T
Tittentei
Gjest
Gratulerer! Hvor mange W satte du loddebolten på? Jeg drev med smålodding på XBOX for mange år siden, og tenkte kanskje dette kunne være en gøyal affære. Jeg er ikke noen reser med bolten, men det gikk glatt den gangen og ting jeg loddet da fungerer enda, så ...Hei
Er en lykkelig eier av PS II nr K0023. Bygget forsterkeren selv, noe det ikke ser ut til at mange gjør her på forumet? Det tok 2-3 timer, og er ikke vanskeligere enn å lodde på en ledning. Settet kommer med mange poser der det står f.eks 3*R14 5k. Printet er jo veldig godt merket, og det blir nesten som de barnelekene der man skal putte stjerner i stjerner... mao veldig enkelt. Man sparer noen kroner, og så er det veldig morro..
Når det gjelder rør, så har jeg prøvd det vanlige 6n23p røret, og et 12au7. Disse er henholdsvis 6V og 12V. Jumperen sto feil da jeg byttet, og det resulterte i at den ene kanalen var død. Får mao en god indikasjon på at man har gjort feil. Vet nå ikke om jeg hørte veldig stor forskjell på disse to rørene, men det kunne virke som om 6n23p var litt lysere, og åpnere.. mens 12au7 hadde en litt mørkere fremtoning.
Uansett så har jeg lest denne tråden opp og ned før jeg bestemte meg for å prøve PSII. (hadde nesten kjøpt meg en G109s eller en Lyr... )
Takker for god lesing, og for at dere overbeviste meg til å kjøpe denne perlen. (har nå lurt 2 kamerater til det samme...)