PS Noise Harvester

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Fikk min NH i går og satte den optimistisk inn i stikket ved siden av der jeg tar ut strømmen til anlegget. Det er forøvrig en dedikert 16A kurs med 4,5 mm2 ledning rett fra sikringsskapet. Tror den blinket 2 ganger i løpet av ca en time... Snakk om bortkastede penger... :mad:.

For å sjekke om den virkelig virket så satte jeg den i en annen kontakt som ikke går på samme kursen, og da blinket den jevnt og trutt.

Men da vet jeg ihvertfall at stømmen til anlegget mitt er bra i utgangspunktet. Mulig NH-en snart blir å finne på bruktbørsen ;D.
Hei!
I utgangspunktet så prøver jeg å ha den innstillingen, at det for min egen del er totalt likegyldig hva andre mener om denne o.l. og selve komponentene våre i tillegg.
Jeg er ikke alltid likegyldig til dette, som f.eks. når noen bruker ALT for store " gloser" om hvor håpløst dårlig et gitt produkt er,som jeg samtidig har litt erfaring med sjøl (og eventuelt er uenig i) og akkurat dette eksemplet dreier seg ikke om NH.
Jeg har også egen dedikert strømkurs til anlegget 4kvadrat.
Til dette er å si at en selvfølgelig slipper unna (reduserer) noe av den dritten som er på en eventuell annen kurs, men likevel vil en ofte også på denne oppleve "støy" fra nettet generelt, man er jo ikke hermed koblet fra den øvrige "verden" med egen kurs, noe en person her trodde i fjor når han hadde fått egen kurs og dermed var sikret mot "støy"
Det er til tider støy på min dedikerte kurs,jeg har en NH der mest for moro/test nå for tiden, siden jeg også har en Powerplant der.
Jeg foreslår at du avventer det hele og følger med på blinkingen fra tid til annen, så vil jeg anta at du får akkurat de samme opplevelsene som de fleste andre her, nemlig stor variasjon på hyppigheten av blinking fra dag til dag og til forskjellige tider på døgnet.
Hvorvidt en vil høre forskjeller eller ikke, kan etter min mening kun dreie seg om perioder med blinking hvor en prøver med og uten.
Altså har jeg ingen tro på at den forbedrer lyden i en periode uten støy (blinking).
Hvorvidt den virker på en (sterkt) hørbar måte vil jeg vel også tro avhenger av hvor godt eller dårlig de forskjellige komponentene da "takler" den støyen NH påståes å fjerne.
Husk da at mange mener det her dreier seg om fjerning av støy som ikke for sin egen del oppfattes som støy, men mer som kvalitativt bedre lydbilde (gjengivelse).
Det er ingen som trenger å kjøpe NH for min skyld her ;D

Mvh.KW
Edit: Jeg prøver å formidle at det er bra å slippe unna forstyrrende elementer på samme kurs som anlegget, ved å ha dedikert kurs, men at en likevel ikke isolerer seg fra resten av eget strømnett samt "strøm"verdenen utenfor eget hus.
 

gunni2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
117
Antall liker
0
Har hatt min i noen timer nå. Støvsugeren førte til hektisk blinking men før jeg slo på forsterker og cd spiller var det ikke så mye blinking. Da startet det med å blinke ganske ofte.Har ikke satt meg ned og lyttet nøye enda men føler faktisk at det er litt roligere ? lyd og klarere bass, men kan jo selfølgelig være litt innbilning. Får lytte mer senere og finne frem Roger Waters og andre testplater.
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Hmmm, skjønner hvor du vil ml_27.5, men du glemmer et par veldig viktige ting.

1: Jeg har prøvd en selv. Var selv skeptisk til å begynne med. Tenkte at dette kunne kanskje være et greit produkt for de som ikke har råd til et skikkelig nettfilter. Etter å har prøvd den er jeg av samme oppfatning som om.s . Det finnes ikke så veldig mange løp-og-kjøp produkter, men dette er en av dem.

2: Du har ikke prøvd den, og jeg er overbevist om at du også vil bli det når du hører effekten av den.

3: Ikke alle har støyen på 8-15khz som Noise Harvesteren fjerner. Dermed vil ikke alle ha effekt av den. Det er bare å prøve en. Blinker det, hører du det... så enkelt er det.

Vil si meg enig i deg på et av punktene dine. Det er nok smart å være skepsisk til alt-som-glitrer i denne hifi-jungelen. Tross alt det er en god del produkter som etter min erfaring bare har en psyko-akkustisk effekt. Noen gang hørt følgende: Ikke all forandring er en forbedring. Tror selv det er noe i dette utsagnet. Selv om det ikke alltid er like lett å være objektiv.  

Bra innlegg Teo 1972, tror vi nærmest er enig.
Som du kanskje vet virker ikke NH i alle anlegg inkludert et som står beskrevet ovenfor. Hvorfor virker så NH ikke for alle?
"Avslører" NH mangler som er i strømnettet, dvs. en ikke har gjort jobben med strømmen grundig nok.
Vil NH virke i et anlegg hvor strømmen har vært et hovedfokus?
Jeg vedder 1-en-stk NH at den ikke gjør det. Kom gjerne innom med din NH og gjør din demonstrasjon. Hvis den virker betaler jeg din NH med glede, hvis ikke....

Er ikke så sneversynt som det kan synes som, men jeg har en del gadgets selv og etter hvert blir en klokere og mer kritisk. Men for all del alt kan skje og være mulig!
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
ml_27.5: Hvorfor i all verden kjøper du ikke en selv og prøver hjemme hos deg selv? Istedenfor å disse alle andre som har positive erfaringer med produktet?

Greit å være mistroisk men ikke vær det på andres bekostning.

PRØV SJØL!
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
Tror dere som er så previligert med deres gode hørsel , må tåle kritiske inlegg fra den vanlige mann i gata som ikke hører forskjell på noen typer tweaks ,det være seg støyhamster ,svært kostbare kabler etc...
Forstår derfor godt att ikke alle er inntressert i å betale 1000kr her og 1000kr der ,når de erfaringsmessig ikke har noe positiv erfaring med diverse tweaks.

Er ellers enig i at en ikke skal komme her med bastante påstander om effekten av slikt utstyr uten å ha prøvd det.
 
O

om.s

Gjest
Tror dere som er så previligert med deres gode hørsel , må tåle kritiske inlegg fra den vanlige mann i gata som ikke hører forskjell på noen typer tweaks ,det være seg støyhamster ,svært kostbare kabler etc...
Forstår derfor godt att ikke alle er inntressert i å betale 1000kr her og 1000kr der ,når de erfaringsmessig ikke har noe positiv erfaring med diverse tweaks.

Er ellers enig i at en ikke skal komme her med bastante påstander om effekten av slikt utstyr uten å ha prøvd det.
1K her eller 1k der er små penger jamført med de oppgraderinger mange må betale for å komme noe videre, og da er 1K peanuts, om ikke man er over kjiip og gjerrig, basert på dårlige forutinntatte meninger som synes å florer, spes kanskje blandt de som ikke er helt sikre på om de liker el ikke hva de hører....

mvh
 

Bromkamerat

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2005
Innlegg
130
Antall liker
2
Greit nok at noen hører tydelig forskjell. Har kjørt litt av og på med Hardvesteren i kveld og kan vel med hånden på hjertet si at JEG ikke hører forskjell. Mulig det kommer an på hva slags type musikk og opptak ? eller at jeg ikke vet hva jeg skal lytte etter.
Har spilt alt fra Korsakov,Thessink,Diana K til Ramstein og Nils Lofgren uten å merke forskjell.
Uansett så står NH i et hjørne av stua og blinker i et sett når Dp er tilkoblet. Jeg kan ikke fatte hvorfor den digere DP kassa skal sende ut "grums" på nettet.
Uansett, støyen kan ikke høres !
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
Jeg kan tildels være enig med deg om.s, men kun dersom du er meget sikker på at du har valgt riktig høytalere og tildels effekt forsterker.
Det spørs rett og slett hvor skoen trykker, jeg er alt etende når det gjelder musikk, jeg hører på alt fra sissel kyrkebø til iron maiden.
I mange år hatt stor glede av mine kappa høytallere, jeg oppgraderte nylig effektforsterker og fikk enda bedre lyd ,men det som selv opplever som den største ulempen er att høytallerene på det meste av min favoritt musikk spiller både fyldig og fint ,men setter jeg på eks.vis iron maiden sitt siste album blir det en kraftig nedtur på mine høytallere , da hjelper det tydeligvis lite uansett hvilke forsterker ,cd spiller,støy hamster og lignende utstyr jeg har. for den type musikk passer rett og slett ikke på disse høytallerene.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Er det noen som har prøvet å legge en tapebit over lysdioden? Spennende å høre om NH'en virker like bra fortsatt. ;)
 
B

Back_Door

Gjest
Tror grunnen til at noen hører forskjell og andre ikke, rett og slett kan skyldes forskjell i anleggenes evner til å formidle marginale forbedringer ;)
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Tror du har helt rett her. Man må ha et oppsett av en hvis kvalitet for at oppsettet skal evne å gjengi endringer i lydbildet. Her snakker vi om anleggets oppløsning. Har et godt eksempel på dette. Lånte en av mine NH'er til en tidligere kollega. I sitt oppsett kunne han bare høre en liten forbedring av lyden. Så fikk han høre hvordan mitt oppsett spilte med og uten NH. Her hørte han uten problem stor forbedring i lydgjengivelsen. Dette var overraskende for han. Han skal nå oppgradere anlegget sitt.

Endre
Tror grunnen til at noen hører forskjell og andre ikke, rett og slett kan skyldes forskjell i anleggenes evner til å formidle marginale forbedringer ;)
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Dette var overraskende for han. Han skal nå oppgradere anlegget sitt.

Endre

He he, NH ble jo et dyrt tweak for vedkommende person som ender opp med å måtte oppgradere hele annlegget pga. av en liten dings. For han var vel fornøyd tidligere vil jeg tro?
 
O

omholt

Gjest
Hvem selger NH billigst? Ingen som selger den for mindre enn 990 kr?
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.409
Antall liker
2.947
Tror du har helt rett her. Man må ha et oppsett av en hvis kvalitet for at oppsettet skal evne å gengi endringer i lydbildet. Her snakker vi opp anleggets oppløsning. Har et godt eksempel på dette. Lånte en av mine NH'er til en kollega. I sitt oppsett kunne han bare høre en liten forbedring av lyden. Så fikk han høre hvordan mitt oppsett spilte med og uten NH. Her hørte han uten problem stor forbedring i lydgjengivelsen. Dette var overraskende for han. Han skal nå oppgradere anlegget sitt.

Endre
Stort sett enig. Vil bare legge til at dette gjelder alle "marginalforbedrende" tweaks.
Så til alle dere som ikke skjønner vitsen med tweak-duppeditter: Shut Up! Og kom dere ut i butikkene sånn at dere kan svi av et-par hundretusen på bedre stereoanlegg!

(...just kødding 8))
 

Bromkamerat

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2005
Innlegg
130
Antall liker
2
Er enig at anlegget bør ha en viss kvalitet for mulig å høre forskjell. jeg kjører på Dpa 1s og ny Dp pre med Burmester 061 cd spiller og B&W 802D høyttalere. Jeg skal teste det ut litt til før jeg påstår at NH er bortkastede kr.
Noen som har forslag til type musikk ?, hva man skal høre etter ?
 
O

om.s

Gjest
Noen som har forslag til type musikk ?, hva man skal høre etter ?
Spill noe gammelt og kjært, hva du skal høre etter? vel det gir seg selv vil jeg tro, om det er noen forskjeller vel å merke  ;) ....

mvh
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.038
Antall liker
9.127
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Tror grunnen til at noen hører forskjell og andre ikke, rett og slett kan skyldes forskjell i anleggenes evner til å formidle marginale forbedringer ;)
Dette er selvsagt viktig, men en må også tenke på at strømkvaliteten varierer rundt om i landet. Har du 18 Sødebergovner som nabo, er strømmen dårligere enn om du bor midt på Finmarksvidda, med egen stolpetrafo og 400 km til neste forbruker.

Synes det er rart at folk ikke tar hensyn til dette når de tester strømfilter og andre ting. Nettstøyen kan varierer fra sted til sted, både i form og frekvens, og da vil ulike filter virke ulikt. Mao - en må teste filter i eget oppsett.
(Man kan selvsagt si mye ut i fra teknisk løsninger om hvordan filtere skal virke, men hvilke effekt det har i ditt anlegg finner man først ut når man har det hjemme)

Mvh
OMF
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.291
Antall liker
543
Tror grunnen til at noen hører forskjell og andre ikke, rett og slett kan skyldes forskjell i anleggenes evner til å formidle marginale forbedringer ;)
Det synes jeg er å snu tingene på hodet!

Har en et anlegg med skikkelige strømforsyninger som filtrerer ut all nettdritt og leverer dønn fin DC til elektronikken gjør en Harvester ingen forskjell.

Jeg må si jeg er overrasket over at enkelte anlegg selv genererer guffe på nettet som enkelte beskriver her.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.448
Antall liker
26.386
Torget vurderinger
24
Tror grunnen til at noen hører forskjell og andre ikke, rett og slett kan skyldes forskjell i anleggenes evner til å formidle marginale forbedringer ;)
Vel dette kan selvsagt være én av flere grunner, men å betrakte det som den eneste blir kanskje litt enkelt?
 
O

om.s

Gjest
Det synes jeg er å snu tingene på hodet!

Har en et anlegg med skikkelige strømforsyninger som filtrerer ut all nettdritt og leverer dønn fin DC til elektronikken gjør en Harvester ingen forskjell.

Jeg må si jeg er overrasket over at enkelte anlegg selv genererer guffe på nettet som enkelte beskriver her.
Det er klart du gjør, hadde jeg stillt med arkeologisk anlegg hadde kanskje ikke NH funket her heller  ;) .......

Jeg trodde du var en mer praktisk mann enn hva du her viser, du er jo "over" teoretisk jo, henviser bare til "formelsamlingen"

mvh
 
B

Back_Door

Gjest
Det synes jeg er å snu tingene på hodet!

Har en et anlegg med skikkelige strømforsyninger som filtrerer ut all nettdritt og leverer dønn fin DC til elektronikken gjør en Harvester ingen forskjell.

Jeg må si jeg er overrasket over at enkelte anlegg selv genererer guffe på nettet som enkelte beskriver her.
Vel, virkeligheten er ikke svart/hvit..
Det er en kjent sak at noen meget gode forsterkere, likevel kan ha nytte av tiltak på strømsiden. Like fullt er det et faktum at andre forsterkere har meget god orden på helheten i sin strømforsyning, og dermed har mindre bruk for filter eller Harvester ;)
Som andre nevner også, er det selvsagt de som har mest støy på nettet i utgangspunktet, som vil kunne oppleve størst forbedring med Harvester. Det er jo ganske så logisk ::)
 
D

Doxa..

Gjest
Jeg har 2 Doxa efekt forsterkere, og som kjent så har Doxa god
orden på strømmen, likevel annbefaler Lauvland strøm filter på
det varmeste.

Så att en egen god strøm kurs, med et bra filter er viktig
tviler jeg ikke på, selv syns jeg `power plant premier `fra ps
viker spennende, gjerne sammen med en liten NH.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Nei, han var ikke fornøyd med lyden fra oppsettet sitt. Han har lenge vurdert å oppgradere.

Endre
He he, NH ble jo et dyrt tweak for vedkommende person som ender opp med å måtte oppgradere hele annlegget pga. av en liten dings. For han var vel fornøyd tidligere vil jeg tro?
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Helt enig.

Endre
Dette er selvsagt viktig, men en må også tenke på at strømkvaliteten varierer rundt om i landet. Har du 18 Sødebergovner som nabo, er strømmen dårligere enn om du bor midt på Finmarksvidda, med egen stolpetrafo og 400 km til neste forbruker.

Synes det er rart at folk ikke tar hensyn til dette når de tester strømfilter og andre ting. Nettstøyen kan varierer fra sted til sted, både i form og frekvens, og da vil ulike filter virke ulikt. Mao - en må teste filter i eget oppsett.
(Man kan selvsagt si mye ut i fra teknisk løsninger om hvordan filtere skal virke, men hvilke effekt det har i ditt anlegg finner man først ut når man har det hjemme)

Mvh
OMF
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Det er vel ingen som har sagt at dette er eneste grunn ???

Endre
Vel dette kan selvsagt være én av flere grunner, men å betrakte det som den eneste blir kanskje litt enkelt?
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Venter spent på min PP Premier som skal komme i begynnelsen av Desember ;)

Endre
Jeg har 2 Doxa efekt forsterkere, og som kjent så  har Doxa god
orden på strømmen, likevel annbefaler Lauvland strøm filter på
det varmeste.

Så att en egen god strøm  kurs, med et bra filter er viktig
tviler jeg ikke på, selv syns jeg `power plant premier `fra ps
viker spennende, gjerne sammen med en liten NH.
 
D

Doxa..

Gjest
Ja det blir spennende Endre, har du prøvd noen av kablene deres?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.448
Antall liker
26.386
Torget vurderinger
24
Det er vel ingen som har sagt at dette er eneste grunn ???

Endre
Nei, og jeg har strengt tatt ikke sagt det heller.

Back Door sier ikke at dette er eneste grunn, men innlegget hans holder dette som hovedgrunn. Jeg ønsker bare å nevne at strømkvaliteten kanskje er en minst like viktig grunn. Hos meg har den ingen merkbar effekt, men så blinker den ikke heller. Men det er jo mulig jeg bare har for dårlig anlegg ;)

Ellers var det ikke min intensjon å lage noen krangel her, så la oss ikke kverulere om ordlyd og tokninger.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
OK. Det er ingen krangling fra min side.

Endre
Nei, og jeg har strengt tatt ikke sagt det heller.

Back Door sier ikke at dette er eneste grunn, men innlegget hans holder dette som hovedgrunn. Jeg ønsker bare å nevne at strømkvaliteten kanskje er en minst like viktig grunn. Hos meg har den ingen merkbar effekt, men så blinker den ikke heller. Men det er jo mulig jeg bare har for dårlig anlegg ;)

Ellers var det ikke min intensjon å lage noen krangel her, så la oss ikke kverulere om ordlyd og tokninger.
 
D

Doxa..

Gjest
Nei, men det hadde vært gøy å fått testet dem ut.

Endre
Skal få meg en egen 16A kurs, og i den forbindelse
så monterer jeg en Power port i veggen.

Og med en PP Premier,med noen skikkelige kabler til,
da skulle strømmen være
på stell.
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.291
Antall liker
543
Det er klart du gjør, hadde jeg stillt med arkeologisk anlegg hadde kanskje ikke NH funket her heller ;) .......
Hvorav man kan slutte at arkelogiske anlegg har skikkelige strømforsyninger mens nye anleggs PSU er bare crap med unntak av MAE SET1 ;D

Det var ikke mine ord, men om.s's.....
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.038
Antall liker
9.127
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Har en et anlegg med skikkelige strømforsyninger som filtrerer ut all nettdritt og leverer dønn fin DC til elektronikken gjør en Harvester ingen forskjell.
Dette er jeg selvsagt enig i, men å levere perfekt DC er bare mulig med batterier - og der er det vel ikke så mange som bruker harvester.

Kan du informere meg om hvordan man bygger en slik strømforsyning....?

Mvh
OMF
 
L

Ludo

Gjest
Kan du informere meg om hvordan man bygger en slik strømforsyning....?
Men det er jo bare å kjøpe en gammel dings og se på strømforsyningen der ::)
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Du er nok på rett vei.

Endre
Skal få meg en egen 16A kurs, og i den forbindelse
så monterer jeg en Power port i veggen.

Og med en PP Premier,med noen skikkelige kabler til,    
da skulle strømmen være
på stell.
 
D

Doxa..

Gjest
Du er nok på rett vei.

Endre
Ja det kommer til og bli bra.

Men hvordan er det med til kobling? Ser strøm inntaket
har tre pins kontakt, er det forskeldige alternativ?

Eller MÅ jeg ha en Power port, i veggen.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
142
Sted
Bergen
Hei

Jeg har enda ikke fått min PP Premier i hus, men jeg antar at Premier levert for det europeiske markedet, blir levert med schuko kontakter. Er dette tilfelle kan du bruke dine norske plugger.

Endre
Ja det kommer til og bli bra.

Men hvordan er det med til kobling? Ser strøm inntaket
har tre pins kontakt, er det forskeldige alternativ?

Eller MÅ jeg ha en Power port, i veggen.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Det har du nok helt rett i.
Ser ikke bort i fra at du muligens vil måtte vente litt lengre enn du kanskje håper og tror ::)
Men den som venter.............. ;)
Mvh.KW
 

biovitt

Medlem
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
33
Antall liker
0
Sted
Jessheim
Kjøpte den for noen dager siden. Den har redusert støy i lybildet, strammere bass og mer detaljer i mitt oppsett.

Mvh, Biovitt
 
Topp Bunn