Lekkert oppsett. Fornøyd med lyden?hgjerde skrev:Endelig bilde, ProAc Carbon Pro 8 i Rosewood og Bryston 28B
Mvh
Lekkert oppsett. Fornøyd med lyden?hgjerde skrev:Endelig bilde, ProAc Carbon Pro 8 i Rosewood og Bryston 28B
Hmmm er det dette vi kaller snadder , det var bærre lekkert ;D mvh Baardhgjerde skrev:Endelig bilde, ProAc Carbon Pro 8 i Rosewood og Bryston 28B
Hadde ProAc D 38, veldig bra de også untatt at de kanskje var litt tørre i dyp bassen. Der er CP 8 helt konge som den jo forsåvidt er på allt ;-)E.I.A. skrev:Hvilken høytaler var det du hadde før Carbon Pro 8 ?
Det vil jeg tro , har høytaler for livet derhgjerde skrev:Hadde ProAc D 38, veldig bra de også untatt at de kanskje var litt tørre i dyp bassen. Der er CP 8 helt konge som den jo forsåvidt er på allt ;-)E.I.A. skrev:Hvilken høytaler var det du hadde før Carbon Pro 8 ?
Jeg er veldig godt fornøyd med REL Stampede på disse høyttalerne. Liten, kan (bør) plasseres i et hjørne, har fjernkontroll og fire forhåndsinnstillinger og er veldig enkel å få til å spille godt. Bør ikke koste en formue på bruktmarkedet.radiated skrev:Hvilken subwoofer med høyttalernivåinnganger vil fungere bra til Proac Response 1sc?
Stua er 22 kvadrat med 2.10 takhøyde, så trenger ikke noe monster.
Kabelen med speakon-kontakt er en treleder, hvor rød og gul kobles til hver sin plussutgang på forstereren og svart kobles til minus på én av dem. Dette blir litt mer komplisert hvis du biamper eller benytter monoblokker, men manualen forklarer hvordan.radiated skrev:Takk for svar! Så fine ut de REL-subene.
Hvordan kobler man til fra høyttalerterminalene når det bare er en speakon-kontakt?
Er det nok å koble til den ene siden?
Fikk tak i en brukt Stampede Imponerende at den kan integreres så sømløst. Satte delingsfrekvensen på 30hz og volum på 50. Merker ikke at den er der. Men merker det når jeg skrur den av....erlandsen skrev:Kabelen med speakon-kontakt er en treleder, hvor rød og gul kobles til hver sin plussutgang på forstereren og svart kobles til minus på én av dem. Dette blir litt mer komplisert hvis du biamper eller benytter monoblokker, men manualen forklarer hvordan.radiated skrev:Takk for svar! Så fine ut de REL-subene.
Hvordan kobler man til fra høyttalerterminalene når det bare er en speakon-kontakt?
Er det nok å koble til den ene siden?
Bra! Det er sånn det skal være ;DFikk tak i en brukt Stampede Imponerende at den kan integreres så sømløst. Satte delingsfrekvensen på 30hz og volum på 50. Merker ikke at den er der. Men merker det når jeg skrur den av....
Jeg var en kjap tur innom nå og de var ikke ferdig innspilt.E.I.A. skrev:Noen som har vært nede på Lyric og lyttet på ProAc K6 ?
Ser dessverre ikke særlig tiltalende ut på bilder :tdbil skrev:Utseend er jeg mere usikker på ???
Kuult Tommytdbil skrev:Jeg var en kjap tur innom nå og de var ikke ferdig innspilt.E.I.A. skrev:Noen som har vært nede på Lyric og lyttet på ProAc K6 ?
Det virker veldig lovende og må inn en tur for seriøs lytting med egen musikk ;D
Utseend er jeg mere usikker på ???
/Tommy
Ebony går greit men ikke noen favoritt, de er litt bling bling med sølv rundt elementer og på fotenE.I.A. skrev:Kuult Tommytdbil skrev:Jeg var en kjap tur innom nå og de var ikke ferdig innspilt.E.I.A. skrev:Noen som har vært nede på Lyric og lyttet på ProAc K6 ?
Det virker veldig lovende og må inn en tur for seriøs lytting med egen musikk ;D
Utseend er jeg mere usikker på ???
/Tommy
Er det ebony'en eller hele høytaleren generelt ?
Kan du si noen ord om lyden , i forhold til D38R .
Ser du har litt bytter på gang selv , vi har det gøy ;D
Jeg tror vi snakker KiloWatt ;D ;DE.I.A. skrev:Gratulerer , McIntosh er krem dela krem
Er det 501 eller 601 du skal ha ?
Enig ebony ser litt bling ut på bilder , har ikke sett det i virkeligheten .
De hadde sett sobre ut med matt svart istedenfor alu looken , som må gjemmes bak grillen ja....
tdbil skrev:Jeg tror vi snakker KiloWatt ;D ;DE.I.A. skrev:Gratulerer , McIntosh er krem dela krem
De hadde sett sobre ut med matt svart istedenfor alu looken , som må gjemmes bak grillen ja....
