Da har jeg hatt gleden av å ha EVO100 dac i hus noen uker, og tenkte jeg skulle dele litt inntrykk i tråden ,
Kan starte med det som var kanskje den viktigste grunnen til at denne sto øverst på en kort liste over kandidater,
synergien med andre Primaluna produkter, den er helt klart til stede.
Neste viktige punkt var å komme så nærme som mulig en Analog lyd gjengivelse, innfrir til de grader på det punktet.
Sist jeg handlet en god dac var dette også viktig og jeg gikk for dac fra Ear Yoshino, den gang var den regnet som en av
de mest analog lydende på markdedet i min prisklasse og kanskje litt over også.
Fullt EAR oppsett den gangen og synergi effekten var der, ,em etter å ha hatt EVO100 en stund, så mener jeg
at denne er bedre på dette punktet med ganske stor margin ,,,,
En annen ting jeg mener EVO er bedre på er effekten av tube rolling, sjelden opplevd såpass forskjell på en kilde ved å bytte
2 sett signal rør, i tillegg så kan den bruke to forskjellige typer likeretter rør, som også endrer lyden
5R4 gir en varmere gjemmgivelse enn 5AR4, men har ikke testet NOS 5AR4 så det er sagt.
Vil ta med en liten detalj til, jeg/vi spiller nå musikk hver dag og det er det lenge siden jeg har gjort, bruker faktisk
også dac innimellom ved film/sport/tv serie også da lyden fra to kanaler via Primaluna gruser flerkanals oppsettet
Er du ute etter en ren dac, uten pre og hodetelefon utg, så anbefaler jeg denne på det varmeste
hvis du er ute etter en analytisk Dac, kikk videre, vil du ha en som drar deg inn i musikken, og gjør at du har lyst til å høre
alle typer musikk, å høre gamle favoritter på en helt ny måte, sjekk denne ut
trekk fra en del fordi jeg ikke klarer å være objektiv, men liker du analog lyd, tuberolling(spiller veldig bra med irginal rør også, bedre enn evo300 sine org) så ta en lytt på denne