ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    251
    Torget vurderinger
    16
    Lyngen skrev:
    toref skrev:
    Lenge har jeg tenkt at grunnen til at kompleks og aggressiv musikk mangler driv kan ha med "overskuddet" til høyttaleren å gjøre.
    Hva tror du mangel av "overskudd" skyldes? Kan det være en bi-effekt av at de er tunet til å gå lavt frekvens i forhold til størrelsen? Det er endel som mener ProAc mangler litt hurtighet og PR&T i bass, men jeg tror du kan ha rett i at det først og fremst opptrer når musikken blir kompleks og hurtig. Men er andre merker bedre på dette området? Synes dere at hard rock ikke passer ProAc spesielt bra?
    Det er en del høytallere som takler hard rock bedre. men når det er sagt så får du en helt herlig presentasjon av inspillingen (hard-rock) som jeg ikke har hørt på andre høytallere. Da snakker jeg spess. som klang og balanse i lydbidet. Jeg vil også si at bassen er helt utrolig detaljert på hard rock. Men kan kan savne selve trøkket, som en del andre høytallere har. Vil også si at det finnes mer dynamiske høytallere på markedet, som da vil gi hard-rock det ekstra trøkket det ofte trenger. Det med mange elementer kan sikkert hjelpe, man da mister man fort balansen i lydbildet. Jeg har ikke hørt en høytaller men mange elementer til under kr 50000,- som kan levere 100% balansert lyd.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Ja,selv SPUTNIK får punch i bassen med Rega Saturn :D

    Drømmen ville vel vært Estoric cd spiller, Cary forforsterker, DP effekt og Proac D100 i et ny STOR enebolig på Krinsjå i Oslo :p
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Hey hey... :D

    Takker for utfyldende svar. Med rock/hard rock burde vel anlegget ideelt sett overdrive bass endel tror jeg.
     
    O

    OldBoy

    Gjest
    toref skrev:
    Lyngen skrev:
    toref skrev:
    Lenge har jeg tenkt at grunnen til at kompleks og aggressiv musikk mangler driv kan ha med "overskuddet" til høyttaleren å gjøre.
    Hva tror du mangel av "overskudd" skyldes? Kan det være en bi-effekt av at de er tunet til å gå lavt frekvens i forhold til størrelsen? Det er endel som mener ProAc mangler litt hurtighet og PR&T i bass, men jeg tror du kan ha rett i at det først og fremst opptrer når musikken blir kompleks og hurtig. Men er andre merker bedre på dette området? Synes dere at hard rock ikke passer ProAc spesielt bra?
    Jeg tror nok litt av forklaringen er dette ja, at refleksporten er kalibrert for å gi avrunding veldig langt nede i frekvens på ProAc (ca 20Hz antakelig). Jeg har ikke sett noen målinger på ProAc, så dette er kun basert på hva jeg tror. Bassporten på D80 er et digert rør! Mine B&W804S hadde doble 6 1/2 toms basselement som jobbet mellom 38 og 350Hz. Det er stor forskjell på 20Hz og 38Hz. Og desto større spekter man forventer at elementet jobbet i, jo mere "jobb" må det også gjøre. Men på den annen side, dette gjør at ProAc leverer "hele pakka" men på en muligens noe snill måte.

    Forøvrig synes jeg at hard rock fungerer veldig bra på ProAc. :)

    Mvh
    Jeg tror at dette ikke er bare litt av forklaringen, men hele forklaringen. Akustikkens lover er ikke lette å lure. Man kan ikke få i pose og sekk. Tøyer man grensene for dypbass via bassrefleks, slik som ProAc gjør, går det på bekostning av presisjon og dynamikk.

