Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fivus

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Antall liker
    679
    Torget vurderinger
    2
    At Zelensky ble emosjonell gjorde ikke saken bedre. Tror han hadde stått seg enda bedre hvis han hadde klart å gjøre gode miner til slett spill.
    Hva tenker du han kunne gjort bedre? Jeg leste gjennom transkripsjonen, og ble egentlig ganske overrasket over hvor konkret og håndfast han svarte fortløpende på harangen. Vil gjette det var forberedt for en slik situasjon.

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.884
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Dagsavisen har en god kommentar;

Bl.a.
    Strategien var åpenbar. Zelenskyj skulle ydmykes foran amerikanske medier. Det var en felle som skulle klappe sammen og gi bølla Trump en PR-seier. Jeg nekter å tro at dette patetiske opptrinnet var tilfeldig.

Og dette:
    Om det ikke var det før, så er det nå helt klart: Europa må stille opp for våre naboer i øst, som om det gjelder vår egen frihet og liv. Norske milliarder må gis bort i stort antall, investeres i ukrainsk forsvarsevne mot russisk aggresjon. Selg Tesla-aksjene. Hvis ikke Putin stoppes, vil mørket bre seg videre inn over Europa.

USA kan ikke lenger stoles på, og tilliten mellom Europa og Trumps regime er langt på vei borte. Vi står alene nå. Med skjebnen i egne hender.

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    374
    Lindsey Graham: – Jeg har aldri vært mer stolt av presidenten

Den amerikanske senatoren Lindsey Graham roser president Donald Trump på en pressekonferanse.
    – Jeg hadde håpet at mineralavtalen skulle bli signert, sa han.

Han omtaler resultatet etter dagens møte mellom de to presidentene som «fullstendig katastrofe».

Han sier han rådet Zelenskyj til å signere avtalen.
    – Noen har spurt meg om jeg nå er flau over presidenten. Jeg har aldri vært mer stolt, sier han.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.255
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    ^ ^ Ikke denne karen, nei... men det som slår meg sterkest er alle galningene har omgir seg med, hvis fremste kvalifikasjoner er at de er minst like eller helst mer gale - enn sjefsgalningen...øvrige kvalifikasjoner er det vel heller dårlig med.....
    Noen påstår at Il Drumpf har en strategi bak det han foretar seg... No Way!!!

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    12.345
    Måtte vel være de som løpet Putins ærend, enten bevisst eller som nyttige idioter.
    Vi har jo sett et par outrerte eksempler på slike også i denne tråden.
    Spør man folk på gata om de er for eller mot fred, blir vel ikke svaret så veldig overraskende, men spørsmålet er på den annen side overmåte dumt.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.738
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4

Når noen får overstrømmende ros av Lindsey "Lickspittle" Graham så vet man instinktivt at det enten er snakk om en amoralsk drittsekk av dimensjoner eller at Lickspittle har noe å tjene på det personlig. En mer ynkelig amøbe er det vanskelig å se for seg.

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.491
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Tror det er lite å hente på å følge med på interne forhold i USA. Nå må man få de store som Tyskland, England, Italia og Frankrike opp og gå. Få fart på industripumpa og tale med en tunge. Er en skam at vi står utenfor og ser inn i Europa.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.849
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

Den amerikanske senatoren Lindsey Graham roser president Donald Trump på en pressekonferanse.
    – Jeg hadde håpet at mineralavtalen skulle bli signert, sa han.

Han omtaler resultatet etter dagens møte mellom de to presidentene som «fullstendig katastrofe».

Han sier han rådet Zelenskyj til å signere avtalen.
    – Noen har spurt meg om jeg nå er flau over presidenten. Jeg har aldri vært mer stolt, sier han.
    Spyttslikkere: Les og lær.

• Liker
    Reaksjoner: JMM

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    3.853
    Når noen får overstrømmende ros av Lindsey "Lickspittle" Graham så vet man instinktivt at det enten er snakk om en amoralsk drittsekk av dimensjoner eller at Lickspittle har noe å tjene på det personlig. En mer ynkelig amøbe er det vanskelig å se for seg.
    Helt enig, fyren er en slimål som man bare kan undre seg hvordan klarer bli gjenvalgt på redelig måte. Men jeg mener Graham er en av dem som tidligere har vært lydhør når det gjelder å gi Ukraina støtte? Så hvilken skrutvinge har tRump creewe satt ham i?
    I februar 2025, under Munich Security Conference, foreslo Graham at Ukraina skulle få en rask tilgangsordning til NATO som en sikkerhetsgaranti i tilfelle en ny russisk invasjon. Han foreslo at dersom Russland skulle angripe Ukraina igjen, skulle Ukraina automatisk bli medlem av NATO.

Armand

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Antall liker
    7.985
    Sted
    Kongsberg
    Jeg spurte nettopp "chatGPT o3-mini-high" som skal være en dypere tenkende versjon følgende:
    Hvem er det som sprer mest misinformasjon i amerikansk politikk? Gi meg topp 10 navn.

Den sto og tenkte litt og vurderte om det var lurt å svare før den kom med følgende liste, med en kjent kar på topp.

• Donald J. Trump – Tidligere president, som gjentatte ganger har kommet med påstander som faktasjekkere har avvist som uriktige eller villedende.
    • Alex Jones – Konspirasjonsteoretiker og grunnlegger av Infowars, kjent for å spre usannheter og spekulative fortellinger.
    • Tucker Carlson – Fox News-programleder som ofte fremmer kontroversielle og omdiskuterte påstander.
    • Sean Hannity – En annen fremtredende Fox News-programleder som har blitt kritisert for å gjenta og forsterke misvisende informasjon.
    • Laura Ingraham – Programleder med en stor plattform som gjentatte ganger har blitt anklaget for å formidle feilaktige eller fordreide fremstillinger.
    • Mark Levin – Radiovært og konservativ kommentator som ofte blir trukket frem i debatten om spredning av misinformasjon.
    • Rush Limbaugh – Selv om hans mest aktive periode var før han gikk bort i 2021, var han en svært innflytelsesrik figur som mange pekte på som en betydelig kilde til misvisende påstander.
    • Marjorie Taylor Greene – Kongressmedlem som har vært involvert i flere kontroverser og ofte assosieres med spredning av konspirasjonsteorier og usannheter.
    • Steve Bannon – Tidligere rådgiver og strateg, knyttet til flere kontroversielle narrativer og spredning av alternative fakta.
    • Candace Owens – Kommentator som også ofte blir trukket frem i diskusjoner om misinformasjon, med særlig vekt på hvordan visse budskap framstilles.

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.037
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Europa bør forene seg, kaste alle amerikanere hjem og svare med samme økonomiske politikk som donald duck kjører. Vi vet alle hvem som da vil kjenne svien best på pungen - and it ain’t gonna be us
    Så får han nok å styre med der hjemme, slik at han ikke har tid til å føkke det til for resten av verden!

mvh
    Proffen

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.117
    Sted
    Bartistan
    Om vi zoomer inn på forsvar og høytstående militære - noen må da ta sin konstitusjonelle ed alvorlig og... øøøh... snakke sammen, ville jeg tro?
    Hvilke personer/verv/roller kunne pr. nå tenkes å stå imot dette takraset av vett- og ryggradsløse egoer om den pågående idiotien skulle gå for langt, og Putin/fascistvennlige ordrer utstedes?
    Hvem besitter ryggrader av annet enn overkokt spaghetti?

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.738
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Så hvilken skrutvinge har tRump creewe satt ham i?

Det er nok et helt enkelt valg: enten stiller du opp for oss når vi outsourcer USAs utenrikspolitikk til Putin, eller så stiller vi en motkandidat i din egen stat ved neste valg og du mister stolen din i senatet.

Altså et valg mellom ryggradsløst forræderi og en slutt på å kunne melke stat og donorer for penger og makt. Et særdeles enkelt valg for en fyr som ham.

Antoine

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Oslo
    Sirkus. En klovn/forretningsmann og en komiker. Ingen av dem gjorde noen god figur for å si det mildt. Mange har skyld, mange lyver.

Alabama

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.02.2023
    Antall liker
    16
    Sted
    Skåla
    Vi må alle forstå at i Trumps hode er begrepet "til fellesskapets beste" bare noe som virker til fordel for ham selv og til nød hans innerste krets, ikke noe annet.

I Trumps forvridde hode er diplomati og samarbeid bare en latterlig floksel skapt av venstrevridde, tøvete sosialister som har et mål om å dele godene med hverandre.

For ham er fred noe som i beste fall kan selges, eller omsettes i klingende mynt, for hvis begrepet fred ikke har en valuta i dollar, er den totalt uinteressant.

Trump som fredsmekler, ærlig talt folkens, tygg på den! Nei, han er ikke av slikt format, der mangler han både klokskapen og den intellektuelle tyngden som må til.

Kort fortalt; på diplomatiets arena er det ikke rom for ha en forbannet kødd som skyter på måfå fra hofta og som forøvrig er en mester på skivebom. Fredsmekling er for voksne, ikke for en pubertal narsissist.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.738
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hvilke personer/verv/roller kunne pr. nå tenkes å stå imot dette takraset av vett- og ryggradsløse egoer om den pågående idiotien skulle gå for langt, og Putin/fascistvennlige ordrer utstedes?
    Hvem besitter ryggrader av annet enn overkokt spaghetti?

Vanskelig å se hvem som skulle kunne stikke reelle kjepper i hjulene for den fascistiske overtakelsen og alt den måtte medføre. Administrasjonen er håndplukket, høyesterett har gitt ham lov til å gjøre akkurat hva han vil og så langt er det ingenting som tilsier at han vil rette seg etter andre domstolers avgjørelser overhode. På den andre siden av rommet er Demokratene i praksis stille som graven, uten noe som ligner på en enhetlig strategi for å motarbeide salget av eget land til Putin.

Happy days.

Sist redigert:

Kvad

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    66
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    3
    Siste avsnitt fra en artikkel i Economist (betalt):
    At the end of the shouting match, Mr Trump quipped, “This is gonna be great television.” The president of Ukraine scowled as he sat with his hands clasped. Mr Vance smirked. His work was done.

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.117
    Sted
    Bartistan
    Vanskelig å se hvem som skulle kunne stikke reelle kjepper i hjulene for den fascistiske overtakelsen og alt den måtte medføre. Administrasjonen er håndplukket, høyesterett har gitt ham lov til å gjøre akkurat hva han vil og så langt er det ingenting som tilsier at han vil rette seg etter andre domstolers avgjørelser overhode. På den andre siden av rommet er Demokratene i praksis stille som graven, uten noe som ligner på en enhetlig strategi for å motarbeide salget av eget land til Putin.

Happy days.
    Greit det men du overså zoomlinsa i starten der

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.184
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Man kan jo virkelig lure på hvorfor deres moral har tatt en 180° vending.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn