Project Sunrise, Horizon, Ember og Starlight

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    Morpheus

    Gjest
    Kjekt med litt rør på vei. :)

    BTW: Er det noe nytt om Ember og Horizon?
    Jo, det var nok på tide å gjøre noe på den fronten. Veldig kjekt å kunne bla seg tilbake å lese dine betraktninger på rørene du skaffet deg. Holder de samme inntrykkene seg enda? Slik du beskriver Siemensrøret frister det absolutt å skaffe seg det.

    Når det gjelder mer om de andre forsterkerne vet jeg dessverre like lite som deg. Ikke noe nye oppdateringer på Rock Grotto. Jeremy ble vel utestengt for ryddighetens skyld på forumet der og dermed forsvant liksom mye av oppmerksomheten rundt PSii, og Solderdude virker ikke voldsomt interessert i å pushe PSii. I følge han selv er dette bare en hobby, og det er andre ting han tjener til livets opphold på.

    Slik jeg har forstått det er Ember-prosjektet en solidstate amp, og for min egen del er jeg veldig interessert i å ha beggedeler. Jeg begynner å forstå hvorfor du foretrekker forskjellige amper til forskjellike klokker! Det er vanskelig å fine "one that's fits them all" selv om PSii er en flott forsterker.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Rullet rørene i PSii for en stund tilbake, og Siemensrøret står i igjen. Ser at tråden på RG står på stedet hvil. Ja, ja. Spiller egentlig liten rolle - vi som har PSii vet jo hva den er god for. :)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Rullet rørene i PSii for en stund tilbake, og Siemensrøret står i igjen. Ser at tråden på RG står på stedet hvil. Ja, ja. Spiller egentlig liten rolle - vi som har PSii vet jo hva den er god for. :)
    +1 :cool:.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Hater å vente:)
    Den som venter på noe godt og alt det der...... ;) Håper du skriver noen ord om inntrykk osv etterhvert.

    Ellers bestillte jeg meg noen slike for en stund siden: *Custom Length* Black & Blue RCA to Female XLR Lead. Sommer Cable, Hicon RCA Plug, Neutrik XLR

    De ble bestillt fordi jeg da kan koble opp 2 hodetelefonforsterkere samtidig ut fra min HD 11 DAC. Veldig kurrante kabler, og jeg føler at alt av detaljer er der de skal være. Men tydligvis har xlr utgangen lavere nivå ut enn rca-utgangen. Dermed blir det "enklere" å justere riktig volum på volumpot på PSii.
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    @Pengelek: Er det mulig å få noen flere inntrykk nå som du har hatt forsterkeren noen dager? Svarer den til forventingene?
    Jeg må si dette er en rå forsterker i forhold til hva man betaler. Den låter bare bedre og bedre for vær gang jeg kjører den i gang, vet ikke om det dreier seg om inspilling eller om jeg blir mer og mer vant til den..? Uansett et kupp, tror ikke du finner noe bedre til den prisen, ihvertfall ikke som matcher LCD 2 som denne. Den spiller rett over nøytral mot det varme. Nydelig mellomtone, detaljert diskant og en skikkelig kontrollert bass! Nå ser jeg på hva jeg skal velge av dac.. Blir nok et løft å få seg dac da jeg henter signaler rett ut fra pc / iphone via phono utgangen.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    @Pengelek: Er det mulig å få noen flere inntrykk nå som du har hatt forsterkeren noen dager? Svarer den til forventingene?
    Jeg må si dette er en rå forsterker i forhold til hva man betaler. Den låter bare bedre og bedre for vær gang jeg kjører den i gang, vet ikke om det dreier seg om inspilling eller om jeg blir mer og mer vant til den..? Uansett et kupp, tror ikke du finner noe bedre til den prisen, ihvertfall ikke som matcher LCD 2 som denne. Den spiller rett over nøytral mot det varme. Nydelig mellomtone, detaljert diskant og en skikkelig kontrollert bass! Nå ser jeg på hva jeg skal velge av dac.. Blir nok et løft å få seg dac da jeg henter signaler rett ut fra pc / iphone via phono utgangen.
    Kjekt å høre at du liker ampen :). Vi andre og opplevde at den ble bedre og bedre så dine opplevelser stemmer nok bra!

    DAC er et området jeg ikke ønsket å spare, innenfor rimelightens grenser naturligvis. Jeg hadde/har en Hegel hd 2, men oppgraderingen var veldig stor da jeg kjøpte HD 11. Jeg kjører s/pdif ut fra pc'en og opplever at lyden er betraktelig bedre enn om jeg hadde kjørt USB kabel inn i DAC'en.

    Det kjekke med PSii er jo muligheten for å tune den med rør og evt se hva en bedre strømforsyning kan gjøre :).

    Vet du om din er levert med eller uten innkobblete input-caps og hvilken utgangs-ohm den har?
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    @Pengelek: Er det mulig å få noen flere inntrykk nå som du har hatt forsterkeren noen dager? Svarer den til forventingene?
    Jeg må si dette er en rå forsterker i forhold til hva man betaler. Den låter bare bedre og bedre for vær gang jeg kjører den i gang, vet ikke om det dreier seg om inspilling eller om jeg blir mer og mer vant til den..? Uansett et kupp, tror ikke du finner noe bedre til den prisen, ihvertfall ikke som matcher LCD 2 som denne. Den spiller rett over nøytral mot det varme. Nydelig mellomtone, detaljert diskant og en skikkelig kontrollert bass! Nå ser jeg på hva jeg skal velge av dac.. Blir nok et løft å få seg dac da jeg henter signaler rett ut fra pc / iphone via phono utgangen.
    Morsomt :) å høre,...- første 30 timer så syntes jeg lyden stabilliserte seg akkurat der den skulle.

    PSii er helt rå til prisen og vel så det.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Etter en lovers weekend, var det tilbake i godstolen og gi ørene litt head-fi love fra PSii og HE-500 foret fra V800. Klar for ei ny arbeidsuke. :)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Jeg hentet meg Shure 1440 på fredagen. Kort fortalt har den mange gode kvaliteter som jeg setter stor pris på, men det er blitt mer og mer tydelig at jeg sender dem tilbake i morgen og går for 1840 i stedet.

    En gang i neste uke får jeg muligheten til å lytte på PSii og HE 500. Litt for lenge siden jeg har tatt turen oppom til KML. Uansett er jeg også åpen for å skaffe meg HE 500. Det som holder meg litt tilbake er at den gir ut en god del egenlyd som jeg opplevde da jeg hørte på HE 500 sist (men da på Auralic ampen). Shure 1440 gav veldig lite lyd til omgivelsen med tanke på at det er en åpen konstuksjon!

    Edit: En lovers weekend høres deilig ut :). Skulle vært gitt ut på blå resept engang iblandt!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Har ikke hatt en slik weekend ^^ som loeven men etter å ha besøkt Telenor Arena igårkveld ilag med 14002 andre er konklusjonen slik:

    * Bernhoft og Vinnie er dødskule
    * Maria Mena synger sådær

    * Robyn er skikkelig sært

    Og det syntes min 9-årige sønn også :)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Har ikke hatt en slik weekend ^^ som loeven men etter å ha besøkt Telenor Arena igårkveld ilag med 14002 andre er konklusjonen slik:

    * Bernhoft og Vinnie er dødskule
    * Maria Mena synger sådær

    * Robyn er skikkelig sært

    Og det syntes min 9-årige sønn også :)
    en fornuftig sønn du har! Regner med han ønsker seg en PSii til jul ;).
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Har ikke hatt en slik weekend ^^ som loeven men etter å ha besøkt Telenor Arena igårkveld ilag med 14002 andre er konklusjonen slik:

    * Bernhoft og Vinnie er dødskule
    * Maria Mena synger sådær

    * Robyn er skikkelig sært

    Og det syntes min 9-årige sønn også :)
    en fornuftig sønn du har! Regner med han ønsker seg en PSii til jul ;).
    Nja, er ikke PlayStation 2 litt sånn 80talls da....;) - Han gleder seg mest til 3-D kino i kjelleren han og pappaen da. :)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.408
    Antall liker
    3.613
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det er sønnen sin det:) Tror jeg må ta med min til BEF for å få han overbevist:), men han er klar for trommerom i hytta i hagen. Bernhoft er musikk tvers i gjennom.

    Har ikke hatt en slik weekend ^^ som loeven men etter å ha besøkt Telenor Arena igårkveld ilag med 14002 andre er konklusjonen slik:

    * Bernhoft og Vinnie er dødskule
    * Maria Mena synger sådær

    * Robyn er skikkelig sært

    Og det syntes min 9-årige sønn også :)
    en fornuftig sønn du har! Regner med han ønsker seg en PSii til jul ;).
    Nja, er ikke PlayStation 2 litt sånn 80talls da....;) - Han gleder seg mest til 3-D kino i kjelleren han og pappaen da. :)
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    Noen her som har prøvd å bytte ut strøm adapteren til PSii? Merkbar forbedring?
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Noen her som har prøvd å bytte ut strøm adapteren til PSii? Merkbar forbedring?
    Tror ingen har prøvd nei, men skulle tro at den medfølgende stømadapteren kan være et svakt punkt. Uten at jeg har for stor bakgrunn med strømkabler ol er vel gjennomgangstonen blant de som driver med slikt at bakgrunnen blir mer "sort" og at seperasjonen blir bedre. Er litt usikker på hvor jeg evt skal få tak i en bedre adapter men det burde jo ikke koste allverden? PSii er kommet for å bli så hvorfor ikke få max ut av den er min lille filosofi.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Sweet. :)

    Liste over brukere som har skjønt det:

    Morpheus (first mover)
    jonnygrandis
    undertegnede
    Minutten
    pengelek
    Sting
    Cybervision_
    sorgenfri


    Men, gutta - dere skal jo for svarte ikke bruke Audeze på denne - men HiFiMAN HE-500.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Hvor bestiller jeg rør? Er det noe annet jeg trenger?
    Jeg ville spilt inn ørene og PSii med orginalrøret først, gi den 30 timer - ......sa jeg det ?? :) Den lyder ( i mine ører) svært godt med dette røret også.
    Blir morsomt og høre om den står til forventningene.

    Noe annet du trenger ? Hmmm........., Masse fritid for å lytte vil jeg tro - Grattis forresten !
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Hvor bestiller jeg rør? Er det noe annet jeg trenger?
    Jeg ville spilt inn ørene og PSii med orginalrøret først, gi den 30 timer - ......sa jeg det ?? :) Den lyder ( i mine ører) svært godt med dette røret også.
    Blir morsomt og høre om den står til forventningene.

    Noe annet du trenger ? Hmmm........., Masse fritid for å lytte vil jeg tro - Grattis forresten !
    Hvis noen trenger en Schiit Asgaard er det bare å si fra. Og, hvis noen har en god DAC- si fra:)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Har to gode dacer, skal bare finne ut hvilken som er best så kan du få den andre. :D

    Noen med Sunrise vel fremme som har peil på hvor lang tid det tar fra LA til NOrway? Min har nå brukt 4+ dager.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Velkommen til oss Sorgenfri! :).
    Ser virkelig frem til flere erfaringer, tweaks, rør som passer til diverse hodetelefoner og kansje oppgradert strømadapter?
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Har to gode dacer, skal bare finne ut hvilken som er best så kan du få den andre. :D

    Noen med Sunrise vel fremme som har peil på hvor lang tid det tar fra LA til NOrway? Min har nå brukt 4+ dager.
    Litt usikker på det, men mener å huske at min tok ca 11 dager fra jeg bestillte til jeg fikk den, men den ble visst holdt litt tilbake for å få implementert de siste endringene.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Har to gode dacer, skal bare finne ut hvilken som er best så kan du få den andre. :D

    Noen med Sunrise vel fremme som har peil på hvor lang tid det tar fra LA til NOrway? Min har nå brukt 4+ dager.
    Litt usikker på det, men mener å huske at min tok ca 11 dager fra jeg bestillte til jeg fikk den, men den ble visst holdt litt tilbake for å få implementert de siste endringene.
    Dette passer meg bra! Drar ut på havet på lørdag, så da ligger denne å venter når jeg kommer hjem! O`lykke!
    Da kan jeg bruke 11*12 timer på å lete etter rør på nettet:)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Har to gode dacer, skal bare finne ut hvilken som er best så kan du få den andre. :D

    Noen med Sunrise vel fremme som har peil på hvor lang tid det tar fra LA til NOrway? Min har nå brukt 4+ dager.
    Litt usikker på det, men mener å huske at min tok ca 11 dager fra jeg bestillte til jeg fikk den, men den ble visst holdt litt tilbake for å få implementert de siste endringene.
    Dette passer meg bra! Drar ut på havet på lørdag, så da ligger denne å venter når jeg kommer hjem! O`lykke!
    Da kan jeg bruke 11*12 timer på å lete etter rør på nettet:)
    Flere som jobber maritimt ja :).
    Jeg kjøpte denne igår: Reflector 6N23P-EV Military Cryo, Cryoset Online Store, Håpet er at den skal gi litt mer av det jeg allerede setter pris på. Vil sikkert prøve noe mer exprimentellt på sikt.

    Var den testen med 12Volts rør helt bom Loevhagen?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Vi gærne har det godt :) hipp hurra for PSii....
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Flere som jobber maritimt ja :).
    Jeg kjøpte denne igår: Reflector 6N23P-EV Military Cryo, Cryoset Online Store, Håpet er at den skal gi litt mer av det jeg allerede setter pris på. Vil sikkert prøve noe mer exprimentellt på sikt.

    Jober, og jobber..Sitter nu der, og stirrer i en skjerm. Og surfer etter headfi så diskret jeg kan:)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    For de som ønsker å bygge seg en head-amp så sakser jeg et innlegg fra Rock grotto.

    Sure would layums,

    Frans (solderdude) one of our resident electronic Guru`s, designed this Amp.

    Trust me when i say this guy knows his stuff.

    The kits are made up and supplied by Jeremy(Garage1217) his partner, who is based in America, lovely guy, very helpful and approachable.

    Its a superb kit, very clear build instructions, all the parts are bagged in separate functional order, and beautifully presented.

    I really enjoyed building mine, and i have VERY limited electronic knowledge.

    Mick.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Var den testen med 12Volts rør helt bom Loevhagen?
    Med lov gain varianten av 12V røret, så er det bom med Input Caps innkoblet. Har ikke testet med Input Caps koblet ut - hvilket vil lede til høyere gain på forsterkeren.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Var den testen med 12Volts rør helt bom Loevhagen?
    Med lov gain varianten av 12V røret, så er det bom med Input Caps innkoblet. Har ikke testet med Input Caps koblet ut - hvilket vil lede til høyere gain på forsterkeren.
    Ah, du spiller med input caps på ja. Jeg forstår at du ønsker den forsikringen, men etter en del AB testing er det ingen tvil hos meg at lydbildet åpner seg vesentlig mer opp når de er utkoblet. Jeg trives også best med 10 ohm settingen selv med HD650 som er 300 ohm. Føler jeg mister litt av fokuset på 68 ohm settingen. Kansje du skulle tatt en rask lytt uten inputcaps nå som du har blitt godt kjent med forsterkeren. Du kan jo teste med CAL så tar du ingen store sjanser. Uansett med din DAC er vel faren for DC minimal vil jeg tro.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Godt poeng. :) BTW: Lurer på om ikke noen av de PSii her inne faktisk er 5.6ohm og ikke 10ohm i den laveste utgangsimpedansen. Hm.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Sweet. :)

    Liste over brukere som har skjønt det:

    Morpheus (first mover)
    jonnygrandis
    undertegnede
    Minutten
    pengelek
    Sting
    Cybervision_
    sorgenfri


    Men, gutta - dere skal jo for svarte ikke bruke Audeze på denne - men HiFiMAN HE-500.
    Nå gir du siste stakkar på lista kronisk depresjon.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn