PTT6.5M08-NFA-01 er mer mellomtone enn X og W utgavene. Mms er droppet fra 24.4g for X og 19.4gram for W utgaven til 16.8g for M utgaven.Interessant med aluminium. Den ene mellomtonen der er vel bare en impedansvariant av den vi har sett før?
Har du noensinne bidratt med noe konstruktivt i denne tråden?Udseendet har den jo ikke med sig. Det ville være synd at sige.
Samme her.Det var dråpen.. Norskdansken er satt på "Ignorert" listen.
Det burde kanskje heller sett slik ut?Ligner noget katten har kastet ud.
Nu er det her ikke noget der er et kommercielt produkt. Det er der vel pokkers til forskel på. Desuden har jeg ikke haft nogen som helst indflydelse på udseendet af de højttalere. I modsætning til Purifi systemet, så er der hul igennem på det her og ikke bare dårlig basreflex bumlebass.Det burde kanskje heller sett slik ut?
Vis vedlegget 748023
Forresten kjekt at du bidrar så konstruktivt.
Og?Det var dråpen.. Norskdansken er satt på "Ignorert" listen.
Så når GS har bygget seg høyttalere, brukt skikkelige drivere og tatt seg bryet med å finere dem så er det din forbannede rett å tråkke det ned i søla? Og det dere har spikret sammen i København, omgitt av europaller, som dere kaller "hifi", det skal vi respektere? Du er ikke lite frekk. Jeg tenkte du gikk over streken da du omtalte din preferanse for jenter på halvparten av din egen datters alder, men dette her tror jeg nesten tar kaka.Nu er det her ikke noget der er et kommercielt produkt. Det er der vel pokkers til forskel på. Desuden har jeg ikke haft nogen som helst indflydelse på udseendet af de højttalere. I modsætning til Purifi systemet, så er der hul igennem på det her og ikke bare dårlig basreflex bumlebass.
Hvad snakker du om?Så når GS har bygget seg høyttalere, brukt skikkelige drivere og tatt seg bryet med å finere dem så er det din forbannede rett å tråkke det ned i søla? Og det dere har spikret sammen i København, omgitt av europaller, som dere kaller "hifi", det skal vi respektere? Du er ikke lite frekk. Jeg tenkte du gikk over streken da du omtalte din preferanse for jenter på halvparten av din egen datters alder, men dette her tror jeg nesten tar kaka.
Kunne dessværre ikke lade være med det hele. Fem indlæg i løbet af tre timer postet du efter denne (min udhævning). Som forvalter av sandheden (ilde hørt) synes det som om også Fremtiden har sin egen betydning i Det Drosselske Univers.Ok så må sandheden være ilde hørt. Men ok jeg holder mig fra den her tråd i fremtiden. Det er jo fuldstændigt formålsløst. Jeg er jo en imod 100.
1. Eval 1 som er stereokitet, det kom først. Ingangskortet er dobbelt som du ser, og en enhet. Så kom Eval 2 som er monoutgaven, da står man mere fritt som du skjønner, den tekniske løsningen er ellers lik. Har man overflod av tommeltotter fins det en ferdiggpakket loddefri "Legoløsning" til Eval 1 fra Ghent audio. Se post # 216. Det er også lenka til en fortreffelig monteringsanvisning på produktsiden.Jeg har opptil flere spørsmål som kanskje kan få tråden på rett spor igjen.
1. Hva er forskjellen på Eval 1 stereokit og Eval 2 hvis jeg skal sette sammen byggesettet selv? Synes ikke det kommer noe godt frem på nettsidene hva som er fordelen med den ene eller andre løsningen.
2. Har disse modulene sånn auto-sense on/off? Ser Boxem Audio leverer alle sine Hypex og Purifi med automatisk on ved signal og off etter 15 min uten. Det var den enkeltfunksjonen jeg likte best med Kii Three. Det vil jeg ha igjen!
3. Boxem oppgir Purifi-versjonen sin med 30 uV støy på utgangen, er det der Purifi-modulene ligger?
4. Hypex DLCP oppgir 7,4 uV noise, hvordan vil dette slå ut i praksis med unity gain sammen med feks 30 uV fra forsterker? Blir det da 7,4 + 30 x 4,47 = 167 uV?
Hvor mye støy er egentlig det sett utifra et 110 dB sensitivitets-perspektiv?
Kneppet er ikke fryktinngytende1. Mono og Stereo. Fordelen med monoversjonen er at du har egen kontakt til strømmen så man får potensielt litt mindre tap per kanal i kontaktresistans.
2. Nei.
3. Purifi alene ligger på 11,5uV (A-veid)
4. Når man skal slå sammen to støykilder som sitter etter hverandre (der begge er tilfeldig hvit støy) så tar man megge kildene i andre, legger dem sammen og tar kvadratroten av de. Du vil få: Kvadratroten av: (7,4^2+30^2) = 30,9uV.
Hvor kom 4,47 tallet ditt i fra? EDIT: Det er gain i modulen du tenker på ja? Den skal du ikke regne med siden støyen er målt på utgangen med det forsterkningen inkludert.
30uV er ikke mye. Selv ikke i et 110dB SPL/W prosjekt. På en 8 ohms driver tilsvarer det 0,1nanoWatt og gir teoretisk rundt 10dB SPL på en 110dBSPL/W driver.
En annen ting i et 110dB system er det lille "kneppet" som kommer når modulene aktiveres. Det er ikke skadelig, men høres svært godt på et 110dBSPL system
More important, the inductive “swing” from maximum inductance to minimum inductance from 10mm coil-in to 10mm coil-out gives a maximum inductive change of an almost nonexistent 0.009mH, which is nothing short of amazing and it is the lowest recorded inductive swing since Voice Coil started using the Klippel analyzer. Cheers to Purifi!
Følte du ikke Elmer hadde skrevet dette godt nok i #464?Test Bench: An Extended Home Audio 6.5” Midbass Transducer from Purifi Audio
The Purifi Audio PTT6.5X04-NFA-01 midbass transducer is an over-achiever, and to help understand why, Dickason talks with Lars Risbo about the research and thought process that lead to many of the features found in this woofer. Including the unique cone assembly that consists of a mildly...audioxpress.com
Ja, skal si den mannen er fremsynt!Helvete. Testen ble lagt ut 22.09 og Elmer skrev innlegget sitt 17.09.... Hvordan har det seg?
Jaja, kan fjerne..
En av markedets bedre to-veis stativhøyttalere?
Det er vel bare lavere nivå på utgangen på C298 da sikkert? Er det så lavt at det ikke blir høyt nok?Kastet meg på Purifi-toget jeg også med en NAD C298. Volumet på subwoofer ble plutselig mye lavere når jeg koblet den til line-out på C298 heller enn på C368, så det må jeg finne ut av.
Det er vel flere tanker rundt dette. Men her prøver man å dele så lavt som mulig uten at den har økt forvrenging eller går tom for slaglengde, dette for å gjøre integreringen mot mellomtonen lettere (ref acoustical lobbing). Waveguiden reduserer spredningen til diskanten i de lavere frekvensene og dermed gir en jevnere overgang i spredningsbildet, i tillegg gir den lavere forvrengning da effektiviteten går opp ga "loadingen" fra waveguiden.Hva er optimalt?
På den ene side lager man waveguide til diskanter for å kjøre de ned mot 1.200 Hz
På den annen side bruker man små egnede mellomtoner for at diskanten først skal tre inn på 3.000 - 3.500 Hz
Men, i forhold til diskantens (bl.a.) mindre membran, hvor langt ned bør den egentlig jobbe - så høyt som mulig eller der motsatte?
Hva mener man om dette?
Og det betyr videre…Det er vel flere tanker rundt dette. Men her prøver man å dele så lavt som mulig uten at den har økt forvrenging eller går tom for slaglengde, dette for å gjøre integreringen mot mellomtonen lettere (ref acoustical lobbing). Waveguiden reduserer spredningen til diskanten i de lavere frekvensene og dermed gir en jevnere overgang i spredningsbildet, i tillegg gir den lavere forvrengning da effektiviteten går opp ga "loadingen" fra waveguiden.
På en multiveis høyttaler vil man gjerne gjøre hoppene i element størrelse mindre for å redusere "acoustical lobbing", optimalisere spredningsmønsteret mellom elementene og optimalisere bruken av elementene, samt bruker delefilter med lavere dempning per oktav.
Vet du ikke liker fokus på deg selv som person , men jeg tillater meg nå å nevne at det blir mildt sagt spennende med den coax du selv er i ferd med å utvikle, har jeg snappet opp ting & tang riktig. Også, fordi så få andre produserer coax innenfor seriøs hi-fi. Egentlig merkelig at det ikke er mer utbredt, fordelaktige som de er i sitt konstruksjonsprinsipp. Men, kan være det er en øvelse vanskeligere enn tradisjonelle drivere. KEF har en del av de, Seas også, de siste har jeg ikke lyttet godt nok til, mens i hvert fall KEF Reference serien sine coaxer spiller musikk med stor M. Forrige Horten messe, forresten, da spilte Paul på en Gradient høyttaler (tror jeg) med Seas coax, den låt virkelig bra! Sigberg Audio sine monitorer med coax er jo også skrytt veldig av, av folk her på sentralen som har hørt de.Så jeg må si meg enig med musikkbjørnen, disse coaxene har noe å by på som ikke er mulig andre konfigurasjoner.