Ragwos stuer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Aurora imponerer igjen med A Different Kind of Human (Step II). Forhåpentligvis kommer det en del tre i løpet av året.
    aurora-infections-step-2-new-album.jpg

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Pandoras eske åpnes! Jeg trenger en USB A til B-kabel som skal brukes mellom en MicroRendu og Kii Control som et testprosjekt for å høre om det låter bedre enn Bluesound Node 2 via coax. Roon er kilden. Alle forslag til kabel mottas med takk!

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Oppdatering!
    Ferien er over og hverdagen har truffet som en knoke i bakhodet. Kii Three er fortsatt på vei, enda en NUC selges og litt annet småsnacks er på plass eller innkommende. MicroRenduen er ankommet og er blitt testet som UPnP-bro mellom Roon og Devialet Phantom. Veien har vært lang og kronglete og jeg er dessverre ikke i mål ennå. Det funker i 45 sekunder i slengen, så virker det som om bufringen stopper opp. Ingen umiddelbar løsning i sikte hvis ikke Sonore eller Roon drar opp et par kaniner av hatten. At Devialet gjør noe med problemet har jeg avskrevet fullstendig. Hadde vært kjekt å kunne bruke Roon uten å involvere Devialets app, får greie meg med Chromecast Audio som endpoint inntil RAAT blir implementert. Ryktene sier at det skjer noe i september, forhåpentligvis blir ønsket mitt oppfylt, men jeg holder ikke pusten.

Det har vært alt for lite bilder i denne tråden i det siste, derfor flesker jeg til med et portrett av den fyrstikkeskestore strømmedingsen i armene til en keramikkape sammen med en hvalross med selunger. Enjoy!
    IMG_20190710_220317.jpg

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Ett punkt kan hakes av, nå snakker MicroRendu og Kii Control sammen. Endelig kan jeg nyte synet av Control i Roon.
    Screenshot_20190713-224422.jpg

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Nerdingen har startet. Umiddelbart er det alt for mye bass, og noe spisst i toppen.
    IMG_20190714_113614.jpg

Har økt avstanden til bakveggen og økt toe in en smule. Bordet måtte bort grunnet fæle refleksjoner, og teppet må byttes ut i noe tykkere. Boundary EQ er stilt til -10 på høyre høyttaler og -8 på venstre. Har også trukket 3dB fra 3kHz og oppover. Begynner å ligne noe.

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Herlig med nerding! Sitter i pysjamas og fikler med akkurat det samme etter å ha flyttet litt rundt på møbler. Før og etter EQ i minidsp;

Config 1 - Før EQ.jpg

Config 1 - etter EQ.jpg

Edit; Holy smokes, jeg slo på dirac for å se hvor mye bedre det ble etter min eq-runde med minidsp. Ble nesten dårlig :eek:

minidsp vs dirac.jpg

Skal vi sammenligne med det jeg fikk til med kun Boundary og Contour med Kii? Aight;

eksempel 1.jpg

eksempel 2.jpg

Sorry, men man trenger en ekstern form for EQ for at det skal bli veldig bra selv med Kii. Største problemet er i bassen, hvor man ikke får gjort noe med romresonansene med Kii alene.

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Moro med grafer!
    Ser at EQ rydder opp mye som ikke høyttalerne greier selv. Regner med at det låter fortreffelig hos deg med en slik kurve!
    Jeg har nok en del unoter i bunn som med fordel kan korrigeres. Satser på at Roon kan fikse biffen bare jeg får tatt målinger. Da rommet er arbeidsrom, stue, sofakrok og lekerom i ett er det ikke store akustiske tiltak jeg får gjort. Tykt teppe, gigantisk sofa og EQ får fikse biffen. Sitter nå og sammenligner lyden fra kablet Chromecast Audio og Sonore MicroRendu med Sbooster PSU. Umiddelbart kan jeg si at utgangsvolumet er noe høyere på CC Audio, noe som gjør sammenligningen umulig uten nivåjustering. Er det en annen måte å gjøre det på enn å lage presets med Control? Har ikke funnet nivåjustering pr inngang. Lite øyeblikksbilde av rotet.
    IMG_20190714_201530.jpg

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Her går det tregt. Alt for mye jobb, sol, sommer, familie, venner og andre trivialiteter til at jeg får nerdet med lyd. En ting har skjedd, jeg fått installert en extension til Roon som gjør at Phantoms volum kan justeres over UPnP, noe som gjør at Devialet sin app kan utelukkes fullstendig hvis jeg bruker en optisk inngang. Veldig kjekt for brukervennligheten men litt kjedelig at en av eierne av Roon har laget en slik patch til Phantom på eget initiativ. Han burde jo ha grei kontroll på hvilke produkter som skal sertifiseres som Roon Ready eller som snart støtter RAAT. Kan det tyde på at Devialet har kastet hansken når det gjelder RAAT og Phantom?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Ny måned, nye muligheter!
    Det dukket plutselig opp en fristende liten sak i nabolaget som kunne gjøre kål på min avhengighet av Devialet Spark; en Allo DigiOne. Etter en hyggelig meldingsutveksling dro jeg for å hente boksen og det viste seg at det var et likesinnet HFS-medlem som var selger. En hyggelig hifiprat, inkludert en sniktitt på stueanlegget, senere gikk jeg ut med strømmeboksen i hånda og et hyggelig møte rikere. Tusen takk til Twsts for superservice inkludert oppgradert Pi og installasjon av programvare samt spontanomvisning i heimen!

Vel hjemme var det bare å plugge strømmeboksen i veggen og nyte livet uten Devialet Spark. En virkelig god start på høsten.
    Her er et actionbilde av Allo DigiOne i full jobb i vinduskarmen. Enjoy!
    IMG_20190902_225519.jpg

Twsts

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Antall liker
    420
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Flott at det var du som kom innom og henta boksen samt busende inn i stua! Hyggelig!

Håper Allo gir deg problemfri streaming og hjelp med nattesøvnen:)
    Kommer pluttselig innom på inspeksjon!

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Nå har Twsts inspisert heimen og i samme slengen gjennomført noen målinger av furtekroken. Ikke uventet var det til dels svært ruskete i bassen. Med litt digital magi ble forskjellige målkurver for frekvensrespons laget og matet inn i Roon. Jeg kjente at dette virkelig var mat for OCDen min, her er det potensielt årevis med kontinuerlig tweaking tilgjengelig. Å få ryddet opp i bassen hjalp veldig, spesielt stemmer trådte bedre fram. På den andre siden jeg syntes jeg mistet litt i toppen av fullfrekvent korrigering, så kanskje kun korrigeringer i bunn er den gyldne middelvei? Eneste løsningen er dermed å kjøpe Audiolense og eksperimente med målkurver til øret blir sårt og trett. Det ble altså en svært kostbar kveld, men likevel veldig trivelig. Twsts er en virkelig hyggelig og kunnskapsrik fyr som jeg håper kommer tilbake på visitt om ikke så alt for lenge. Bikkja hadde tydelig kjærlighetssorg da han dro, så en gjenvisitt vil også være bra for dyrevelferden i huset. Til slutt et lite bilde av målt frekvensrespons med målkurve og korrigeringskurve. Mon tro om litt annen plassering av høyttalerne vil hjelpe på fjelltoppen rundt 50 hz og avgrunnen rundt 200hz?
    Skjermbilde.jpg

Twsts

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Antall liker
    420
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Takk for en hyggelig kveld - omvisning i heimen samt lytting i kroken akkompagnert av utsøkt kaffe, gourmetsjokolade og noe sprudlende i glasset.

At vi fikk rotet bort litt tid til nerding med kurver var absolutt morsomt. Beklager om du fikk målesyka!
    Lyden manglet ikke på bass, verken i dybde eller nivå. Etterhvert som vi fikk kurva rommet litt, kom det tydeligere fram hva som bor oppover i de imponerende Kii-boksene - så det er absolutt muligheter til og tweake seg bort ;D

Kommer gjerne innom på gjenvisitt, både for bikkja sin del og for mer tid med lyden i den trivelige kroken :)

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Herlig, gratulerer med ny fase i den audiofile verden!
    Det er mye som forandrer seg når man gir seg i kast med målinger og Audiolense, men gleden ved å tweake vil sannsynligvis være den samme ;)

Peaken på 50 hz vil nok være vanskelig å fjerne ved å flytte høyttalerne alene, da bør man kanskje vurdere å flytte lytteposisjonen istedenfor. Den kan selvsagt bli bedre eller verre med å flytte høyttalerne, men siden det er en romresonans er det like greit å bare la Audiolense fjerne den.
    Den dippen på 200 hz derimot vil nok forsvinne/flyttes ved å flytte høyttalerne litt frem og tilbake eller sideveis. Den kommer nok av utfasing fra en refleksjon på en av veggene eller lignende.

Ellers vil jeg bare nevne at en helt flat respons målt i lytteposisjon vil oppleves som lys/skarp og ikke nøytralt. Man bør tilte responsen til å ha en noenlunde flat, men fallende respons fra 20-20 000 hz.
    Kanskje et sted mellom 3-6 dB fall er fornuftig å begynne med?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Herlig, gratulerer med ny fase i den audiofile verden!
    Det er mye som forandrer seg når man gir seg i kast med målinger og Audiolense, men gleden ved å tweake vil sannsynligvis være den samme ;)

Peaken på 50 hz vil nok være vanskelig å fjerne ved å flytte høyttalerne alene, da bør man kanskje vurdere å flytte lytteposisjonen istedenfor. Den kan selvsagt bli bedre eller verre med å flytte høyttalerne, men siden det er en romresonans er det like greit å bare la Audiolense fjerne den.
    Den dippen på 200 hz derimot vil nok forsvinne/flyttes ved å flytte høyttalerne litt frem og tilbake eller sideveis. Den kommer nok av utfasing fra en refleksjon på en av veggene eller lignende.

Ellers vil jeg bare nevne at en helt flat respons målt i lytteposisjon vil oppleves som lys/skarp og ikke nøytralt. Man bør tilte responsen til å ha en noenlunde flat, men fallende respons fra 20-20 000 hz.
    Kanskje et sted mellom 3-6 dB fall er fornuftig å begynne med?
    Føler at jeg er tilbake til tiden med Tact RCS 2.0 og evige frekvenssveip og blippblopplyder ;) Neida, blir moro dette, må bare harke opp 4k til Juice HiFi først. Vi prøvde flere målkurver som -10 dB fall fra 20Hz-20kHz, en flat kurve, en kurve lager av the Shy på Roonforumet og en egenmodifisert versjon av the Shy, med litt mer volum i bunn. Tror jeg foretrakk den modifiserte versjonen av the Shy selv om helt flat responskurve låt fint det også. Jeg vil nok jobbe litt med høyttalerplasseringen for å bli kvitt juvet runt 200 Hz, og ta korreksjonen av toppen på 50 Hz i det digitale domenet.

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Naboer og samboere regelrett elsker sveip, pink noise og andre digitale lyder, så det blir himmel for dem fremover!
    Når det gjelder target kurve synes jeg et sted mellom 4 og 7 dB fall i Audiolense egner seg best hos meg. Noen sanger har godt av litt ekstra skyv i bunn, men det skal veldig lite til å forandre hele tonaliteten ved å legge til eller trekke fra noe i bassen.

Bx har også vært inne på at måten Audiolense filtrerer og analyserer på er litt annerledes enn den måten de brukte når de kom frem til -10 dB fall via forskningen, så man kan gjerne forsøke med litt mindre fall.
    TheShy sin kurve låter litt innestengt hos meg, delvis pga litt mye bass og delvis fordi en del av detaljene i mellomtonen blir litt maskert, men det er å forvente når man tar de enorme forskjellene i både system, kapasitet og ikke minst akustikk med i betraktningen.

Etterklangstiden i det forskjellige frekvensområdene kan spille inn på opplevd tonalitet og kan derfor være verdt å ta med i betraktningen. For egen del kan jeg si at det er så enormt mange muligheter til å justere graden av hvor kraftig Audiolense skal korrigere at man helt sikkert finner en balanse som passer både ører og musikk.
    Etterhvert fant jeg ut at det er frekvensresponsen som er det viktigste, og små forandringer utgjør ofte store forskjeller.

Twsts

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Antall liker
    420
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Lage targetkurver er ikke spesielt sosialt arbeid, så det ble bare noen kjappe for og få litt feeling.
    Problemet mitt er at de mange ferdiglagde kurvene jeg har lagret ikke har fått fornuftig navngivning, så de forsvinner liksom i mappa. Bra tips til nye brukere er å ta det med en gang, uansett hvor ivrig man er.

Hadde det ikke vært en dag i dag med gjøremål, hadde vi nok enda sittet der og forsket.. Viktige var jo at ragwo fikk smaken nok til og konvertere ;D

Men det er helt klart som du sier coolio, at kurvene oppfører seg forskjellig fra ett rom, anlegg og ører til en annens. Så noe fasit her må man tweake seg lenge til :)
    Den flate feks - den var overraskende dynamisk hos ragwo uten og høre helt sypertynn ut.
    Men så kommer jo de forskjellige mastringene inn i bildet og ødelegger det hele alikevel - så vinne kan man jo aldri.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Naboer og samboere regelrett elsker sveip, pink noise og andre digitale lyder, så det blir himmel for dem fremover!
    Når det gjelder target kurve synes jeg et sted mellom 4 og 7 dB fall i Audiolense egner seg best hos meg. Noen sanger har godt av litt ekstra skyv i bunn, men det skal veldig lite til å forandre hele tonaliteten ved å legge til eller trekke fra noe i bassen.

Bx har også vært inne på at måten Audiolense filtrerer og analyserer på er litt annerledes enn den måten de brukte når de kom frem til -10 dB fall via forskningen, så man kan gjerne forsøke med litt mindre fall.
    TheShy sin kurve låter litt innestengt hos meg, delvis pga litt mye bass og delvis fordi en del av detaljene i mellomtonen blir litt maskert, men det er å forvente når man tar de enorme forskjellene i både system, kapasitet og ikke minst akustikk med i betraktningen.

Etterklangstiden i det forskjellige frekvensområdene kan spille inn på opplevd tonalitet og kan derfor være verdt å ta med i betraktningen. For egen del kan jeg si at det er så enormt mange muligheter til å justere graden av hvor kraftig Audiolense skal korrigere at man helt sikkert finner en balanse som passer både ører og musikk.
    Etterhvert fant jeg ut at det er frekvensresponsen som er det viktigste, og små forandringer utgjør ofte store forskjeller.
    Takk for gode tips, skal prøve noe slakere kurve når utstyret er i boks.

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hehe, målefikling er egentlig det minst sosiale i hele verden, så fullt forståelig.
    Holder helt med deg på at det kan være veldig lurt å navngi både måling og filtre/target på en god måte, for det blir fort veldig mange etterhvert. ;)

Mange har nok opplevd at lyden fort kan bli oppfattet som lite dynamisk hvis avrullingen oppover blir for stor, og i noen tilfeller kan det oppleves som verre enn litt for lys klang.
    Kii i seg selv lager jo en relativt flat in-room kurve med standard innstillinger, så det er ikke overraskende at det fungerer tålelig bra. Men når man korrigerer bassen og lar toppen være flat så forsvinner en del av den fylden man har fått gratis av rommet.
    Egen erfaring sier da at området mellom 150-500 hz blir viktigere enn om man har for mye energi i bassen, sikkert fordi man mangler den maskeringen som bassen gir.

Et krevende, interessant og lærerikt emne å sette seg inn i, men vel verdt innsatsen :)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Lage targetkurver er ikke spesielt sosialt arbeid, så det ble bare noen kjappe for og få litt feeling.
    Problemet mitt er at de mange ferdiglagde kurvene jeg har lagret ikke har fått fornuftig navngivning, så de forsvinner liksom i mappa. Bra tips til nye brukere er å ta det med en gang, uansett hvor ivrig man er.

Hadde det ikke vært en dag i dag med gjøremål, hadde vi nok enda sittet der og forsket.. Viktige var jo at ragwo fikk smaken nok til og konvertere ;D

Men det er helt klart som du sier coolio, at kurvene oppfører seg forskjellig fra ett rom, anlegg og ører til en annens. Så noe fasit her må man tweake seg lenge til :)
    Den flate feks - den var overraskende dynamisk hos ragwo uten og høre helt sypertynn ut.
    Men så kommer jo de forskjellige mastringene inn i bildet og ødelegger det hele alikevel - så vinne kan man jo aldri.
    Viktig å ha en hobby der man aldri kommer riktig i mål, kunne jo risikert å bli fornøyd! Kjipt at jeg måtte rekke et fly, kunne gjerne sittet fortsatt så lenge jeg hadde sørget for jevnlig påfyll av kaffe. Skal huske å forholde meg til strikt navngivning, ser lett for meg at det kan bli en smule rot i arkivet etter noen timee/dager/uker med nerding.

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Har nå tatt mine første målinger med Audiolense og innser at jeg definitivt må sette meg bedre inn i programvaren. Er en fantasillion mulige valg som jeg ikke vet om er potensielt lydforbedrende eller ei. Noen som arrangerer krasjkurs i Audiolense?

Sist redigert:

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det første du bør gjøre er å gå inn på "manual noise removal" oppe i menysystemet og se om det er en slags hale som oppstår fra støygulvet før impulsen.
    Med Kii på exact modus vil det sannsynligvis være det, iallefall hos meg på alle målinger jeg har gjort.
    If so, museklikk på 80 ms og denne halen vil bli opplyst. Da fjernes denne artifakten fra målingen som korreksjonen skal basere seg på. Husk å gjøre dette på både venstre og høyre høyttaler (under grafen er det en bar som opplyser om hvilken høyttaler du ser på).

Utover det vil jeg først anbefale å finne target kurve som høres riktig ut. Jeg har forsøkt veldig mye og endte vel til slutt opp med en kurve som følger den naturlige kurven i rommet med TTD opp til 500 hz og kun EQ over det for å følge target. Med andre ord veldig likt Harman sin anbefalte kurve, som egentlig ligner mest på det som er den naturlige kurven i reflektive rom når høyttaleren har nøytral respons både on og off-axis.

15267-a1e285efebf07c19903e0a7685cee9e2.jpg

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Det første du bør gjøre er å gå inn på "manual noise removal" oppe i menysystemet og se om det er en slags hale som oppstår fra støygulvet før impulsen.
    Med Kii på exact modus vil det sannsynligvis være det, iallefall hos meg på alle målinger jeg har gjort.
    If so, museklikk på 80 ms og denne halen vil bli opplyst. Da fjernes denne artifakten fra målingen som korreksjonen skal basere seg på. Husk å gjøre dette på både venstre og høyre høyttaler (under grafen er det en bar som opplyser om hvilken høyttaler du ser på).

Utover det vil jeg først anbefale å finne target kurve som høres riktig ut. Jeg har forsøkt veldig mye og endte vel til slutt opp med en kurve som følger den naturlige kurven i rommet med TTD opp til 500 hz og kun EQ over det for å følge target. Med andre ord veldig likt Harman sin anbefalte kurve, som egentlig ligner mest på det som er den naturlige kurven i reflektive rom når høyttaleren har nøytral respons både on og off-axis.

Vis vedlegget 556001
    Takker! Hvilken bitrate og oppløsning kjører du på målingene?

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.809
    Sted
    oslo

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjører standard innstillinger på bitrate, er det 48 khz?

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    her er en bra guide for AL:

https://audiophilestyle.com/ca/ca-a...nd-room-correction-software-walkthrough-r682/

om du bare bruker den til romkorrigering så inneholder den nok litt mer info enn du trenger, men all info er bra info, og den går ganske nøye gjennom hva de forskjellige innstillingene gjør og hvordan man skal tolke simuleringsresultatene for å få best mulig resultat.
    Nå har jeg lest til øynene ble både store og tørre, og jeg ser fram til å grave meg dypt ned i DSP-verdenen ved første mulige stund. Dette blir moro!

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Endelig har jeg fått nerdet litt med god hjelp av Twsts. Han er en svært hyggelig og kunnskapsrik herremann som har guidet meg forbi fallgruver og bugs i både Audiolense og REW. Kveldens konklusjon må være at nivåmatching er essensielt når convolutionfiltre blir testet. Etter litt/mye frem og tilbake kom vi fram til at det var hele 7 dB volumforskjell med/uten filter. Etter korrigering for dette låt alle filtre så meget bedre, og ukorrigert ganske så mye dårligere. Rart det der. Ellers har jeg funnet ut at jeg blir kvitt mange rare feilmeldinger i mjukvaren ved å huske og faktisk koble til maskinvaren som trengs. Hvem skulle trodd at lydkortet måtte være tilkoblet PCen og mikrofonen likeså? Slike trivialiteter er vanskelig å forholde seg til en mandagskveld, men likefullt en grei lærdom å ta med seg til neste målesjau. Takk til Twsts for en hyggelig kveld!

Sist redigert:

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Da er tiårets konsert unnagjort. Siste konsert som laget slike sjelelige spor var Susanne Sundfør i 2010. I går hadde Aurora æren av å toppe konserten i 2010. Maken til fantastisk artist skal en lete lenge etter! Hun har en stemme og en formidlingsevne som de færreste er forunt. Når hun i tillegg skriver fantastiske låter og har med seg utrolig flinke musikere må det bare bli himmelsk. Lyden var brorparten av tiden bedre enn på skivene og lyset likeså ;) Hvis du har mulighet til å komme deg på en Aurorakonsert bør du virkelig kjenne din besøkelsestid. Til sist et et bilde fra konserten. Ble bare ett, var alt for opptatt av å nyte konserten. I kjent stil er det selvfølgelig ute av fokus.
    IMG_20191024_221030.jpg

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    18.353
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Når mørket nå senker seg og sluddbygene kommer tett som hagl mellom haglbygene burde det bli tid til å puste liv i vinylen igjen. Dette er bare trist
    IMG_20191029_200506.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn