeren på nå.
    Og dette har jeg og andre svart på utallige ganger! Du var ikke ved bordet og aner ikke om og hvordan det ble forhandlet. Kravene var totalt urimelige og det vet du, og det visste Russland. Dette kalles teater og Russland er gode der.

Og med dette er du ignorert. Du har nå bevist at du ikke er interessert i en debatt overhodet, men som de klakørene her inne bare gjentar det samme selv om de er motbevist. Jeg heller nå i retning av at du ikke fortjener lønnen din...

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.890
    Sted
    Smurfeland
    Du får det tydeligvis ikke inn i skolten.
    Ukraina var (og er) et nøytralt land, som har vært kontinuerlig under angrep fra Russland .
    Og det kuliminerte med full skala angrepet februar 2022
    Dette handler nok ikke om hva man forstår eller ikke forstår, men hvilke fakta man velger å ikke anerkjenne for å heller bytte dem ut med sitt eget narrativ, eller det narrativet man har fått tildelt av noen andre. Det er neppe noe poeng i å argumentere videre mot noen som har adoptert en forvrengt virkelighetsforståelse.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.383
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Dette handler nok ikke om hva man forstår eller ikke forstår, men hvilke fakta man velger å ikke anerkjenne for å heller bytte dem ut med sitt eget narrativ, eller det narrativet man har fått tildelt av noen andre. Det er neppe noe poeng i å argumentere videre mot noen som har adoptert en forvrengt virkelighetsforståelse.
    akkurat det du sier der kan gå begge veier, vi tar alle et narrativ fra noen andre.
    Det sagt, så er vel ingen av sidene interessert i krig/at folk skal dø.
    Nå er vel heller spørsmålet om man skal gi opp noen prinsipper for å unngå at flere skal dø og det er der diskusjonen bør ligge.
    Det egentlig ingen andre enn de som er direkte i krig som bør bestemme dette, dvs ikke oss her på forumet eller ukrainere (eller russere) som har flyktet til andre land og sitter der trygt og godt og mener at krigen bør fortsette.
    Eller politikere både i eu og usa

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn