Project Sunrise, Horizon, Ember og Starlight

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    For å gi ett vettugt svar kan det lønne seg å skrive hvilke klokker som skal drives.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    `Pengelek` bruker vel PSii og LCD-2 så han kan kanskje svare det på den kombinasjonen men utifra hva han har skrevet høres det ut som er en god løsning.
    AKG 702 har jeg desverre ikke hørt og kjenner ikke til så det blir litt vanskelig å gi noen anbefaling men det er sikkert andre som kommer med innspill etterhvert også.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.372
    Torget vurderinger
    13
    Se linker side 1.

    Rock Grotto Audio Forum - For Headphones - Headphone Amps - Amplifiers - X-Can V2 - Musical Fidelity - headphone Discussion - Amplifier Discussion - DIY - Amplifier Kits - Projects - SCHA - Sennheiser - Beyer - Grado - Audio Technica - Headphone amp


    For this reason the Horizon is best suited for:
    headphones between 120 Ohm and 600 Ohm and to drive any headphones that can best be driven by a 120 Ohm source.
    The Sunrise-II is optimized for driving headphones between 16 Ohm and 120 Ohm.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Tenkte å kjøpe ny forsterker. Men kva skal eg velge? Horizon eller sunrise?
    [HR][/HR] As of October 1st 2012 technical support and service for Sunrise(II) and Horizon amplifiers as well as the upcoming devices will be done through the European representative.

    Technical questions can be asked directly at: solderdude4u@gmail.com


    Dette er direkte til designeren av forsterkerne, kan være greit kansje å høre hva han mener.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Har pantsatt huset, og solgt bilen..Kjøpte denne:Buffer 6N3 Tube Pre Amp Matisse Pre Amplifier Finished | eBay

    Tenkte jeg skulle forsøke å parre denne med PSii..Så får vi se om det smeller eller ikke:)
    Legg ut en tilbakemelding når du har fått og testet den da :)
    Fikk mail nå, det følger ikke med strøm kabel til denne..LOL, får vente på svar, hvilken jeg trenger - så bestiller jeg en på ebay..Skal si fra når monstret er på plass.-)
     
    Sist redigert:
    M

    Morpheus

    Gjest
    Lytter nå til PSii med JJ ecc88 rør og Shure 1840. Nydelig lyd! Har ikke så mange sammenligninger opp mot stock-røret, men føler umiddelbart at soundstaget er større, og det er hvertfall ikke mindre detaljer her. JJ-røret har kortere levetid enn stock-røret (2500timer mot 5000+ timer)

    Mr Motron selger dette røret for 120-150kr men gir ingen garanti. Det er først å fremst "power-rør" og ikke "pre-rør" som har vært av varierende kvalitet fra JJ ifølge Motron. JJ kjøpte opp endel av produksjonsutstyret til Tesla så jeg vil tro at lyd signaturen til JJ-rør og Tesla-rør ikke er så langt unna hverandre uten at jeg har personlig erfaring på dette området.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Størrelse

    Et nytt bilde som viser den lille størrelsen til Project Sunrise Version II.

    Da har jeg flyttet anlegget opp fra dørken :). Den observante leser vil skimte Hegel DAC'en hengende under skrivebordet. Begrenset plass trenger ikke å medføre begrenset lyd!

    Project Sunrise Version II_Morpheus_1.jpg
    Project Sunrise Version II plassert oppå "Nuforce HAP-100", med "HA10SE" på hyllen over og AKG K 550 liggende til venstre.
     

    pengelek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    493
    Antall liker
    59
    Torget vurderinger
    17
    For dem som ønsker å teste Telefunken E88CC i PSii så ligger det et rør tilsalgs på torget. ;-)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Jeg ser at produsenten til PSII et al. har fått en bedre og mer oversiktlig side Home

    Jeg bruker for tiden et nos Phillips Ecc88 i PSII. Valgte å kjøpe den fra Motron. 500kr + mva. Ble fortalt at det nesten bare var Phillips-rør igjen på markedet av ecc88 typen som faktisk er nos-rør. Kunne godt tenkt meg å prøvd et Siemens & Halske rør, men tipper det kan bli utfordrende å finne et autentisk. Jeg har fortsatt planer om å få tak i en linær strømforsyning, samt oppgradere volumpot.

    Her er en tråd om en som har bygget den selv på Head-Fi: Project Sunrise II Kit Review
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Fikk nettopp mail fra Jeremy.

    PCB design er ferdig, og han skal nå teste ca 1mnd, før Ember erferdig, han kommer også med en enda billigere versjon kalt Starlight.

    Du kan lese mr om dette her: Home

    Mvh

    Chr.Sjømann
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Litt feil tråd, men går det an å spørre hvordan TH-900 låter med PSii?
    TH-900 er mer sensitive ann HE-500 så PSii sin (for) høye gain blir en ekstra utfordring, og det er lenge siden jeg har hatt hodetelefoner på hodet og hørt svak, svak susing - men det gjør jeg med PSii og TH-900. Svakt når musikk ikke spilles. Når man spiller musikk uten for mange stille partier så er det ikke en issue fordi susingen er så såpass svak.

    TH-900 er overraskende transparente hodetelefoner, så den lille klangfargen PSii gir til musikken er kledelig. Synes den totale balansen til TH-900 er svært god med PSii - og det blir en god helhet i mine ører - ikke "bass" + "mellomtone" + "diskant".

    Har hørt litt rolig musikk (f. eks. Ole Paus, seff i disse tider) og noe med litt mer funky (Tower of Power). Førstnevnte er det ingenting å berette noe negativt om. Kun positivt. Balsam for ørene. Med litt mer fart i tonene, så er det som om PSii holder igjen litt på gaspedalen til TH-900. Det er engasjerende og rytmisk driv - men skulle gjerne hatt litt mer snert, kontour og fart.

    Summasumarum: Det er det svake suset som er det som gjør at TH-900 og PSii kan bli en utfordring som match.

    CAL! + PSii gir mindre susing OG mer sprut i musikken. Så CAL! og PSii må være omtrent planetens beste VFM. Jeg digger kombinasjonen. CAL! har mindre lydscene enn TH-900, men CAL! (i mine ører) har mer snert. :)
     
    Sist redigert:
    M

    Morpheus

    Gjest
    Interessante betraktninger dette! Har planer om å lage en mer permanent plassering til psii til helgen. Har fortsatt lyst å skifte volumkontrollen for å få bukt med missmatchen mellom kanalene på lavt volum.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ^ Heeei, det var lenge siden! Koselig å se deg her, hihihi.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Interessante betraktninger dette! Har planer om å lage en mer permanent plassering til psii til helgen. Har fortsatt lyst å skifte volumkontrollen for å få bukt med missmatchen mellom kanalene på lavt volum.
    Er det ikke lettere med en volumkontroll før signalet entrer psii, som ifa en DAC med volumkontroll, aktiv/passiv pre etc?
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Interessante betraktninger dette! Har planer om å lage en mer permanent plassering til psii til helgen. Har fortsatt lyst å skifte volumkontrollen for å få bukt med missmatchen mellom kanalene på lavt volum.
    Er det ikke lettere med en volumkontroll før signalet entrer psii, som ifa en DAC med volumkontroll, aktiv/passiv pre etc?
    Joda, problemet er minimalt, og jeg er kresen... Uansett så bruker jeg pc som kilde (spdif) og har alle muligheter for digitale justeringer om ønskelig.

    Jeg venter nå på en linær strømforsyning som er under veis.. skal bli spennede å finne ut om det har noen signifikant effekt.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    @morph: har du en link?
    Her er en link: http://www.mascot.no/?SearchStr=8421

    Etter mye om og men har jeg fått tak i en linær psu. Først fant jeg et bilde av PSii med en slik strømforsyning. Jeg tok da kontakt med Masqot Norge. De henviste meg videre til Ing. Furuseth. De var svært service-minded! da jeg bare fulgte specs på psu'en som fulgte med viste det seg å være vanskelig å finne en adekvat linær psu i deres sortiment. Da jeg sjekket spec i manualen til PSii viste det seg at jeg kunne gå noe ned på ampere fra psu'en. Regner med den kommer frem i morgen så det blir spennende å se hvordan det går. Ing. Furuseth har stillt riktig DC på psu'en, samt koblet på riktig kabel som skal passe til PSii.

    Link til Ing. Furuseth: ING. FURUSETH AS - Mascot Noratel Multiguard power supply

    Jeg har snart hatt PSii i et år, og den fungerer som et sveitsisk urverk. Derfor jeg nå velger å oppgradere psu'en. Denne forsterkeren skal følge meg i mange år. Jeg har fortsatt noen tweaks på blokken som jeg kommer til å implementere på et tidspunkt.

    Jeg ser videre at man faktisk kan få en oppgradert psu (riktignok ikke linær) fra Garage 1217 til en hyggelig pris. Parts

    Er folk ute etter en solid "best buy" forsterker som man enten kan kjøpe ferdig bygget eller som et DIY sett, og man liker rør er det bare å slå til!
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    På tide med en liten oppdatering.

    Da har jeg lyttet noen dager med PSii og Linær strømforsyning. det er fortsatt PSii jeg hører, men føler absolutt et løft innen microdynamikk og holografi. Alt føles også litt mer "tight" og presist. PSU'en koster litt over 1000kr og er fra Masqot som er Made in Norway :) Når jeg en dag får "ånden" skal jeg a/b teste mellom orginal psu og Masqoten.

    Jeg ønsker å teste ut PSii med flere rør og ville høre hva produsenten ville anbefale. Jeg synes det kan være greit å linke svaret. Garage 1217 selger også rør og prisene ser greie ut, så regner med å skaffe meg noen derfra. TUBES

    Hey Carl, Good to hear from you and glad you are enjoying the amp! As far as tubes, I have not tried the psvanes yet, I do have some on the way for trial from one of my customers (we do a lot of tube swapping) so will know more soon on them. There are a lot of tubes I like. I have about 200+ in my collection. For every tube type, a manufacturer may have 5-20 styles of the the tube produced at different times so it makes collecting them fun. My general favorites are 12au7a cleartops from RCA, a 5814A, 6922's from various makers and I like a lot of 12av7 cleartops (they can be noisy but are quite dynamic) and in general I like most tubes which do not break the bank. With tubes, money does not always equal great. Many of my favorites are second hand ebay picks costing only $5-10!

    Ember will be released here very soon, Hope to have her on the site and for sale the week after next. She is going to be quite good and powerful!


    Som dere ser så spurte jeg litt om Ember-ampen som jeg godt kunne tenkt meg, men har allerede 5 amper så det blir ikke med det første...
     

    josi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    105
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Hei, jeg er fersk på hodetelefoner. Har et par AKG K701 for bruk på hjemmekontoret og trenger en god forsterker for disse. Ut fra deres inntrykk, så virker disse "Project" ampene som seriøse greier. Kan dere gi noen ytdypende innspill på hvor gode de er? Gjerne i form av sammenligninger med andre hodetelefonforsterkere.
    Takknemlig for all hjelp her!
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Hvis du har pløyet igjennom denne tråden, vil du se at den blir benyttet som referanse av brukere som har amper til mer enn 10 ganger prisen:)

    *morph: Når, du foretar en AB testing, og konkluderer kan du sende meg en PM? slik at jeg får bestillt? :)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Hei, jeg er fersk på hodetelefoner. Har et par AKG K701 for bruk på hjemmekontoret og trenger en god forsterker for disse. Ut fra deres inntrykk, så virker disse "Project" ampene som seriøse greier. Kan dere gi noen ytdypende innspill på hvor gode de er? Gjerne i form av sammenligninger med andre hodetelefonforsterkere.
    Takknemlig for all hjelp her!
    Hei, Jeg forstår godt ditt ønske om kvantifisering og vurderinger opp mot andre hodetelefonforsterkere. På mange måter blir slike vurderinger relativt subjektive i denne hobbyen. Går du gjennom denne tråden vil du finne uttalelser fra flere med lang fartstid som er svært fornøyd med hva denne forsterkeren har å by på. Her er noen betraktninger fra en som har hatt Emmerline B52 i hus. Den koster 5350 dollar.. The Emmeline II, "B-52" - Ray Samuels Audio
    Sitat fra johnnygrandis sunrise ampen seiler opp til å bli en av de beste hi-fi kjøpene jeg noesinne har gjort. Utrolig at det går ann å lage en så billig amp med slike fantastiske musikalske egenskaper. Ord blir små i denne sammenhengen. JA jeg har bare hørt noen timer men ikke søren om jeg skal la det legge en demper på begeistringen jeg opplever med denne billig ampen fra Jeremy, Og nei jeg har ikke åpnet XO Bache flasken enda. OG jo jeg har B52`ern friskt i minne når jeg skriver disse små ordene. Til rundt 2K er dette intet annet enn ett funn og jeg anbefaler sjeldent noen å kjøpe noenting men jeg anbefaler dere å skynde dere denne gangen ! Subjektivt så d holder. Morpehus har nok bedre forutsetninger enn meg for å si noen ord men jeg har en følelse at han ikke er veldig langt unna min begeistring (?) Nå skal det lyttes over en litt lengre periode for å sammeligne litt etter husken ifra bombeflyet så skal jeg prøve etter beste evne å formidle noen ord men dette var sabla bra greier altså.
    Her er en tråd om PSii og diverse rør: Project Sunrise/PS2 Tube Rolling Thread (and maybe even Project Horizon and Project Ember)

    Jeg har også en annen rørforsterker som jeg er svært fornøyd med som kan være verdt å sjekke ut: HA10 SE Headphone Amplifier - Custom HiFi Cables Ltd.

    Kjøper du den med vanlig strømforsyning blir det rund 15 pund ekstra. Jeg har den med DC2. Jeg har ikke hørt denne uten DC2 (som koster 260 pund). Sean som lager forsterkeren er en drøm å kommunisere med. Jeremy som lager PSii yter også utmerket service.

    Jeg kommer aldri til å selge noen av disse ampene, men kommer sikkert på et tidspunkt til å utvide samlingen... sånn er det jo bare ;).

    Lykke til.

    @ Sorgenfri. jeg tenkte å teste litt når jeg får Mad Dog i hus... Ser ut som det har blitt noe krøll i tollen med dem, så jeg må sjekke det ut i morgen,.
     

    josi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    105
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Hei igjen og takk for tilbakemeldinger. Dere er jo veldig tydelige på at Project ampene er "good value" produkter, så da gjenstår det bare å velge hvilket. Jeg har sendt en email til Jeremy vedrørende matching med AKG K701. Venter på svar, men ser at han er travelt opptatt med å lansere Ember. Rapporterer så snart jeg får svar!
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Hei igjen og takk for tilbakemeldinger. Dere er jo veldig tydelige på at Project ampene er "good value" produkter, så da gjenstår det bare å velge hvilket. Jeg har sendt en email til Jeremy vedrørende matching med AKG K701. Venter på svar, men ser at han er travelt opptatt med å lansere Ember. Rapporterer så snart jeg får svar!
    Veldig hyggelig å høre at du ønsker å melde deg inn i klubben :). Tar man utgangspunkt i AKG 701 som er 62ohm vil nok Sunrise være midt i blinken. Den nye Starlight ampen er optimalisert for 16-300 ohm ser jeg, så den kan også være et alternativ.

    Det som virkelig hadde vært gøy var om du gikk for Ember! Den skal visst drive det meste innen hodetelefoner. Ut i fra det Jeremy svarte så er det godt mulig at den kan bestilles til uken. Slik jeg har forstått det kommer den i et chassis og vil således ligne mer på en konvensjonell forsterker rent eksteriørmessig. Tidligere har jeg vel hørt om en prisantydning på 350 dollar for Ember.

    Hold oss oppdatert :).

    Hadde jeg bestillt tror jeg nok jeg hadde valgt den oppgraderte power supplyen deres http://www.garage1217.com/graphic_design_012.htm
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Ut ifra Målinger - ville jeg anbefalt Ember:)

    Josi: Bare tull, jeg kan ingenting om målinger, men ingen har den enda:)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Da er Ember lansert. Jeg har selvfølgelig lyst på den, men trenger den strengt tatt ikke... time will likevel show.... ;). Prisen er på ingen måte avskrekkende.


    • Auto bias. No manual bias adjustment. Literally plug in a tube from a long list of 6 & 12V dual triodes and bias will dial itself in
    • Auto heater selection. Plug and play with a 6 or 12V tube and the heater voltage arrangement will be automatically changed
    • Advanced startup protection circuit with thermal shutdown
    • Advanced cooling design to keep temps nice and low
    • Variable output resistance settings from .1, 35 and 120ohm
    • Input capacitor bypass for more tuning options
    • Selectable input gain
    • Pre-amp output which is adjustable by the volume knob
    • Very efficient, low power consumtion
    • Awesome choice for headphones from 32-600ohm
    • One listen and you will just "get it" this one has what you need and in reserve
    • A tribe of beautiful virgins from the Amazon... No, you did not read that part correctly - we cancelled that option as shipping was expensive and maintance was high

    About Project Ember
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Psii som pre til Ember, det må vel bli bra:)

    "Pre-amp output which is adjustable by the volume knob"
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    I forgårs dro jeg frem PSii og koblet den til NAD M51 og benyttet T1 som hodetelefoner. Det låt ganske bra, men det var enkelte partier på kjente sanger der jeg tenkte at "...her er det litt for mye kunstige lyse toner..." Ikke mye, ikke plagssomt, men noe. Deretter, så jeg ned på PSii som har stått i en skuff en god stund - og vet du hva; røret var ikke det jeg forventet / håpet skulle være der. Dagen etterpå, så stakk jeg ned i kjelleren og hentet kofferten med rør til PSii og satte i et Siemensrør fra 70-tallet - og det ga pipen en litt annen lyd på T1. Ganske bra faktisk. :)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    I forgårs dro jeg frem PSii og koblet den til NAD M51 og benyttet T1 som hodetelefoner. Det låt ganske bra, men det var enkelte partier på kjente sanger der jeg tenkte at "...her er det litt for mye kunstige lyse toner..." Ikke mye, ikke plagssomt, men noe. Deretter, så jeg ned på PSii som har stått i en skuff en god stund - og vet du hva; røret var ikke det jeg forventet / håpet skulle være der. Dagen etterpå, så stakk jeg ned i kjelleren og hentet kofferten med rør til PSii og satte i et Siemensrør fra 70-tallet - og det ga pipen en litt annen lyd på T1. Ganske bra faktisk. :)
    Spennende. Som du vet så lurte jeg jo på hvordan den kombinasjonene ville låte. Det Siemens og Halske røret ditt er jeg misunnelig på! Tør ikke å kjøpe det selv da jeg har hørt at det er omtrent umulig å få tak i ekte varer.

    Bruker du 10ohm eller 68ohm Output Resistance på T1?

    Vurderer å skaffe meg Ember.... Hiver du deg på? ;)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn