Jepp, men det ser ut som SEAS har noe på gang også. HifiCompass sammenlikner denne med Purifi PTT6.5W som de testet noe tidligere i år.Er ikke de forvrengningsmålingene rimelig drøyt bra?
Tror det kan skyldes at mange slike konstruksjoner simpelthen er laget for å imponere med dypbass fremfor å være en gjennomarbeidet 3-veis konstruksjon.Nå er ikke jeg den som er mest rundt og hører på alt mulig men jeg har tilgode å høre virkelig god bass fra høyttalere med sidemonterte basselementer. Finnes det en forklaring på dette montro eller er det bare tilfeldig?
Jeg har fått denne info direkte fra Joachim Gerhard som har designet disse, det er 4 aktive og 2 passive sidemonterte elementer.Jeg tviler på at det er 4 aktive og 2 slaver. Selv 2 aktive og 2 slaver ville betydd at slavene var grovt underdimensjonert. Kan det være 2 aktive og 4 slaver? Det ville harmonere.
4-tommerne i front har nok tilstrekkelig membranareal, men det kreves jo litt effekt i og med at de har såpass mye masse.
Jeg har Audio Physic Avanti III med 4 sidemonterte basser og 2 bassporter i bunnen, synes dette funker glimrendeNå er ikke jeg den som er mest rundt og hører på alt mulig men jeg har tilgode å høre virkelig god bass fra høyttalere med sidemonterte basselementer. Finnes det en forklaring på dette montro eller er det bare tilfeldig?
Der er vi ikke enigeTror det kan skyldes at mange slike konstruksjoner simpelthen er laget for å imponere med dypbass fremfor å være en gjennomarbeidet 3-veis konstruksjon.
Hvorfor kaste vekk tiden? Så full i fordommer som du er så vet vi vel alle hvor bortkastet den tiden vil væreSå får vi noget Purifi på besøg i aften. Første klubmøde i 1.5 år. Gider jeg det?
Jeg tror ikke du skal tolke dette som rettet mot høyttalerne dine, eller Audio Physic generelt. Husker du de gamle NHT med TL og sidemontert bass? De er nok mer i den gata jeg sikter til. Skikkelig en-tone bass og ingen midbass.Der er vi ikke enige
Da er vi sikkert enige likevelJeg tror ikke du skal tolke dette som rettet mot høyttalerne dine, eller Audio Physic generelt. Husker du de gamle NHT med TL og sidemontert bass? De er nok mer i den gata jeg sikter til. Skikkelig en-tone bass og ingen midbass.
Tror Purifi forstærker og klubbens højttalere er en særdeles dårlig cocktail.Hvorfor kaste vekk tiden? Så full i fordommer som du er så vet vi vel alle hvor bortkastet den tiden vil være
Hvorfor det?Tror Purifi forstærker og klubbens højttalere er en særdeles dårlig cocktail.
Helt sikkert skrivefeil, det er nok motsatt.Jeg har fått denne info direkte fra Joachim Gerhard som har designet disse, det er 4 aktive og 2 passive sidemonterte elementer.
Tørtlydende forstærker og højttalere med lavt Q.Hvorfor det?
Det er vel muligens en 3.5-veis løsning med delvis avdeling på en av de to 4" i front samt en aktiv 6.5" på siden sammen med to passive 6.5"Jeg har fått denne info direkte fra Joachim Gerhard som har designet disse, det er 4 aktive og 2 passive sidemonterte elementer.
...
yepp, du har faktisk rettHelt sikkert skrivefeil, det er nok motsatt.
Referatet fra klubmødet bekræftigede mine fordomme. Det fungerede slet ikke sammen.Tørtlydende forstærker og højttalere med lavt Q.
Snakket med de i Danmark for en tid tilbake. Textreme er god, men ikke overlegen på alle parametere, sa de, fortsatt smak/behag/behov for det man måtte velge. Og de hadde sykt lang ventetid på Textreme.Eks. en textrem variant av SB Acoustics.
Hvordan hved man om den er nøytral?En naturlig konklusjon er vel at hvis en nøytral Purifi gjør at høyttalerne ikke spiller bra, så er kanskje ikke responsen i høyttalerne så bra da?
MW16TX gjør det ikke så bra i de lave oktaver, men egner seg godt for mitt behov.Textreme er god, men ikke overlegen på alle parametere
Man kan jo måle den, men alt av Hypex og Purifi moduler er jo i utgangspunktet det, så hvis konstruktøren av denne ikke har ødelagt den med vilje så er det vel trolig at denne også er det.Hvordan hved man om den er nøytral?
Hvilken Excel tenker du på da?Imponerede lav THD. Men jeg tror Seas Excel ligger enda lavere i området under 1k ?