ProAc´s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Som du kanskje forstår vil forslaget bli Chapter Precise ::).

    Chapter Precise er en meget god match til ProAc (i hvertfall Future One, som er en av de vansligste ProAc har produsert til nå), og den varme gode klangen faller på plass, helt naturlig :-*.

    Det er Primare som ProAc nå samarbeider mest med, så en liten lytt dit over kan kanskje være smart, selv om det er Svenskt 8).



    Da var ett par Proac D38 i hus  :D Lekkre er de og de spiller bra selv om de nok trenger bedre matching enn min HegelH200. Deilig med Proac i hus igjen men dama klager allerede på størrelsen...Vel Proac lyden er der og jeg må si det var deilig å høre skikkelig kontant bass igjen :D Noe helt annent en Dali Helicon400.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Da var ett par Proac D38 i hus  :D Lekkre er de og de spiller bra selv om de nok trenger bedre matching enn min HegelH200. Deilig med Proac i hus igjen men dama klager allerede på størrelsen...Vel Proac lyden er der og jeg må si det var deilig å høre skikkelig kontant bass igjen :D Noe helt annent en Dali Helicon400.
    Gratulerer!!

    Hvordan Låter H 200 med dem?
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.472
    Antall liker
    3.859
    Torget vurderinger
    4
    Det låter litt "tynt" med H200. Har tidligere hatt god erfaring med H4 på Proac 2.5 men nå med D38 og mindre effekt så blir det ikke samme trøkket.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    "Vanskelig", det var da pokker til trykkleifer.

    Det virker som Hegel 200 og dine nye D 38 er en dårlig match, selv om Hegel 200 er kåret til en av verdens beste av enkelte hifi journalister.

    De nye høytalerene dine er jo tre ganger så dyre som forsterkeren, spørs om du ikke møter oppgraderings spøkelset på forsterker fronten også 8).
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.472
    Antall liker
    3.859
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke lyttet skikkelig enda har jo akkuratt pakka dem ut ! :) Håper det kan bli noe skikkelig seriøs lytting i helga.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Er de helt nye?, hvis de er det, så har du et par mnd. innspillingstid foran deg 8).



    Har ikke lyttet skikkelig enda har jo akkuratt pakka dem ut ! :) Håper det kan bli noe skikkelig seriøs lytting i helga.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.472
    Antall liker
    3.859
    Torget vurderinger
    4
    De er ferdig innspilt, kjøpt brukt :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.376
    Antall liker
    3.544
    Torget vurderinger
    49
    Gratulerer med D38 Kasol :)
    Har du fått lyttet mer ?
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.472
    Antall liker
    3.859
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har ikke fått lyttet noe særlig enda. Jeg bruker rene sølvkabler hele veien som er laget av en danske.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.472
    Antall liker
    3.859
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg fått lyttet litt og har lyttet på en del forskjellige plater.
    Vaya Con Dios - Vaya Con Dios Har hatt denne siden jeg begynte med hifi og jeg liker den meget godt og har hørt den på alle mine anlegg.
    Marie Fredrikson - Den stendiga resan
    Al Hirt - The Best of the Big Brass Mye god trompet musikk (har spilt trompet selv)
    Kent - Våpen og Ammunition - Jeg slet med å få denne til å låte på Dali400. Den låt mye bedre nå med bedre bass og ikke så lys i toppen. Stor forskjell.
    Ute Lemper Punishing Kiss
    The Ark - We Are the Ark
    JJ Cale - Live Første spor er en nytelse
    Supertramp -Best of Times Live - Take the long way home Elsker de trommene :D

    Konklusjon: D38 har mye å gå på enda. Hegel200 holder ikke mål. Den klarer ikke å levere ett stort nok lydbilde, hverken i bredde eller dybde. HT'erne har mye å gå på.
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Gratulerer med nye proAc hmm ,fått deg en feit høytaler der ja . ;D
     

    Berg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    1
    Hvor mye må man ut med for et sett d15 eller 25 ? Send pm om noen vil dele faktisk pris.
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Hvor mye må man ut med for et sett d15 eller 25 ? Send pm om noen vil dele faktisk pris.
    Først, gratulerer med suverene ProAc, Kasol!

    Sist jeg snakket med Lyric hadde de dumpet prisen på D25 til 28000, i påvente av arvtageren D28. D15 ligger veiledende på rundt 26, men Tor er raus med rabattene som regel... ;)

    mvh
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Har du tenkt på noen ny forsterker, eller sitter du "mellomfornøyd" resten av jula?



    Da har jeg fått lyttet litt og har lyttet på en del forskjellige plater.
    Vaya Con Dios - Vaya Con Dios Har hatt denne siden jeg begynte med hifi og jeg liker den meget godt og har hørt den på alle mine anlegg.
    Marie Fredrikson - Den stendiga resan
    Al Hirt - The Best of the Big Brass Mye god trompet musikk (har spilt trompet selv)
    Kent - Våpen og Ammunition - Jeg slet med å få denne til å låte på Dali400. Den låt mye bedre nå med bedre bass og ikke så lys i toppen. Stor forskjell.
    Ute Lemper Punishing Kiss
    The Ark - We Are the Ark
    JJ Cale - Live Første spor er en nytelse
    Supertramp -Best of Times Live - Take the long way home Elsker de  trommene :D

    Konklusjon: D38 har mye å gå på enda. Hegel200 holder ikke mål. Den klarer ikke å levere ett stort nok lydbilde, hverken i bredde eller dybde. HT'erne har mye å gå på.
     

    Lapavoni

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    62
    Antall liker
    0
    Heisan
    Jeg har i alle år vært glad i å høre på musikk, men har ikke før jeg kom meg i fast jobb tatt meg råd til å lytte til musikk på ordentlig utstyr. Jeg vurderer i disse dager å oppgradere høyttalerne mine og Proac er en god kandidat. Jeg har i dag et sett med Cabasse Jersey som jeg er meget fornøyd med, men jeg er ute etter noe som går litt dypere.

    Jeg var i dag en liten tur innom Lyric og lyttet til Proac D25. Det var en spontantur så jeg hadde dessverre ikke med egen musikk. De var satt opp med en Cary cd-spiller og en integrert rørforsterker også fra Cary. Dere ringrever her inne kjenner sikkert til oppsettet.

    D25 gikk skikkelig dypt, men jeg følte også at de blåste opp bassen en del. Det føltes som om det ble lagt til litt i bunnen. Det kan hende rett og slett at jeg ikke er vant til så gode høyttalere og at det ble et lite sjokk for ørene mine ;-) I enkelte partier så var bassen så fysisk at jeg kjente det dunke til i kroppen.

    En annen ting jeg la merke til var at lyden ofte kom direkte fra høyttalerne. Vanligvis er det slik at når jeg skrur opp volumet litt og lukker øynene så forsvinner høyttalerne og musikken bare svever i rommet. Denne gangen var det ikke slik. Når det er slik her hjemme så er det fordi kona har vasket og høyttalerne står helt feil plassert. Med litt måling og skyfling på høyttalerne så er godlyden tilbake. Hos Lyric så kunne jeg ikke se noe feil på oppsettet. Jeg og høyttalerne formet en likesidet trekant og høyttalerne var vinklet inn.

    På den positive siden så låt det meget bra fra det øvre bassområdet og oppover. Instrumentene låt helt ekte og vokal var gjengitt med superpresisjon.

    Jeg kommer defintivt til å returnere med egne cd'er for å sjekke ut disse høyttalerne nærmere. ;)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Velkommen til HS og spesielt til ProAc tråden!

    Jeg har bare erfaring fra mine D15 men jeg tror de har samme signatur(?).

    De spiller veldig dypt til å være én 6,5 " . Men min har absolutt ikke noen overdreven bass. Godt kontrolert! Og høyttalerne mine forsvinner totalt i lydbildet. Er bare utrolig fornøyd med ProAc.

    Hvorfor du opplevde dette vet jeg ikke. Jeg skal forøvrig til Lyric i morgen for å vurdere forterkere/spillere og vil prøve å få en sammenligning mellom D15, D25 og kanskje D38. Hvor stor er forskjellen?
     

    Slinger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2002
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor du opplevde dette vet jeg ikke. Jeg skal forøvrig til Lyric i morgen for å vurdere forterkere/spillere og vil prøve å få en sammenligning mellom D15, D25 og kanskje D38.
    Da bør du ikke bry deg med å høre på D38,dèt kan bli dyrt..... ;)
     

    Lapavoni

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    62
    Antall liker
    0
    Velkommen til HS og spesielt til ProAc tråden!
    Takk skal du ha. :)


    De spiller veldig dypt til å være én 6,5 " . Men min har absolutt ikke noen overdreven bass. Godt kontrolert! Og høyttalerne mine forsvinner totalt i lydbildet. Er bare utrolig fornøyd med ProAc.
    Det med bassen kan rett og slett være at det var uvant for meg med høyttalere som går så dypt. Gleder meg å høre at du er så fornøyd med dine Proac. Det er mulig at D15 holder for meg i første omgang og at overgangen fra Cabassene som ikke går under 45Hz til D25 som går ned i 20 Hz blir for voldsom for meg ;-) Kanskje det havner et par D15 på bruktbørsen om litt, Lyngen?

    Jeg har med meg et knippe cd'er på jobb i dag hvis jeg skulle få muligheten til en tur innom Lyric etter arbeidstid. Jeg er spesielt spent på å høre det franske bandet Tryo på disse høyttalerne. Tryo kaller musikken sin akustisk reggae. For de uinvidde så består bandet av tre herrer som alle synger og spiller akustisk gitar, samt litt perkusjon her og der. Anbefales.
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Hvorfor du opplevde dette vet jeg ikke. Jeg skal forøvrig til Lyric i morgen for å vurdere forterkere/spillere og vil prøve å få en sammenligning mellom D15, D25 og kanskje D38. Hvor stor er forskjellen?


    Det blir spænende at høre hvad du finder af forskelle på disse højtalere ,er jeg veldig spændt på at høre om.
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Det låter litt "tynt" med H200. Har tidligere hatt god erfaring med H4 på Proac 2.5 men nå med D38 og mindre effekt så blir det ikke samme trøkket.
    Hei tror hifihuset i bærum har en sånn forsterker jeg har til salgs en Passlab x 250 den funker knallbra på mine proac , så har du sjans bør du teste en ;D
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Hvorfor du opplevde dette vet jeg ikke. Jeg skal forøvrig til Lyric i morgen for å vurdere forterkere/spillere og vil prøve å få en sammenligning mellom D15, D25 og kanskje D38. Hvor stor er forskjellen?


    Det blir spænende at høre hvad du finder af forskelle på disse højtalere ,er jeg veldig spændt på at høre om.
    Det ble ikke akkurat noen grundig lytt etter forskjeller da jeg tenkte mest på spillere. Første inntrykket var at lydbildet egentlig låt ganske så likt. Ikke noen klare forskjeller bortsett fra mere bass i D25 (men D15 sto lengre fra bakveggen og stereoperspektivet ble anderledes).
    Ikke så rart da de er endel større. Syntes D15 klarte seg veldig bra men D25 er nok et bedre valg i et større rom. Hørte med cary rørforterker og en 303 spiller. Syntes den hadde litt vel mye nivå i øvre mellomtone med en smule harde kanter og litt mye sibilanter. Men det låt klart mere detaljert enn i mitt oppsett og det kan jo påvirke).I etterkant virket det som om det andre valget (push-pull/triode et eller annet) forbedret dette.
    Men jeg syntes spillestilen til Accuphase var klart mere tiltrekkende for meg. Mykere og varmere. Men ingen store forskjeller.
    Jeg var ikke i tipp topp form så grundig testing må gjøres hjemme. De har en brukt 306/200 spiller til salgs. Nypris ca. 50k. Tenke tenke...
     

    Lapavoni

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    62
    Antall liker
    0
    Jeg var på nytt hos Lyric i forigårs. Jeg tror jeg var rett etter deg Lyngen, fordi han sa at han som nettopp hadde vært der vill høre på Accuphasen. Jeg lyttet bare til rørforsterkeren fra Cary.

    Det låt mye bedre denne gangen enn dagen før. Det låt faktisk helt fantastisk.

    Forskjellen var nok dagsform og at jeg den andre gangen hadde med min egen musikk. For det tredje så tror jeg at jeg trengte å venne meg litt til Proaclyden. Jeg synes bassen fremdeles er spesiell. Den er som ei stor dyne som blir lagt utover gulvet.

    Jeg lyttet til både D15 og D25. Forskjellen kan beskrives som om å betrakte et bilde i A4-format kontra A3-format.

    Jeg hørte på Tryo (France Telecom), Metallica (Frantic, St. Anger og Sweet Amber), Joni Mitchell (A case of you) Tungtvann feat. Terje Nilsen (Pøbla) og Jussi Bjørling (Helga Natt). Anlegget var helt suverent på Tryo som spiller akustisk reggae, og Joni Mitchell. Øyet ble stort og vått under A case of you. På Metallica-låtene så måtte jeg skru litt opp for å få vokalen fremover i lydbildet. Dette har vel kanskje mer med forsterkeren å gjøre enn høyttaleren.

    Jeg må tilbake senere for å høre disse høyttalerne med annen elektronikk. Jeg går ut i fra at dette kan låte meget bra med transistorteknologi også.

    Jeg tror virkelig Proac er noe for meg. Hadde det ikke vært for at det er så morsomt å høre forskjeller på forskjellig utstyr så kunne jeg godt ha kjøpt meg et par D15 og slått meg til ro med det for resten av livet.
     

    Fl.D.P

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.10.2006
    Innlegg
    91
    Antall liker
    7
    Hej Lyngen og Lapavoni

    Var dejligt at høre om hvordan i oplever forskellen på de forskellige modellerne.

    Ender med jeg må tage en tur til Købehavn for at høre forskellen selv,men venter nok til forrhandleren har fået hjem D28.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg syntes også at D25 spiller "større" men jeg skrev det ikke fordi D15 ble plassert foran D25 alså mindre avstand mellom dem. Skal man gjøre en grundigere lytt må de stå på samme sted. Men nå som D25 selges bare litt dyrere enn D15 er vel valget enkelt om rommet ikke er veldig lite.

    Ja dagsformen påvirker helt klart. Har dere det som meg også? Noen ganger synes jeg anlegget mitt spiller helt fantastisk til prisen mens andre ganger er det litt mere lunkent. Spiller best sent på kvelden i godt humør og slukket lys :D.

    Det jeg synes er topp med ProAc er at de er såpass nøytrale og åpne at de kan matches med mange forskjellig lydende forsterkere for å finne sitt ideal.
    Jeg lurer på om jeg skal gå for "analoge" Lector for så å bruke tid på å matche til en forsterker (om da ikke Creek er ypperlig).


    Du spilte vel ikke metallica når Tor var inne  ;).

    Kanskje var det dumt å ikke prøve den brukte Cary spilleren men det var noe i meg som ikke ville ha den til tross for at den sies å være meget god. Skulle vel bare mangle til en nypris på 55.ooo,- (ca.). Ahh disse motsridende stemmene.. -fornuft eller følelser?
    Jeg ønsker meg litt fyldig varm og innbydende klang men er usikker på om jeg skal se etter en spiller eller forsterker med denne signaturen. 2 komponenter med denne stilen blir fort for mye. Kanskje  Lector matchet med en mere analytisk forsterker et godt valg? Lett skal det ikke være :).
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Med prisen som nå er på D25, er den et knallkjøp. Til dere som er skeptisk til denne høyt. i små rom, ta bryet med å taue dem hjem og prøv. Har et rom(om enn litt spes) på kun 14m2. D25 spiller meget bra, har også fått bassen til å sitte rimelig bra, selv med rør. Knapt 1 m fra bakvegg og 45cm fra sidevegg. Ikke optimalt fra sidevegg, men litt demping her gjør underverker. Litt videre eksperimentering med vinkling så er det et herlig lydpanorama som åpner seg. D25 klare seg dessuten med en litt mindre forsterker, men som tidligere understreket i tråden: kvalitetswatt. Har dessverre ikke hørt arvtakeren ennå, men den skal være råbra før evt D25 tusler avgårde til en annen eier.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.376
    Antall liker
    3.544
    Torget vurderinger
    49
    Har det skjedd noe på ProAc fronten i romjulen ?
     
    H

    hordasped

    Gjest
    Kjørte Bergen-Øvre Årdal for å kjøpe 2stk.Bryston 7B SST.Nok om det,da jeg kom inn til denne Hifi for alle pengene-karen,vet Dere hva som stod klart oppkoblet av høyttalere,nyinnkjøpt for en uke,lenge siden jeg har hørt tilsvarende lyd

    PROAC D 80

    Javisst,skjønner hvorfor denne tråden begynner å bli lang.
    En ting er sikkert:
    Høyttalere mellom 50-100K,er vel dette noe av det BEDRE,makan til Fyrverkeri,ble brukt Cary rørpre,samt Cary cd-spiller(vet ikke modell)
    Vet vel ka mine Dali-MS4 må vike for.

    Mvh
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Kjørte Bergen-Øvre Årdal for å kjøpe 2stk.Bryston 7B SST.Nok om det,da jeg kom inn til denne Hifi for alle pengene-karen,vet Dere hva som stod klart oppkoblet av høyttalere,nyinnkjøpt for en uke,lenge siden jeg har hørt tilsvarende lyd

                            PROAC D 80

    Javisst,skjønner hvorfor denne tråden begynner å bli lang.
    En ting er sikkert:
    Høyttalere mellom 50-100K,er vel dette noe av det BEDRE,makan til Fyrverkeri,ble brukt Cary rørpre,samt Cary cd-spiller(vet ikke modell)
    Vet vel ka mine Dali-MS4 må vike for.

    ja proAc er rått å morro  ;D ;D                          Mvh
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.472
    Antall liker
    3.859
    Torget vurderinger
    4
    Kjørte Bergen-Øvre Årdal for å kjøpe 2stk.Bryston 7B SST.Nok om det,da jeg kom inn til denne Hifi for alle pengene-karen,vet Dere hva som stod klart oppkoblet av høyttalere,nyinnkjøpt for en uke,lenge siden jeg har hørt tilsvarende lyd

                            PROAC D 80

    Javisst,skjønner hvorfor denne tråden begynner å bli lang.
    En ting er sikkert:
    Høyttalere mellom 50-100K,er vel dette noe av det BEDRE,makan til Fyrverkeri,ble brukt Cary rørpre,samt Cary cd-spiller(vet ikke modell)
    Vet vel ka mine Dali-MS4 må vike for.

                               Mvh
    Jeg sitter nå på hans gamle d38  ;D og leter nå etter en bedre forsterker  ;)
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Jeg var i dag en liten tur innom Lyric og lyttet til Proac D25. Det var en spontantur så jeg hadde dessverre ikke med egen musikk. De var satt opp med en Cary cd-spiller og en integrert rørforsterker også fra Cary. Dere ringrever her inne kjenner sikkert til oppsettet.

    D25 gikk skikkelig dypt, men jeg følte også at de blåste opp bassen en del. Det føltes som om det ble lagt til litt i bunnen. Det kan hende rett og slett at jeg ikke er vant til så gode høyttalere og at det ble et lite sjokk for ørene mine ;-) I enkelte partier så var bassen så fysisk at jeg kjente det dunke til i kroppen.;)

    Du hørte nok på Cary CD303/300 og Cary SLI-80.

    Føler selv at SLI-80 ikke er en utpreget all-rounder,men har mange gode kvaliteter.Jeg føler ikke at det blir for mye bass,men lyden på det nevnte demo settet har en svært fyldig klangbalanse som kan virke noe farvet.

    Cary CD303/300 syntes jeg spilte helt fantastisk.
    Den spilleren tror jeg parkerer nærmest alt som har vært produsert til 30000kr!!!

    For dere som er ute etter en ekte high-end multi spiller MÅ dere teste ut Cary DVD7!!!

    Den koster 40000kr,noe jeg må si er en svært god pris med tanke på hva spillerene til konkurentene koster. :D :p :D

    Selv har jeg bestilt meg en BlueNote Koala DVD Tube.Den holdt seg akkurat innenfor mine økonomiske rammer,mens Cary DVD7 ble dessverre i det meste laget.

    Proac er rett og slett værdensklasse(pris/ytelse).
    Jeg er sikker på at de nye D28 vil være helt kanon,men beste kjøpet vil gjøres med D25.

    :-[
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.376
    Antall liker
    3.544
    Torget vurderinger
    49
    Kjørte Bergen-Øvre Årdal for å kjøpe 2stk.Bryston 7B SST.Nok om det,da jeg kom inn til denne Hifi for alle pengene-karen,vet Dere hva som stod klart oppkoblet av høyttalere,nyinnkjøpt for en uke,lenge siden jeg har hørt tilsvarende lyd

                            PROAC D 80

    Javisst,skjønner hvorfor denne tråden begynner å bli lang.
    En ting er sikkert:
    Høyttalere mellom 50-100K,er vel dette noe av det BEDRE,makan til Fyrverkeri,ble brukt Cary rørpre,samt Cary cd-spiller(vet ikke modell)
    Vet vel ka mine Dali-MS4 må vike for.

                               Mvh
    Dette er nok mine gamle høytalere i mahogany .... ,dypt savnet :'(

    Godt å høre at det låt bra ,da vet jeg iallefall at de blir tatt godt vare på :)
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes bassen fremdeles er spesiell. Den er som ei stor dyne som blir lagt utover gulvet.
    Tja, du kan ha rett i dette, Lapavoni, men da tror jeg det er elektronikken som forårsaker dette.

    Jeg opplevde det samme med D15 og noen rør-saker, men med f.eks Naim derimot, stopper og strarter bassen meget hurtig og presist.

    Venter i spenning på D28. Har lest endel på utenlandske fora, og det er mange som har problem med "boomy" bass med D25. Og det er vel dette D28 skal gjøre bedre, tenker jeg...


    mvh
     

    Lapavoni

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    62
    Antall liker
    0
    Tja, du kan ha rett i dette, Lapavoni, men da tror jeg det er elektronikken som forårsaker dette.

    Jeg opplevde det samme med D15 og noen rør-saker, men med f.eks Naim derimot, stopper og strarter bassen meget hurtig og presist.
    Jeg er ganske fersk i gamet og har ikke så mange referanser ennå. Derfor er vanskelig for meg å høre hva som kommer fra høyttaleren og hva som kommer fra elektronikken. Det lureste hadde nok vært å lytte med noe mer nøytral elektronikk, men gutta på Lyric elsker jo å sette anlegg jeg skal lytte til opp med rør.

    Venter i spenning på D28. Har lest endel på utenlandske fora, og det er mange som har problem med "boomy" bass med D25. Og det er vel dette D28 skal gjøre bedre, tenker jeg...
    Det blir spennende å høre forskjellen.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg er ganske fersk i gamet og har ikke så mange referanser ennå. Derfor er vanskelig for meg å høre hva som kommer fra høyttaleren og hva som kommer fra elektronikken.
    Størst påvirkning kan selve CD-plata ha! Bedømmer du utsyret uten å kjenne musikken godt kan du bomme godt på en korrekt beskrivelse av anlegget. Ta alltid med egen musikk du kjenner godt og har hørt i flere oppsett.
     
    E

    Element

    Gjest
    Hvordan går det å pare ProAc Studio 140 med f.eks Midgard?
     

    Stavros

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    149
    Antall liker
    21
    Høytalerkabel-erfaringer til ProAc D- serien ønskes.
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Høytalerkabel-erfaringer til ProAc D- serien ønskes.
    Jeg bruker Kimber 8TC med WBT spader på Response D25 og er meget fornøyd med det. Syns også Wireworld Super Eclipse er bra men de koster 5-6 ganger så mye per meter.



    mvh,
    OS
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn