U
utgatt60135
Gjest
Hvilken ProAc modell er det snakk om?slagget skrev:Takker for klar tilbakemelding, da må jeg fortsatte jakten !
Frank
Hvilken ProAc modell er det snakk om?slagget skrev:Takker for klar tilbakemelding, da må jeg fortsatte jakten !
Frank
costello skrev:ProAc trenger RØR !
De er konstruert med henblikk på rør, det er jeg rimelig sikker på. Jeg var lenge svært fornøyd med ProAc + Naim, men nå har jeg lært noe annet. Har hørt de utfolde seg adskillig bedre med rørutstyr.
ARC eller Cary ! Jeg bruker kun transistor ting på mine proac å tror neppe proac er kun for rør , har testa rør men tror ikke jeg vil bytte ;D
Test før kjøp er meget viktig ja. Men vær klar over at du ikke får all verden av bass i en såpass liten høyttaler som One SC.slagget skrev:Hei Lyngen.
Har Pre30 + A30.2+CD31. Har "snakket" en del med OldBoy (utrolig trivelig kar) på PM, og føler kanskje at jeg skal tenke meg godt om, og selvf. sett om jeg kan få testet før jeg event kjøper.
Takk, takk!slagget skrev:Hei Lyngen.
Har Pre30 + A30.2+CD31. Har "snakket" en del med OldBoy (utrolig trivelig kar) på PM, og føler kanskje at jeg skal tenke meg godt om, og selvf. sett om jeg kan få testet før jeg event kjøper.
hei, nå mener jeg at proac høyttalere har så mye farging i seg sjøl at valg av kabler blir enkelt.Lyngen skrev:Hvis en farging skulle være ønskelig så er det mange faktorer som spiller inn
det er jeg ikke enig i. det kommer ann på hvilken modell du snakker om.zippo skrev:hei, nå mener jeg at proac høyttalere har så mye farging i seg sjøl at valg av kabler blir enkelt.Lyngen skrev:Hvis en farging skulle være ønskelig så er det mange faktorer som spiller inn
har hatt 2.5 og det var en velsignelse å høre noe annet.
hørte neat på messen og det var av en annen verden.
jeg fikk en vanvittig aha opplevelse, da jeg prøvde 2*30 watt rør-forsterker på D25. For det første har jeg vel ikke hørt dem spille med sånn påndus (trøkk) og dynamikken er et kapitel for seg. Det var heller ikke noe problem og spille vanvittig høyt.Lyngen skrev:Test før kjøp er meget viktig ja. Men vær klar over at du ikke får all verden av bass i en såpass liten høyttaler som One SC.slagget skrev:Hei Lyngen.
Jeg hørte også på dem med egne plater. Det låt mye bedre hjemme med D15 .zippo skrev:hei, nå mener jeg at proac høyttalere har så mye farging i seg sjøl at valg av kabler blir enkelt.Lyngen skrev:Hvis en farging skulle være ønskelig så er det mange faktorer som spiller inn
har hatt 2.5 og det var en velsignelse å høre noe annet.
hørte neat på messen og det var av en annen verden.
selvfølgelig har jeg lyttet andre merker. er ikke mye jeg ikke har hørt.zippo skrev:ikke for å fornærme noen, proac låter bra på sitt vis, men det er ikke til å komme forbi at disse høyttalerne subjektivt sett har en slags hengekøye + en pukkel midt på, nettopp for å skape en illusjon av naturtrohet. proac spiller jo bra, men akk så forutsigbart. legg til en litt sånn derre lummer, varm lyd, med bassen hengende som teppe under. ta en lytt til andre merker, f.eks elektrostater eller nevnte neat hvor riktig de gjør det. disse har subjektivt en rett frekvensgang. dessuten en kjapphet og eksplosivitet som proac ikke har,
men hver sin smak, vil bare påpeke at proac ikke er for alle.
undskyld meg hvis jeg støter noen her
Jeg tåler å bli tråkket på tærne men det er bare det at din erfaring ikke stemmer overens med mine .zippo skrev:visste jo at jeg kom til å tråkke noen på tærne!
Vel, vel, ble litt OT dette her, men kunne ikke la være...The Momentum 3i standmount loudspeaker has received an excellent Best Buy review in the current (November) issue of Hi-Fi Choice magazine. This glowing review judges that the Momentum 3i is
brilliant at delivering all manner of delicate and subtle details deep down into the mix, making music much more human and believable.
It concludes A superbly informative and dynamic design with all the virtues of a high-class standmount, that also delivers the bass weight and authority of a floorstander. Its a very realistic musical communicator at a very realistic price.
hvor finner jeg denne testen?Lyngen skrev:Les testen av Neat Momentium 4i i HiFi +. De skriver om ujevn frekvenskurve og litt for mye fokus på diskant. Jeg leste den slik at de ikke var helt begeistret. Noe jeg heller slett ikke ble med Neat M3i på messa. ProAc har en bra jevn kurve så vidt jeg vet, bare med en liten hengekøye. Som du skriver sikkert helt bevisst.
På Naim . Vet du hvordan forskjellene hadde vært med andre forsterkere? F.eks. Sugden?costello skrev:Noe helt annet enn D15!
Kanskje 20 Watt er nok. Det kommer ann på forsterkeren.OivindJ skrev:Noen som vet hvor mange rør-watt et par D15 "må ha" ?
Håper man tåler litt O.T. i denne tråden nå i romjula.......Vidar P skrev:Jeg tror det er dette norskesyndromet i mange tilfeller.... kjøp høyttalere til lommeboka blør, deretter kjøp forsterker med så mye watt du har råd til etter at du blakket deg på høyttalere; så får det være det samme med det komponentet som faktisk produserer signalet du hører på! En hvilken som helst billig cd-spiller duger, så lenge den har fått gode tester. Og med en dac senere så har man nådd toppen...
TROR DU DELER HAKESLEPPET MED MANGE ANDRE SOM HAR GÅTT OVER TIL RØR.Uttern skrev:Poac spiller aller best med rør. Brukte Jeff Rowland mod1 på mine 1s'ere og var lykkelig. Så tenkte jeg å selge meg ned får å prøve å bli kvitt syken 8) Da ringte det en kar fra sandefjord og fåreslo ett bytte, han satt med ett par Lumley M120 reference, han hadde ikke plass for disse, ogkunne tenke seg til å ta Rowlanden i bytte. Jeg slo til, og var spent da koblet de opp, VERDENS største hakeslepp, etterfulgt av undring,Var det MULIG? Rowlanden, som jeg hadde vært SÅ fornøyd med...Da først skjønte jeg hva rør virkelig kunne, og siden har det vært rør for meg. Nedgraderingssyken forsvant som dugg for solen ;D
Mvh Jarl