duc999
Hi-Fi freak
IS2 og coaxHvilket kabel bruger du mellem drev og DAC?
IS2 og coaxHvilket kabel bruger du mellem drev og DAC?
Ja HDMI / I2S med forsølvet kabel virker klart bedst her.IS2 og coax
Mener du at en kabel skal ‘bestemmer’ hvilken drivverk er bedre? . Jeg bruker nå for tiden en Oppo 203 som drivverk og selv om jeg synes den låter veldig bra, jeg kan tenke meg at både en dcs og Ps audio SACD blir en bedre combo men de er også 6 ganger dyrere ( bedre komponenter) . Uansett, noen albumer har bedre lyd fra cd gjennom Oppo 203+Ps audio DAC enn streaming gjennom Ps audio DAC (Roon Nucleus inkludert) .Hvilket kabel bruger du mellem drev og DAC?
Her hos mig er DH Labs forsølvet kobber klart bedst i øjeblikket. Bare en halv meter. Har PS audio dyreste drev og DAC. Bruger en lidt mørkt klingende Acchuphase clon i øjeblikket med tantal modstande henover indgangene 15 Kohm. Min nye Lars Vester Current feedback buffer med 20 DB forstærkning har givet et voldsomt løft.Min gamle "PS memory player lyder best hos meg med kobber kabel 1meter HDMI.Jeg prøvet endel sølv siden mesteparten er laget for HDMI bilde., ingen av dem kunne måle seg med kopper kablelen . Videre ingen av de andre PWT utgangene kan i min mening over gå I2s utgangen lyd messig , jeg bruker min egen diy dac)
Før denne hadde jeg ett klokket teak vdrs drivverk , spdif sølv kabel til dac som lød helt himmelsk " Neste gang jeg skal ha ett drev skal jeg ha det hjem for å teste det , det er i allefall sikkert
Ja det er nok noe system betinget , det viktigste er at det fungerer sammenHer hos mig er DH Labs forsølvet kobber klart bedst i øjeblikket. Bare en halv meter. Har PS audio dyreste drev og DAC. Bruger en lidt mørkt klingende Acchuphase clon i øjeblikket med tantal modstande henover indgangene 15 Kohm. Min nye Lars Vester Current feedback buffer med 20 DB forstærkning har givet et voldsomt løft.
Vet ikke så mye mer annet enn at det er en oppgradert og forbedret transport fra forrige, her er en video av Paul fra PS Audio som forklarerDa spor jeg igjen, hva er forskjellen mellon de to? Bare designet?
Når du sier HDMI kobber kabel, hva slags kabel eller produsent tenker du på? Jeg bruker en standard HDMI 1 meter kabel i dag og I2S mellom PS memory player og DS DAC, har ikke testet ut andre kabler.Min gamle "PS memory player lyder best hos meg med kobber kabel 1meter HDMI.Jeg prøvet endel sølv siden mesteparten er laget for HDMI bilde., ingen av dem kunne måle seg med kopper kablelen . Videre ingen av de andre PWT utgangene kan i min mening over gå I2s utgangen lyd messig , jeg bruker min egen diy dac)
Før denne hadde jeg ett klokket teak vdrs drivverk , spdif sølv kabel til dac som lød helt himmelsk " Neste gang jeg skal ha ett drev skal jeg ha det hjem for å teste det , det er i allefall sikkert
Jeg er ærlig talt ikke så teknisk kyndig på dette feltet, så jeg vil anbefale deg å rådføre deg med Terje Andervik(Andervik audio) som fører disse, han har masse kunnskap . Ettersom den ikke kostet så mye gikk jeg for den, argumentet om støy fra router virket plausibelt, og det var også tilfelle ettersom jeg fikk et løft i lyden. videre ble jeg anbefalt å etablere et mesh nettverk for å skape et galvanisk skille til ruteren,hvilket skal kunne forbedre lyden ytterligere.Så, jeg som bruker Roon Nucleus også må ha to Lan filtrer eller det blir nok med en i bridgemodulen, synes du ?
Nå bruker jeg PS audio DAC og Ps audio m1200 ( uten preampen ) men etter bare noen timer med nye m1200 foretrekker å ikke snakke om lyden, ( tynn og mangler definisjon i toppen) . Håper det blir bedre og bedre etter et par hundre timer. Hadde dere med m1200 samme opplevelse ?
hvor bruker du Lan filteret ? Jeg har også bridge 2 i DAC,n. Er det egentlig så mye forkjell ? Vil prøve kanksje
Det som jeg har fått med meg er at den kan. spille dsd filer og SACD .Den har egen dsd ut ganger . De sier videre I2S fortrukne format , next til det dsd out til dac .. Nytt og den har galvanisk ad skillt elektronikk dac / analog via isolatorerer .Den har fått nytt manøver knapp , (takk for det sier jeg ) og mindre sjerm ,Jeg er i tenke boksen selv eller om jeg skal tilbake til teak vdrs drivverk.Da spor jeg igjen, hva er forskjellen mellon de to? Bare designet?
Har du også Dacen?Det som jeg har fått med meg er at den kan. spille dsd filer og SACD .Den har egen dsd ut ganger . De sier videre I2S fortrukne format , next til det dsd out til dac .. Nytt og den har galvanisk ad skillt elektronikk dac / analog via isolatorerer .Den har fått nytt manøver knapp , (takk for det sier jeg ) og mindre sjerm ,Jeg er i tenke boksen selv eller om jeg skal tilbake til teak vdrs drivverk.
Nei jeg har DIY hannes borbely HB1704 x8 DAC ,,,,,oppgradert av Les bordelon til å ta NOS og 6dB 100khz filter eller ingen eller upsampler : )Har du også Dacen?
Har du vært inne i PS audio webben , du oppretter egen log in når du registrerer din nye PS , Der har de og har en egen fora for alle produkter og de tar opp problemstillinger og evt forbedringer .Så er det jo alltid å ha oppgrdert til siste programvaren da ,Det jeg ikke forstår er at PS audio DAC sier at alt data blir ‘ upsampled’ til 30 bits i 10 ganger den DSD ‘standard rate’ og,så tilbake til ‘Double rate DSD’ men når jeg streamer musikk, i display står det alltid PCM 16 eller 24 bits, til mindre jeg forandre det i meny men aldri er jeg lest mer enn 24 bits selv om materiel er i MQA 352 kHz eller FLAC 176 kHz
også at MQA ordet forsvant siden jeg bruker Roon Nucleus. Nå har jeg bare ‘rendering’ men har hatt også rendering og decoding’ i DAC,n stillinger. Nå er dette ikke så viktig fordi bruker 95% musikk gjennom Quobuz ( uten MQA) men når jeg bruker Tidal, hva synes dere jeg må ha i stillinger , decoding, rendering, begge to eller ingen av dem ?
Den har siste program, Sunlight.Har du vært inne i PS audio webben , du oppretter egen log in når du registrerer din nye PS , Der har de og har en egen fora for alle produkter og de tar opp problemstillinger og evt forbedringer .Så er det jo alltid å ha oppgrdert til siste programvaren da ,
jA jeg er nok en anlog gammal tulling "Er ikke noe for meg ,,, hvor mange programmer har ikke PS audio for dacen, ,,,,jeg kom ut av telleing for lenge sidenDen har siste program, Sunlight.
Morsomt å lese, jeg har også PS Audio DAC og transport og er veldig fornøyd. På gode innspillinger er lydbildet ekstremt luftig, stort og man kan høre tvers igjennom musikken hvor alle detaljer ned til de minste lyder av hva musikerne gjør. Kombinasjon med høytalere som har bånd i både diskant og mellomtone er det magiskVis vedlegget 774067
Her står Drossels PS Audio Dac og drev. Jeg har været så heldig at låne det i denne weekend, og det er interessant at høre det i eget Lytterum.
Det skuffede ikke, men det var så godt.
Først lyttede jeg til mit eget opsæt, og så skiftede jeg drev fra Pro-ject og til PS Audio. Der var hørbar forskel til det bedre. Bedre rumgengivelse. Mere nuanceret lyd. Så godt.
Så skiftede jeg til PS Audio DAC fra min egen HQ Audio . Jeg synes, at jeg mistede noget i den dybeste bas på en kontrabas, men lyden af strengene og fingrenes bevægelse er fænomal. Der var ikke tid til at gå tilbage til HQ Audio DAC.
Så skulle jeg prøve med HDMI kabel, hvor jeg før havde brugt XLR fra DB Labs Silver.Revelation. HDMI fungerede godt.
Da jeg så satte SACD på, og brugte masteren, så var det helt fantastisk. Det var som at lytte til Masterbånd.
Så nuanceret dyb bas. Så naturlig lyd. Mega stort rum Mellemtone så detaljeret. Diskanten så fin.
Det er så fantastisk. Tak for lån Drossel. Du har noget vanvittig godt grej.
Jeg mangler bare en stor sum penge...
Morsom å se at du har ( som jeg) flere Ps,audio komponenter ( DAC + streamer inkludert) til og med M 1200. Og vurderer preamplifier Audio Valvle Eklipse. Men hvis jeg er ærlig, etter noen år med Audio Research monoblokker, savner jeg litt i fosterkere m 1200,,ferdig innspill allerede men forsatt litt tynnlyd med mange innspillinger men veldig gode for meg med andre. Opplever du ikke det samme ? Jeg bruker M Logan ( Vantage/ Montis) hoyttalereMorsomt å lese, jeg har også PS Audio DAC og transport og er veldig fornøyd. På gode innspillinger er lydbildet ekstremt luftig, stort og man kan høre tvers igjennom musikken hvor alle detaljer ned til de minste lyder av hva musikerne gjør. Kombinasjon med høytalere som har bånd i både diskant og mellomtone er det magisk
Ja da har vi mye likt i oppsettet Eclipsen tilfører mye i systemet mitt og spesielt med NOS rør er mellomtone og topp helt magisk. Jeg har testet uten forforsterker med DS DAC rett i M1200 og opplevde da at lyden ble mer analytisk og tynn. Jeg har også testet PS Audio BHK i forkant og trodde at den skulle matche veldig bra, men også den låt mer tynn enn Eclipsen. Anbefaler deg teste ut Eclipse hvis du har mulighet, antar at det vil løse problemet ditt med tynn lyd og gi mer sjel i innspillinger.Morsom å se at du har ( som jeg) flere Ps,audio komponenter ( DAC + streamer inkludert) til og med M 1200. Og vurderer preamplifier Audio Valvle Eklipse. Men hvis jeg er ærlig, etter noen år med Audio Research monoblokker, savner jeg litt i fosterkere m 1200,,ferdig innspill allerede men forsatt litt tynnlyd med mange innspillinger men veldig gode for meg med andre. Opplever du ikke det samme ? Jeg bruker M Logan ( Vantage/ Montis) hoyttalere
er det så mye forkjell med/uten preamplifier ?
Takk for svar. Det skal jeg gjøre så fort jeg har tid. Men jeg har et sporsmål . Eklipse har ikke balanserte ingang så , man må bruke RCA utgang av DS DAC til Eklipse og jeg har hørt av flere at RCA utganger i DS DAC låter lavere og verre enn balanserte utganger, hva synes du ? Hvilken kabel bruker du da ? Nå bruker jeg signal/hoyttaler/strømkabler av Synergistic Research Foundation serie.Ja da har vi mye likt i oppsettet Eclipsen tilfører mye i systemet mitt og spesielt med NOS rør er mellomtone og topp helt magisk. Jeg har testet uten forforsterker med DS DAC rett i M1200 og opplevde da at lyden ble mer analytisk og tynn. Jeg har også testet PS Audio BHK i forkant og trodde at den skulle matche veldig bra, men også den låt mer tynn enn Eclipsen. Anbefaler deg teste ut Eclipse hvis du har mulighet, antar at det vil løse problemet ditt med tynn lyd og gi mer sjel i innspillinger.
Jo siste utgaven som min har balansert innganger så jeg kjører balansert fra DS DAC inn i Eclipse (CD1 ellerCD2)Takk for svar. Det skal jeg gjøre så fort jeg har tid. Men jeg har et sporsmål . Eklipse har ikke balanserte ingang så , man må bruke RCA utgang av DS DAC til Eklipse og jeg har hørt av flere at RCA utganger i DS DAC låter lavere og verre enn balanserte utganger, hva synes du ? Hvilken kabel bruker du da ? Nå bruker jeg signal/hoyttaler/strømkabler av Synergistic Research Foundation serie.
Ja var der forrige lørdag, utrolig velbalansert HT. La inn et innlegg på Mala FB sider så ta en titt innom der.Noen som har vært innom Mala Audio og lyttet på FR30!
Det er da synd for de højttalere med sådan en opstilling.
Jeg bruker AUX 1 ( XLR 3) som har høyere gain, hvorfor bruker du CD1 eller Cd2 ?Jo siste utgaven som min har balansert innganger så jeg kjører balansert fra DS DAC inn i Eclipse (CD1 ellerCD2)
Vis vedlegget 774528