Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.589
    Trump bør få sp
    Merker meg JD Vance i nær alle interjuer han gir og i dette møtet fungerer som spytteslikker. Hvor han ber alle underkaste seg tRump.

Beundrer Zelenskyy som gjentatte ganger forsøker få belyst det egentlige problemet som dem nekter få opp på agenda. Også journalisten som stilte samme spørsmål ble avvist med en tirade av svada. Min konspiratoriske hjerne piper høyt.

Ellers så får Zelenskyy kritikk for ikke møte i dress. Kan jonikke forlange at folk har forsøkt gjøre seg kjent med mannen og hva han står for.

Vis vedlegget 1101681
    Stol mindre på banditter iført hvitskjorte, slips og dress, Putin en av dem.

Fivus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Antall liker
    678
    Torget vurderinger
    2
    «Temperaturen eskalerte for alvor da Zelenskyj påpekte at også USA kan komme til å være sårbare i fremtiden:

– Under krig har alle problemer, selv du. Men du har et vakkert hav og merker det ikke nå, men du kommer til å merke det i fremtiden, sa Zelenskyj.

– Det vet ikke du, glefset Trump.»

Trump glefser om tredje verdenskrig. Zelinskyj hinter om at den neste krigen amerikanerne kommer til å bli involvert i er den andre amerikanske borgerkrigen.

brunBar

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Antall liker
    900
    Sted
    Rogaland
    Apropos Trump gjengens meninger:
    Jeg får av og til youtube recommended I feeden min av Trump supporters. De har et veldig meme- aktig syn, at Trump "eier" reportere og politiske figurer. Ingen form for dypere analyse, helt historieløst, en enkel form for "logikk" som gagner egen agenda. Unyansert.
    Og det blir gradvis verre og verre. Mer rasistisk, mer anti LGBT. De pusher grensene stadig for å få det stuerent.
    Dette begynner å bli farlig.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.555
    Torget vurderinger
    4
    Så jævla narsissistisk, ignorant, nedlatende og nedrig.

I løpet av noen få dager er Vladimir Trump blitt irettesatt av Macron, korrigert av Starmer, og nå åpen krangel på drittungenivå med Zelensky.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.735
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hvis noen var i tvil om hvorvidt tRump, Vance og resten av rottereiret er i lomma på Putin så har de vel nå fått et ettertrykkelig svar.

Veldig overrasket egentlig. Ikke over utfallet, men over at de lot det som åpenbart var et velregissert bakholdsangrep bli direktesendt verden over. De må virkelig leve i troen om at USA kan drite ettertrykkelig i alt og alle uten særlige konsekvenser. Det tror jeg vil vise seg å være en feilsluttning av dimensjoner.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.980
    Torget vurderinger
    1
    Fy faen for et shit-show av Trump i Det Hvite Hus i dag. Jeg øynet en positiv trend tidligere i uka, men dette endte verre enn værst.
    At Zelensky ble emosjonell gjorde ikke saken bedre. Tror han hadde stått seg enda bedre hvis han hadde klart å gjøre gode miner til slett spill.

Forhåpentligvis har han fått tilsagn om økt og rask våpenstøtte fra England, Frankrike og øvrige europeiske land.

• Liker
    Reaksjoner: erk

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.062
    Torget vurderinger
    16
    Putin må være strålende fornøyd, Krasnov leverer.
    Kan ikke skjønne at dette er bra for Putin heller. En avslutning på krigen hvor han beholdt okkuperte områder må vel ha vært ideelt, men hva nå? Russland er tappet av denne krigen og det finnes sikkert vilje i Europa til å støtte Ukraina videre, et Ukraina som er særdeles seige.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.884
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Vi får ta en telefon til Ulf Kristersson og forklare at vi ikke lenger kan stole på at våre F35 vil fungere, og at vi ønsker å kjøpe nyeste versjon av JAS Gripen. Og så får vi bare parkere den amerikanske fregatten og gå for den britiske. Vi kan jo ikke basere oss på amerikanske våpensystemer lenger. Trump og Vance har akkurat bevist at USA ikke lenger er det landet vi har vokst opp med.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.899
    Sted
    Oslo
    Vance sa at det var en ny sheriff i byen.
    Omtrent som dengang i det ville vesten der kveg og tog baronene fikk satt inn sine menn for å støtte deres ambisjoner?

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.900
    Sted
    Bergen
    Vi får ta en telefon til Ulf Kristersson og forklare at vi ikke lenger kan stole på at våre F35 vil fungere, og at vi ønsker å kjøpe nyeste versjon av JAS Gripen. Og så får vi bare parkere den amerikanske fregatten og gå for den britiske. Vi kan jo ikke basere oss på amerikanske våpensystemer lenger. Trump og Vance har akkurat bevist at USA ikke lenger er det landet vi har vokst opp med.
    Nå tuller du fælt
    De mener egentlig ikke noe med det
    Bare en talemåte…
    ..

Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    7.985
    Sted
    Kongsberg
    Skulle gjerne visst hva som foregikk i hodet på Zelensky i disse minuttene. Jeg gjetter noe i retning av: "Hva faen! Er dette folk jeg må forholde meg til?!!" Og dessverre så er det det, og han vet det godt. Innerst inne hadde han nok mest lyst til å klinke til han midt i trynet. Himmel. Jeg ser det for meg :LOL:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.988
    Sted
    Smurfeland
    Skulle gjerne visst hva som foregikk i hodet på Zelensky i disse minuttene. Jeg gjetter noe i retning av: "Hva faen! Er dette folk jeg må forholde meg til?!!" Og dessverre så er det det, og han vet det godt. Innerst inne hadde han nok mest lyst til å klinke til han midt i trynet. Himmel. Jeg ser det for meg :LOL:
    Det var nok noen som satt og håpet litt på at han skulle gjøre det også. Ikke jeg selvsagt, for jeg er mot vold. Men helt sikkert noen.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.344
    Fy faen for et shit-show av Trump i Det Hvite Hus i dag. Jeg øynet en positiv trend tidligere i uka, men dette endte verre enn værst.
    At Zelensky ble emosjonell gjorde ikke saken bedre. Tror han hadde stått seg enda bedre hvis han hadde klart å gjøre gode miner til slett spill.

Forhåpentligvis har han fått tilsagn om økt og rask våpenstøtte fra England, Frankrike og øvrige europeiske land.
    Jeg synes Zelensky gjorde det beste ut av sitt møte med to ignorante idioter. Han forholdt seg høflig, men bestemt og tydelig til sak, og kom ikke med noe av det pisset de to andre eklatante rasshøla lirte av seg.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.851
    Flere som vil ha litt alternativ tenking og oppførsel fra våre politikere
    Han har også sett lyset
    Flere spytteslikkere behøves slett ikke? Det verden trenger er ledere med ryggrad til å stå imot. Bare se på hvordan Google, Meta m.fl. nå gjør endringer som våre samfunn i Europa ikke ønsker. Og det pga en presidentordre gjeldene US.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    5.538
    Sted
    Sunnmøre
    Ukraina er vel fucked uten USAs støtte, og Trump kan trekke seg ut langt raskere enn selv det mest velvillige Europa klarer å mobilisere.
    Alltid klar for å hoppa av i svingen.

Då spørst det om den europeisk støtta som er lova kan vera tilstrekkeleg til å halda frontlinja, og kva Putin gjer no.

Det er klart at ein «fred» må forhandlast fram med Ukraina, så då spørst det korleis Putin (evt via USA) vil leggja press på Europa. Eller om Musk td skrur av Starlink, og vonar det kan gje Moskva ein dytt.

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.344
    Fullstendig og bred enighet gjennom det politiske spekter i Norge, i det minste. Fra venstre til høyre kjenner man igjen åpenbare rasshøl når man ser dem i fri utfoldelse:

Ingen kan vel si at vi ikke har bruk for USA i disse tider, men faen skal vite at slike folk skal vi uansett ikke jobbe i lag med, de skal vi jobbe i mot. Og så må vi snarest mulig vokse med oppgaven, og vende USA ryggen helt til de eventuelt får noen tenkende mennesker på jobb igjen. Det blir ikke denne uka.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.490
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Si det. Antonov er et ukrainsk firma, forresten.

Uansett, det virker som muskovittene skriver febrilsk på nye talepunkter nå. Hele harangen om at «amerikanerne vil krige til siste ukrainer» er passé og må skrives om, dog ikke slik at trump fremstår som større helt i eventyret enn putin selv. Jeg tipper mange av trollene snart gjenoppstår som EU-motstandere.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.727
    Sted
    Holmestrand
    Kan ikke skjønne at dette er bra for Putin heller. En avslutning på krigen hvor han beholdt okkuperte områder må vel ha vært ideelt, men hva nå? Russland er tappet av denne krigen og det finnes sikkert vilje i Europa til å støtte Ukraina videre, et Ukraina som er særdeles seige.
    Å ødelegge USA/vesten som vi kjenner det er antagelig verdt nesten hva som helst for putler?

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.727
    Sted
    Holmestrand

" styremedlem i Foreningen for alle konservative studenter " -- alternativ virkelighetsforståelse på sitt beste...
    Med ungdomstida på 70-tallet får jeg grøsninger av å høre om « Foreningen for alle konservative studenter»

Fivus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Antall liker
    678
    Torget vurderinger
    2
    I’m not aligned with Russia, or Ukraine, I’m aligned with the world! = jeg er bare for fred!

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    374
    På spørsmål om hvilket budskap de mener Trump sender til det ukrainske folk, sier han:

– Trump har ingen empati. Den type folk som er født med sølvskje i munnen, de ... Hvordan kan man stole på dem. Han er en kriminell, hva i alle dager vet han, sier han og svarer seg selv:

– Han vet ingenting.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    42.490
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Med ungdomstida på 70-tallet får jeg grøsninger av å høre om « Foreningen for alle konservative studenter»
    Jeg var selv formann i Trondheim Konservative Studentforening dengang da, første konservative redaktør i Under Dusken siden kulturrevolusjonen, og jeg undres fælt på hva dette er for noe rart.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn