habicht
Hi-Fi freak
At det trengs store vogner til esl er kjent, men det blir nok ikke aktuelt for meg. Anerkjenner deres kvaliteter men som innbitt horn fan blir det ikke paneler i hovedinnlegget og på spisestuen blir de en smule malplassert
Ååhhh så sinna!!!!! Quad er ok nok det!Gå å vask munnen din igjen
Du vet godt at man skal oppføre seg pent i vennetråder. Ikke sikkert jeg tar med noe godt til deg fra Island i sommer om du fortsetter slik
Ullen engelsk lyd, det er som om jeg lengter etter baderom med vegg til vegg teppe.De nye Quad, vet ikke jeg.
Det er de gamle som gir ordentlig ullen engelsk lyd.
Vis vedlegget 727801
Litt tilfeldig hvilken som dukket opp først Mange mener 303 er bedre , jeg tolker det som den har mer personlighet - 405 spiller mer korrekt. Snuser på en 606 også , men vet ikke om den blir tilgjengelig enda. Kommer uansett til å beholde min 303 - da jeg liker lyden.Du sverger til 303 ? Er vel mulig å få 405 mkII i riktig farge, fin design på den også.
Ja, det er vel litt forbedring av samme grunnkonstruksjonen mener jeg. 44/606 kler hverandre bra i alle fall.Det er vel fra og med 405 som de bruker det såkalte curent dumping prinsippet. En 606 er vel en 405 på steroider og min 909 litt finpussing på den igjen.
Du kan oppgradere Quad 44 med moderne komponenter på eBay. Men regner med at du vet dette.Stilig frue-anlegg det der , selv om jeg har veldig sans for noe av det eldre - spesielt 44 preamp. Både designmessig, men også moduloppbyggingen.
Kunne vært artig å finne en 303 i den siste gråfargen, men det ble bare produsert noen ganske få på slutten i den fargen.
Vis vedlegget 728900 Vis vedlegget 728901
Gå for en 606, den er knallbra, og driftsikker. Ikke ihjelmodda som veldig mange 405.Ja, det er vel litt forbedring av samme grunnkonstruksjonen mener jeg. 44/606 kler hverandre bra i alle fall.
Vis vedlegget 728910
Har ikke testet den hos meg men en kompis kjøpte denne. Riaa-trinnet var støyfritt og byggekvaliteten var høyere enn jeg hadde forventet. Flott sak. Han bruker den på et par Quad s2 og er godt fornøyd.Hei QUAD lovers!
Da det er utsettelse og feriekaos, så får man benytte tiden til å selge, og kanskje kjøpe litt HiFi
Er det noen av dere som har erfaring med Vena Play 2? Tittet på Artera serien, men kontrollmålte modulene amp skal inn i, og det manglet jaggu noen mm i bredden. Det er altså shoe-box eller max 30-ish cm bredde som gjelder denne gang.
Med Vena 2 så er det rett under en cm klaring til sider men god plass over for lufting, så det blir pent også. Får denne for ca.8k hos svensk forhandler, så virker som et meget godt kjøp.
Gøyttaler er JBL-52
Hei... Har funnet roen med ESL 2905.
Mitt sett med ESL2912, står fortsatt lagret i 2 etg. Trenger et par nye panel, men haster ikke så lenge ESL2905 spiller som de gjør.
.....
Si egen lastebil og jekketralle, det får dem ihvertfall inn på tunet.Trengs vel større handlevogner for å få plass til noen ESLr
Vil si de lyder ganske likt, men 2912 har en del viktige forbedringer i komponentkvalitet, og mekanikk som gjør 2912 en del luftigere i toppen, med mer detaljer. Bassen er også hørbart renere, og mer dynamisk. Rett og slett litt mer sofistikert på de fleste parametere.Hei
2905 og 2912 låter vel likt, elller gjør de ikke?
De ser jo svært like ut for de fleste, men det er utrolig mange små forbedringer, som flere avstivninger, og større småhull i front og bak metall deksel. Grovere, og mer åpent stofftrekk.Takk. Greit å vite, da jeg har nye 2912 i hus.
Var litt nysgjerrig siden jeg aldri fikk tak i brukte 2905, og aldri har hørt dem.
2912 mod hadde nok blitt stående , men klarte ikke vente i spenning på når neste panelbytte meldte seg….. Men av ht jeg har hatt de siste 40 år er 2912 noe det flotteste jeg har lyttet tilHei
2905 og 2912 låter vel likt, elller gjør de ikke?