Med mørketiden begynner det å klø i fingrene.
Vi bor fortsatt i et inferno av pappkasser, og har ennå ikke fått smelt sammen bua til svigerforeldre. Aner at det kan dra ut til juletider før hornherligheten får hedersplassen i stua...
Eneste rommet som er i nogenlunde stand er kontoret vårt og mekkebua i kjelleren. Til nå har jeg kost meg med mine små monitorer som visstnok var av merket Genelec. Svinebra saker forresten, men en heidundranes fest med dertil lydtrykk taklet de ikke, og sa takk og farvel. I ren desperasjon ble det sporenstreks bestilt et par JBL LSR308, og de har jeg kost meg masse med. Saftige saker til prisen. Litt innesluttet mellomtone i forhold til hva jeg er vant til, men friske oppover og gutsy nedover og dynamiske som fy.
Men en gang i fortiden skrev jeg i mitt eget blod at jeg aldri skulle resignere til kjøpevare, og ser meg derfor nødt til å banke sammen noe duganes men dog ultrakompakt (phøy, fysj...)
En god venn droppet to herlige raddishorn til meg i sommer, og det er jo skammelig å ikke gjøre noe med så smekre konstruksjoner:
Tenkte disse med JBL 2446 og en JBL 2225H i bassrefleks tuna til 40hz under. Til å tvitre oppover har jeg noen søte JBL 077 på lur. Skulle bli sånn passe bøst?