oddgeir
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 24.10.2005
- Antall liker
- 10
Da kan jeg konstatere at det eneste du kan tenke deg å gjøre for å avhjelpe de stigende integreringsproblemene Europa har med muslimske innvandrere, er å stoppe all økonomisk støtte til religiøse menigheter.Gjestemedlem skrev:Praktiske politiske virkemidler. Det mest effektive er å kutte all offentlig støtte til religiøse formål. Det sparer staten for enorme summer, og sparer sivilbefolkningen for unødvendig religionsutbredelse. Man kan heller bruke penger på rehabilitering av religiøse.oddgeir skrev:Jeg tror nok du vil få problemer med å overbevise den jevne muslim om at muhammed og turberkolose er det samme. Spørsmålet er hva du vil gjøre da. Å slå Atlas Shrugged i hodet på dem, kan vise seg å være utilstrekkelig.
Mest sannsynlig må du konsentrere deg om praktiske og gjennomførbare politiske virkemidler, som et adekvat regelsett, begrensing i tilstrømningen, samt litt pisk og gulrot.
Adekvat regelsett. Her er vi jo ikke enige heller. Du ser for deg et regelsett som jeg forbinder med totalitære regimer. Jeg tror det vil gjøre mer skade enn hva det er ment å skulle bekjempe. Det kan fort ende opp som mye det samme i praksis.
Begrensing i tilstrømmingen. Tilstrømming av hva? Utlendinger, religiøse, vanntro, asylsøkere, geitebønder, fattigfolk, tiggere, krigsflyktninger, ?? Du har nok en milelang liste formoder jeg, en som jeg ikke er villig til å hoppe på sånn uten videre.
Pisk og gulrot er greit det..., men da må vi først bli enige om hva vi skal piske for og hva vi vil oppnå. Der er vi ikke enige. Jeg seg ikke for meg en strømlinjeformet nasjonalistisk statskontrollert kultur der folk skal piskes til lydighet og fores med økologiske gulrøtter.
Gratulerer, det er simpelthen genialt. ;D