E.I.A. skrev:tdbil skrev:Jeg tror vi snakker KiloWatt ;D ;DE.I.A. skrev:Gratulerer , McIntosh er krem dela krem
Da er nye forsterkere på plass og D38R spiller som de aldrig har gjort før ;D ;D
Mangler en stereobenk så jeg håper du får sendt den snarest E.I.A? ;D
Lige stilen ;D
Var innom Tor 22/3 og da hadde han ikke D40 inneBisa skrev:...Noen som har fått anledning til å høre på nye D40R... mener Tor skal ha fått inn et par hvis jeg ikke tar helt feil....
Bisa
Gromt! Hvor mange av disse 1000 har du turt å slippe løs på D38R? ;Dtdbil skrev:E.I.A. skrev:tdbil skrev:Jeg tror vi snakker KiloWatt ;D ;DE.I.A. skrev:Gratulerer , McIntosh er krem dela krem
Da er nye forsterkere på plass og D38R spiller som de aldrig har gjort før ;D ;D
Lige stilen ;D
Hehe ca 120 har jeg vel prøvd ;Dtoref skrev:Gromt! Hvor mange av disse 1000 har du turt å slippe løs på D38R? ;Dtdbil skrev:E.I.A. skrev:tdbil skrev:Jeg tror vi snakker KiloWatt ;D ;DE.I.A. skrev:Gratulerer , McIntosh er krem dela krem
Lige stilen ;D
Mvh
Sikkert lurt å være forsiktig - med de monoblokkene der blåser du nok elementene lett ut av fatning.tdbil skrev:Hehe ca 120 har jeg vel prøvd ;Dtoref skrev:Gromt! Hvor mange av disse 1000 har du turt å slippe løs på D38R? ;D
Mvh
Har planer om større ht og det blir aldrig feil med masse krefter spør du meg
Prøvde Respons D2 og de var lettdrevne. Krever ikke kraftig forsterker. Ikke forveksel krefter med kvalitet/signatur. Jeg ble forresten overrrasket hvor lite nøytrale de var. Varme og laidback. Betydelig mer enn D15 og alle andre ProAc.Ulf-B skrev:Det skader ikke med krefter på de små ProAc'ene heller.
Selv de små Response D1 trives godt med kraftige saker. For tiden bruker jeg et Jeff Rowland 102 effekttrinn på mine - det er "greit nok" når alt fortsatt står på hodet p.g.a. flytting. Men normalt bruker jeg et Bryston 4B SST på disse - og det er ingen overkill. Nærmest helt nødvendig - selv på disse småtassene. Men da låter de også bra - hehe.
Laidback er ikke nødvendigvis det samme som "lite liv" i min bok.E.I.A. skrev:Hadde kanskje blåst liv i dem med en kraftigere forsterker ;D ;D
Har aldri hørt D2 , men D15 endrer klang signatur kraftig allt etter hva de fores med .
Fra totalt livløse med Naim , til store, varme og spretne (og magiske)med Mc275 eller E-560 .
Spiller også kanon med 28B-SST2 8)
Men akkurat nå spiller jeg på Spendor S8e ,spiller bra de og (fy .. ;D)
Likte også 4B SST veldig godt. Spretten, "frisk" og med kraftoverskudd. Likte også byggekvaliteten på den. Lykke til med resten av flytteprosessen.Ulf-B skrev:Det skader ikke med krefter på de små ProAc'ene heller.
Selv de små Response D1 trives godt med kraftige saker. For tiden bruker jeg et Jeff Rowland 102 effekttrinn på mine - det er "greit nok" når alt fortsatt står på hodet p.g.a. flytting. Men normalt bruker jeg et Bryston 4B SST på disse - og det er ingen overkill. Nærmest helt nødvendig - selv på disse småtassene. Men da låter de også bra - hehe.
Jeg er med på den .Ulf-B skrev:Men tilbake til krefter. Når jeg sier krefter, tenker jeg mer i retning av "musikalsk jerngrep". Ikke nødvendigvis en haug med Watt - da kan man like gjerne satse på en varmeovn eller noe slikt. Varme og laid-back? Det er på mange måter ProAcs signatur - men med feil elektronikk blir det for mye av det gode. Jeg snakker om noe som kan gi ProAc litt sting og smekk - det er det ikke all elektronikk som får til.
88.5db i følsomhet er vel ikke direkte lettdrevet men husker gamle Rogers med 81db funket fint på 20watt men våknet med 150! (Snakker kun kvalitetswatt) D2 har vel et nokså eksklusivt Seaselement i bass/mid som også fortjener power. Når du opplevde de som lite nøytrale kan det hende de ikke har fått nok? Din beskrivelse av varme og laidback gir meg en følelse at de "står og sover"Lyngen skrev:Prøvde Respons D2 og de var lettdrevne. Krever ikke kraftig forsterker. Ikke forveksel krefter med kvalitet/signatur. Jeg ble forresten overrrasket hvor lite nøytrale de var. Varme og laidback. Betydelig mer enn D15 og alle andre ProAc.Ulf-B skrev:Det skader ikke med krefter på de små ProAc'ene heller.
Jeg vil ikke utelukke at det kan være noe i det, men jeg har i allefall tidligere klart å skille mellom lite effekt og lydsignatur.hifiguru skrev:Din beskrivelse av varme og laidback gir meg en følelse at de "står og sover"