    Når det er sagt, må jeg tilføye at det er ganske utrolig hva ProAc får ut av høyttalerne sine. Med kraftig elektronikk på den stramme siden kan man dessuten kompensere litt, men ikke fullt ut, for måten ProAc utnytter bassrefleks på.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    OldBoy skrev:
    Tøyer man grensene for dypbass via bassrefleks, slik som ProAc gjør, går det på bekostning av presisjon og dynamikk.
    Jeg synes da ProAc har god dynamikk og presisjon med mesteparten av min musikk. Men er det når de får "for mye å gjøre" at det går utover dynamikk/driv/hurtighet? Jeg har sjelden brukt veldig krevende rock på demoer med andre merker så jeg har for lite erfaring med HiFi & Hard rock.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Lyngen skrev:
    OldBoy skrev:
    Tøyer man grensene for dypbass via bassrefleks, slik som ProAc gjør, går det på bekostning av presisjon og dynamikk.
    Jeg synes da ProAc har god dynamikk og presisjon med mesteparten av min musikk. Men er det når de får "for mye å gjøre" at det går utover dynamikk/driv/hurtighet? Jeg har sjelden brukt veldig krevende rock på demoer med andre merker.
    God dynamikk og presisjon er jo temmelig svevende begreper. Det kommer helt an på hva man sammenligner med. Dernest har høyttalere forskjellig evne til å spille ukomprimert på høye volum. Noen komprimerer tidlig, andre har mer "headroom". I tillegg har akustikken i rommet, i tillegg til elektronikken da, veldig mye å si for hvordan man opplever dynamik og presisjon fra en høyttaler. De merkene som jeg assosierer med best dynamikk er JBL og Tannoy. Ellers blir jo Klipsh trukket fram titt og ofte i denne sammenhengen. Men jeg har ikke hørt høyttalere innen mitt budsjett enda som er mer "komplett" enn de jeg har nå (på alle de parameterne som jeg setter pris på i en høyttaler).

    Men når det er sagt er det utrolig hvor mye man kan få ut av en gitt høyttaler så lenge man er villig til å jobbe med å gi den best mulige arbeidsvilkår. Akustikk, plassering og forsterker er gode utgangspunkt... :)


    Mvh
     
    O

    OldBoy

    Gjest
    Lyngen skrev:
    OldBoy skrev:
    Tøyer man grensene for dypbass via bassrefleks, slik som ProAc gjør, går det på bekostning av presisjon og dynamikk.
    Jeg synes da ProAc har god dynamikk og presisjon med mesteparten av min musikk. Men er det når de får "for mye å gjøre" at det går utover dynamikk/driv/hurtighet? Jeg har sjelden brukt veldig krevende rock på demoer med andre merker så jeg har for lite erfaring med HiFi & Hard rock.
    God presisjon og dynamikk...jo...Det finnes imidlertid høyttalere som har enda mer smekk og presisjon enn ProAc. Men som ikke går fullt så dypt, størrelsen tatt i betraktning.

    Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier om å "få for mye å gjøre". Tror det gjelder (nesten) alle høyttalere, det.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ja, har spilt mere hardt 8) og savner litt råskap/eksplosivitet i bass/øvre bass i denne sjangeren men så er det det eneste negative jeg har å si om disse flotte høyttalerne. Det var forresten mitt alle første inntrykk av D15 hos konkurs rammende Norsk Lyd og Bilde. Meget god høyttaler men passet best til akustisk/vokal tenkte jeg. Men er det ikke nettopp det Stewart Tyler har konstruert dem for? Mahlers 8´ende? Kan tenke meg han er mest opptatt av klassisk, vokal, akustisk og jazz. Mitt mål var å finne komponenter som yter best på disse sjangerne. Hadde jeg valgt primært for rock hadde jeg nok hatt en annen signatur. Råere høyttalere og ikke high-end spiller. Jeg mener ikke at de spiller rock dårlig bare at det finnes enda bedre kandidater. Men vel, uansett er noen minutter med Rammstein i godstolen nok for min del :). Kan heller spille hele plate mens husrengjøringen taes. Electronica synes jeg derimot de spiller meget bra. Men fra D38 er det kanskje andre boller? Har ikke hørt dem på rock.

    Drømmen hadde vært å hatt eget lytterom for referanse anlegg og et ordenlig rocka anlegg i stua (eller omvendet?) :D. Før basillen kom tilbake spilte jeg mest rock men med bedre anlegg har sansen for roligere musikk økt betraktelig :D. Men interessen for klassisk har jeg hatt lenge.

    Hva spiller dere mest av?
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Jeg tror dynamikk er noe som gavner alle musikk genrer. Både på mikro- og makronivå. For det er dynamikken som til en stor grad bestemmer om vi tolker det vi hører som troverdig og ekte. Nå har jeg ikke hørt andre ProAc modeller enn mine egne, og fra de synes jeg selv at mange typer musikk gjengis _troverdig nok_ til at man slapper av og slutter å tenke på det.

    Men så er det naturligvis grenser for hvor høyt volum og hvor kompleks musikk en gitt høyttaler takler bra. Jeg tror at f.eks. en troverdig gjengivelse av Mahlers 7., som jeg har hørt fremført av stort orkester, vil kreve vel så mye av anlegget som Nirvanas "Nevermind". Nå er det jo også en vurdering å ta da, om man virkelig ønsker en troverdig gjengivelse av en symfoni i stua... Et fulltallig symf. orkester kan spille skikkelig høyt... :)

    For min egen del så har ProAc ført til at jeg hører på veldig forskjellig typer musikk igjen. Jeg synes ikke at de favoriserer eller diskriminerer noen spesiell type musikk.


    Mvh
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Jeg syns ProAc spiller all musikk på en veldig god måte :)
    Derfor jeg kjøpte ProAc etter flere lytterunder. . .
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Hehe, jeg kan tenke meg at D100 spiller bra ja. ;D Sammenlignet du den med f.eks. D80? Hvilke andre høyttalere sammenlignet du med?

    Mvh
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Det var ikke ProAc D-100 som var utgangspunktet mitt da :)
    Men mer D38 ;D
    Satt egentlig på vent jeg, og skulle spare, men så kom jeg over D100 brukte, først en gang...så gikk de videre,så skulle han andre som "fikk" dem bytte dem tilbake,men så gikk ikke det,så da fikk jeg kjøpe dem.

    Men D-38; B&W ,JBL 260 og array,Dynaudio flere stk,sa audio++
    Høyttalere i 20-80.000,- kr klassen.
    ProAc D-38 spilte jevnt over best av disse over.
    Syns den gikk dypt og fint,dynamikk, og ett lydbilde som jeg likte.
    Dog syns jeg at den hadde litt lite trykk nederst, så jeg grublet litt på en sub som ett suplement.
    Eller en større ProAc brukt, dog hadde jeg aldri hørt hverken D80 eller D100 da jeg kjøpte mine brukt :eek:
    Jeg stolte på mitt inntrykk av De andre i ProAc serien. (har hørt på alle)

    Men det har gått fint til nå ;D
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Ja, har hørt skryt av den kombinasjonen før. Var det dette du hadde tidligere flinkgutt?
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har hatt Proac (først D25 og nå D28) i nesten et år nå og er meget fornøyd. Jeg har i tiden med Proac lyttet veldig mye til musikk isteden for til ulyder og mangler med utstyret (som jeg gjorde før med B&W N803). Som nevnt tidligere bruker jeg Accuphase utstyr sammen med Proac og det er en meget god kombinasjon.

    mvh,
    OS
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Accuphase ja - oser jo kvalitet av de produktene. :) Har du testet annen elektronikk på de?

    Først på programmet står flere akustikk tiltak i stua, men med tiden kunne jeg tenkt meg å teste heftigere elektronikk enn 4B-SST på D80-ene. Noen som har hørt de tyngre Krell modellene på ProAc? Evo-302 ser temmelig sprek ut.

    Mvh
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    toref skrev:
    Ja, har hørt skryt av den kombinasjonen før. Var det dette du hadde tidligere flinkgutt?


    Nei, kjørte ProAc sammen med Proton, Nachamichie, Electrocomp., Luxman, Krell og Chapter Audio, men Cary (Jeff Rowland) er en meget god match til ProAc, og angrer faktisk på at den kombinasjonen ikke er utprøvd "hjemme". Over lengere tid!

    Har hatt fire forskjellige ProAc modeller, og har faktisk vært fornøyd med alle sammen?
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Det kan jeg tenke meg! :) Denne er vel litt av et råskinn - med heftige reserver og solid konstruksjon? Er det noe du savner fra den? Testet du mye annet før du endte opp med X250-en?

    Mvh
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Har testa noe et par krell ;D pluss cary 211 bra saker det , men er super nøgd med passen , vis økon gir plass ønsker jag noe større fra pass 600 eller 600,5 monoblokker ;D ;D de har jeg trua på.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Med Pass X600 eller X600.5 så snakker vi om temmelig kraftige saker ja... ;D Mener du at R5-ene trenger såpass med "spark i baken" for å spille optimalt altså? Hvilke Krell-er testet du forresten?

    Mvh
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Krell og ProAc er ikke noen optimal løsning! Dette iflg. imp. av både Krell og ProAc.

    Det virker som det blir litt hardt?, men har ikke hørt den nye evol. serien 8)
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Vel, ikke godt å si på forhånd, uten å ha hørt en gitt kombinasjon. Bryston er heller ikke kjent for å være pudding - men med fornuftig demping av stua ble dette en fin kombinasjon. Ryktene vil visst ha det til at Evo-serien er mer forfinet oppover i diskanten sammenlignet med de eldre FPB sakene. Men det frister uansett å få hørt noe av de tyngre Krell sluttrinnene. Det er ikke mange andre enn Krell og Pass Labs som leverer sterke strømforsyninger for tiden later det til?

    Mvh
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    toref skrev:
    Med Pass X600 eller X600.5 så snakker vi om temmelig kraftige saker ja... ;D Mener du at R5-ene trenger såpass med "spark i baken" for å spille optimalt altså? Hvilke Krell-er testet du forresten?

    Mvh
    Har prøvd FPB 600 å 300R Funker bra men pass er en bedre kombo r5ene .x250 gjør en glimmrende jobb sammen med proac , men noen påstår hardnakka at monoblokker er tingen . Kunne jo sikkert hvert morro med storebroren til den jeg har x350 eller x350,5 store gode beist ;D
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Bare en liten hilsen: Var innom hos Tor / Lyric i dag for å uttrykke tilfredshet med Bryston 7 B SSt og Proac
    D 80. Fikk lyttet til Cary 05, Cary Sacd og Bryston 28 B SST !! Disse nye monoblokkene fra Bryston er bare
    helt utrolige i både bass og oppover i tonespekteret !! Fikk nesten lyst til å opppgradere mine 7B til 28 B.
    Hørte på dem på Proac D 28. Glimrende ! Men så er jo prisen deretter!
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Hva likte du bedre med X250 vs. FPB forresten?

    Joda, selv X350.5 er en kraftplugg. Leste testen på denne på hifi4all.dk - de forteller om 4KVA strømforsyning. Burde håndtere lave impedanser i bassen brukbart... BT her på sentralen testet denne på AP Avanti forøvrig. Hegel H200, som var passelig sterk sammen med B&W804S som jeg hadde før, hadde 800VA... ;D

    Mvh
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Gi meg gjerne et hint om du skal skifte ut 7B-SST blokkene dine O.P.K. ;)

    Ser for meg at 28B-SST er en smule overdrevet på D28?

    Mvh
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    D 28 var de eneste som sto i butikken til Tor. Men til mine egne D80 eller til D 100 vil nok
    28B SST passe helt utmerket. Forresten: Endelig en test av de store Proac. D 100 er testet
    i tyske Audio nr. 8, aug. 2007 med meget bra resultat,selvsagt. Men fremdeles ingen tester
    av D 80 ! Jeg hører at Tylor hos Proac er ikke interessert i å låne ut produktene sine til tester.
    Så da så, ifølge Lyric.

    Mvh
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    toref skrev:
    Hva likte du bedre med X250 vs. FPB forresten?

    Joda, selv X350.5 er en kraftplugg. Leste testen på denne på hifi4all.dk - de forteller om 4KVA strømforsyning. Burde håndtere lave impedanser i bassen brukbart... BT her på sentralen testet denne på AP Avanti forøvrig. Hegel H200, som var passelig sterk sammen med B&W804S som jeg hadde før, hadde 800VA... ;D

    Mvh
    Passen passer bedre inn i systemet mitt så flinkgutt er nok inne på noe . x250 virker mer musikalsk i mine ører da , har vel noe med smak å behag å gjøre . Er du i nærheten av porsgrunn noen gang så ta turen innom for en kaffe å en lytt ;D
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Takk for det X-250! Var nær ved å skrive X-350 i stedet.. ;) Ditto, er du er nærheten av Trondheim får du komme innom.

    Mvh
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    O.P.K. skrev:
    D 28 var de eneste som sto i butikken til Tor. Men til mine egne D80 eller til D 100 vil nok
    28B SST passe helt utmerket. Forresten: Endelig en test av de store Proac. D 100 er testet
    i tyske Audio nr. 8, aug. 2007 med meget bra resultat,selvsagt. Men fremdeles ingen tester
    av D 80 ! Jeg hører at Tylor hos Proac er ikke interessert i å låne ut produktene sine til tester.
    Så da så, ifølge Lyric.

    Mvh
    Jeg fikk aldri noe svar på henvendelsen til ProAc vedr. tester av D80. Ikke at jeg er så nervøs for utfallet akkurat, men det kunne vært interessant å sett målinger på dem.

    Du har ikke tenkt å låne med deg et par 28B-SST du da? Høres ut som du bor i nærheten av Lyric? For min del blir det endel pes med frakt opp og ned - dersom jeg bare skal låne vel og merke... Hm, jeg får vel se an hva neste års budsjett tillatter av krumspring på hi-fi fronten. Dette året har allerede vært ganske friskt, med oppgradering av høyttalere og effektforsterker. ::)

    Mvh
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.473
    Antall liker
    1.587
    Torget vurderinger
    29
    Venter nå på mine første ProAc høyttalere, Response 1.5. Kjøpte de på bruktbørsen her på Hifisentralen. Er det noen som vet hvordan Proac låter med McIntosh? Har en MA6900.
    Mvh Roger
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    39
    Sted
    Trondheim
    Gratulerer med nye høyttalere og velkommen i klubben! Har ikke hørt Response 1.5, men jeg har pratet med flere som sverger til McIntosh sammen med ProAc. Blir spennende å høre hva du synes. :)

    Mvh
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.473
    Antall liker
    1.587
    Torget vurderinger
    29
    toref skrev:
    Gratulerer med nye høyttalere og velkommen i klubben! Har ikke hørt Response 1.5, men jeg har pratet med flere som sverger til McIntosh sammen med ProAc. Blir spennende å høre hva du synes. :)

    Mvh
    Takk for det!!
    Gleder meg. Har kun hørt noen små stativht. fra Proac i lag med sub en gang hos Lyric Hifi i Oslo for et par år siden. Syns å huske at denne lydsignaturen passet meg svært godt. De siste høyttalerene jeg har hatt , Jamo Concert 11 og Dynabel Exact, har jo begge Seas Excel bassmellomtoner, så jeg vet ven sånn omtrent hva jeg har i vente. Synd Concertene mine mest sansynlig blir hentet i dag, for det kunne vært interessant å testet de opp mot hverandre.
     

    slagget

    Medlem
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    33
    Antall liker
    0
    Hei ProAc´s venner.

    Er det noen som har brukt Primare på Proac ? Event. erfaringer ?

    Frank
     
    O

    OldBoy

    Gjest
    slagget skrev:
    Hei ProAc´s venner.

    Er det noen som har brukt Primare på Proac ? Event. erfaringer ?

    Frank
    Jeg har hørt mange kombinasjoner av Primare og ProAc i årenes løp.

    Styr unna! ProAc trenger adskillig strammere og mer detaljert elektronikk enn det Primare kan by på.

    Primares laid-back'e stil passer dårlig til ProAc's laid-back'e stil. Det blir litt for mye av det gode.
     

    slagget

    Medlem
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    33
    Antall liker
    0
    Takker for klar tilbakemelding, da må jeg fortsatte jakten !

    Frank
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    ProAc trenger RØR !

    De er konstruert med henblikk på rør, det er jeg rimelig sikker på. Jeg var lenge svært fornøyd med ProAc + Naim, men nå har jeg lært noe annet. Har hørt de utfolde seg adskillig bedre med rørutstyr.

    ARC eller Cary !
     

    salt_lake

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    153
    Antall liker
    6
    Sjøl bruker jeg e-comp med proac. Det fungerer meget bra. E-comp har vel den rør klangen som enkelte etterspør. Vær ikke redd for at det blir for laid back, det er vel det uanstrengte som er målet?
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    52
    Torget vurderinger
    2
    costello skrev:
    ProAc trenger RØR !

    De er konstruert med henblikk på rør, det er jeg rimelig sikker på. Jeg var lenge svært fornøyd med ProAc + Naim, men nå har jeg lært noe annet. Har hørt de utfolde seg adskillig bedre med rørutstyr.

    ARC eller Cary !
    Har hatt flere ProArc og har gått fra rør til transistor. Kjører nå Mark Levinson på D38 og jeg har aldri hørt ProAc sparke slik i fra seg som nå. Min konklusjon er at ProAc trenger masse strøm, spesielt 4 ohms versjonene for å kunne spille skikkelig dynamisk.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn