QUAD Elskerne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    2.177
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    At det trengs store vogner til esl er kjent, men det blir nok ikke aktuelt for meg. Anerkjenner deres kvaliteter men som innbitt horn fan blir det ikke paneler i hovedinnlegget og på spisestuen blir de en smule malplassert

Sluket

2FAT2FLY
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    59.533
    Torget vurderinger
    18
    Gå å vask munnen din igjen😡
    Du vet godt at man skal oppføre seg pent i vennetråder. Ikke sikkert jeg tar med noe godt til deg fra Island i sommer om du fortsetter slik
    Ååhhh så sinna!!!!! 🤭 🤭 Quad er ok nok det!

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    2.177
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Det den gode hr Sluk ikke har tenkt på er at dette er anlegget til fru Habict. Om Habichten bjeffer litt i bland kan jeg forsikre Sluksteren om at fru Habict er i stand til å gjøre seg forstått. Tror jeg lar være å informere henne om uttalelsene om hennes anlegg fra noen som prøver å være tøffe på avstand

Geir61

Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    38
    Som tidligere eier av det omtalte anlegget, føler jeg meg også litt krenket!

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    2.177
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Litt oppdatering er vel på plass.
    Nå har ting blitt relativt permanent plassert.
    Har koblet en DAB mottaker med Bluetooth via optisk til cd spiller. Kan dermed også streame direkte fra telefonen om jeg ønsker. Har i tillegg fått konstatert at Benz micro glider HO snakker godt sammen med det innebygde riaa trinnet. All in all veldig fornøyd. Spiller bra dette og fruen er stolt over sitt anlegg, med knapper.
    20210613_125316.jpg
    20210613_125349.jpg
    20210613_125413.jpg

soundscape

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    10.744
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    10
    Stilig frue-anlegg det der , selv om jeg har veldig sans for noe av det eldre - spesielt 44 preamp. Både designmessig, men også moduloppbyggingen.

Kunne vært artig å finne en 303 i den siste gråfargen, men det ble bare produsert noen ganske få på slutten i den fargen.

44b.jpg
    44.jpg

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    2.177
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Du sverger til 303 ? Er vel mulig å få 405 mkII i riktig farge, fin design på den også.

soundscape

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    10.744
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    10
    Du sverger til 303 ? Er vel mulig å få 405 mkII i riktig farge, fin design på den også.
    Litt tilfeldig hvilken som dukket opp først :) Mange mener 303 er bedre , jeg tolker det som den har mer personlighet - 405 spiller mer korrekt. Snuser på en 606 også , men vet ikke om den blir tilgjengelig enda. Kommer uansett til å beholde min 303 - da jeg liker lyden.

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    2.177
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Det er vel fra og med 405 som de bruker det såkalte curent dumping prinsippet. En 606 er vel en 405 på steroider og min 909 litt finpussing på den igjen.

olav

Medlem
    Ble medlem
    12.05.2003
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    2
    Stilig frue-anlegg det der , selv om jeg har veldig sans for noe av det eldre - spesielt 44 preamp. Både designmessig, men også moduloppbyggingen.

Kunne vært artig å finne en 303 i den siste gråfargen, men det ble bare produsert noen ganske få på slutten i den fargen.

Vis vedlegget 728900 Vis vedlegget 728901
    Du kan oppgradere Quad 44 med moderne komponenter på eBay. Men regner med at du vet dette.

Geir61

Medlem
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    38
    Noen som har tips å komme med? En av mine ESL 989 sliter. Det kommer en lyd når de er tilkoblet strøm, ikke nødvendig med høytt.kabler for at det skjer. Det er en lyd som varierer i frekvens, starter gjerne høyt opppe, går ned, for så gjerne gå opp igjen.Høyst variabel med andre ord. Jeg tenkte at det kunne være et element som var gåent, og lyttet meg frem til en bestemt plass, fant ut at det var nederste basspanel, det kom lyd fra. Dette var i mars måned. Nytt panel har ankommet, og når jeg sjekket for et par dager siden, ved å koble til strøm, hørte jeg lyden fra øverste panel. Tenkte da, at jeg bare husket feil, og at det hadde vært øverste panel hele tiden. Skiftet panel igår(det øverste), men har fortsatt ulyden. Så, da regner jeg
    med at det er noe annet. Det kan selvfølgelig være flere paneler, men tror ikke det. Noen tips?

Rubyred

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    892
    Sted
    Fredrikstad
    Er nok dessverre et, eller flere panel som trenger ettersyn. Ikke sikkert panelet må byttes. Ofte er det bare stator panelet, på ene, eller begge sider som har løsnet i limingen, og ligger for nærme duken i midten. Enkelt å fikse, men panelet må fortsatt ut, og det nederste panelet er litt mer jobb å få ut.
    Mye info om liming av statorpanel på nettet. Grei jobb som kan spare deg for mye penger.
    Ruby.😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn